BYD ontwikkelt 1.2 turbo en ‘DSG’-bak

Auteur: , 36 Reacties

Ja, doe maar lacherig over die Chinezen met hun oude platformen, slechte crashveiligheid en motoren uit het jaar 0. Maar terwijl jij ze smakelijk uitlacht komen ze je links en rechts voorbij zetten. Zoals BYD, dat helemaal op de Europese trend gaat inspelen.

BYD, dat al vaker heeft aangegeven graag voor te willen lopen op de rest (hoewel ik nog niet echt veel concreet resultaat heb gezien, maar dat kan er aan liggen dat de ontwikkelingen zich nu nog grotendeels buiten ons gezichtsveld afspelen), is op meerdere vlakken actief, voornamelijk op het elektrische, met onder andere EV-bussen en Denza, een nieuw EV-merk dat samen met Daimler werd opgericht.

Toch gokken de Chinezen niet op één paard, want ook in de conventionele sector is BYD (dat vroeg of laat ook naar Europa komt) actief. Om in te spelen op de globale downsizingtrend, en de aandacht voor minder brandstofverbruik, ontwikkelt BYD nu een 1.2 liter motor met turbo en een versnellingsbak met dubbele koppeling. Er schijnt op de Chinese markt namelijk wat goed patentspul verkrijgbaar te zijn…

Het vermogen van het nieuwe blokje zou tussen de 115 en 130 pk moeten liggen. Uiteraard duurt het nog wel even voordat er daadwerkelijk een auto mee rond rijdt, maar hou ze in de gaten, die Chinezen… (via es.autoblog.com)

Foto: de totaal niet op een Mercedes SL lijkende BYD S8/F8



36 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Mooi Hood Ornament ook. Iets waar je als fietser ook genot van hebt. Als je geschept wordt hoeven de Medici je niet meer open te snijden.
@E34M5Touring: is waarschijnlijk gewoon een stuk aluminium folie, blijft Chinees..
heey een oude SL
@Kvgorp: Zie er meer CLK in persoonlijk.
@E34M5Touring: En de achterkant is een Renault Megane als ik me niet vergis.
@pininfarina: idd, voorkant Merc, achterkant Megane!!!
Dus een Mercgane???
@jumpman: Yep, met een VW 1.2TSI en DSG, inclusief 14″ lichtmetaal !
Halfords vellings.
Ik vind het schaamteloos. Echt een kwestie van knippen plakken….hebben die Chinezen dan echt geen creativiteit?
@login:

Kwestie van tijd dat ze hun ‘design’ ook op orde hebben. Is nog maar een jonge auto industrie daar.

Zaken als auto’s in elkaar schroeven beginnen ze onder de knie te krijgen, maar zaken als design, daar hebben ze nog niet zoveel ervaring mee.

Ze moeten gewoon goede designers vinden.

Kijk maar naar Kia. Nemen een goede designer in dienst (Peter Shreyer), zorgen dat Kia auto’s redelijk betrouwbaar zijn en verkopen die hap.
@xxxx: Weet je ook hoe lang Kia heeft gedaan over hun huidige imago?
Tegen de tijd dat je in Nederland met goed fatsoen een chinese auto kunt kopen vliegt iedereen met helicoptertjes rond.
@eklasse:

Mooi! Ik heb altijd al in een helicoptertje willen rondvliegen.
Ze hadden betrouwbaarder techniek kunnen stelen imo.
Daar ga je die SL niet me van z’n plek krijgen.
@jrk68: Er staat nergens dat de motor daadwerkelijk in de afgebeelde auto(SL) komt te liggen, wellicht ontwikkeling (kopiëren) ze ook wel kleine(re) auto’s…
ik zit voor mijn werk twee weken in zuidoost azie, maar daar zie je nog niet veel chinees spul rondrijden hoor. Chinees spul word hier gebruikt om te eten of of voor bellen & tv kijken.

