BREKEND: Spyker komt met Porsche 911-concurrent?

Auteur: , 116 Reacties

Victor had het even druk met in leven houden & laten afsterven van een Zweeds automerk dat onder een Amerikaans juk vandaan kwam, maar hij heeft de pijlen inmiddels weer op zijn sportwagenmerkje gericht. Er komt een nieuw model, dat binnenkort al wordt gepresenteerd! Hee. Zagen we daar een varken overvliegen?

Tenminste, op de Autosalon van Genève schijnt Spyker een nieuw conceptmodel te presenteren. Een automobiel die de Porsche 911 moet kunnen beconcurreren. Een formaatje kleiner dan de C8 Aileron, dat zeggen een aantal bronnen tegen de Telegraaf.

Ondertussen is de productie van de C8 Aileron, die van Engeland weer terug naar Zeewolde is gegaan, nog steeds niet begonnen. Victor Muller zegt dat dit binnenkort wel moet gebeuren. Gek, want bijna een jaar geleden, op 17 maart 2012, postte Spyker trots op Facebook dat de eerste body’s van de C8 de productielijn in waren gegaan. Maar schijnbaar is die nog steeds niet opgestart, laat staan dat er al auto’s worden uitgeleverd aan klanten.

En terwijl niemand weet of & wanneer de C8 Aileron van de ‘assemblagelijn’ komt, zal VM in Genève vol trots een heel nieuw model presenteren. Zo kennen we hem weer. Tel daar bij op dat ze ook de D8 Peking-to-Paris nieuw leven willen inblazen, en de ambitie-0-meter van Victor Muller slaat weer naar het rood uit.

Dit klinkt allemaal uiterst plausibel. Onderstaande is namelijk ook al gebeurd.
Niets is nog onmogelijk



116 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Victor mullen kan beter werken bij Bolletje, met al z’n gebakken lucht.
@pinokotsbeer: ja of bolletjes gaan slikken, dan verdient die een stuk meer voor de desbetreffende ondernemer…..
@pinokotsbeer: hij durft tenminste. De meesten hier zijn wereldkampioen commentaar leveren.
@Soulmaster: klopt, jij bent al meervoudig kampioen
@pinokotsbeer:
Als hij echt een expert in gebakken lucht is zien we hem vast wel een keer bij Audi….
@jrk68: hey de anti VAG bril staat weer op! gezellig!
@jrk68: Kom op hé, een waarschuwing is inmiddels wel zowat op z’n plaats @autoblog Leer eens maat houden man, en stop met anderen te irriteren door overal over VAG te gaan brabbelen. Doe es normaal man! :(
@mdemooistelettervanhetalfabet: Je mag hem ook terug pesten
@solmatje: Maar persoonlijk heb ik het ook niet zo op VAG.. Zal weinig nut hebben dus. Dan zal ik hem maar proberen te negeren, tenslotte kom ik hier voor de inhoud. Overigens, tegenwoordig zijn er wel meer mensen die schijnbaar als levensdoel het volspuien van ab hebben.
Als ‘premium’ gelijk staat aan het verkopen van gebakken lucht, dan wil ik VM hierbij graag benoemen tot Prins Premium.

De Aileron is echt een gaaf ding, maar ga dat ding in vredesnaam ’s gewoon bouwen. Neem een voorbeeld aan Pagani en Koenigsegg en DOE iets. Maar ja, die merken worden gedreven door mensen met benzine in hun aderen.
@dondeboer:

dingen zijn 4 of 5 keer zo duur als een Aileron ..
die lui worden echt niet gedreven door “benzine” hoor ..

gewoon door centjes ..
@lincoln: Duss.. Horacio Pagani en Christian von Koenigsegg zijn geen petrolheads zeg jij?

I beg your pardon sir…..?
@straatpiraat:

nope .. ik zeg dat je het beter bij plaatjes kijken kan houden aangezien lezen niet je sterkste kant is ..
@lincoln: Hij heeft wel gelijk lincoln, bekijk bijvoorbeeld eens die Agera docu op National Geographic.

