Bugatti Veyron vs Indiase verkeersdrempel [video]

Auteur: , 54 Reacties

Tsja, daar sta je dan met je 2,3 miljoen euro kostende Bugatti Veyron. Lekker doorrijden met zo'n 1.001 pk sterke supercar is er niet bij in India blijkbaar.

Door een belachelijke hoge importheffing van 110% is een Bugatti Veyron in India nog een flink stuk duurder dan in de rest van de wereld. Een gewone Veyron kost in India maar liefst 2,3 miljoen euro en een Grand Sport kost zelfs 2,6 miljoen euro. Naar de prijs van een Super Sport durf ik niet eens te vragen.

Aan de ene kant is het goed om te zien dat mensen in India zo’n dure auto desondanks toch gewoon kopen en er zelfs gebruik van maken. Maar aan de andere kant ziet het er toch wel heel erg lullig uit als je ze over een drempel moet.

Je zou toch verwachten als je meer dan 1 miljoen aan belasting hebt betaald voor een auto dat de overheid ervoor zorgt dat je geen verkeersdrempels tegenkomt. (bron: Hyderabad Supercars, via: indianautosblog.com)

Bugatti Veyron vs verkeersdrempel

UPDATE 24-12: Video is hier te bekijken!



54 reacties

dacht dat er daar een arm land was als je soms die krotten ziet staan waar de mensen in wonen god wat is de wereld slecht verdeeld zeg
@silverline: Contrasten zijn er altijd. In Azië is dit contrast alleen maar duidelijker. Heb weleens in een vijf sterren hotel gezeten in Thailand en Maleisië, daarnaast lag een complete krottenwijk inclusief kerkhof en alles wat je van een ‘armoedige’ buurt kan verwachten. Naast deze krotten stonden hele dure hotels. Zo ook in China enzovoorts.
@jzaero: “inclusief kerkhof” sterven de rijken dan niet?
@4991: vraag aan jou, als jij een huis koopt van bijvoorbeeld 1 miljoen euro, zou jij graag dan tegenover je voordeur een kerkhof zien? Misschien hecht jij er minder waarde aan, maar ik liever niet.
@jzaero: Waarom niet? Al die doden zijn toch humus geworden. Of ben je stiekem bang dat ze opstaan? :P
@4991: vind het geen fijne gedachte, niks mis mee als jij daar anders over denkt :)
@jzaero: Klopt, in bijvoorbeeld Brazilië en Zuid-Afrika heb je dat ook, staan zelfs muren om die panden heen met bewakers, en dan mag je er bijvoorbeeld in en uit (als bewoner) tussen 7 uur ’s ochtens en 10 uur ’s avonds..
@kaasboerin: Ik kom in China vaak in de zogenoemde ‘Estates’. Complete woonwijken, gebouwd naar één stijl, bewaakt bij de in en uitgangen en relatief duurder dan wat er buiten de muren afspeelt. Alles buiten de muren is het ‘oude’ China, alles binnen de muren is wat meer richting Amerikaanse en Zuid-Europese stijl gebouwd. Het gaat echter wel langzaamaan allemaal richting de ‘nieuwe’ kant. Slechts het centrum van middelgrote steden willen nog weleens oudere gebouwen hebben. Het centrum van grote steden zijn meestal hypermodern.
@silverline: In India heeft men het ‘kasten-systeem’ Daar kunnen wij westerlingen niets van begrijpen en het is ook erg complex. De rijken zijn door de vermodernisering alleen maar rijker geworden, de armen staan min-of-meer stil. Hoogovens in Ijmuiden zijn ook eigendom van Tata. Dit is een mondiaal multinational met een eigen kapitaal waar menig land jaloers op is. En één keer raden, komt uit India.
@silverline: nee hoor, India is niet alleen het land van de allerarmsten, ook de rijksten der aarde wonen daar. Hier staat ook de duurste woning ter wereld, kostte een misselijk makende 1 miljard dollar!!! (http://en.wikipedia.org/wiki/Antilia_%28building%29). Daarmee is India wel het land met grootste contrasten…
@silverline: “wat is de wereld slecht verdeeld zeg”

Wat je zegt, wij zitten hier met allemaal eten, drinken, opleidingen, ziekenhuizen en zelfs als de pensioenleeftijd omhoog gaat hoeven we nog steeds niet tot onze dood te werken. Eigenlijk is onze enige zorg of we een iPhone of Samsung toestel kopen.

