Cadillac ATS – De nachtmerrie van premium Duitsland?

Auteur: , 128 Reacties

Dames en heren, met trots presenteren wij u: De volledig nieuwe Cadillac ATS. Deze achterwielaangedreven Amerikaan moet voor slapeloze nachten gaan zorgen bij Audi, BMW en Mercedes. Dit is de auto die de Audi A4, BMW 3 Serie en Mercedes C-Klasse van de kaart gaat vegen. Althans, dat hopen ze in de VS.

Cadillac probeerde ooit al eens om door te breken in Europa. Dat deden ze destijds onder leiding van Kroymans en met een gerebadgde Saab 9-3. De Cadillac BLS was overigens een enorme flop, want daar werden er in de periode 2005-2008 slechts 7.356 van gebouwd (en waarschijnlijk nog minder verkocht).

De ATS is echter geen schrale rebadgde en is zelfs de eerste auto die op het volledig nieuw ontworpen Alpha platform staat. Onder de motorkap is (in de VS) keuze uit 3 motoren: een 2.5 liter viercilinder (202 pk) om mee te beginnen en daarna volgt een 2.0 turbo met 273 pk en als topper is er een 3.6 liter V6 met 322 pk. In Europa zullen er ongetwijfeld nog wat dieselmotoren volgen.

Standaard beschikt de ATS over achterwielaandrijving, maar AWD zal ook leverbaar worden. Schakelen doe je met een handgeschakelde 6-bak of een 6-traps automaat. Ook heeft Cadillac de nodige tijd op de Nürburgring doorgebracht om ervoor te zorgen dat de ATS een beetje fatsoenlijk op de weg ligt. Ook claimt Cadillac dat de ATS met een gewicht van 1.542 kg een van de lichtste auto’s in zijn klasse is.

Gaat dit een succes worden? In Amerika zal het in elk geval iets gemakkelijker gaan dan in Europa, maar als de prijzen een beetje concurrerend zijn dan zou Cadillac ook in Europa een kans moeten kunnen maken.

UPDATE 09-01 15:00 – Een zevental video’s van de ATS vind je op autojunk.



128 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
haha ja audi bmw en mercedes zal nu wel echt bang worden..
@MAB: idd :P
ziet er beter uit dan een bmw of audi :)
@tunefuldjmike: in welk universum dan wel???
@maseratiferrarilover: niet in de onze iig! Wat een hok….
Styling ziet er heeeeerlijk uit! Zeer classy! Of het hier door zou breken weet ik niet, maar ik hoop van wel!
Ik dacht even een uitroepteken te zien en begon keihard te lachen. Maar ’t was dus een vraagteken :-/
@garp: dus je wou al lachen voordat je wist of het zo was of niet? zielige fanboy..
@dennisr: trollollollolol, hartelijk dank voor de ad hominem vriend.
Geef ze geen enkele kans, maar ziet er al heel behoorlijk uit.
Ik denk niet dat dit zo een hit zal worden hoor!.. Ik verkies na deze foto’s te zien nog veruit een duitser. Gelijk de welke..
Ziet er ongeveer net zo premium uit als een Opel Isignia.
@Dev: Alleen een stuk mooier en vetter.
Ziet er goed uit, maar dat is nooit echt het probleem geweest bij Cadillac. Hun imago is hier gewoon boring en Amerikaans..
Lijkt op een afgeschaafde Mazda 6.
Met zo’n motorenpalet moeten ze op niet te veel sympathie rekenen in Europa, vrees ik. Het wordt wachten op de diesels, gedownsizede varianten, en inderdaad de prijzen.