Gozer heeft echt passie voor zijn product, heeft eerder een jongensdroom waargemaakt dan te streven naar zoveel mogelijk geld.
@MLTB: Dan had ie ze weg moeten geven. Tuurlijk heeft zo’n man passie voor zijn bedrijf. Ken geen ondernemer die niet vol passie over zijn bedrijf en producten praat. End of the day gaat het allemaal om de knikkers. Anders had ie wel een one off voor zichzelf laten bouwen zoals die kerel die die P4 heeft gedaan. En geen heel bedrijf opgezet.
@MLTB:

heb die “docu/reclame” gezien ..

met dat gezeik over een achteruitkijkspiegeltje zeek ik zowat in mijn broek ..
@lincoln: aan de andere kant, Lincoln, perfectie is perfectie en geen bijna perfectie. Op het moment dat iets net verkeerd gemonteerd is of het onderdeel is net niet goed gevormd is het dus simpelweg geen perfectie meer. En als je een product met perfecte onderdelen beloofd moet je die ook leveren. Of het nou gaat om een spiegeltje dat 1mm te ver naar voren staat of een achtervleugel die net niet helemaal recht staat zonder dat het met het blote oog te zien is, het moet gewoon exact goed staan. Zo ben ik ook dus ik begrijp het. Ik kan ook uren bezig zijn met iets perfect recht te monteren, oppoetsen of vormen. Het kost tijd, maar het resultaat is er dan óók naar.
@ej20g:

en dat maakt een auto een auto ..
en een handtasje een handtasje ..
@lincoln: Jij bent de duidelijk de gene er weinig van snapt prutser. Het zijn beide mensen die veel geracet hebben en dan moet je sowieso een een petrolhead zijn. En ja het zijn ook puike zakenmannen, anders krijg je nooit totaal onzinnige hypercars voor een astronomisch bedrag op de markt die nog aardig verkopen ook. Maar wat is daar mis mee? Zonder deze benzinehoofden hadden we nooit van dit soort auto’s gehad. Dat zal jou weinig interesseren, met je lincoln..
@straatpiraat:

het enige wat jij van die auto,s ooit gehad zou hebben zijn plaatjes ..
@lincoln: Dat geldt gelukkig voor 99,99% van de wereldbevolking dus daar schaam ik me niet voor. Vorig jaar nog in de fabriek van Pagani geweest en kunnen zien hoe een aantal briljante petrolheads een meesterwerk in elkaar zetten. Dat had ik niet willen missen, jij daarentegen wel, jij bent immers geen autoliefhebber.. Misschien is dit wat voor je: http://www.vrouwenforum.nl
@straatpiraat:

tuurlijk knul ..
ik ga kijken hoe andere mensen een autootje in elkaar zetten ..
heb zelf nog zat in elkaar te zetten ..

waar zie je me voor aan dan .. een plaatjeskijker ofzo ??
@lincoln: Haha ach heb je zelf nog wat in elkaar te zetten? Ik ben tweede en eerste monteur, afgestudeerd voor werkplaatsmanager en twee jaar geleden afgestudeerd voor auto technisch ingenieur, nu werkzaam als ontwikkelaar/ingenieur bij een groot bedrijf.. Beetje respect alsjeblieft met je knul..
3 dingen tegelijk doen en niet 1 afmaken..
@theuving: hij heeft Saab toch afgemaakt? Letterlijk afgemaakt….
@3246cm252kw: Die zijn weer alive and kicking. De Chinezen zijn niet rouwig om de gang van zaken, de failliete boedel kopen voor een appel en een ei in plaats van vele miljoenen en met VM in zee…
http://www.2thetrack.com/2013/01/16/nevs-brengt-productie-saab-naar-china/
@3246cm252kw: Bam! :lol:
Ik vraag mij af of Victor zich zelf überhaupt nog geloofd.
Tegen de tijd dat er een auto geproduceerd is, kan je ze al als klassieker gaan bestempelen.
Afzijken is makkelijk. Ik denk dat er geen enkele autoblog commenter een eigen sportwagenfabriek heeft.
@ferrari94tr: ik heb er een van LEGO. Telt dat ook?
@ferrari94tr:
Wat is dat nou weer voor redenering?
En trouwens, een fabriek waar geen auto’s gemaakt worden, noem ik geen autofabriek.
Hij had beter bij zijn McGregor truitjes kunnen blijven.
@ferrari94tr: zonder pislucht bestaat er niets in Nederland.
@ferrari94tr:

Jawel die van mij is stukken groter dan die van VM.

