Nelson Racing bouwt kickass 1500 pk Camaro

Auteur: , 40 Reacties

Nelson Racing heeft ons al eens getrakteerd op een 2000 pk dyno-video. Inmiddels hebben ze ook een auto gebouwd. Omdat je dergelijke motoren niet in zomaar een auto stopt: een hevig verbouwde Chevrolet Camaro die het aan de buitenkant niet toont.

Men neme een Camaro, haalt daar het suffe standaard Chevrolet-blok uit en begint te werken aan een nieuw race-spec LS’je. Een V8 met een inhoud van 6,4 liter in dit geval. Twee dikke turbo’s er op, een vloeistof-intercooler en blazen met die bak.

Een globale omschrijving, bij Nelson Racing stoppen ze meer moeite in een project. Serieuze porno voor mensen met een techniek-fetisj. Alleen al de afwerking en souplesse die de motorblokken op de testbank laten zien is ongekend. Zo moeiteloos als ze richting toerenbegrenzer accelereren, zo gelijkmatig als ze de turbodruk opbouwen. Bij juist gebruik heeft dit power én gaat het ongekend lang mee. Kan niet anders.

Techneuten als ze zijn laten Tom Nelson en cornuiten meer zien van de aanpassingen aan deze Camaro. Zo hebben ze elektronische drukregelaars voor de turbo’s gebruikt, van binnenuit te bedienen om je vermogen te kiezen. Op de wastegates van de turbo’s zit een grotere pijp dan de meeste auto’s als uitlaat hebben. De uitlaat zelf meet 2 maal 3 inch van voor tot achter. Er zit een extreem zware versnellingsbak onder met koppelomvormer uit eigen huis. Het onderstel heeft vrijwel alleen vaste scharnierpunten, geen rubbers. Alles bij elkaar opgeteld houdt het de auto heel beheersbaar.

Niet zomaar een ‘tunertje’ dus maar een serieuze trapmachine. Een die voor hele lange tijd, heel erg hard Bugatti Veyron’s kan irriteren.



40 reacties

De nieuwe leasebak van Michael?
Ik wacht echt op de eerste 10.000pk Mustang of Camaro!
laat ze eerst maar bij de 5000 komen
06;00 met 1 hand aan het stuur, kan gewoon.
Jammer dat er dan plastic omheen gevouwen is…
Dit is wel echt een kickass Camaro inderdaad! Ben altijd al fan geweest van NRE. Kan alleen maar respect hebben voor een bedrijf dat dit soort dingen maakt.
Damn, dat ding is serieus goed over ge-engineer’t zeg (drag + street setup), industriele kwaliteit & prachtige afwerking. Wat een monster-bak.
Wat een leven die gasten..daar kan en mag ook alles :d
Like a boss.
Bruut!
Wat ik me altijd afvraag, wat is het nut van dit soort projecten? Laten sommige mensen serieus hun camaro ombouwen tot zoiets om regelmatig in te rijden? Of is dit alleen bedoeld om te laten zien dat het mogelijk is?
@wouteraerox: ik denk dat het in de categorie ‘omdat het kan’ valt.
@sirmustang:
Maar hoe kan zo een bedrijf dan geld verdienen door zo een auto te bouwen?
@wouteraerox: En vergeet niet dat de basisauto daar tussen een kwart en de helft kost van wat zo’n ding hier moet opbrengen, met dank aan ons prachtige belastingstelsel…
@wouteraerox:
Amerikanen houden zich gemiddeld meer bezig met dergelijke hobbies (work hard, play hard) als je daar bent en je kijkt om je heen zie je meer leuk spul als in nl.
@wouteraerox:

dat noemen ze met een moeilijk woord “arbeids-trots” ..

emotioneel gezien het hoogst haalbare in een mensenleven ..
Dag meneer, kan ik u helpen?
Ja mevrouw, ik wil graag een kilo aandelen Firestone.
Zeker meneer, anders nog iets?
Eehh, doet u ook nog maar een pondje Kumho.

Hoe vaak zal hij bij de bandenboer staan? Of zal de bandenboer zelf langskomen, bij zijn beste klant?

Ondertussen: mag ik nu een stukje rijden?
geen paint-job ..
geen plastic plakmeuk ..
geen chippies ..
originele fabrieksvelgen !!

zijn vast geen Duitse tuners ..
@lincoln: kan je je nog onze discussie over Amerikaanse auto’s herinneren? Dit is puur Amerikaans… Maar man wat is dit lekker!
@eltee:

vorige maand ofzo ..
toen je nog in de veronderstelling was dat er rondom bladveren zaten ..

dit is een “puur Amerikaans” project ..
auto ansich is mondiaal ..

fabrikanten kunnen zich niet permiteren om grenzen te zien ..
behalve op een fiscale manier dan ..
Het blijft onzin,hoe goed gedaan dan ook.
ja want hoe meer pk hoe beter de auto .
Dit eigenlijk gewoon moderne versie van een oldskool muscle car.

Ik houd het er wel van. Dit soort dingen maakt Amerikaanse auto’s interessant.
Prachtig! ALleen vraag ik me af of de plaatser van het bericht wel helemaal weet waar hij over praat.

Je doet ook alsof andere tuners niet weten wat ze doen.
Zo jammer dit soort paupertuners, veel te veel geld in een auto stoppen en dan testen op de openbare weg.. Als je mee wilt doen, ga dan testen op een circuit!
@MARS: Moraalridder. Wat doe je hier?
@jeffreym3: heeft met gezond verstand te maken! Denk er maar eens over na als zo’n ongeleid projektiel de kontrole verliest…
@MARS: Stel je niet aan.
@jeffreym3: @jordy14: ga eerst eens volwassen worden!

@lincoln: ik aanbid helemaal niets.
@MARS:

vanmorgen nog wel iig ..
@MARS: Kerel.. Het harde werk van mensen die duidelijk weten waar ze mee bezig zijn afdoen als ”paupertuning” is niet kinderachtig?
@MARS:

die “paupertuners” zijn 100X inventiever en vindingrijker dan de door jouw aanbeden multinationals ..
@MARS: 1500 pk noem jij paupertuner?
@MARS: hahahaha paupertuners.. kom op.
Wow, die is zeker kickass! :P
Uberdik!
Dit is nog eens wat anders dan een oversized turbo plaatsen … Deze gasten pakken het goed aan. Over een wolf in schaapskleren gesproken! Leuk dat zon tuningsbedrijf een auto zo kan modificeren die alle exoten eruit rijdt…! Hulde!
mmm, sleeper car at its finest.
@schedel1: Uhmmm.. Nee. Daar zijn toch betere voorbeelden van.
Deze is wel mooi getuned.vond alleen het interieur wel wat minder

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).