Ik hoop echter wel dat ze een paar potten zullen kunnen breken, want het is toch eens een wat ander design :) Mocht het wat goed rijden (en ik denk dat dat wel zal meevallen) en ik geld genoeg hebben om er eentje te kopen en te onderhouden (wat dus nog af te wachten valt), zou ik het toch sterk overwegen.
@Revvji: En ik denk naast de prijzen ook de geschatte restwaarde door restwaardebureau’s. Is die laag: geen schijn van kans op de leasemarkt.
@garp: Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Maar als ik bedenk dat Amerikaanse auto’s nog steeds geen goede reputatie hebben bij de gewone consument, dan vermoed ik dat het Europese avontuur van Cadillac weer niet van een leien dakje zal lopen. Iets wat ik zeer jammer zou vinden, volgens mij snakken veel autoliefhebbers wel naar een frisse wind in autoland.. Ik alleszins wel!
@garp: gelukkig zijn er onder de lease-rijders ook mensen die bereid zijn wat meer te betalen voor hun auto
@Revvji: in Europa zullen ongetwijfeld andere motoren leverbaar worden.
@robbie: Dat verwacht ik ook wel, maar het blijft dus wel nog afwachten hé ;) En dat is dan helaas ook nog altijd geen garantie op succes.
Ik koop NOOIT meer iets van GM… Als ze nou al dat geld dat ze weggooien om cadillac in Europa te pushen ( wat toch nooit gaat lukken) in Saab hadden geïnvesteerd, had GM een sterk premium merk in Europa en had Saab nog bestaan… Raadsels raadsels waarom dat niet is gebeurd…
@Svenska_Aeroplan_AB: volledig eens! Maar er is nog hoop voor Saab als ik het zo her en der lees…
@Carreza:

zet er ook effe bij dat die hoop louter te danken is aan GM ..
@lincoln: uhm… nee, dat is niet het geval
@Carreza: Hoop voor saab? alsjeblieft zeg..
@Svenska_Aeroplan_AB:

als @Robbie zegt dat ze Europa willen veroveren ..
betekent dat niet dat het ook echt zo is ..
@Svenska_Aeroplan_AB:

proef ik hier enige frustratie !? ….
@Svenska_Aeroplan_AB:Allemaal de schuld van de arrogante Saab leiding destijds …
@Svenska_Aeroplan_AB: Saab was nooit een premium merk
@Svenska_Aeroplan_AB: ik had je hoger ingeschat..
@Svenska_Aeroplan_AB: en een Spyker? Zou je die wel kopen?
Ziet er goed uit! Ik denk dat in de VS het deze wel aan kan slaan, in Europa zal het moeilijker worden, men is toch wat conservatiever qua ‘premium’ auto’s. Ik hoop voor Cadillac dat de ATS een groter succes wordt dan de BLS.
Overigens was de BLS geen slechte auto met best wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar zeker in het interieur kon je zien dat het een SAAB onderhuids was.
@Jazzie: Met andere woorden: je vond de Saab 9-3 geen slechte auto met een goede prijs-kwaliteit ;-)
@BaRa: De BLS was goedkoper dan de SAAB destijds, als ik het me goed herinner. Dus de prijs/kwaliteit van de Cadillac was ietsje beter dan de SAAB. Plus het feit dat ze bij SAAB geen moeite deden om een 9-3 te verkopen en bij Cadillac ging zowat de rode loper uit.
Moderne Cadillacs zijn mooi. In feite maken ze al een tijdje weer mooie auto’s, die ook in Europa wel zouden kunnen aanslaan qua looks. Het is ze gegund.

Ik denk dat Cadillac gewoon veel meer marketing in Europa nodig heeft, als ze willen doorbreken…
deze autoo wordt pas aantrekkelijk denk ik als die een stuk goedkoper wordt als z’n concurenten (s60,a4 enz)
Nee, gewoon niet strak genoeg
Wanneer gaan ze bij Cadillac eens begrijpen dat een nieuw model normaal gezien een nieuw design krijgt? Het is nog erger als bij VW!
Als de wegligging net zo belabberd is als die van een Cadillac BLS, dan hoeft geen enkel merk (premium of niet) zich zorgen te maken. Wat een natte krant is zo’n BLS …..
@rechercheur:

er staat “hagelnieuw platform” ..
dus nog strakker dan een CTS ..
@rechercheur: dit zal compleet anders rijden dan de BLS. Het is sowieso FWD vs RWD en de BLS was ontworpen in Zweden/Europa en de ATS in de VS.