Maar goed dat we geld aan ontwikkelingshulp geven zodat arme mensen in India naar school kunnen gaan zodat ze leren dat het niet normaal is dat als je arm bent je al je geld als bruidschat meegeeft aan je dochter zodat die met een rijkere man kan trouwen.
En dat als je nog meer spaart je dochter aan een nog rijkere man gegeven kan worden.
Helaas is India cultureel en religieus zo vreemd dat de enige manier om er iets aan te doen via onderwijs is.

En wat de drempels betreft.. als je een 335i neemt dan is er eigenlijk geen auto die op de openbare weg sneller is. De 335i heeft geen enkel probleem met verkeersdrempels. Dat houdt dus er geen goede reden is om met een auto op de openbare weg te rijden die te laag is om met verkeersdrempels om te gaan. Daarnaast zijn er hele mooie veersystemen te koop die een auto automatisch kunnen verhogen of verlagen.
Wie met een auto rijdt die niet over drempels kan is een stumper die te dom is om vooruit te komen. :)
@tinnemans: Appels, peren. Need I say more? Een 335i kun je ook zo heerlijk vergelijken met een Veyron. Als je geen fuck geeft om 110% importheffing op een al niet misselijk bedrag met 6 nullen, waarom zou je dan geld uitgeven aan een BMW voor jezelf.. die krijgen hun kinderen cadeau als ze hun rijbewijs net behaald hebben.
@thoisss: natuurlijk zijn het appels en peren. Maar een 335i is wel een retesnelle auto die wel gewoon over verkeersdrempels heenkan.
En al had ik geld genoeg om een Veyron te kunnen betalen dan nog zou ik een auto uitkiezen die geen moeite heeft met verkeersdrempels.
Dus in dit specifieke geval is de 335i een betere auto. :)
Op de bovenste foto hangt die precies.
@silverline:

In India wonen meer dan 1 miljard mensen.. Zou daar geen één miljonair tussen zitten denk je?
@akrapovic: Je moet niet ver zoeken… Lakshmi Mittal is de 6de rijkste mens ter wereld.
Helaas gebeurt dit in Nederland ook. In mijn af-fabriek auto zit ik helaas regelmatig aan de grond door dit soort drempels.
@zdev: Moet je ook maar geen 1:16 schaalmodel kopen!
@zdev: haha die gaan er nog wel overheen!
Maar ook bij de echte auto met lange wielbasis in combinatie met korte dempers zijn dit soort drempels drama…
@zdev: Je hoopt nu natuurlijk dat er iemand gaat vragen welke auto je rijd.
@first: Ik geloof dat hij een Maserati Quattroporte heeft.
@first: @xilver: Een Maserati Quattroporte GT-S geloof ik.

http://www.autojunk.nl/2010/07/maserati-quattroporte-sport-gt-s-12

@zdev: complimenten voor zo’n heerlijke auto. Een auto die de concurrentie puur op emotie en geluid ver achter zich laat. Een ontwerp en een daklijn waar je gewoon helemaal warm van wordt. De GT-S is al helemaal top!
helaas geen filmpje??
ach. dit moet ik ook doen. kom ik nu ook hier op de home page?
@spykerboy: Als je blijft hangen heb je kans.
@4991: Of gewoon like a boss !

https://www.youtube.com/watch?v=Vg79_mM2CNY

Uit het jaar waar we nog met 3 pixels genoegen namen ;)
Volgens mij kost de Veyron in Nederland niet veel minder.
@sdk16420: 1,6 miljoen euro. Dat scheelt dus wel een slok op een borrel.
@robbie: Lol, als je alcoholist bent misschien :P
110% … en maar denken dat wij het slecht hebben.