Qua ‘lokale’ merken wel veel kleine sedannetjes (zoals nissan sylphy en Ivo) en hele grote,zoals de teana en hyundai sonata (veelal als taxi, als opvolger van de toyota crown)
Dubbele koppeling en kleine turbomotoren bouwen we hier in Europa toch ook al.Niks nieuws onder de kap dus.
@Alfarobert: lezen blijft lastig he…
Ja Ja lach er maar om.
De Chinezen gaan komen.
Japan zoekt steeds meer het premium gebeuren op.
Koreanen lijken steeds meer op Europeanen en ziten de meeste Europese fabrikanten goed in de nieren.
En China gaat een groot gedeelte puur op prijs winnen.
Wat de meesten vergetenis dat China een puur centraal geleide economie is.
De afzet cq vraag op de thuismarkt is nog groot, VW is erachter gekomen dat de Chinezen al vele patenten voor zichzelf “geleend” hebben.
En in China heb je juridisch geen poot om op te staan.
Zoals Japan 40 jaar geleden is begonnen en Korea 20 jaar geleden.
Au revoir, auf wiedersehen, Ciao Europese auto industrie.
@desjonnies:
Itt tot in China geldt het patentrecht hier wel.
Ze hebben dus nog wel even te gaan voordat het echt wat wordt.
Vergeet niet dat Hyundia er ook ruim 30 jaar over heeft gedaan om hier vaste voet aan de grond te krijgen.
De eerste Pony’s reden hier begin jaren 80 al rond.
@jrk68:
Yep, na die Pony is het een tijd gewoon helemaal nix geweest.
Maar nu, nu betrap ik mezelf erop, ik desjonnies, die de historie en de gloom en doom van onze Europese merken koestert; die Koreaantjes er helemaal niet verkeerd vind uitzien.
En zij houden de Italiaanse desginhuizen nog in leven.
Wel handig dat als je een nieuwe koplamp nodig hebt je er gewoon een van een afgedankte taxi kunt pakken. Of zouden ze bij BYD de moeite hebben genomen ze na te maken in plaats van gewoon complete Merc units erin te hangen?
@oli4k: Denk je dat Mercedes koplampen aan ze zullen leveren?
@notsobig: Wie weet misschien produceert BYD wel de lampen voor mercedes!
er staat een fout in de titel:
“ontwikkelt” moet “jat” zijn
als ik het goed zie, is op foto 4 de interieurverlichting er al uit gevallen? :)
Toch gewoon een ouwe SLK???
@alfamail: Laat die K maar weg.
2 druppels met de sl neus.
Ze zouden de naam moeten veranderen van Build Your Dreams naar Build Your Nightmares
Ja doe maar lacherig allemaal.
Voorlopig heeft BYD een volledig electrische middenklasser OP DE MARKT die in 40 minuten opgeladen is en dan 300 km ver kan rijden. Topsnelheid ok.. 140 km/h maar dat is in vele gebieden meer dan voldoende. Wordt momenteel als taxi gebruikt in China en is hier niet leverbaar.
Design loopt 5 jaar achter maar dat is een kwestie van tijd.
@hape:
Ja en hoe lang blijft dat heel?
Laten we wel zijn als je 1 van de onbetrouwbaarste blokken en bak gaat copiëren ben je niet slim bezig.
@jrk68: wie zegt dat ze Volkswagen motoren gaan kopiëren?
@RRenault: Inderdaad en die knuppel zegt dat die motoren onbetrouwbaar zijn terwijl hij er zelf niet eens ervaring mee heeft.
@autobart:
Check ff het artikel over spionage bij vw voordat je gaat schelden.
BYD is een partner van VW in China.
Dus als VW hen beschuldigd van bedrijfsspionage en in dezelfde week komt hun Chinese partner met dit bericht dan is die conclusie ineens een stuk minder vreemd.
Of wil je nu ook gaan ontkennen dat er problemen zijn met 1.2tsi en DSG?
@jrk68: tuurlijk niet.. Maar je vergeet 1 ding, niks en niemand is perfect en fouten zijn overal! Dus als je mij gaat vertellen dat die dsg en tsi meuk de grootste fouten zijn die ooit zijn gebouwd in de automobielen historie, Dan kan ik je niet serieus nemen..
@hape: Ik heb net even gekeken: ik neem aan dat je de BYD E6 bedoeld. Erg interresante auto qua specs. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat qua ontwikkeling. Prijs zat in de US op 40K$.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).