Wat beter is zal de tijd uit moeten wijzen, maar dat het twee compleet verschillende auto’s zijn is wel duidelijk.
Ziet er redelijk leuk uit. Wel een anoniem en saai dashboard maarja. Met deze motoren word het trouwens nooit een succes. Ten eerste geen één diesel en drie nogal grote motoren die naar mijn vermoeden verre van zuinig zijn. Maar als ik dit kan bedenken dan moeten ze dat zelf ook wel kunnen. Dus ik ben benieuwd hoe ze de ATS naar europa willen halen.
@BRT:

GM heeft geen diesels ..
dat wordt dan weer shoppen bij Fiat ..

een Cadillac jtd .. ook geen straf ..
Zal wel een goede auto zijn voor de mensen die geen wannebees zijn,mensen die het al gemaakt hebben en niet bang zijn voor anderen hun mening.
Hij ziet er niet zo slecht uit als alle andere Cadillac’s, maar in mijn ogen nog steeds geen grote concurrent voor de Duitsers.
Ik zie het eerder als een luxe Mondeo dan een c-klasse.
Sorry hoor… liever een Duitser dan zo’n Amerikaan.
@G-Ammo:liever een Jap….
http://www.youtube.com/watch?v=kNqqfVCoEuM&feature=player_embedded
@norge: Ja uiteraard liever een Jap :D Heel mijn familie rijdt Japanners! :D
Op marktplaats staat er trouwens een Supra met 55.000 KM voor 35.000 euro: twin turbo met targa dak en volledig leer vanbinnen, links gestuurd en manueel schakelbak (GEIL). Helemaal standaard met zelfs de standaard wielen er nog onder!
@G-Ammo:
Voor dat geld heb je minstens 2 hele mooie exemplaren uit het VK. Ook 1 compleet stock met 67k km voor 11,000 pond, zulke wagens zijn nogal overpriced met LHD. ;)
Persoonlijk zou ik nooit wat van GM kopen. Eerst failliet gaan, dan een doorstart maken (kost crediteuren veel geld). Na de doorstart je als een zeer arrogant bedrijf opstellen. Voornamelijk de houding op de Europese markt vind ik niet netjes. Elke keer herhalen dat Opel zo verliesgevend is, terwijl het schijnt dat veel techniek onder Opel wordt ontwikkeld. Daarnaast welk merk is er naast Opel groot in de Eu van GM?

Ik koop liever iets uit de EU, waarom voor iets uit de US gaan als er prima EU alternatieven zijn?
@trabbit:

voor jouw soort is de Golf uitgevonden .. en 21 tinten grijs ..
@lincoln: en phantom95:
Ik begrijp werkelijk jullie reactie niet, ik heb geen woord gerept over de kwaliteit, prijs of wat dan ook. Mijn gehele reactie gaat over het gevoel/beeld dat ik van het bedrijf GM heb en dan met name de autodivisie.

Daarnaast rijd ik in een doodnormale Ford Focus (Ford Focus is geen US product), in de kleur aquarius blue (spannend he, de naam alleen al?:P)

@dennisr:
Volgens mij ontgaat het je wat voor gevolgen zo’n doorstart heeft voor crediteuren. Enige reden dat je een doorstart kan rechtvaardigen is, omdat de gevolgen van een faillissement te groot zijn. Daarnaast is een doorstart ook niet geheel eerlijk naar concurrenten als Ford, zij kunnen niet eventjes de foute producten resoluut stoppen en zeggen “jammer jongens het bestaat niet meer”.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de doorstart is gefinancierd. GM is voor een groot deel van de US overheid (was 60,5% a 50,5 miljard dollar!! Us en de vrije markt…). Ergens kan dus de overheid druk op Duitsland uitoefenen, als Duitsland niet doet wat de US wil, dan heffen we het gros van de Opel fabrieken op in Duitsland. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren, maar gezien het verleden van GM vind ik dat ze een veel te grote mond hebben.
@trabbit: deze ATS is volledig nieuw en geen gerebadgde insignia ofso, al geloof ik niet dat er veel nieuwe techniek voor is ontwikkeld, maar daar maakt volkswagen zich ook schuldig aan.
@trabbit: ”Eerst failliet gaan, dan een doorstart maken” aardig geslaagd anders..