Wij ontwikkelen al onze wagen zelf. Productie gebeurt ook volledig binnenhuis.
Er staan 10 000 auto’s op bestelling en er zitten wel 85 nieuwe modellen aan te komen.


-> Het is niet echt moeilijk om een grotere fabriek dan VM te hebben die van hem bestaat ook enkel uit gebakken lucht.
Ik ben altijd een fan geweest van dit nederlandse sportauto merk, begrijp me niet verkeerd, maar die Muller is gewoon een onbetrouwbare blaaskaak die Zeewolde beter kwijt dan rijk zou zijn.
@lemans96: Daarom is ook hij ook rijk geworden, risico kunnen nemen en sommige producten kunnen en (durven) verkopen tegen een hogere prijs. Hij is vooral een zakenman die ook het kunnen heeft op het juiste moment ergens uit te stappen.
@agera: Vergeet niet; een goede ondernemer neemt risico met andermans geld… (lees: aandeelhouders)
@theuving: dat zie je verkeerd, een ondernemer doet het met eigen geld, een bestuurder doet het met geld van een ander.
@porsche928: hahahaha nou dan weet ik wel in welke categorie Victor Muller past. Hij zal vast wel wat eigen geld in SAAB hebben gestopt, maar dan alleen omdat de andere geldschieters dat eisten. En maar zielig doen dat hij zelf ook een paar miljoen bij het faillissement verloren heeft. Is voor hem wisselgeld, maar in Zweden zitten een paar duizend man zonder werk.
@agera: Het lijkt er meer op dat hij een zakenman is die het kunnen heeft om op het verkeerde moment ergens in te stappen.
@agera: Vriend van me werkte bij een bedrijf dat o.a. intertieurdelen maakte voor Spyker. Ze zijn daar op een gegeven ogenblik mee opgehouden omdat dHr. Muller een chronisch wanbetaler bleek te zijn.
Ik geloof best dat je risico’s moet nemen om een bedrijf groot te maken, alleen doet dHr. Muller dat vooral over andermans rug. Daarbij is het een enorme arrogante bal die sterk neer kijkt op ‘het gewone volk’.
@agera: Brabbel je nou weer..
Hij heeft veel poet van z’n papa gehad..
Zittie nu allemaal te verbrassen met z’n typische dertien in een dozijn patjepeeer investeerdersgedrag.
Ik dacht dat spyker ook al enige tijd failliet was! Van waar blijft hij dan al dat geld halen als hij geen auto’s maakt en verkoopt?
@Fritskee: het geld komt uit China (Youngman). Het (moderne) Spyker is overigens nog nooit failliet gegaan.
@robbie: Dank! wel jammer dat het weer in Chinese handen is dan…
Victor Muller ..
Vergio Marchionne ..
Vergelijkings Mongool ..

ik zie een soort rode draad ..
@lincoln:

Rode draad of een bloedspoor?
Je kunt zeggen wat je wilt over Muller, maar toch flikt hij het steeds weer, het is absoluut een briljante zakenman hoor.
Veel wat op de achtergrond speelt bij dit soort praktijken zullen wij nooit te horen krijgen.
@bofkont: wat flikt hij? Een auto aankondigen die vervolgens nooit in productie gaat?
@robbie: financieel gezien doet hij het voor zichzelf wel aardig goed, en daar draait het toch uit eindelijk om of niet. Spyker bestaat ook nog steeds en dat opzich is al een hele prestatie.
@robbie: doet Lotus ook al jaren, daar kankert niemand op.
@porsche928:

Volgens mij draaien de lotus fabrieken echter op volle productie?

En hebben ze effectief een heleboel modellen op de baan.
@bofkont:

Jij bent zeker zn vrouw ?
@bempi: Zijn ex dan zeker, hij is al een tijdje gescheiden.
Hoogmoed komt voor de val. Helaas blijft Victor Muller steeds opkrabbelen en voortstrompelen. De gefaalde projecten van Victor zijn haast niet meer op een hand te tellen. Het formule1 debacle, de Spyker peking-to-paris, Saab, C8 aileron waarvan de productie nog altijd niet op gang is, het engeland-avontuur van Spyker.

