Cadillac ATS, ga terug naar je eigen land!

Auteur: , 59 Reacties

Is dit dan zo'n auto die er wel aardig uitziet op persfoto's, maar in werkelijkheid snoeihard tegenvalt? Heel spannend ziet de ATS er in elk geval niet uit op de foto's die we uit Genève krijgen. Gaat dit net zo'n flop worden als de Cadillac BLS? Of hebben we toch te maken met een winnaar?

Je kan veel zeggen over Cadillac (en GM), maar ze hebben wel doorzettingsvermogen. Ondanks alle tegenslagen die ze hebben ervaren in Europa blijven ze proberen om voet aan de grond te krijgen. De achterwielaangedreven ATS staat op een compleet nieuw platform en zal zowel in de VS als in Europa op de markt komen.

Dit model zal moeten concurreren met het bekende Duitse trio: A4, 3 Serie en C-Klasse, iets wat niet gemakkelijk is. Onder de motorkap vinden we in elk geval een 2.0 turbomotor met 273 pk. In de VS zijn ook nog een 2.5 liter viercilinder met 202 pk en een 3.6 liter V6 met 322 pk leverbaar. Of die andere twee motoren ook naar Europa komen is nog niet helemaal duidelijk.

En hoe zit het dan met diesels? Die zijn er (voorlopig) nog niet, maar GM wil die wel ergens gedurende de lifecycle introduceren. Maar dat kan nog wel een paar jaar duren. Momenteel schijnt GM met BMW te onderhandelen over het afnemen van dieselmotoren.

Eind dit jaar, tijdens de herfst, moet de ATS leverbaar worden in Europa.



59 reacties

Not bad!
@Jokkebrok: zeker niet! Maar zullen er veel mensen zijn die hun beemer merc of audi er voor zullen inruilen? Ik betwijfel het.
@lambo4all:
Gelukkig is de wereld groter dan Audi / BMW / Mercedes.

Als je leeft met oogkleppen op, kom je vanzelf uit bij eerder genoemde 3, maar is zoveel anders moois te krijgen.

OT : Ook dit gaat het weer niet worden, helaas.
@Hubert: Wat een simpele kijk weer.. Jammer.
Bwa, tegenvallen, niet mis toch op deze foto’s?

Ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet in een andere kleurstelling. Het eeuwige zilvergrijs bvb…
Trek die koplampen nog verder door..
Bedankt voor de foto’s… De kans om dit live tegen te komen zal wel erg dicht tegen nul aanliggen
Als dit al tegenvalt dan wil ik al helemaal niet over die Duitse brol hebben, die zien er namelijk nog stukken saaier uit.
Als deze ATS laten we zeggen in 2004 werd geïntroduceerd, dan had het wel een kans gemaakt op de europese markt.
Vette bak, ik wil deze wel regelmatig zien rijden hier.. Weer wat spannender op de openbare wegen. Middenconsole doet me een beetje denken aan die van Ford, maar dat is niets slechts.
Ach ja in ieder geval is deze auto RWD zoals het hoort in het premium segment.
wordt nix in NL ..

lease-tokos staan niet te boek als lefgozers ..
Ben het met jullie eens, die achterkant loopt echt niet lekker door… Zonde, voorkant is wel heel mooi en achterkant in principe ook wel. Beetje saaie auto is het uiteindelijk geworden vanaf de zijkant.
Ziet er best aardig uit, maar inruilwaarde zal een belangrijke rol spelen in het succes danwel falen… verwacht niet dat dit nou een groot marktaandeel zal halen, maar hopelijk heb ik het mis, wat meer afwisseling op de weg is welkom!
Concurrerend motorenaanbod ook… Wel 1 benzinemotor en zelfs 0 diesels…
Vind hem wel stoer, en je kan wél zeggen dat je in een Cadillac rijdt, hoe cool is dat? Snap nooit waarom niet meer mensen kiezen voor dit of een Jaguar.
Wow, die valt tegen en wat een misplaatste uitlaten..
Zo erg is het toch niet? Ik vind hem wel oke namelijk! Hopelijk doen ze er snel ook diesels in. Ik gun het ze van harte, meer verkopen in NL.
Kan qua looks best opboksen tegen zijn Duitse concurrenten, maar de vraag is of de afwerking, afschrijving en het rijgedrag ook van een gelijkwaardig niveau is.. Don’t think so
@pexiges: Rijgedrag is op sommige (V-series) zelfs van beter niveau dan de Duitse concurrenten dus daar zal het niet aan liggen. De prijs zal hem dan wel weer de nek om doen in ons land.
Het ziet er best aardig uit. Maar vooral de achterkant oogt nog steeds ontzettend Amerikaans.

