Carlsson Mercedes ML is véél lekkerder dan AMG?

Auteur: , 30 Reacties

Een van Carlsson's laatste fotosetjes zette mij aan het denken. Is dit de eerste moderne Mercedes die niet beter wordt van een AMG-spoilersetje?

Heel wild is Carlsson nog niet tekeer gegaan en past dat de auto wel. Een set nieuwe velgen en kleine verlaging hebben deze ML net wat meer op scherp gezet dan standaard zonder er een echte snuivers-auto van te maken.

Opnieuw heeft Carlsson niet aan de V6, ditmaal de 350 Bluetec (diesel), durven tornen. Jammer maar eigenlijk heb je daar met 258pk en 620Nm ook helemaal geen reden toe. Zelfs als je SUV 2000kg weegt. Over de 200km/u ga je met zo’n kolos op de autobahn toch niet zo snel en met wegrijden heb je standaard al lekker veel duw-in-de-rug.

Verlagen en velgen dus, verder sierlijke ronde bumpers en chromen lijsten. Ze verhullen het formaat (4,8×1,9×1,8m) aardig. We hebben het dan over 30-40mm en 22 inch (10J). Niet vergeten uit te lijnen!



30 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ziet er goed uit. En ze hebben de Mercedes ster laten zitten in plaats van hun eigen logo. Ziet er veel beter uit.
@laurensl: juist niet, vind ik. Dat Carlsson logo is dikker.
Ja, dat ziet er lekker uit!
Mercedes is echt echt heel slecht bezig. Vind ze maar lelijk!
@besaram: volledig mee eens, die nieuwe sl is ook al zo lelijk en aan t front van de cls kan ik ook nog niet wennen… Wil je mercedes rijden, bestel een taxi
@wouterjeuring: Na 1000x weten we die Taxi grap nu wel.
Daarom willen ook alle Taxi bedrijven Mercedes rijden, geen enkele auto biedt de comfort van Mercedes.
@agera: +1, volgens mij worden we allemaal een beetje ziek/flauw van die Taxi-grap.. ;)
@agera: Mercedes blijft voor mij gewoon nr. 1, heerlijke wagens.
@masterstig: Klopt historisch gezien en over het algemeen kan geen enkel merk op tegen Mercedes.
@wouterjeuring: Wanneer zul je het begrijpen? In een taxi rijdt je mee, je zit niet zelf achter het stuur.
@wouterjeuring: Nou de SL is wel lelijk inderdaad.
@besaram: Het is allemaal een kwestie van wennen.
@e550: Genaait makkelijk te zeggen.. Kom nu eens met constructieve opmerkingen, zoals een merk dat dan zoveel beter zou zijn als de luxe en comfort die Mercedes aanbied? Of welk merk dat ong. kan evenaren?
Lelijk? eerder gewaagd en onderscheidend! Mercedes staat aan top, misschien niet qua verkoopcijfers. Maar wel op het gebied van onderscheidend design. Mercedes gaat niet recht door zoals Audi maar slaat keihard links af. Iets wat dit merk tot een ster maakt!
@Xenonverlichting: juist!!
Mooie wagens die verschillend zijn.
Niet zoals bij audi a4=kleinere versie a6 (vind ik.)
@Xenonverlichting: +1

OT: Mooier dan de AMG durf ik niet zeggen, maar wel heel mooi!
@Xenonverlichting: precies.. liever elke keer even wennen dan telkens hetzelfde.. dat maakt mercedes uniek en de ster waardig!!
Nee. Ik vind de velgen maar lelijk en de dubbele uitlaat mist ook.
Jezus, is dat 22 inch?! Lijkt wel 19 inch fso.

Ik vind de standaard ML prachtig en nu oogt ie ook nog lekker dik. Ik wil hem. Gelukkig is Mercedes niet zo saai en dat kan ik wel waarderen.
Als je wil opvallen met tuning aan dit soort wagens laat dan gewoon door brabus doen, dik blok er in en strak pakket qua ex/interieur er bij
Vind een standaard ML niet echt mooi vanwege de achterkant, in AMG ziet de ML een stuk beter eruit en Carlsson maakt hem helemaal bruut. Netjes gedaan!
Netjes!
ik heb ze even vergeleken, en de AMG ziet er toch iets beter uit.
maar een mercedes ML blijft een lelijke auto.
Heren, hier zitten alleen andere velgen onder dus beweren dat deze versie veel bruter is is klinklare onzin
Sm0keGun via Android app
Nee.
Nieuwe bandjes,gaat tie nou nog beter door het terrein heen? :mrgreen:
Zoals altijd met Mercedes. Wisselvallig op het eerste gezicht totdat je ze in het echt ziet. Had ik precies met de C-Klasse en de nieuwe E-klasse.
@Relief: +1, ik wil em ook eerst even IRL zien, voordat ik verder ga oordelen ;)
Heerlijk zo een duitse-diesel! Meer artikelen van dit :) Dus als ik het goed begrijp heeft de ‘standaard’ 350 bluetec diesel een 2,1 liter viercilinder die dankzij biturbo-techniek toch nog 204 pk en 500 Nm er uit perst. Met een topsnelheid van 210km/u. En nu 258pk en 620Nm? Met welke top dan? En kloppen deze gegevens wel?

Niet als denigrerende of laaggeplaatste opmerking naar alwood, maar ik snap werkelijk de tering niet van dit artikel.. Het was een lange dag met veel werk, doch beweer ik dus ook niet, dat het niet aan mij ligt ;)
Het is en blijft toch een Barbie & Ken auto…. En dan heb ik het specifiek over dit model.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).