Carlsson klopt de Mercedes CLA naar 450 pk

Auteur: , 28 Reacties

U zag hem zojuist in de video, nu gaan we in-depth. Hamvraag: kunnen we verteren wat Carlsson met de CLA heeft uitgehaald?

CCA45 RSR

CCA45 RSR

Op de IAA heeft de tuner uit het Duitse Merzig laten zien wat ze van de CLA 45 AMG hebben gemaakt. Om onder de kap te beginnen; daar ligt een 2.0-liter viercilinder met turbo, die we met 360 pk moeilijk laf kunnen noemen. Carlsson heeft hem echter nog eens met 90 pk opgepept, om op een totaal 450 uit te komen. Gekkenwerk, maar niet zó gek om er geen 3 jaar garantie op te geven.

Op uiterlijk gebied zien we een nieuwe voorspoiler, sideskirts, een nieuwe grille met stukjes RVS, en een vierdubbele uitlaatpijp. Op de kofferklep is nog een subtiele spoilerrand aangebracht. Optioneel kun je hem door Carlsson 35 mm dichter bij de grond laten zetten, en de getoonde wielen variëren van 18- tot en met 20-inch.

C-Tronic CB performance kit

Dit is een Plug & Drive-module die via een adapter aan de ECU wordt gekoppeld, en de vermogens van de CLA 200 van 156 naar 187 pk doet stijgen. De CLA 250 krijgt hierdoor 253 pk (was 211). Turbomotoren, makkelijker tunen kan niet. De prijzen voor dit quick chippen zijn overigens nog niet bekend gemaakt.




28 reacties

Doet de naam tenminste wel wat eer aan…
Spat zuiver !
Heerlijk dit! Prachtbak!
Standaard AMG is voor mij genoeg. 20″ is veel te groot onder deze auto en samen het tupperware geeft het een Sjonnie McDonald uitstraling waar net ff te volwassen voor ben.
@tupperware: 20″ past prima in die kasten, rond om zo’n 10cm speling. Lijkt me genoeg toch?
@mightymike:
Persoonlijk rij ik liever op banden dan op velgen.
Zulk plat rubber verziekt de rijeigenschappen, komt bij dat 20″ veel zwaarder is dan 18″ wat weer een drama is voor het onafgeveerde gewicht edoch de wegligging.
@tupperware: begrijp me niet verkeerd ik ben ook geen voorstanderd van deze mega donuts maar ze passen best prima in de kasten. Aangezien je in nederland alleen maar van die graf klinkers, kinderkopjes en drempels heb is een beetje extra rubber om je velg wel fijn ja. En dan vraag ik me nog af of deze velgen dan wel echt heel veel zwaarder zijn dan de amg’s
@mightymike: Valt nou ook wel mee.. Als je Nederland vergelijkt met de rest is het hier goed te doen met grote velgen en platte banden. Alleen de hoogte van je auto is weer een probleem met de drempels hier. Ik rijd zelf op 19 inch 255/30/19 en vind het niet veel minder comfortabel vergeleken met mijn oude 18″ en met een goed setje velgen zijn je rijeigenschappen ook niet meteen slechter. Het is wel zo dat je directer alles voelt, maar ik kan met gemak 3-4 uur in de auto zitten zonder kapot te zijn.
Velgen zijn erg mooi, achterkant kan nog net, maar de sideskirts zitten er echt opgeplakt. De voorkant ook, maar daarbij is die ook onpraktisch laag en niet meteen mooi.
Nog meer pk’s uit dat blok is echt waanzinnig, is dat geen record voor een productieauto (aantal pk’s per liter?).
En tóch zou ik gaan expirimenteren met die 6,3 V8, of die monsterlijke V12…
@rotjeknor: Breng Brabus nou niet op ideeën.

Of wacht, liever wel. ;)
@rotjeknor: want dan is de neus tenminste 200kg zwaarder en ga je net zo snel als deze 450 uitvoering;)
dit zit toch ook in de A klasse. zou het niet leuk zijn om dit in een A klasse hebben.
En dat uit een 2 liter damn… Geeft wel aan wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig.
@schellekens006: 10jaar geleden haalde mensen dit vermogen ook all uit 2liter van de mitsubishi lancer evo alleen schreeuwde vrijwel iedereen Joerg dat het niet heel zou blijven (wat het wel deed )
225.. Ik weet zo even niks met een hoger specifiek vermogen. Niet met 3 jaar garantie althans.
smerig dikke pornojetsers!
Een Plug
@ej20g: raar dat m’n reactie er niet helemaal staat, zie ik nu.
Het blijft een mooie wagen. Al zal deze versie wat minder praktisch zijn in ons drempel landje.
Tja er komt maar één woord bij mij op na dit filmpje… wat zijn jullie zeikwijven zeg…

Als ‘autokenners’ alles lopen afzeiken..

Mag ik jullie eraan herinneren dat het tuningmilieu de visvijver is waar ALLE officiele merken in vissen om weer eens met wat nieuws te komen?
Eind jaren 90 werden de eerste Playstations ingebouwd door ‘tjoeners’. Daar liepen jullie toen waarschijnlijk ook al over te zeiken maar vandaag ben je in je nopjes als er een touchscreen op het dash staat en de kids naar de standaard ingebouwde schermpjes in de kopsteunen kunnen kijken en hun mond houden.

Dit zijn de concepts de de merken zelf niet op de markt willen brengen maar in een afgeronde/teruggeschroefde vorm, binnen enkele jaren wel op hun stands komen te staan. Beetje copy paste, mooi is dat.


Dus een tikje minder arrogant en veel minder hokjes denken (muziek) zou jullie niet misstaan.
Gaaaaf ding
Komt die Yaris met 420pk!!! BWUAAAAP!
Echt een dik wagentje voor het geld, ik zou alleen de motor upgrade nemen en niet de styling dat is weer lelijk…
Powerbox dus…? Hmm…
@baasbas: that’s what I thought.
Is deze setting om alle twijfel van je slechte smaak definitief weg te nemen, de auto is standaard al niet aan te gluren.
humzz bij racechip kom je volgens mij ook uit op 253pk…549 euries….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).