Maak eerst maar eens iets fatsoenlijk af voordat je weer met het volgende aan de slag gaat…
En deze wordt gebouwd in De Efteling. Daar geloven ze ook in sprookjes………
@zanveld: Nee in de Efteling maken ze sprookjes en ze willen jou als bezoeker daarin laten geloven :-)
Zag trouwens net een Efteling vacature voorbij komen voor stoomlocomotiefmachinist, dus Victor moet niet te lang wachten met zijn CV opsturen voor hij het weet is de trein vertrokken richting sprookjesbos…
Goeie God dat plaatje is wel heeeeel slecht.
Verder komen ze nog met een Spyker MPV (ter vervanging van de gouden koets) en een Spyker Cementwagen en ook nog een Spyker Kraanwagen. En als er nog genoeg weed over is, ook nog een vliegtuig!!
@E34M5Touring:

bestaan er mooiere voertuigen dan de Spyker SSUV en de Aileron C8 ??

o.k. .. echt “bestaan” doen ze dan wel niet .. maar toch ..
@lincoln: Je zegt het zelf al. Er zijn zat bedrijven die schitterende concepts neerzetten. Helaas zie je ze zelden slagen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een schitterend merk en ik hoop oprecht dat ze slagen. Maar een beetje lacherig wordt ik er soms wel van.
Ze zetten concept na concept neer en hebben eigenlijk niet genoeg funds etc. om door te drukken. Als ze serieus zijn met dat kleinere model zou ik daar de nadruk op leggen. Denk niet dat er nog veel mensen zitten te wachten op een 4j oude concept SUV met dikke motor. Een kleiner model zou dan meer sence maken.
@E34M5Touring:

Artega had wat dat betreft alles mee ..
en dan toch naar de klote ..

en zoals @midasracer al zegt ..
er zijn veel kleine luxe bouwers in een nog kleinere vijver ..
@lincoln: Klopt, en de enige die daar tot nu toe redelijk succesvol in geworden zijn is Pagani. En Koenigsegg een klein beetje. Maar die zijn, in dat proces, wel een beetje het ‘klein’ verloren en draaien nu toch behoorlijke fabrieken. Denk dat het heel lastig is om nog echt onderscheidend te zijn als kleine fabrikant. Vooral omdat de meest nieuwe technieken zoals dat KERS etc. toch nog te duur zijn.
@E34M5Touring:

die verkopen auto,s van over een miljoen euro ..
dat gaat toch zeker nergens meer over ..

denk dat Spyker dan toch echt meer in de Morgan sferen hangt ..
@lincoln: Qua grootte van bedrijf wellicht. Qua prijsstelling schurken ze dichter bij Ferrari en consorten dan bij Morgan. Maar snap je punt.
@lincoln:

Van prijs? Van kwaliteit? Van productie aantallen? Van traditie? …

Ik denk dat spyker bitterweinig te maken heeft met morgan.

Spykers zijn volgens mij auto’s die ontwikkeld worden door een ander (niets mis mee), gebouw worden door een ander en die je enkel hoeft aan te kopen en te verkopen. En bij dat aankopen gaat het al mis.
@Hupke:

meer in .. niet de snelste .. en eigenlijk nix toevoegen dan bestaan ..
maar een mooi product willen leveren ..

kunnen is dan weer een ander verhaal ..
@lincoln:

In die zin. Nuja misschien dan maar bij morgan is het motief toch anders denk ik. Zowel voor de bouwer als de koper.
Dat zal wel een enorm succes worden net als al die andere kleine supercar bouwers. Hier heb je VM met Spyker, in Spanje heb je Klaas Zwart met Ascari, in Denemarken heb je de Zenvo, in Oostenrijk een Rus met TVR enz. enz. Allemaal dromers, alleen in tegenstelling tot mij/ons hebben mensen als VM en KZ wel geld en kunnen ze het aardig oprekken. Ik las net dat KZ vrijwel alle gebouwde Ascari’s in eigen bezit heeft. Wellicht moet VM dan ook maar een eigen verzameling Spykers gaan opzetten.
@midasracer: Klaas Zwart heeft echter helemaal geen pretenties dat het een groot gerenommeerd automerk moet worden. Hobbyprojectje noemen ze dat.
@theuving:

ja tuurlijk joh ..
hij wil zijn auto,s eigenlijk helemaal niet verkopen en doorgroeien ..
@theuving: Dat kan ik me niet voorstellen. Je bent ondernemer of niet. En Klaas Zwart is een ondernemer. Die wil geld verdienen met deze auto’s. Niet voor niets legt hij een directe link met de naam naar zijn race circuit waar nu ook een hotel bij wordt gebouwd.
@midasracer: De KZ1 is onderdeel ven een groter geheel. Het Acari Race Resort draait voor zover bij mij bekend goed, met alle evenementen en presentaties die daar worden gehouden.
Victor Muller schept altijd (bij wijze van spreke) een beeld dat Spyker binnen 2 jaar 10.000 auto’s op jaar basis bouwt. En dat beweert ie al een tijdje.
Die 2 ondernemers zijn niet met elkaar te vergelijken, Klaas Zwart heeft geld dat ie uitgeeft, Victor Muller geeft geld uit dat niet van zichzelf is.
@midasracer:
De KZ1 was gewoon een speeltje van Klaas. De meeste heeft hij nog steeds in bezit. Klaas heeft zijn fortuin gemaakt in de olie en leeft er nu lustig op los zeg maar.
En gelijk heeft hij.
@midasracer:

Ik weet het niet zo, het lijkt me meer dat het voor hem een hobby is.


De wagens zijn overigens niet te vergelijken met spykers. Naar het schijnt zijn de ascari’s echt wel snel en goed.
@Hupke: Spykers hebben een tamelijk ouderwetse constructie met aluminium spaceframe. De Ascari echter heeft een carbon monocoque. Inderdaad niet te vergelijken en het maakt een Ascari veel duurder om te bouwen. En het zal 10x beter rijden. De Ascari is voor autoliefhebbers, de Spyker voor boulevard flaneurs. Volgens de site van Ascari is de auto ontwikkeld met Neil Noble. Dat wil wat zeggen over de wegligging! Maar voor de rest vind ik de auto er nogal kitcar achtig uitzien. Wellicht zou een ontwerpcombinatie van Ascari met Spyker een bijzondere auto opleveren in de richting van Pagani.
Aha, calvinistisch Nederland heeft weer wat om tegenaan te schoppen. Een kleiner, goedkoper model past beter in deze tijd, dus als strategische beslissing kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Ondernemen betekent ook dat je af en toe je nek uitsteekt als het tegenzit of strategisch bijstuurt als de markt verandert.
@pieterveer: Door alle grootspraak en gedupeerde aandeelhouders heeft Spyker alle credits verspeelt in Nederland, logisch toch? Don’t take a shit in your backyard…
Daarnaast kost de ontwikkeling van een auto godsgruwelijk veel geld, concurreren met de 911 qua prijspositionering kan wel maar kwaliteit is een 2e…
Techniek sourcen kan wel, maar in hoeverre het allemaal met elkaar samenwerkt is een 2e…
En zo zijn er nog veel meer ‘2e’ puntjes op te noemen, eerst maar eens kijken wat hij gaat presenteren over een maandje.
@theuving: Iets wat niet lukt of wordt uitgesteld, wordt in Nederland al gauw uitgelegd als grootspraak. Die aandeelhouders weten donders goed dat niet alles hoeft te lopen als dat het wordt voorgespiegeld. Maar ik geef je op een briefje dat 9 van de 10 ondernemers er, aandeelhouders of niet, allang de brui aan hadden gegeven, waar VM blijft strijden voor zijn tent.
ik gun en hoop nog steeds het beste voor Spyker, ik blijf het fantastische auto’s vinden om te zien en ik zou het waanzinnig vinden als we een levensvatbaar Nederlands sportwagenmerk zouden hebben (jaja, Donkervoort, Burton, maar dat is toch een heel andere klasse)

