BREKEND: Hessing is failliet [updated]

Auteur: , 138 Reacties

Het gonsde al een paar dagen rond, maar nu bereiken ons concrete berichten dat het over en uit is voor de verkoper van de luxe merken Bentley, Bugatti, Lamborghini, Maserati & Rolls-Royce: Hessing.

Vorige week ontvingen we de eerste berichten dat Hessing failliet zou worden verklaard, wat op zich geen verrassing zou zijn. Afgelopen vrijdag zou het faillissement uitgesproken worden volgens onze bron, maar er kwam geen bevestiging. Eerder vandaag twitterde Sjoerd van Stokkum echter dat het gebeurd is met Hessing. Wouter is vriendjes met Sjoerd dus we hebben even gebeld. Sjoerd meldt ons dat de curator op dit moment aanwezig is daar, wat zou duiden op een uitgesproken faillissement. Het personeel is volgens hem zaterdag naar huis gestuurd. De werkplaats is vergrendeld inclusief auto’s van klanten die daar voor onderhoud stonden. De rechtbank Utrecht heeft zojuist het gisteren uitgesproken faillissement bevestigd van Hessing’s Autobedrijven aan de A2.

Het faillissement is waarschijnlijk veroorzaakt door de schuld die Hessing had voor villapark Park Bloeyendael. Daarvoor stond een krediet open bij Alcredis (onderdeel van Louwman) ter waarde van 11 miljoen euro. Het schijnt dat er afgelopen week al biedingen zijn geweest op het pand van Hessing. Wat daar de waarde van is, is niet precies duidelijk maar er rust een hypotheek op van 6 miljoen euro. Er schijnt een bod van 7 miljoen gedaan te zijn maar Frits Hessing wil 11 á 12 miljoen euro vangen. De voorraad auto’s gaat binnenkort geveild worden, daar zal vast nog wel wat interessant spul tussen zitten.

We proberen Hessing te bereiken voor commentaar maar de telefoon wordt niet opgenomen. Zodra we meer horen, horen julle het ook. We wensen iedereen die zijn auto geparkeerd heeft bij Hessing en natuurlijk ook al het personeel heel veel sterkte.

UPDATE 14:40 – Veilingbedrijf Van Beusekom heeft zich over delen van de inventaris ontfermd. Dat meldt FTM dat ook een uitgebreid verhaal heeft staan over het vastgoedproject dat Hessing de kop lijkt te hebben gekost. Om je alvast voor te bereiden op het bieden tijdens de veiling kan je hier de occasionlijst bekijken (mirror).

UPDATE 17:30 – Autobedrijf Stern heeft officieel aangegeven interesse te hebben in een (gedeeltelijke) overname van het failliete bedrijf. Ook de naam van VW/Audi/Porsche/Seat/Skoda importeur Pon doet de ronde.



138 reacties

Wat gaat er nu gebeuren met die auto’s van klanten? Lekker als je je Gallardo daar hebt neergezet voor onderhoud en je hem niet meer terugkrijgt.
@bartmeiberg: Staan toch op naam dus gaat gewoon naar de eigenaar.
@RickB: Niet als je een nieuwe Lamborghini hebt gekocht, deze vrijdag vooruit hebt betaald en zaterdagmiddag in ontvangst zou nemen. Dan sta je namelijk achteraan de crediteurenrij.
@audir8v10: correct…nog geen tenaamstelling = centjes kwijt op de aanbetaling of wellicht complete afbetaling…brr
@Megakix: daarom, hoe onhandig ook, keuken of auto of wat dan ook bij aflevering betalen. Dan maar spoedoverboeking kosten maken.
@bartmeiberg: uiteindelijk zal je die auto wel terug krijgen, maar je moet wel even geduld hebben.
@robbie: Dat is volgens mij nog maar de vraag, als je auto er nu nog staat en het eerder dan vandaag en dat is het failliet verklaard is mag de curator als het goed als alles wat in het pand staat veilen voor een x bedrag.
Dit was ook het geval met dat “DSB-fiasco” dat toen nog in aanbouw was. De bouwmaatschappij was er als de kippen bij om al het materiaal daar weg te halen.
@The360box:
Indien jij hebt aanbetaald en je auto staat niet op jouw naam dan kan je hoogstwaarschijnlijk achteraan sluiten. Achteraan is in dit geval achter 1: belastingdienst 2: banken (die hebben zich ervoor verzekerd 3: rest schuldeisers. Kijk maar naar naar de uitslag van Kroymans gister.

