Brabus GL is best wel vadsig

Auteur: , 25 Reacties

Alles wat een GL nodig heeft (getinte ramen, velgen, airride) is leverbaar bij Brabus. Oh, en ze hebben het vermogen een beetje opgepept.

Om te beginnen hebben ze bij Brabus wielen beschikbaar in alle maatjes van 18 tot maar liefst 23 inch, wat in combinatie met de air ride (verlaging tot 30 millimeter) natuurlijk onwijs gangster oogt. Niet zo gangster als een G Klasse maar toch.

Brabus Mercedes GL Klasse
Omdat Brabus een naam hoog heeft te houden wat betreft de prestaties van haar modellen, heeft men updates voor de GL 350 BlueTEC en de GL 500. Die laatste kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd met de B50-520 performance kit die ervoor zorgt dat je 521 pk en 800 Nm koppel tot je beschikking krijgt. Daarmee kan je met deze dikkerd in 5.0 seconden naar honderd sprinten en door naar de 275 kilometer per uur. Om al dat gewicht nog een beetje verantwoord tot stilstand te kunnen brengen is er ook een Performance Braking setje beschikbaar.

Brabus Mercedes GL Klasse
In het interieur is ook een hoop aan te passen. Mastik leder, Alcantar, exotische houtsoorten en carbon behoren tot de afwerkingsmogelijkheden. Ook zijn er verlichte deurlijsten te krijgen en als kers op de taart kunt u een snelheidsmeter laten monteren die tot 320 kilometer per uur loopt. Wilt u hem hebben? Of ging u toch liever voor de Brabus ML?



25 reacties

Nou nog een bullbar en een reservewiel achterop en MS bandjes …
Achterkant is te Koreaans. Liever een ML dus.
@camber24: Idd, beetje Cayenne a la korean achterlichten lijkt wel.
@camber24: Ik moest meer aan BMW denken.
@camber24: je bedoeld bijvoorbeeld Kia? Ontworpen door de Duitse Herr Schreyer?
@Svenska_Aeroplan_AB: Wat maakt de nationaliteit van de ontwerper uit?? Is een BMW dan daarmee ook ineens Nederlands zeker?
@camber24: groot gelijk!
Heeft de 500 ook maar twee uilaten?
Vind dat er in dezelfde categorie wel wat mooiere auto’s te krijgen zijn..
Wederom de perfecte auto in deze tijd van matiging en nivellering, voelt gewoon goed om nu in zo’n protstank te rijden, juist nu :-)
@flippert: haha nice.. Alleen de velgen van die MLBrabus zijn beter..
@flippert: Toen ik gisteren terug reed vanuit Arnhem naar A.Dam passerde ik 2 Koopman autotranssporters met diverse Brabus modellen. Crisis wordt kunstmatig in leven gehouden, ja ja het gaat slecht in Nederland! http://www.ditzj.de/fora/buzzy/a28zwolle/D90_02684.jpg
@audicoupe84: haha, klasse! Fuck nivellering!
275KM! In een vrachtwagen!
@meneersander: is dat de actieradius?
@meneersander: niet zo heel bijzonder hoor, in het oostblok rijden ze al over de 160 met een legertruck, so what? http://www.youtube.com/watch?v=1L2vvz9UFTU
Wat een heerlijke wagen is de GL toch. Mocht ik ooit een grote auto nodig hebben dan neem ik maar al te graag de GL. 2 jaar geleden regelmatig met de vorige generatie gereden en het rijdt nog opvallend fijn voor zo’n groot log apparaat. Deze nieuwe zal hoogstwaarschijnlijk nog beter rijden en ook het interieur is nu een stuk beter.(wel met hout ipv dat goedkoop ogende en saaie aluminium) De velgen e.d mogen ze van brabus achterwege laten maar een pk-upgrade is nooit verkeerd.
@Pordon:

Ik vind het een waardeloos ding, totaal niet te vergelijken met de ML, X5, RR en langst de andere kant ook helemaal niet met de G-klasse en ook niet met de R-klasse, grand voyager,…
Ik snap niet wat dit model doet behalve vreselijk zijn en ik de VS verkocht worden.
@Hupke: Ik begrijp deze auto heel goed alleen in Nederland hebben maar weinig mensen deze auto nodig en is die tevens goed prijzig. Ik ben net terug na een half jaar in Denver gezeten te hebben en daar rijden er behoorlijk wat. Veel ruimte, stoer uiterlijk, prima terreincapaciteiten, gewoon een erg goede compromis tussen alles wat je nodig wilt hebben. De next step aan ruimte als de ML te klein is of als je gewoon meer ruimte wilt.

Nou is de GL500 in Nederland €132.000,- en in Amerika omgerekend €67.000,- dus ik kan best begrijpen dit niemand de GL in Nederland zal kopen.
Best wel vadsig -> dit ding herdefinieerd vadsig.
Ik moet wel zeggen dat ze het braafjes gehouden hebben bij dit ding. Ze hadden ook full on ford f150 raptor erop kunnen gaan.
Kill it with FIRE!
Achter lichten zijn een beetje BMW vind ik.
@pikes83: mja.. en de vorm is een beetje automobiel-achtig, met van die wielen en vier deuren en zo..
A.k.a. Pauperbak
Ik vind hem wel dik. Brabus doet het als enige tuner in mijn ogen wél goed.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).