”Ik koop liever iets uit de EU, waarom voor iets uit de US gaan als er prima EU alternatieven zijn?” omdat het kan..
Ik zou deze wel liever op de weg zien dan de audi, bmw of merc’s! Mooi ding!
alvast goed dat het geen lauwe FWD is. Doorbraak, zeker in Belgie, zal afhangen van een goeie diesel. Die saab 9-3 rebadge heeft volgens mij nog ok verkocht in belgie.
Ziet er prachtig uit. Alleen het oogt nog steeds erg Amerikaans, iets waar Europeanen niet gevoelig voor zijn. Daarbij kan het alleen een serieuze concurrent worden als hij meer auto levert voor minder geld. Als de prijs/uitrusting vergelijking op de zelfde hoogte ligt als de 3 Duitsers. Zullen weinig mensen in een Amerikaan stappen. Alleen de mensen die iets anders willen.
Ik vind hem in ieder geval heel erg geslaagd! Het dashboard is ook mooier dan die van de Volkswagen A4
Mooie wagens die Cadillacs, op dit moment de mooiste sedans en stations uit de US. Ze springen gewoon in het oog, zonder de customising die andere US auto’s nodig hebben om op te vallen. Alleen de Dodge Charger en Magnum kunnen in de buurt komen.
ik denk dat Audi, BMW en Mercedes rustig verder mogen slapen…
Hopelijk gaan we deze vaker zien, top auto.
Prachtige wagen, echt iets voor mensen die geen kuddedieren willen zijn. Alleen vrees ik dat ze zonder een station uitvoering en dieselmotoren weinig gaan verkopen.
t
Ziet er goed uit!
Er gaat niks boven duitse degelijkheid. ik ben zelf een BMW rijder en daar gaat deze Cadillac helemaal niks aan veranderen. Ik vindt het helemaal niks. Wat is die achterkant eigenlijk spuglelijk
@geertjuh: Voodat we over lelijkheid gaan praten, heb je dat monster wel eens gezien dat BMW een X6 noemt?
@mopar: of de 5 GT…
@mopar: Dat is jouw mening. Gelukkkig heeft niet iedereen dezelfde mening.
@geertjuh: Het is ook jou mening dat deze Cad lelijk is, dat is ie namelijk niet :P
Wordt niks dit. Ik schat 5234 stuks meer niet. Premium Duitsland lacht zich de ballen uit broek om dit ding.
@freezzr:

zou ik ook doen als er maar 5234 potentiele klanten daadwerkelijk ballen in hun broek hebben ..
@lincoln: iemand moet die primaten met hun dikke ballen toch uitlachen?
Wie kiest er nu voor een Amerikaan als hier veel qualitatievere alternatieven op de markt zijn. In je eigen buurland dan nog wel.
@vale46: Heb jij eigenlijk ooit wel in een amerikaan gezeten? Waar baseer jij je mening op dat bijv. een A4 beter in elkaar steekt dan deze ATS.
@mopar: Omdat qua interieur de Duitsers, samen met Lexus, aan de top staan.
Que rijgedrag zijn de meeste ook wel dik in orde. Audi is neutraal, BMW is lekker RWD, en Mercedes is een beetje tussenin, maar nog steeds lekker RWD.
Het uiterlijk is bij de Duisters soms wat saai, maar waarom een revolutie toepassen als de handel goed verkoopt?

De vorige poging van Cadillac kennende, samen met de geschiedenis van het moederbedrijf belooft niet veel goeds.
Ook het feit dat het hun 2de poging is om de Duitsers te verslaan, na 2 vingeroefeningen ga je echt de gevestigde orde niet verslaan hoor!