Dit gaat nog een staartje krijgen. Afgelopen uit :-)
@bartmeiberg: worden allemaal gefeilt voor goedkope prijzen denk ik…
De belastingdienst staat vooraan in de rij dus hopen voor de crediteuren dat de belastingdienst geen grote vorderingen heeft openstaan.
Waar haal ik nu m’n Rolls?
@kaasboerin: Duitsland of België? Gewoon importeren of een katvanger vinden die wat extra wilt bijverdienen. ;-)
@kaasboerin: We hebben Munsterhuis nog
@kaasboerin: Nu gaat Rolls nooit zijn verkooptarget meer overtreffen….
@ErikkNL: Ja, er zijn natuurlijk zoveel Nederlanders met een Rolls.
@syliaca: /sarcasm off
@ErikkNL: Sarcasm is good?
Veel sterkte iedereen die er direct bij betrokken is! Een faillissement is nooit leuk.
Da’s mooi kut als je auto daar staat. Ik zou serieus de deur openbreken en mijn auto terughalen. Ik kan er toch niks aan doen dat de tweede megalomane automotive Frits er een potje van maakt?
@swaffelaer: Als je auto op naam staat hoef je je echt nergens zorgen over te maken. Anders dan wat ongemak om m terug te krijgen.
@sacha: heb jij een idee hoe lang dat dan kan gaan duren? Gewoon benieuwd, heb helaas geen auto bij Hessing in onderhoud…
@swaffelaer: Met een beetje pech kan je auto daar zo een paar weken staan. Kennis van mij had “gewoon” een audi A6 voor onderhoud naar garage gebracht, ging failliet, was de auto 6 weken kwijt. Kan dus wel zeker ff duren.

Wel jammer. Ben benieuwd wie er nu langs de A2 gaat zitten in dat gebouw.
the-budel-guy via iPhone app
@gforce: Dacia heeft al interesse getoond in het pand :p
@swaffelaer: Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoevel stennis je maakt. En of je een (goeie) bevriende advocaat hebt die wat dreigende taal kan uiten.
Pon en Stern willen de tent overnemen maar tot nu toe zijn d biedingen afgewezen.
@swaffelaer: wanneer je daar een wagen in onderhoud hebt, heb je vast nog wel iets anders in de garage staan.
En zeker genoeg centjes voor een huurautotje, je moet je toch redden.
Eerst Kroymans, nu Hessing… Welke Frits is next?
@Cubix: Valkema Toyota in Drachten. Ik kreeg net een brief.
Echt, je moet je miljoenen in mijn vastgoedprojectje steken.. ge-ga-ran-deerd rendement jongen..

… and it’s gone
@baasbas: Gegarandeerd! Die huizenmarkt rendeert waanzinnig en wat is nou de kans dat daar klappen vallen met het huidige woningtekort?! [2009]
@baasbas: :) of teakhoutplantages. Ook gegarandeerd geld weg. Je kunt het net zo gemakkelijk meteen aan een stelletje oplichters meegeven voor een resort in Verweggistan of zo.
@midasracer: Nee, het is echt echt echt legit.. Ik heb nog een folder ergens liggen:

http://farm3.static.flickr.com/2039/2218024697_dac278cf57.jpg

:)
@baasbas: :) en geld erin gestopt?
@midasracer: Werd afgeraden door mijn financieel adviseur. Ik kan hem je aanraden. Hij lacht heel vriendelijk en betrouwbaar

http://www.primeurjagers.nl/content/berniemadoff.jpg
Als je eigen wagen er staat no prob, erger is voor mensen die aanbetaling hebben gedaan voor een nog niet geleverde wagen… Dit bedrag zou je wel eens kwijt kunnen zijn…
Die auto krijgt de rechtmatige eigenaar wel weer terug, als duidelijk is welke auto’s toebehoren aan Hessing en welke van een klant zijn. Vervelender is het voor de direct betrokkenen. Het is bovendien, net als Kroymans, voor autoliefhebbers toch een instituut dat aan de crisis ten onder gaat en daar wordt niemand vrolijk van. Ik hoop dat er doorgestart kan worden.
Ferrari hoort toch bij Munsterhuis?
Wel klote dat dit is gebeurd. Ben wel benieuwd wie nu officieel dealer/ importeur wordt voor o.a. Rolls-Royce, Bentley en Lamborghini etc..
Geen verrassing lijkt mij.

