BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5

Auteur: , 71 Reacties

Geloof het of niet, maar de 4-deurs BMW M6 Gran Coupe is net zo snel als de BMW M6 Coupé. Beide auto's sprinten namelijk in slechts 4,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Kan je toch mooi je buurman met zijn trage BMW M5 uitlachen.

Ondanks dat de M6 Gran Coupe ten opzichte van de M6 Coupé twee deuren extra heeft, en ook nog eens een 11,3 centimeter langere wielbasis, is hij toch net zo snel. Toch wel apart eigenlijk.

Zoals verwacht ligt onder de motorkap dezelfde 560 pk/680 Nm sterke 4.4-liter V8. En net zoals bij de M6 Coupe beschikt de M6 Gran Coupe ook over een carbonfiber (CFRP) dak. Standaard ligt de topsnelheid op 250 km/u, maar als je kiest voor het optionele M Driver’s Package dan stop je pas met versnellen bij 305 km/u.

Andere unieke details van deze auto zijn de 20 inch velgen, het BMW Individual High-gloss Shadow Line pakket is standaard. In mei 2013 zal deze M6 met vier deuren leverbaar worden en de prijs in Duitsland (incl. BTW) is € 128.800. De Nederlandse prijs is nog niet bekend.



71 reacties

wat een knoeperd!!
Haha laatste foto.. Zit je dan met je benen gespreid met die ventilatie gericht op je zak.
@gforce:
Nee, je zit in deze vierzits gewoon links af rechts ervan…(tenzij je loops staat…)
@StijnB: er zijn 3 gordels achterin ;) Volgens BMW kan/moet er dus wel degelijk iemand in het midden zitten :D
@robbie: Dat was eigenlijk precies waar ik op doelde met mijn opmerking. :P
@robbie:
Wauw inderdaad, opmerkelijk! Dacht dat ze net als de X6 te werk gingen (initieel met slechts 4 zitplaatsen (maar misschien ook 5 gordels?) leverbaar…
@StijnB: in de winter lekker fijn, in de zomer toch wel erg fris met een korte broek…
@gforce: misschien is het bedoeld voor in de zomer ofzo
@gforce:
Of voor na een avondje stappen met 3 chicks, ken je ze alvast opwarmen daar ;-)
@JamesBond007: of drooggeblazen worden ;)
6 is ook meer dan 5…
Opmerkingen: Koplampen beginnen een beetje Audi a la led-kermis te lijken, helaas.
Mag van mij ietsjes lager, maar er zal wel een dergelijke knop voor stuggere ‘sport’ stand zijn? Het zal het model in ieder geval (veel) goeds doen.
Voor de rest een godsgruwelijke bak natuurlijk, ik denk dat deze er in het echt een stuk bruter en elegant tegelijk uitziet.
@kaasboerin: Ik vind de nieuwe generatie led anders schitterend.. (a4 a6)
@kaasboerin:
bruut = grof, barbaars, beestachtig, gewelddadig, onmenselijk.
elegant = gracieus, sierlijk, stijlvol, verfijnd, geraffineerd.
Tegenstrijdiger kan het haast niet, lijkt op kakelen als een fankip zonder kop of als een schizofreen die immers per definitie altijd gelijk heeft. Brute kracht in een elegante verpakking?