Ik zou er op durven wedden. Harde bewijzen zijn er niet omdat er nog niks van de Cadillac bekend is. Maar sommige dingen voel je aankomen..
@vale46: De CTS kon anders aardig mee met de gevestigde orde. Heb er zelf mee rondgereden en vond dat het een goede poging van de Duitsers was om de gevestigde orde wat op te schudden. Helaas is dit door de financiële crisis en door de ondergang van Kroymans in Nederland anders gelopen. Meer premium concurrentie is nooit mis natuurlijk en zorgt voor vernieuwing.
@vale46: Cadillac pikt in het moederland anders aardig wat sales weg van de Duitse concurrenten. Het is juist in Europa waar de meeste mensen spontaan een orgasme krijgen als ze een ster op de motorkap zien, dat ze niet zo goed verkopen. Ik heb al eerder met de cts gereden en het interieur steekt minstens net zo goed in elkaar als dat van welke Duitser dan ook.

Met het rijgedrag van een cadillac is ook niets mis aangezien zowel de cts als de ats op de ring getuned werden en bijde achterwielaandrijving hebben. Je hele reactie riekt naar vooroordelen aangezien je nog nooit in een cadillac gereden hebt. Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat de ats hier niet zal door breken, maar dat zal dan zeker niet aan de wagen zelf liggen.
@mopar: ats is nog maar net nieuw, dus op dat vlak kan niemand oordelen. Dus het zijn allemaal vooroordelen!
De CTS heb ik niet gereden, omdat ik niemand ken met zo’n auto. Maar reviews zeggen ook al veel.
Ik heb het niet zo voor Cadillac, maar zoals je zelf zegt hebben de meeste mensen dat gevoel wel.
Al zijn cadillacs 10x beter en goedkoper dan de duitse concurentie zullen mensen nog steeds bij audi mercedes en bmw blijven denk ik, jammer.
@phantom95:

het lenen/leasen/afbetalen.nl volk denkt dan ook niet in auto ..

die denken in restwaarde ..
Alsof de Nederlandse markt interessant is voor GM. Ze zullen in de rest van Europa best wat van die auto’s slijten mits de prijs goed is. En in het thuisland zal hij het gewoon prima doen. En daar is toch de winst te behalen. Ik vind het in ieder geval een leuke auto. @Lincoln: Restwaarde is voor mensen die een moderne auto nog steeds zien als investering.
@E34M5Touring:

sinds jaar en dag is NL een beetje de enige afzetmarkt in Europa voor Amerikaanse auto,s ..
en iig de gateway voor Ford en GM ..

vergis je daar niet in ..
@lincoln: Vlak Zwitserland ook niet uit. Daar worden relatief veel GM producten verkocht. Dat het voor Ford opgaat geloof ik wel. Ik denk persoonlijk voor Cadillac minder.
gadverdamme, wat veel zielige fanboys hier.. nu begrijp ik wat ze bedoelen met de gemiddelde autoblogger..

gelukkig werd mij die afwijking bespaard..
cocnurrent van passat/insignia/mondeo :)
@KaCh1ng: Was het eerste wat ik dacht. Die buitenkant, nou ja laat ik het zo zeggen: op ieder potje past een dekseltje. Maar dat interieur, kom op zeg, zet de foto’s van een Mercedes, Audi of Bmw interieur er naast. Dan kan je toch niet menen dat dit een concurrent moet zijn voor de Duitse drie? Dus inderdaad, shop je voor een insignia of een mondeo dan kan je hier ook wel eens naar gaan kijken, maar premium?
@SDM: Premium is een duur woordje bedacht door de Duitse autobouwers bedoeld om mensen te lokken. “Badge-geil” noem ik dat.
Ik snap niet hoe je hier als gemiddelde autoblogger nou van kunt zeggen, behalve of het ding je esthetisch aanstaat. Nog niemand hier heeft het ding gereden of van dichtbij bekeken…
@gerard1710: *wat van kunt zeggen
De Cadillac BLS was overigens een enorme flop, want daar werden er in de periode 2005-2008 slechts 7.356 van gebouwd (en waarschijnlijk nog minder verkocht).

Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Te tijden van het uitbreken van de crisis (2008/2009) verschene er her en der foto’s van enorme partijen auto’s die op grote haventerreinen en zelfs vliegvelden stonden weg te roesten. Daarbij was een niet onaanzienlijk aantal aan onverkoopbare) Cadillacs bij terug te vinden.
@RRRobert: op internet had ik er een paar gezien, 100km 19d -20d €(belgië) , vrij goedkoop , als je weet dat een saab 9-3 toen 25d was
@KaCh1ng: moest ik geen student zijn , zou ik deze direct kopen http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206275326 kvind em echt mooi en goedkoop
@RRRobert: waarschijnlijk gedumpt met grote kortingen. Of als ze echt verrot waren gesloopt.
Het zal heel belangrjk worden om het een ‘lease-item’ te maken…maar helaas zal daarin een dusdanig ongunstige prijs worden voorgesteld, dat deze ATS geen ommezien meer waard maakt. Het is gewoon kansloos in Europa. Oké, mits de prijs maximaal 35K zal worden…hetgeen het niet zal zijn.
haha nu Saab failliet is proberen ze het met een ander merk uit de stal!
@Jantje_555: want Cadillac (GM) is wel het laatste merk dat ooit iets heeft betekend voor de auto industrie..
natuurlijk niet allemaal fanboys..
je hebt ook de onnozelen, die Audi te gewoon vinden en iets aparts niet kunnen accepteren..

daarna nog de slimmeriken die meningen baseren op de feiten.. maarja die beoordeel ik niet..
@dennisr: Maak je niet druk, de meeste mensen hebben hier nog nooit in een amerikaan gereden en baseren hun “mening” op wat ze via via gehoord en gelezen hebben. Voor zulke mensen kan ik gewoon geen respect opbrengen.
@mopar: begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet genoeg rijervaring om een geldend oordeel te geven over welke auto dan ook, daarom staat voor mij alles open..
@dennisr: Het is dus juist die objectiviteit die de gemiddelde NL automobilist niet heeft. Daarentegen is de mentale leeftijd als het om US wagen gaat hier waarschijnlijk 12.

Als je er over nadenkt, de amerikanen: Wij kopen hun voedsel, vliegen in hun vliegtuigen, gebruiken hun wapens, doen mee aan hun oorlogen, kijken naar hun tv-series en films maar rijden nier in hun wagens. Best vreemd lijkt me.
@mopar: shh, niet vertellen dat dat Amerikaans is! ze plegen nog zelfmoord..
@dennisr: Maakt niet uit, weer een paar onnozele minder :P
@mopar: misschien dat het de verkoopcijfers van Amerikanse auto’s zou helpen als we hier Amerikaanse benzineprijzen zouden hebben…

(of heb ik een zuinige Amerikaan gemist, behalve de Volt?)
@escort77: Daarvoor moet je bij de regering zijn. Geen reden om Amerikaanse autos af te serveren als ondermaatse troep.
@mopar: ik serveer Amerikaanse auto’s nergens af als troep (tenminst, niet allemaal ;-) )

Echter, als Amerikaanse autobouwers in dit segment serieus willen verkopen in Europa dan zullen ze iets aan het verbruik moeten doen.
Uiterlijk, afwerking en rijgedrag zijn ook belangrijk maar vormen nu niet het grootste struikelblok denk ik…
@escort77: Neem de dart bijv. leverbaar met een 1.4, 2.0 of een 2.4. Op die laatste na allemaal motoren die het hier niet slecht zouden doen.
Al die azijnpissers hier, gelukkig heeft Cadillac die paar verkopen in NL niet nodig. In andere landen zal, mits de prijs goed is, veel objectiever naar deze wagen gekeken worden.