Ben wel benieuwd welke partijen de dealerschappen van Bentley, Bugatti, Lamborghini, Maserati en Rolls-Royce gaan overnemen.

Welke partij in Nederland zou daar interesse hebben? Een soort VAG “superdealer” (Bentley, Bugatti & Lamborghini) lijkt mij sowieso voor de hand te liggen.

En wellicht is er een BMW dealer die interesse heeft in Rolls-Royce?

Maserati kan dan mooi weer terug naar Kroymans.
@robbie: Jij moet gaan reorganiseren ;-)
@sacha: ze weten me ongetwijfeld te bereiken ;)
@robbie: Ekris voor Rolls-Royce en de rest naar de Leusden zou ik zeggen! :D Tussen het gebouw van Porsche en het voormalige Skoda gebouw ligt nog een mooi grasveldjes. Anders kopen ze de naburige toko’s op die laatst zijn afgefikt.
@RickB: ze zijn al aan het bouwen bij Pon…kortom, plek zat.
@Megakix: Daar komt de grootste aluminium garage van Nederland. :) Als ik mij niet vergis! ;-)
@RickB: jij woont ook in Leusden ?
@Megakix: Ja, ik woon ook in Leusden.
@RickB: Zou leuk zijn als Ekris in V’daal wat RR’s in de showroom krijgt :D

De rest gewoon naar Leusden voor een superVAG-garage, zoals Robbie al zei…
Jammer stonden de echte auto’s van nederland en je mocht gewoon ff kijkje nemen
Waar wordn ze geveilt? Maserati… :):)
Komt er ook een veiling of niet?
@rubenpriest: Staat wel gemeld in de tekst. Zal vast BvA worden of iets dergelijks
@ErikkNL: ohja sorry las er even overheen. Zit op werk stiekem autoblog te kijken :p
@rubenpriest: Maak je niet lekker over iets goedkoop kopen op een veiling. De 38% courtage/btw maakt elke aankoop oninteressant.
@midasracer: 19% BTW + (15% veilingkosten x 1,19%)…dus bijna 38%… ;-)
@Megakix: yep, zo reken ik de prijs van al die veilingsites uit(onlinveilingmeester, bva, troostwijk etc.). En na de schrik van het eindbedrag realiseer je dat je er ook nog een eind voor moet rijden (evt. kar huren) en geen garantie krijgt. Ik begrijp niet dat mensen er nog zo vaak instinken.
@Megakix: BTW alleen over nieuwe spullen.
@megakix @midasracer: Daarom koopt de handel er ook niet (?)
Ik rijd zelf in een auto, gekocht bij BVA. Kwam toch al gauw 35% onder de dealerprijs terecht.
@mout: je kán een goede deal hebben….thats it. Geluk weegt heel zwaar in de beslissing om bij een BVA te kopen.
@mout: Dan had je waarschijnlijk een kavel zonder minimum en geen tegenbieders. Het kan natuurlijk wel, ik heb ook best leuke dingetjes van failliete witgoed handel gekocht voor weinig, maar heb ook wel eens een ATB fietsje voor mijn zoon gekocht. Met alle kosten erbij was ik meer kwijt dan een nieuwe bij de lokale fietsenwinkel!
@megakix @midasracer: Ik denk dat beslissend is hoe je van huis gaat. Als je per se dat ene modelletje moet hebben, of je laat je opfokken door de andere bieders, dan moet je niet klagen als het duur wordt. Ik ging van huis met 7 wagens die ik wel zou willen, en had bij elk vooraf een maximumprijs ingevuld. Dat had ik bovendien uitgerekend voor de kavels 1 – 5, om in te schatten of de prijzen hoog lagen of niet.
Tenslotte nog een gratis toptip: Ze bieden een auto tot drie maal aan, als ie niet meteen verkocht wordt. Hou je het een week of twee bij, dan weet je welke wagens voor de derde keer aangeboden worden. Dik kans dat de eigenaar elke bodemprijs heeft laten vallen. Dat viste ik overigens pas na afloop uit. Of het met mijn wagen ook zo ging weet ik niet.
@mout: Wacht ff. Ik had BCA. Dat is geen BVA. BCA doet alleen auto’s, en dat met een paar honderd per week. Dat is net anders dan BVA, die alle roerende goederen doen. Daar heb ik overigens wel mijn eetkamer meubels vandaan. Hoe goedkoop dat was, vind ik lastig in te schatten.
ja hoor.. welke volgen?
@MAB: PON?
@ErikkNL: Ja, auto’s is niet alles waar ze in handelen…