BMW M EDC https://www.youtube.com/watch?v=IwY9E6AlrJw
Komt erop neer dat de dichtheid van de dempervloeistof elektromagnetisch wordt aangepast.
Je zou als kapitaalkrachtige Nederlandse ingezetene en autoliefhebber, toch spontaan naar DE emigreren als je de prijzen van de duurdere bmw’s in beide landen met elkaar vergelijkt. 1 Europa noemen ze dat in Den Haag.
Had ‘m al eerder gepost m’n nose-job; hierbij nogmaals bij de officiële foto’s:
http://img10.imageshack.us/img10/7807/bmwm6kl.jpg
@kaspertje: Doet me een beetje denken aan de vorige generatie 7-series, de neus that is.
@kaasboerin:
naar mijn smaak 1 van de mooiere Siebeners. Wil de neus wat meer de haaienneus van de CSI geven, da’s het idee.
@kaspertje: Spleetoog, zal het in China vast goed doen. Misschien een idee voor BMW voor de Chinese markt deze nose-job?
@kaspertje: Booskijkers? Zullen we die niet voor oude Golfjes bewaren?
@kaspertje:
Hij ”kijkt” een beetje alsof hij er geen zin in heeft :p
@kaspertje: voor Chinezen een prima uitvoering…spleetoogjes..
@kaspertje: Ik zie nog steeds niet wat er anders aan is…
Mooie bak en mooie velgen! Is dit een concurrent van de Panamera Turbo? QP van Maserati? CLS AMG?
@solmatje: sowieso van de CLS63 AMG en de RS7 die er aan komt.
Echt een zeer dikke bak! Alleen moet die M-badge in de grill weg
ik zou deze eerder kiezen dan de M5, ivm interieur dat ik mooier vind en dat de styling aan de buitenkant wat chiquer oogt.
Gelukkig hebben ze er geen opzichtig ordinair hok van gemaakt. Mijn complimenten dus….
Ik hoef gelukkig nooit mijn schoonmoeder te vervoeren en heb hem dus niet nodig maar mooi vind ik hem wel.
In het officiële bericht vandaag eerder op autoblog stond toch echt een 4.4 naar de honderd op gegeven (http://www.autoblog.nl/bmw-m6-gran-coupe-eerste-officiele-fotos) Gaat hard met die BMW’s joh, alweer een aanpassing dus!! :O
@Jaws149: oh nee laat ook maar haha :P
@Jaws149: beter lezen vriend ;)
Hele mooie auto! Maar iets anders: dat “herenakkoord” tussen de grote duitsers (niet harder dan 250km/u), ooit begonnen als “zelf opgelegde veiligheidsrichtlijn” en langzaam maar zeker getransformeerd tot marketingtrucje om duizenden euro’s te kunnen vragen om géén begrenzer te installeren. Well played Germans, well played…
@ar156sw: BMW is een geld machine, net zoals de staat een geld machine is! Wat had je gehoopt, Sinterklaas bestaat niet.
Ook op de 6-serie ben ik geen fan van het M-tupperware. Zal vast een heerlijke auto zijn maar zonder vind ik de auto meer uitstraling hebben
Wow, de motor ligt echt ver naar achter! Dak is supergaaf, mooie wielen en de details kloppen :D zoals de stikels in het stuur en ook het stuurtje zelf. Laat die 5de gordel maar weg dat is jammer, en de remklauwen…acht hij kan het hebben. Ik ben fan!
Deze grancoupe is ook mooier dan een M5…zou er absoluut eerder voor gaan.
Hatsikidee, broem broem!
*Not bad face opzet*
prachtige auto alleen het Michelin logo op de banden moet even blauw wit ingekleurd worden
staat altijd super mooi bij een BMW
Als hij in Duitsland al bijna 130 ruggen kost, dan is voor Nederland 2ton het instappertje?
@meneersander: De normale M6 is 164k, dus 2 ton lijkt me wat veel.
Net als de normale M6 en de M5: PRACHTIGE auto!
heerlijke velgen maar kleur is beetje saai.
29k duurder dan een M5 (in DE). Ik zou toch liever een m5 willen, is mooier
Is net zoals in de jaren 80, toen was de e28 m5 ook lichter dan de e24 m635csi, met dezelfde motor en bak. Maar op papier, was de m635csi sneller, wat natuurlijk helemaal niet kan. Ik vermoed dat de m5 in werkelijkheid sneller was.