Cadillac heeft in Europa geen status. Dus de kans dat mensen hier bedragen voor neerleggen die gelijkwaardig zijn aan de Duitse 3 acht ik vrij klein. Het is toch gewoon een luxe Opel Isignia ?
@Vreddy_B: Dat is even waar of onwaar als ‘Audi is een luxe Volkswagen’. In de vroege jaren ’80 overtuigde dat niemand, nu is Audi helemaal ‘op stand’.
Audi kreeg status door rally-successen, ontwerpen die meer van VW gingen verschillen, de 5-cilinder en voorop lopen met een verzinkte carrosserie. Later door consequente / voorspelbare styling, pasvorm en materiaalgebruik.
Om je echt te vestigen, moet je dus een tijdlang jezelf écht in de kijkerd spelen. Voorsprong nemen én vasthouden. Dat zou kunnen, maar ik zie het er voor Cadillac niet van komen.
Als hij een BMW diesel krijgt, lijkt hij mij het overgen waard.
wat raar, opel heeft genoeg diezels.
je zou zeggen dat ze die zo in deze cadillac kunnen lepelen.
@mazdarx8: Dat is wel zo, maar als je de laatste 10 recensies daarvan leest, merk je dat ze helemaal onder aan de ladder staan op dit moment. Niet iets om in je duurste merkt te leggen, zodoende.
@mout:

zit Opel niet voor 50% in VM .. waarvan Fiat de andere 50% bezit ??
@lincoln: idd: 50% GM & 50% FIAT.
@lincoln: Ja, dat is ook zo. Hoe zit dat verder precies? Fiat gebruikt ook ‘Fiat Power Train’, uit eigen huis. Zijn die VM machines misschien meer voor de bedrijfswagens?
@mout:

moet je het antwoord verschuldigd blijven ..

@integralesobasiosiasio kan je er alles over vertellen heb ik me laten vertellen ..
@lincoln:
FIAT heeft Chrysler gekocht en Chrysler gaat de nieuwe
VM A630 V6 3 liter Diesel met FIAT II multi jet injection lekker zelluf gebruiken voor de Jeeps en voor de “Lancia” Thema

Verder is het Amerikaanse Penske voor 50% de andere aandeelhouder en heeft GM na de vrijage met FIAT niet van die lekkere gevoelens meer voor de Italianen.

Me dunkt dat ze hbeter kunnen gaan voor de Peugeot V6 die ook door Tante jaguar wordt gebruikt.
integralechubasco
@lincoln: @mout: Naar mijn weten komt alleen maar de nieuwe 3.0 V6 diesel van VM af.. Alle andere kleinere diesels zijn van fiat powertrain. IVECO heeft voor zover ik weet niks met VM te maken, al heeft fiat wel aandeel in VM.
@integralechubasco: +@desjonnies .. dank is groot ..

is die PSA V6 Lion dan weer niet voor 50% van Ford ??
@lincoln: Ja, klopt ook. En hangt in LaRo / Jag.
@integralechubasco: Dank. Ideaal om dat ‘onder de knop’ te hebben ;)
Verklaart meteen dat de JTDs nog smeuïg en stil zijn, waar de Opels minder verfijnd blijken (zeggen ze, hoor: ik ken alleen het 1.9 JTD blok uit eigen ervaring. En dat zou ik wel naar mijn nieuwe auto mee willen nemen).
Ik denk niet dat het echt verkocht gaat worden. De 5-serie en e-klasse zijn al even groot en lomp daar niet van maar toch het is niet echt een wagen die eruit ziet of hij thuishoort op de parking van een kmo of een bank. Misschien dat je net als bij die chrysler 300c een paar enthousiastelingen hebt die er eentje leasen (of kopen) maar veel zal je ze niet zien denk ik.
@Hupke: Dat zal vooral door de prijs en wat minder door het imago komen. Cadillac prijst zichzelf (mede door de walgelijke wetgeving in NL) uit de markt. Daardoor zullen de mensen die het geld hebben en best een Cadillac willen rijden, als het er op aan komt toch op het laatste moment voor een saaie Duitser kiezen. Spijtig maar wel begrijpelijk, want wat de boer niet kent….
Ik denk dat het een flop gaat worden.