Wijn, koeien, hotels, grondverzet voertuigen, vrachtwagens, bussen, banden, zeevaart, telefonie, etc.
Het mag wel heel hard tegen zitten willen ze failliet gaan. :)
@RickB: Haha ja :P Dan moet de globale recessie heel hard toeslaan wil dat allemaal omvallen
@RickB: Heb net even op de ponsite gekeken. Ik wist helemaal niet dat ze zo groot waren, en in zoveel andere terreinen actief zijn. Dacht dat het gewoon importeur/dealergroep was.

Alweer iets bijgeleerd vandaag…
@ErikkNL: pon duurt nog zeker 10 jaar
@bmwmaaktrijdengeweldig: 100, typo.
@RickB: Hebben wij er in ieder geval geen last meer van.
@RickB: in het geval dat, Pon valt inderdaad niet zomaar om
Damn, mijn Bugatti en mijn geld weg!
Lol, een collega stond er net voor de deur voor een aanvraag, die is mooi naar huis gestuurd :)
Volgens mij was Louwman als bezig om Hessing over te nemen, inclu het pand aan de a2 plus importeursschappen. Althans meen mijn zoiets te herinneren uit de quote van december
@XO101: Louwman neemt de hele handel tegen basisprijs over…wedden ?!
@XO101: dat zou op zich best logisch zijn.
Zit al tijden me te verwonderen over de prijs van de Maserati Quattroportes daar…zelfs de paar jaar oudere zijn daar nog steeds onbetaalbaar…grinnik.
@Megakix: zit.. of ZAT nogal een verschil tussen het kopen bij hessing en het kopen bij een of andere handelaar.. Auto’s bij hessing werden als nieuw afgeleverd, ongeacht hoe oud. Alles wat maar enigsinds versleten was werd direct vervangen.
@bassie: mijn pa reed altijd ‘Hessingbakken’…en ik weet hoe secuur ze omgingen met deze auto’s. Maar óók weet ik, dat het onderhoud bij hen verschrikkelijk duur is / was. Bovendien kun je een Quattroporte bij Milano halen tegen de helft van de prijs. En met een weinig geluk rijdt je er nooit zoveel aan kapot als Hessing met haar showroomprijzen deed geloven.
Dacht gelijk aan dat mooie pand, helemaal in de style van de geluidswal, laatst achter die geluidswal gereden en bleek er ook een garage achter te zitten wat ik nooit wist. Triest eigenlijk want iedereen kende en ging er wel heen dacht ik.
Is het mogelijk dat de BV alleen failliet word verklaard maar dat de auto verkoop een doorstart maakt?
Damnit… Nu is er niks leuks meer te zien als ik eens een keer over de a2 rijd…
Flauw mopje van mijn kant:

– Hessing, dat is toch dat bekend bedrijf dat onder andere Bugatti’s verkoopt?
– Ja, en ondanks de crisis doen ze het vast goed!
@Carreza: Haha… was wel flauw… maar ik kon er om lachen.. maar goed, mijn username is ook Toyotaprius……
Staat de Aventador er nog?
@Carreza: ik snap hem niet…