Er.wordt gezegd dat BMW dat heeft gedaan om de forse meerprijs van de m635csi te rechtvaardigen. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is, en dat de m6 GC in werkelijkheid trager is dan de m5
Even een off topic vraagje, heeft iemand hier ervaring met Nitto Invo banden met a symetrisch profiel? Of met a symetrisch profiel? Is dat wat?
@E34M5Touring
http://www.1010tires.com › … › Tire Reviews › Nitto
@9000cse: Tnxs, heb net ff gekeken. Gaat hem niet worden dus. Goede site trouwens!
@E34M5Touring: falken fk452! ;D
@kaasboerin:
En bevallen ze een beetje?
Het is immers niet de meest logische keuze, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet goed is.
Zelf heb ik nu naast de bij mij gebruikelijke Toyo T1R een auto op Maxxis Maz1 staan en dat bevalt tot nu toe goed.
@kaasboerin: Ja werd mij dus hard afgeraden. Moet nwe sloffen voor de Camaro dus moet wel fatsoenlijk rubber hebben.
@E34M5Touring: nu ja, de reviews zijn (zeer) positief.
@Jrk68: Was er eerst aardig sceptisch over want falken is een redelijk onbekend merk, maar bevalt me zeker! De prijs-kwaliteit is (nog steeds) goed.
Maarrrrrrrr, to be honest, voor 600pk RWD, koop lekkere P zero’s o.i.d.
@kaasboerin: No offense bud, maar de man waar mijn broertje stond raadde ze af, nogal met nadruk als ik mijn broertje mag geloven. Ik had Falkens onder de M5 toen ie afgeleverd werd en die gingen er redelijk vlot door met 340pk laat staan met 600. Pirelli komt voor die auto steeds als beste uit de bus. Dus denk dat ik die maar weer doe maar ze maken behoorlijk wat geluid. Die Nitto werd ons aangeraden maar die blijken volgens de reviews juist weer erg veel geluid te maken (go figure).
@E34M5Touring: ah dat kan!
Slijtage heb ik niet echt specifiek op gelet bij aankoop, geef ik toe.
@kaasboerin:
Die MaZ1’s zitten onder de Roadster, 765kg en slechts 100pk op de achterwielen, dus slijten zal dat niet zo hard.
P Zero’s heb ik onder de Lotus gehad en dan is het echt een rampenband, 2 druppels water en je had het idee dat je op ijs reed.
Zo zie je maar wat onder 1 auto perfect werkt hoeft dat niet persee ook onder een andere auto te doen.
@jrk68: dat herken ik wel hoor, van die P-zero’s.
@E34M5Touring:
Welke bandenmaat zoek je?
@9000cse: 275/35/20 achter en 245/35/20 voor. Bij die site die je me door gaf kwam hij als beste uit de bus. Ze zitten er nu ook onder maar maken erg veel lawaai. Ze krijgen aardig wat pk te verwerken dus moeten wel een beetje kwaliteit zijn.
@E34M5Touring: Sorry 35 moet 45 zijn achter en 40 voor.
@E34M5Touring:
Misschien kun je hier je voordeel mee doen:
Kijk eens op: http://www.reifen.com
Niet alleen qua prijs, maar ook de keuzemogelijkheden. Kijk ook niet alleen naar de maten, maar tik ook verschillende merken aan in de zoekopdracht, zoals bijv. Continental of Michelin.
Ik hoop je misschien een beetje op weg te kunnen helpen.
@9000cse: Ik kan inderdaad ff reviewen daar. Moet alleen even kijken of ze ook in de US verkrijgbaar zijn. Ze worden daar gemonteerd namelijk. Maar bedankt! Kan ik weer even verder mee!
@E34M5Touring:
Ik hoor altijd van mensen “Als je geen gedonder wilt met je banden, moet je gewoon Mischelin kopen” Zou best een kunnen kloppen, was bij de Oldtimer grand prix dit jaar en er stonden 5 m5’en van bmw zelf (e28, e34 e39 e60 en f10) en behalve de e39 stonden ze allemaal op michelins volgens mij, de e28 op premacy hp en de rest dacht ik allemaal op pilot sports
@undifined1: Ja, die hadden we ook in gedachten (BMW monteert ze standaard onder de E34) maar ze kunnen de achterbanden niet krijgen in die maat in Michelin. Dus het worden denk ik weer Pirelli’s
@bungabungastig:
@AB: Ik zal maar niet op kinderachtige posts ingaan, kan ik weer edits verwachten cker.
Die velgen zouden niet misstaan onder de mijne… Individual prijs per velg zonder band zal wel rond de 900 zitten denk ik.
Nou nou wat een nieuws!

Nogmaals; met een beetje bestuurder ( of wat ervoor nodig is ) is ook een M5 op 4.0s te klokken. Lekker belangrijk dus.

Ontopic: Wijs ding, alleen jammer van geen V10 :)
Zoals steeds zullen die Duitsers wel weer overdrijven met hun opgegeven prestatiecijfers…
@ronin1130: ja, maar daardoor wel lekker 14% bijtelling met een M6 :-)
@ronin1130: helaas, kant noch wal. :)
De M5 (bijvoorbeeld) lukt het zelfs in 3.8secondjes naar de 100, ipv de opgegeven 4.4.
En dat is zeker niet de enige.
@kaasboerin: het zou niet de eerste keer zijn dat er autos aan de pers worden gegeven die méér vermogen leveren dan opgegeven, om toch maar de snelste te zijn in prestatiemetingen. En dan heb ik het over de gewone modellen, niet de ultrasportieve.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).