@ricardo: “een aantal bronnen zegt”
@escort77: ”een aantal bronnen zeggen” is gewoon goed hoor.
@HDM: grammatik macht frei
@escort77: inderdaad. Donkervoort en Burton zijn echt. Serieuze bedrijven. Spyker bestaat toch vooral uit showmodellen. Een complete andere klasse. Vertel het me even als Spyker op het zelfde niveau als Donkervoort is aangekomen.
@mashell: Ik moet Donkervoort en Burton toch eerst nog ‘ns aan de leiding van het(toenmalige) GT2 klassement tijdens de 24 uren van Le Mans, zien komen te liggen…
@mashell:

wat hebben die verkocht in 2012 dan ??
@lincoln: Van Burton is er geen info, want blijft een 2CV. Donkervoort heeft volgens de RAI 0 verkocht in 2012. Wel zijn er 8 geimporteerd, dus het is mogelijk dat deze na fabricage in het buitenland op kenteken zijn gezet en vervolgens weer ingevoerd.
Maar 8 stuks is een eind verwijderd van de 100 stuks die Donkervoort per jaar verwachtte te verkopen.
@midasracer:

dank u ..
@midasracer: Onzin natuurlijk. Je hebt het over auto’s die op kenteken zijn gezet, geen verkopen. Vrijwel elke Donkervoort die wordt verkocht gaat naar het buitenland.
En Donkervoort heeft iets bijzonders, de charme van een familiebedrijf.
@theuving: Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er in Nederland geen Donks worden verkocht. Maar het is onwaarschijnlijk dat er een typegoedkeuring is, dus zullen de auto’s indivdueel SVA gekeurd en gekentekend worden. Dat is in Engeland nog steeds verreweg het goedkoopst en het gemakkelijkst. Vandaar dat ik vermoed dat de 8 import Donks in Engeland zijn gekentekend en vervolgens weer ingevoerd. Doet/Deed Spyker overigens ook.
Dhr VM komt weer met zijn zoveelste rookgordijn. Waarom krijgt deze man nog aandacht met zijn premature plannen?? Denkt iemand nog serieus dat deze Spyker er gaat komen? De man is goed in het vinden van persmomentjes maar ik hoop dat hij die momentjes voortaan alleen op de wc heeft want hier word je toch gewoon simpel van! Spyker hangt al jaren aan het infuus en we zien niets anders dan holle beloftes. Doorrijden aub, niets te zien!!!
Iemand eeb link naar dat plaatje van hell. Ik wil hem opslaan maar kan niet
Spyker heeft overigens in 2011 maar 12 auto’s geproduceerd, de cijfers van 2012 zijn nog niet bekend (maar waarschijnlijk nog minder). Investeren in nieuwe modellen is prima, maar van welk geld doen ze dat? Ik krijg de indruk dat dit soort berichten de wereld in worden geslingerd om fondsen te werven, niet omdat ze fysiek van plan zijn de modellenlijn uit te breiden.
@midasracer:

Spyker aandelen zijn idd gerucht gevoelig ..
heb er ooit wel wat mee verdient ..

allemaal weer opgegaan aan Antonov aandelen ..
Kan dit niet gewoon een omgebouwde Lotus Evora zijn. Er blijft toch een link tussen de twee bedrijven bestaan.
@raligtvoet:

Hoezo een link?

Er is helemaal geen link behalve dat spyker geld geeft aan lotus omdat ze zelf niet zouden weten hoe ze een wagen moeten ontwerpen.
he ik houd wel van Spyker hoor maar de 911 gaan beconcurreren is een zelfmoordmissie, zeker voor een klein bedrijf als Spyker. 40 jaar aan ontwikkeling haal je gewoon niet zomaar in
@salberts93:
Jij en ik kiezen voor – of het een, of het ander. –
Op een bepaald niveau veranderd ‘of’ in ‘en’…

En daarbij, zo’n 911 lijkt de meer ‘rationele’ keuze (voor zover daar bij een sportauto sprake van is).
Maar mensen willen ook wel eens iets anders, kiezen soms met hun hart. En dat geldt niet alleen voor rijkaards maar ook voor ‘gewone’ mensen (anders reden we allemaal wel in een kwalitatief / financieel en maatschappelijk verantwoorde Auris Hybrid.
Ik snap iets niet, er zijn toch al C8 Aileron’s gemaakt ! en verkocht ?
Heb er 1 zien rijden en verschillende auto’s in tests geizen
@yerrie: Nope, er is er één gebouwd zodat die als promotievehicle kon worden in gezet.(waarschijnlijk degene die je hebt zien rijden)
@lemans96: op autogespot.com staan volgens mij een stuk of 4, 5…
@HDM: Zou dat niet telkens dezelfde zijn? Eventueel met een andere nummerplaat…
@lemans96:
van een forum, ziet er overtuigend uit maar of het waar is….
De volgende Aileron’s zijn gebouwd:

250 C8 Aileron – Gun Metal Grey/Tropicana Orange (omgebouwd naar Spyder)
251 C8 Aileron – Black/Ivory (testauto Lotus)
252 C8 Aileron – Madeira Red/Black (persauto)
253 C8 Aileron – Anthracite/Tropicana Orange (persauto)
254 C8 Aileron – Glacier White/Tobacco (persauto)
255 C8 Aileron – Dutch Orange – (wordt nu gebouwd)

Ten tijde van Pebble Beach was #254 (en #255) nog niet gebouwd. Op dat moment bestonden er slechts 4 Aileron’s.
@yerrie: Ze moeten dan in ieder geval gewraped worden, ik heb een witte bij oosterhout zien rijden en heb opinternet andere kleuren gezien, vermoed dat het er toch echt meer dan 1 is.
Wat een hoop azijn zeikerij.
De man maakt auto’s voor rijke stinkerds.
Mocht het hem lukken die te verkopen > hardstikkuh mooi!
En als hij dan ook nog wat Europese subsidies naar de polder weet te halen, nog beter…
Off topic, weet iemand of er al Bikkel sportscars zijn verkocht? Lijkt me een geduchte concurrent voor Spyker.
Dus we hebben straks:

D8 (Peking to Paris a.k.a. Pekela to Pieterburen)
C8 (Aileron)
B8 ???

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=B8

Not good… ;)
Jammer dat Spyker zoveel negativisme krijgt te verduren in eigen land. Nu ja, beetje zelf gezocht natuurlijk.

Nochtans een leuk merkje. Leuk in de zin van leuk historisch naampje, leuk logootje, leuk designtaaltje…

Misschien, als Spyker, en daarmee dus VM, nu eens een hele tijd z’n mond zou houden. Gewoon even van de aardkloot verdwijnen. En dan plots verrijzen, met één of meerdere nieuwe modellen, èn bijhorende productiecapaciteit. Meteen twintig stuks in voorraad, van dat kleintje. Dat je er zo eentje kunt meepakken op Genève ’14 bvb…

Dat zou pas leuk zijn. En iedereen (allez, d’Ollanders) zou meteen weer glimlachen bij het horen van de naam Spyker…
Hij had ook beloofd terug te komen in le mans. Waarom gewoon niet eerst gewoon al die aleirons afleveren en de raceversie maken, reclame maken nieuwe klanten zoeken en dan een nieuwe bak maken.
De 911-concurrent mag wat mij betreft nog wel even wachten. Ik wil veel liever dat ze die C8 Aileron een keer gaan bouwen.
Wat een gedoe toch weer. Vanmiddag bij de gamma waren nog genoeg spijkers te koop. Daar zal het wel bij blijven.

Is die VM niet toevallig het achterneefje van Pinoccio?
en toch mag ik z’n lefgozer als VM wel
was toen toch prachtig om te zien dat ze met Spyker zo de f1 in liepen
@bmwpowerm5: hahaha! Praat eens met Michiel Mol, het is toch niet zo’n prachtig verhaal hoor.
“Spyker komt met Porsche 911-concurrent?” -> Dat nooit, ik wil graag geloven dat ze komen met een wagen die ongeveer evenveel kost als een porsche en die ongeveer dezelfde afmetingen heeft.

Dat die wagen in de verste verte zou kunnen concurreren (op welk vlak dan ook) met de 911 dat geloof ik geen moment.
Show must go on. :D

GO Victor GO!
Ze durven wel; vergelijkingen maken met een sportwagen icoon als de 911, terwijl ze tot nu toe enkel slechtsturende protserige misbaksels hebben voortgebracht.
Het komt op mij een beetje dom over.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).