OT: erg jammer, hoop dat de Hessing-merken wel blijven in nederland.
@ferrarithijs: Ja, en ondanks de crisis doen ze het VAST GOED! ;)
@masterstig: thanks for helping, ik was al bang dat ik het zelf nog zou mogen uitleggen :D
@Carreza: Geen probleem maat
Ik ben vorige zomervakantie bij hessing langsgeweest. Ik wil al die tijd weer een keer maar mijn vader wil niet er naar toe rijden. En nu kan ik niet meer. :'(
Snel mijn Toyota Prius verkopen en stiekem bieden op de Benteley Brooklands… Prachtige auto!
@toyotaprius: en dan ook een nieuwe nickname aanmaken natuurlijk ;)
@kliko: hahaha.. en dan vaste klant worden op de Groen7 site…
Ik wil die Superleggera en die Trofeo wel.
… voor weinag…
Jammer dat er door zo’n wanbeheer er een einde komt aan zo’n zaak.
Wat een droom leven is het om zo een garage te hebben.
Weet iemand wie de curator is ?
@kwaliteituitturijn: kennisen in dat wereldje?
Ik denk dat hier iemand een koopje wil doen :D
Ken iemand met een RR Ghost die wat lichte schade had.. Hij wilde hem een maand geleden al naar Hessing brengen voor schadeherstel, maar dat werd hem (via via) toen al afgeraden. Maargoed dat hij hem niet weggebracht heeft.
Best droog als dacia het pand opkoopt.
Tja, niet echt een verrassing net zoals kroymans last van grootheidswaanzin. het kon niet op, steeds groter en megalomane projecten en iedereen maar opscheppen over het fantastische ondernemingsschap van deze halfgoden. Op het moment dat het verkeerd gaat ( crisis) komt de ware aard van het alles naar boven: onrealistische grote hypotheken en belastingonduiking tegen de sterren op. Enige echte verliezer is de eerlijke belastingbetaler. Ze zouden letterlijk aan de schandpaal genageld moeten worden.
@Panther: Je somt hem goed op, Panther. Je hebt volledig gelijk…
@audir8v10: Als je em zaterdagmiddag in ontvangst zou nemen, en op dat moment wordt de garage gesloten. Dan staat ie al wel op jouw naam hoor… ;)
@kliko: Nope, beetje dealer kan zelf tenaamstellen en de verkoper hoeft niet bij het postkantoor zou je denken als je een Gallardo van 335k komt ophalen.
@audir8v10: ik snap je punt totaal niet… Volgens mij zeggen we precies hetzelfde.
@kliko: ik bedoel dat toen ik Audi’s verkocht ik de auto tenaamstelde wanneer de klant fysiek in de showroom was. Dus als hij/zij binnen kwam, dan het rijbewijs in ontvangst nemen en dan tenaamstellen bij de verkoopadministratie ter plekke. Hij stond dan niet van tevoren op naam. Hij was dan wel van tevoren betaald.
@audir8v10: oke, wist ik niet! Bedankt voor de info! Nu je het zegt is dit eigenlijk wel normaal ja… Was bij mijn auto ook zo… Dom van me…
@Panther, dat zijn nogal aantijgingen richting Hessing en Kroymans.
Zou je dit ook kunnen onderbouwen ?
Wat roepen is 1, maar weten is 2.
@kwaliteituitturijn: de hypotheken spreken voor zich en de belastingsonduiking? Wel, kroymans had een “achterstand” bij de bpm doorbetaling van 10 miljoen euro en de fraude bij hessing zal de komende weken wel aan het licht komen.
Zag het al aan komen!
Echt jammer, had er graag nog een keer een bezoekje aan willen brengen :(
Wauw, wat een verrassing..
alleen munsterhuis is er nog, of zie ik iets over het hoofd naast hessing en kroymans?
@Lennart95vdk: Driessen Maserati Eindhoven is er ook nog!
@Lennart95vdk: van den Akker? heeft ook altijd wel een spijker, aston martin en wat leuks staan..
@Lennart95vdk: Wat een vreemd bedrijf. Zopas eens op de site gekeken, en naast Ferrari en Maserati hebben ze ook Dacia en de Piaggio Ape!
Misschien hadden ze het ook zonder dat mislukte vastgoed project niet gered: Bugatti verkocht misschien 1 auto per jaar, maar dat loopt op z’n eind; Maserati heeft een verouderd modellenprogramma en is door de CO2 tax niet meer concurrerend; Lamborghini…wie in NL koopt een Aventador?
RR: Phantom en afgeleiden verkopen vrijwel niet, is alleen de Ghost die een beetje loopt.
Blijft Bentley over. Alleen is daar een groot deel van de klanten weg: het gaat erg slecht met de stenenschuivers. Vastgoed jongens waren een belangrijke groep kopers. In de voetballerij lopen de salarissen terug. Lijkt me zo niet makkelijk om zo’n duur pand en zoveel personeel winstgevend te maken of te houden.
@fit4fun: Hmm, een alternatieve kijk. Maar idd, misschien stond het water ze al aan de lippen, en was het vastgoed-debacle gewoon de druppel die ze deed verzuipen. Als dat er niet was geweest, was het misschien gewoon een beetje later…
Denk dat de “Kleine” exclusieve handelaren hier een leuke rol in gaan spelen. Import vanaf buitenland en aanbieden in Nederland.
De Fam. Hessing is toch hartstikke rijk, die kunnen dit toch zo inlossen? En willen ze geen doorstart maken?
De site is ook uit de lucht. We houden geen supercardealers meer over in ons kikkerlandje!
@nikobellic: Ik geraak er nog op nochtans…
Zow! Zat er wel aan te komen natuurlijk, zat er gisteren op de A2 nog over te grappen, boel was nog niet leeggeroofd… ;-)
Wat zou er nu in die mooie garage langs de snelweg komen te staan. Zeker van die btw vrije autootjes.
@jordy14:
je bedoelt bpm-vrij?
Wow! Eigenlijk had ik het wel verwacht. Ik ben er namelijk vorige week nog geweest en toen stond er bijna niets meer. Echt jammer! Dit was voor mij de beste/mooiste supercar dealer in Nederland.
Ik wacht op de veiling ;).
In de 90 reacties hierboven wordt bijzonder weinig gemeld over doorstart/overname. De naam van Hessing is bekend. Zijn netwerk enorm. Het zou mij weinig verbazen als er een financier (lees louwman o.i.d) zorgt voor een mogelijke doorstart. Wellicht terug naar de oude locatie in De Bilt. Kleiner, betaalbaarder en weer rustig opbouwen.
En ik maar denken dat de Conti GT in al zijn vormen Frits geen windeieren had gelegd.
Ik geloof zelf niet in een Pon Super Garage met de grote merken erin, mijn gevoel zegt (in hoeverre ik dat ook maar een beetje kan inbeelden) dat je als Bugatti klant geen behoefte hebt om tussen de kevers en keverklanten te staan.