Wel lullig overigens, ik had dat ook altijd met m’n vorige Celica. Genant :P
@Jesper: wat was lullig? Dat je in een Celica reed of dat je vastzat? ;)
@robbie:

Auch… Touché ;)
Is een ook een hele omschakeling hoor van koeien op straat naar Bugatti’s op straat……
Dit is toch de Grand Sport? De koplampen en velgen enzo?
@theblackstig: die koplampen hebben reguliere Veyron’s ook. Is een “facelift” geweest. En verder kan je onder een reguliere Veyron natuurlijk ook Grand Sport velgen zetten.

PS Overigens zou het best een Grand Sport kunnen zijn, maar dat kan je in elk geval niet afleiden aan de koplampen en/of velgen.
@robbie: Misschen toch wel de Grand Sport, volgens mij liggen de luchtinlaten boven het dak iets hoger dan bij de dichte Veyron.
Tja, als je er niet in durft te rijden heb je ook niks aan een auto. Gewoon lekker proberen dus. Als het niet bevalt kun je altijd weer verkopen met een miljoentje verlies.
“Indiaase” ??? Hier in Vlaanderen is het in ieder geval “Indische”…
@bmwuberalles: oh ja joh?

Indiase = India
Indische = Indonesië

Jij weet niet dat India & Indonesië twee verschillende landen zijn?
@robbie:

Indonesische is het in Vlaanderen.
En Indisch is van India.
Indiase bestaat niet.
er zouden in totaal 12 Bugatti Veyron’s zijn in heel India
Eigenlijk wel een lelijk ding.
Deze auto is natuurlijk goed te vergelijken met mijn Caddy Maxi fourmotion (techniek) ,en ik kan je vertellen dat hobbels langzaam genomen dienen te worden .Als je teminste je rugwervels op hun plaats wil houden.
zit er niet standaard iets van air-ride op zon wagen??
of verstelbare schokbrekers lijkt me wel makkelijk in zon geval dat je weet dat je even 10 cm omhoog kan en daarna weer lekker sjiek laten zakken
@rob5nismo: Lamborghini heeft zo’n systeem omdat die dingen echt laag tgn de grond hangen (en dan nog optioneel).

Een Veyron heeft normaal minder problemen om een drempel te nemen tenzij die drempel echt hoog is en het kan goed zijn dat die Veyron in top speed-mode staat waardoor hij lager tgn de grond hangt (er is geen spoiler te zien op de foto dus die kans is vrij groot).
@kaasboerin: Als je echt rijk bent neem je een bodyguard, en voor de normalere mensen is er een soort taxidienst, je belt als je een mannetje nodig hebt (dus dat is meestal s’avonds).
Ik heb daar ook rond geracet, met een Honda Civic en 3 series. Met beide auto’s schuur je al lekker met de bodem over 60% van de drempels, met een veyron of iets dergelijks is dus niet fatsoenlijk te rijden.
Oh, gemene kutdrempels, daar heb ik zo’n tyfus hekel aan.

Niks mis met het principe van drempels, maar godverdomme, je hoeft geen klif neer te leggen.
Veyron op de foto bij het artikel is een Veyron Grand Sport
Geen drempel tegenkomt? Nee, dan ben je in 0031 goed af … PROEST!!

Eén reden om een dergelijke wagen hier al nooit te kopen, even afgezien van het spekken van de bodemloze put, is dat ik door het ambtelijke hobbels en rotonde-beleid never nooit niet bij mijn huis kan komen met een dergelijke lage auto. De Corrado G60 lukte al niet eens.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).