Cadillac had gewoon nooit met kleinere auto’s mogen beginnen, ik heb in al die jaren slechts één BLS zien rijden. Ook een van de redenen dat Saab teloor ging. :-(
@objectieveautofan: Wat is volgens jou een van de redenen dat SAAB teloor ging? Dat jij één BLS hebt zien rijden, Dat ze met kleinere auto’s zijn begonnen of dat Cadillac met kleinere auto’s is begonnen? Alle 3 bullshit natuurlijk.
Oh, als deze auto saai is en er niet goed uitziet…dan zal het vast goed verkopen (denk aan Audi)…
@Megakix: Thats my comment :shock: Haha + 1
@norge: ook…en mijn mening ! :lol:
Het is net alsof die zich schaamt voor zn uitlaten, zo zielig steken die eronder uit
@akrapovic: Noem jij dan eens een productiewagen waarvan de uitlaten uitsteken…
@ eklasse

Nee, het samengaan van GM met Saab, en de mismaakte “uitwisseling” van technologie zoals bij de BLS. Dat laatste kan je gerust afleiden uit mijn post, je moet daarom nog niet betweterig gaan doen.
Zoals ik dit zo zie, komt naar mijn mening die ATS op alle fronten te kort ten opzichte van de duitse drie, tenzij hij een stuk goedkoper is maar dat zal wel niet. Buitenkant niet best, binnenkant niet best, motoren niet best. Het enige waar hij zich mee onderscheid is dat hij dus niet bij de duitse drie behoord. Cadillac kan beter gewoon doen waar ze goed in zijn en dat is auto’s maken voor mensen in de VS.
@Search: Zozo, je hebt er al in gereden dus? En waarom mogen ze niet verkocht worden in NL omdat ze niet tot de duitse drie behoren? Die Subaru’s zien dr anders ook niet al te best uit van binnen en daar hoor ik je niet over klagen….
Waarom rijden mensen die eenheidsworst? Stap toch eens over op degelijke merken als dit!
Dit is niks voor leasers ,maar de enkele koper zou hier best voor kunnen gaan., Maar wie koopt als je kan huren(leasen)?
@norge: Ikkuhhh :D
Zonder diesels kan deze Caddy het op voorhand al schudden, wanneer zien de rednecks dat nou eens in?
Ja, dit wordt net zo’n flop als de BLS.
Waar heb ik deze eerder gezien. vind dit model niet echt vernieuwend.gwn ene jan modaal auto die niet meer dan 30K mag kosten
Gave auto hoor, en stel dat er nog een BMW diesel in komt kan het nog wat worden qua gebruik.
al die mensen die hier de boel afzeiken , snappen er geen hol van, en leven met vooroordelen die er door hun papa mama zijn ingestampt.de 300 c kijk een rond en zie in de grote steden dat ze er bij bosjes rondrijden, evenals de cadillac , zie er zat rijden, en geloof me binnen en buiten is het een hele mooie en degelijke wagen . Ook de afwerking is niks mis mee. maar nee de duitsers zijn zo uber , dat kunnen alleen zij, laat me niet lachen en kruip lekker onder je steen waar je vandaan komt.Heb pas nog in de cts-v gereden wat een brute mooie auto , niet saai , mooi afgewerkt en gewoon netjes , en reed als een beest , en mega spannend.Cadillac heeft gewoon een ontwerp wat op zich zelf staat gewaagd en niet saai , heb ik meer respect voor als al die saaie eenheids worsten die er rond rijden , van de zogenaamde grote 3 .ik rij zelf in een z06 een 300 c srt8, en een heerlijke oldsmobile cutlass uit 79 , lowrider zou ze voor geen goud willen ruilen ,met geen enkele duitser dan ook.Heb zelfs vandaag nog iemand een ritje laten maken im mijn srt8 , want die wou wten hoe het reed , want hij twijfelde tussen een cls of de srt .Na 5 minuten kan ik je vertellen dat hij verkocht was , vanwege de emotie en het hoge fun gehalte wat de auto hem gaf ,dat weet en voel je pas als je het ervaart, en schijt heb aan de rest van de wereld , en je niet als een schaap achter de rest aan loopt. amerikaan rijden moet je voelen , heb je dat niet koop het dan niet .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).