de tijd zal het ons leren, zoals altijd
Zwarte dag voor mij en alle andere autofans :'(
11 miljoen voor het pand? Ok superlocatie en super op vlak van uitstraling maar wat kan je ermee aan? Parkeergarage voor 50 euro per uur?
Ik bied 5 euro voor alle lamborghini’s….
@Benjamin1: Zelfs de oude folders van de Murcielago zijn nog meer waard.
Nog 1 minder… Echt jammer was zoon mooi pand en wat er in stond ook.
Zonde van de prachtige locatie. Met al die exotische merken achter het glas van een prachtig pand, zichtbaar vanaf de drukste snelweg heeft toch wat speciaals. Dat is toch wat anders dan wanneer er straks VW’s en Skoda’s in te vinden zijn…
Heel jammer, was toch wel het pareltje van mijn stad. Zit er geen doorstart in?
Pon kan het volgens mij kopen met het wisselgeld in zijn achterzak, de famillie heeft een vermogen van een paar miljard. Of ze het willen is een 2e natuurlijk.
Tja niks nieuws onder de zon; we geven in NL niet lekker geld uit; wij gaan immers op alle fronten voor GOEDKOOP! (we worden niet voor niet het afvoerputje van Europa genoemd; als het nergens meer te slijten valt, flikker het maar in NL op de markt; zolang het goedkoop is kopen die dombo’s het wel…

En auto’s tja die moeten gewoon geen bijtelling enz hebben, maar what else is new?
De lokatie was goed maar of het pand nou zo mooi was?

Ik vind het juist meer iets goedkoops hebben, er is toch een geluidswal dus we kunnen mooi wat besparen door er een showroom tussen te zetten….

Heeft weinig temaken met brute automerken wat mij betreft. Maargoed, ik zal eerlijk zijn, ik val niet echt binnen de doelgroep :) (wel kan ik, ondanks torenhoge rekeningen van de overheid nog net het hoofd boven water houden)
het oude pand was veel geschikter en had echt sfeer… het nieuwe is onpersoonlijk, te koud of te warm…. en gehorig als de pest! Frits is een arrogante en onaardige vent, die alle personeel tegen zich in het harnas heeft gejaagd….. Evert je kan het alleen maar beter doen.. Frits joeg de helft van de klanten weg.

Louwman veel suc6

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).