Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Auteur: , 32 Reacties

Hebben we te maken met een nieuwe trend? Gaat iedere zichzelf respecterende velgenboer zich plotseling richten op de Bugatti Veyron? Feit is in elk geval dat de Amerikaanse velgenboer Forgiato deze dikke 5-spaaks velgen voor de Veyron heeft ontworpen.

Deze grijs/witte Bugatti Veyron staat momenteel te schitteren op de LA Autoshow en is een samenwerkingsverband van Forgiato Wheels, Al & Ed’s Autosound en O’Gara Coach Company. Overigens zitten deze dikke 5-spaaks velgen alleen maar aan de rechterkant, want aan de linkerkant zien we andere velgen.

Forgiato had namelijk ook al velgen ontworpen voor de matwitte L4P Bugatti Veyron.

De vijfspaaks velgen heten overigens “Forgiato 2.0”, dan weetje dat ook weer. Nu alleen nog de vraag van de dag: Voor welke velgen ga jij? En als je $1,4 miljoen achterlaat mag je deze Veyron overigens zo meenemen.

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen

Met dank aan Gijs voor de tip!



32 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Hmm interessant… Velgen onder een bugatti…
Mooi alleen jammer van de stikkers :(
@iloveastonmartin: menig sjonnie heeft ook van die stickers op de oto, niet zozeer sponsors, maar meer gratis reclame
Een Bugatti is natuurlijk zeer saai en heeft uiteraard nood aan een paar tuner-velgen om het allemaal wat spannender te maken…
@SHFT: Alhoewel je reactie enigszins naar sarcasme riekt, heb je toch volledig het onderbuikgevoel, dat ik al sinds de lancering van de auto koester, onder woorden weten te brengen. Godsamme wat vind ik dit technisch en motorisch wonder op wielen er soms saai uitzien.
@marww: Misschien heb je wel gelijk, maar deze velgen zijn gewoon ordinair, lelijk en voor petjesvolk (als ze ze konden betalen).
ik vind het nu wel eens tijd dat een veyron eigenaar met zijn bolide naar underground racing moet gaan! ben echt zo benieuwd
@Stopwearingpants: Ja want een ENORME turbo schroeven op een motor met 4 turbo’s gaat vast nog wel wat uithalen ;)
@Donstil: 1
baap via Android app
@Donstil: of 4 Grotere Turbo’s, waardoor het vermogen stijgt naar 7346 pk, 42.000 NM en topsnelheid heeft van 873 Km/u! Ragguh man…
Boemlauwe fellinguh, jeweetz!
Bugatti doet die velgen toch iedere zoveel kilometer en bij gebruik boven bepaalde snelheden door de x-ray halen? Zo zien ze of er miniscule beschadigingen inzitten en je velgen dus niet ineens als een roestige bom uit WW2 op dramatische wijze uit elkaar klappen, terwijl je net langs een uitgaande school rijdt. Mijn vraag is dus of zo’n velgenboer dat ook doet, of dat ze dat niet nodig vinden en het hele röntgen-verhaal van Bugatti gewoon onzin is?
@oli4k: Ik denk niet dat het onzin is van Bugatti uit. Sowieso is het begrijpelijk om die controles uit te voeren puur vanwege de veiligheid, crashen bij die snelheden is fataal. Als dat zou gebeuren door een menselijke fout kan Bugatti niet zo snel worden aangeklaagd. Bij het springen van een velg daarentegen…

Daarnaast zijn het snelheden waarmee de meeste autobouwers geen ervaring hebben. Hoe sterk het materiaal ook is, met een snelheid van 400 km/h komen er zulke achterlijke krachten op die wielen te staan dat het mij niet zou verbazen als er schade optreed door uitrekking. Als de velg dan ook nog eens schade heeft opgelopen door bijvoorbeeld een stoeprandje en dus niet geheel egaal meer is, wie weet wat er dan kan gebeuren.

In de praktijk zal er waarschijnlijk (vrijwel) niemand zijn die 400 zal gaan rijden. En dan blijft het gewoon een exclusiviteit waarover je lekker kunt opscheppen
En hoeveel setjes denken ze te verkopen? Drie? Meer zullen het er toch niet worden…
Ben benieuwd naar de eerste Bugatti met echte aftermarket leds .
Zet de Veyron maar voor mijn deur ik vind het zeer geslaagd
Van Gentleman racer naar boyracer :l
Er zijn in de States genoeg rappers en sporters die over een Veyron beschikken. En je weet hoe het gaat in die kringen: er moeten aftermarket velgen onder! Buiten de VS zal er weinig verkocht gaan worden.
Gewoon de oem velgen svp, die stralen tenminste klasse uit onder de Veyron.
Bij Bugatti moet je hooguit de kleur aanpassen naar je wens, voor de rest met je poten afblijven.
Je wilt toch een Bugatti en geen Boehgatsie :P
lelukke velgen, zeer.
ik vind vaak dat tuners over de top gaan maar afgezien van de stickers vind ik dit er wel aardig uit zien. Zowel dat wit in de rand als het grijs in het midden komt terug in de auto, dat vind ik wel mooi
rikus via Android app
Even wat anders: Wanneer 2 bedrijven binnen korte tijd hetzelfde trucje doen, is het dan een trend?
Bah, de kleuren zijn nog het enige pluspunt.
@masterstig: Echt? Dat vind je een minpunt? Ik kan wel meer minpuntjes bedenken.. ;)
@euro95: Nee, dat vind ik een pluspunt (goed lezen :D)
@masterstig: lol, sorry. Dat was dom van me.. Ik snap persoonlijk niet wat voor pluspunt je erin ziet, smaken verschillen ;)
@euro95: Foutje is snel gemaakt :D, maar ik vind dat grijs en wit wel bij mekaar kunnen, niet die afgrijselijke stikkers btw :D
@masterstig: Grijs en wit kan ook wel als two-tone keuze. Maar idd, het zijn die stikkers die het doen verkrachten. ;)
Zijn deze velgen ook bestand tegen de krachten en topsnelheid of is dat niet de bedoeling. De wielen van de Veyron zijn daarvoor ontwikkeld.
dit model velg is binnenkort vast ook leverbaar voor de Golf en Astra… echter, dat is niet nieuwswaardig en zal dus niet een topic als dit opleveren.

Door ze onder een Bugatti te schroeven krijgt de fabrikant echter ineens een berg aandacht en dat komt de verkoopcijfers vast ten goede.
Meest extreme machine ooit in 2.5 sec naar de 100 doe dat maar na.
Vind het nog steeds vaag dat er geen duidelijkheid is over een Veyron opvolger

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).