Duitsers zijn voor kuddedieren, “slapers” noemt Johan Derksen ze toch?
@Robbie .. hoeveel % van alle 45.000 euro auto,s in NL worden er nou echt gekocht ??
Hier in West-Europa zal deze Caddy vermoedelijk geen potten breken. Maar wat in Oost-Europa? Cadillac heeft daar een heel ander imago!

Cadillac is anders al meer dan behoorlijk bezig de voorbije jaren met mooie en naar ’t schijnt ook meer dan behoorlijk sturende auto’s (bv CTS). Ik gun ze succes!
De Cadillac BLS break mocht er gerust zijn.
the-budel-guy via iPhone app
Aangezien dit ding bekerhouders heeft waar je de maan in kan verstoppen en er geen afdek kapje/schuifje is neem ik liever iets anders.
@the-budel-guy: idd, de eerste auto waar WEL een McDonalds beker in de bekerhouder past, je weet wel.. de meest voorkomende beker in een auto.. geniaal die Amerikanen, ach.. over 30 jaar volgt Audi en zijn ze net zo premium..
@the-budel-guy: Als jij een auto niet koopt alleen maar omdat de bekerhouder geen afdek klep heeft dan heb ik grove medelijden met je.
De Mercedes C is wat mij betreft de mooiste van allemaal.
Design is mooi, strak en tijdloos.
De BMW 3 vind ik de minste.
Alles daar tussen in ben ik nog niet over uit.
Insignia met cadillac bodykitt goe bezig GM
@quattroporte: zou het? Deze heeft achterwiel aandrijving, dat is nogal niet Insignia. Bovendien is de Buick Regal als een echte Insignia voor de US.
Vreemd design, het hoekige van Cadillac met de flank stijl van een oude Mercedes (de C stijl is zo Mercedes). Dat met lekker kleine wielen (of te kleine vensters waardoor de wielen te klein lijken).
het interieur van de gemiddelde cadillac zit vol kliko onderdelen, en deze?
Dit komt niet eens in Europa omdat we hier CO2 normen hebben en Amerikanen alles behalve die richtlijnen kunnen werken. Ja hoor 1.6 er in en hij zit in de 20% schaal. Is er überhaupt ooit wel is een echte Amerikaan een hit geworden in NL of de EU???
is net een toyota avensis… als t moet concureren met de duitsers kunnen ze beter opel vw nemen. zag een plaatje van de c63 ernaast veel meer uitstraling.
Nachtmerrie nooit, want onze buren stappen echt niet in iets anders dan Duits. Maar wel een mooie Yank,moet gezegd worden!
Toen ik hem zag dacht ik al gelijk, dit wordt het net niet, mensen kiezen toch voor de saaie vag rommel. En qua uiterlijk zou ik er ook niet voor gaan.
F*ck downsizen, 2.5 liter vier cilinder, hoppaah! Volgens mij hebben ze bij Cadillac niet helemaal in de gaten wat er hier van een zakenauto verwacht wordt. Waarom hebben ze die geweldige 2.0 liter turbo niet iets gedowntuned…?
@Silverarrow: Daar is een 2.5 zo ongeveer de kleinste motorisering voor een auto. Je kan daar zelfs een golf met een 2.5 krijgen.
Iedereen met een negatieve comment daag ik uit om in de cts-v te rijden en dan vervolgens een willekeurige duitser uit te zoeken met dezelfde opties voor de zelfde prijs en de handling/power te vergelijken! Don’t get me wrong I love BMW but that doesn’t mean that for some people a Caddilac might be the ultimate car! Don’t judge handling before you’ve driven it! Uiterlijk kan uiteraard over gedebate worden vind het zelf ook niet de mooiste maar van binnen ziet hij er toch al weer stukke beter uit als voorgaande caddies
Ziet er super uit! Zal wel weer niet perfect zijn als de duitsers maar dit design is super, van binnen vond ik de vorige beter. Maar tis nog niet slecht. Hoop dat we ze beetje op de weg gaan zien…
dit klinkt misschien een beetje stom… maar uhm,
hij lijkt een beetje amerikaans.
lelijk dus.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).