Hebben we te maken met een nieuwe trend? Gaat iedere zichzelf respecterende velgenboer zich plotseling richten op de Bugatti Veyron? Feit is in elk geval dat de Amerikaanse velgenboer Forgiato deze dikke 5-spaaks velgen voor de Veyron heeft ontworpen.
Deze grijs/witte Bugatti Veyron staat momenteel te schitteren op de LA Autoshow en is een samenwerkingsverband van Forgiato Wheels, Al & Ed’s Autosound en O’Gara Coach Company. Overigens zitten deze dikke 5-spaaks velgen alleen maar aan de rechterkant, want aan de linkerkant zien we andere velgen.
Forgiato had namelijk ook al velgen ontworpen voor de matwitte L4P Bugatti Veyron.
De vijfspaaks velgen heten overigens “Forgiato 2.0”, dan weetje dat ook weer. Nu alleen nog de vraag van de dag: Voor welke velgen ga jij? En als je $1,4 miljoen achterlaat mag je deze Veyron overigens zo meenemen.
Met dank aan Gijs voor de tip!
amg77 zegt
Hmm interessant… Velgen onder een bugatti…
iloveastonmartin zegt
Mooi alleen jammer van de stikkers :(
betonstaal zegt
@iloveastonmartin: menig sjonnie heeft ook van die stickers op de oto, niet zozeer sponsors, maar meer gratis reclame
SHFT zegt
Een Bugatti is natuurlijk zeer saai en heeft uiteraard nood aan een paar tuner-velgen om het allemaal wat spannender te maken…
marww zegt
@SHFT: Alhoewel je reactie enigszins naar sarcasme riekt, heb je toch volledig het onderbuikgevoel, dat ik al sinds de lancering van de auto koester, onder woorden weten te brengen. Godsamme wat vind ik dit technisch en motorisch wonder op wielen er soms saai uitzien.
Vanquish zegt
@marww: Misschien heb je wel gelijk, maar deze velgen zijn gewoon ordinair, lelijk en voor petjesvolk (als ze ze konden betalen).
Stopwearingpants zegt
ik vind het nu wel eens tijd dat een veyron eigenaar met zijn bolide naar underground racing moet gaan! ben echt zo benieuwd
Donstil zegt
@Stopwearingpants: Ja want een ENORME turbo schroeven op een motor met 4 turbo’s gaat vast nog wel wat uithalen ;)
cassiewollie zegt
@Donstil: 1
baap zegt
@Donstil: of 4 Grotere Turbo’s, waardoor het vermogen stijgt naar 7346 pk, 42.000 NM en topsnelheid heeft van 873 Km/u! Ragguh man…
alcantara zegt
Boemlauwe fellinguh, jeweetz!
oli4k zegt
Bugatti doet die velgen toch iedere zoveel kilometer en bij gebruik boven bepaalde snelheden door de x-ray halen? Zo zien ze of er miniscule beschadigingen inzitten en je velgen dus niet ineens als een roestige bom uit WW2 op dramatische wijze uit elkaar klappen, terwijl je net langs een uitgaande school rijdt. Mijn vraag is dus of zo’n velgenboer dat ook doet, of dat ze dat niet nodig vinden en het hele röntgen-verhaal van Bugatti gewoon onzin is?
Vanquish zegt
@oli4k: Ik denk niet dat het onzin is van Bugatti uit. Sowieso is het begrijpelijk om die controles uit te voeren puur vanwege de veiligheid, crashen bij die snelheden is fataal. Als dat zou gebeuren door een menselijke fout kan Bugatti niet zo snel worden aangeklaagd. Bij het springen van een velg daarentegen…
Daarnaast zijn het snelheden waarmee de meeste autobouwers geen ervaring hebben. Hoe sterk het materiaal ook is, met een snelheid van 400 km/h komen er zulke achterlijke krachten op die wielen te staan dat het mij niet zou verbazen als er schade optreed door uitrekking. Als de velg dan ook nog eens schade heeft opgelopen door bijvoorbeeld een stoeprandje en dus niet geheel egaal meer is, wie weet wat er dan kan gebeuren.
In de praktijk zal er waarschijnlijk (vrijwel) niemand zijn die 400 zal gaan rijden. En dan blijft het gewoon een exclusiviteit waarover je lekker kunt opscheppen
potver7 zegt
En hoeveel setjes denken ze te verkopen? Drie? Meer zullen het er toch niet worden…
norge zegt
Ben benieuwd naar de eerste Bugatti met echte aftermarket leds .
agera zegt
Zet de Veyron maar voor mijn deur ik vind het zeer geslaagd
Flatfour zegt
Van Gentleman racer naar boyracer :l
sandervzanten zegt
Er zijn in de States genoeg rappers en sporters die over een Veyron beschikken. En je weet hoe het gaat in die kringen: er moeten aftermarket velgen onder! Buiten de VS zal er weinig verkocht gaan worden.
sanderm3 zegt
Gewoon de oem velgen svp, die stralen tenminste klasse uit onder de Veyron.
Bij Bugatti moet je hooguit de kleur aanpassen naar je wens, voor de rest met je poten afblijven.
Je wilt toch een Bugatti en geen Boehgatsie :P
betonstaal zegt
lelukke velgen, zeer.
lambowambo zegt
ik vind vaak dat tuners over de top gaan maar afgezien van de stickers vind ik dit er wel aardig uit zien. Zowel dat wit in de rand als het grijs in het midden komt terug in de auto, dat vind ik wel mooi
rikus zegt
Even wat anders: Wanneer 2 bedrijven binnen korte tijd hetzelfde trucje doen, is het dan een trend?
masterstig zegt
Bah, de kleuren zijn nog het enige pluspunt.
euro95 zegt
@masterstig: Echt? Dat vind je een minpunt? Ik kan wel meer minpuntjes bedenken.. ;)
masterstig zegt
@euro95: Nee, dat vind ik een pluspunt (goed lezen :D)
euro95 zegt
@masterstig: lol, sorry. Dat was dom van me.. Ik snap persoonlijk niet wat voor pluspunt je erin ziet, smaken verschillen ;)
masterstig zegt
@euro95: Foutje is snel gemaakt :D, maar ik vind dat grijs en wit wel bij mekaar kunnen, niet die afgrijselijke stikkers btw :D
euro95 zegt
@masterstig: Grijs en wit kan ook wel als two-tone keuze. Maar idd, het zijn die stikkers die het doen verkrachten. ;)
E34M5Touring zegt
Zijn deze velgen ook bestand tegen de krachten en topsnelheid of is dat niet de bedoeling. De wielen van de Veyron zijn daarvoor ontwikkeld.
escort77 zegt
dit model velg is binnenkort vast ook leverbaar voor de Golf en Astra… echter, dat is niet nieuwswaardig en zal dus niet een topic als dit opleveren.
Door ze onder een Bugatti te schroeven krijgt de fabrikant echter ineens een berg aandacht en dat komt de verkoopcijfers vast ten goede.
agera zegt
Meest extreme machine ooit in 2.5 sec naar de 100 doe dat maar na.
agera zegt
Vind het nog steeds vaag dat er geen duidelijkheid is over een Veyron opvolger