Champion Motorsport Porsche 911 RSR voor de straat

Auteur: , 28 Reacties

De Porsche 991 een leuke auto maar toch meer fan van de 997? Hou je van serieus fel weggedrag, volledig instelbaar en is een GT3 RS bij lange na niet snel genoeg? Champion Motorsport maakt je natte droom waar.

Deze Porsche is een monster. Of je meer van oud of nieuw houdt, als spelen op circuits en heel hard rijden je ding is wordt het bijna niet beter dan deze ‘RSR‘. Dat Champion Motorsport een typegoedkeuring voor de straat voor elkaar heeft gekregen is al een prestatie. De bouw van deze Porsche der Porsches is minstens net zo indrukwekkend. Het totale budget besteed aan deze ombouw: $400.000,-

Toch is dit niet de auto die je na een eerste blik op bovenstaande foto verwacht. Aan de basis van deze 911 RSR voor de straat staat geen RSR, geen GT3 maar een 997 Turbo S. Die ultiem luxe, verschrikkelijk snelle Porsche is volledig gestript en als hardcore racemonster opnieuw opgebouwd.

Een nieuwe Porsche 997 Turbo S uit elkaar schroeven lijkt gekkenwerk. Als je er je droomauto mee kan bouwen is het wellicht een offer dat je moet maken. Dit exemplaar is ontdaan van veren, dempers, uitlaatdempers, isolatie, bekleding, stabilisatorstangen, turbo’s en natuurlijk de volledige body. Van koelsysteem tot wielophanging en body tot uitlaatsysteem is alles vervolgens aangepast of nieuw ontworpen. Er zijn grotere turbo’s gemonteerd en na de turbo’s steken de uitlaten direct, recht naar buiten. Champion Motorsport heeft de vlakke bodemplaat van een RSR aangepast en geplaatst. Vrijwel al het nieuwe plaatwerk is carbonfiber.

Het doel was de ultieme auto te maken voor zowel op de weg als bij trackdays. Onderstel, gewicht en banden zijn in dat geval doorslaggevend. Power is niet geheel onbelangrijk. De zescilinder boxer met dubbele turbo produceert nu 575 pk en 845 Nm. Een PDK en awd moeten dit geweld beteugelen. (bron: teamspeed.com, via gtspirit.com)



28 reacties

*kwijl*
Me gusta :)
Off-topic: Zie ik nou Toyota Prius reclame op Autoblog.nl?
Volgens mij is dat de meest gehate auto!
Ik vind hem niet verkeerd zo’n Wagon!
Die prijs is echt gek, maar wat een bak. Zalige ombouw!
Jeetje wat een bruut ding! Doet me een beetje denken aan de oudere Porsches… Ben echt benieuwd naar de ronde tijden van bijv. De ring en of deze dan sneller is dan gt2 rs of niet..
(bijna) tracktool en dan awd? Oke..

Wat weegt dat?
The perfect Porsche! Lekkere spoiler, lekkere body en lekkere motor!
Nu een filmpje. Ben benieuwd naar het geluid!
Erg mooi geworden! Nu idd nog een filmpje :D
Wauw wat lekker dik!
Maar 400K voor de ombouw?
Daar kan je ook iets anders moois van kopen.
Kent er iemand de prestaties ? Dat monster krijg je toch nooit street legal met die uitlaat zonder dempers
@cossie300: Blijkbaar wel he, want hij heeft een goedkeuring gekregen.
Vet op plaat, nu nog een video!! Laat maar komen zeg ik!
Ziet er heel lekker uit, ik vone de normale 911 rsr ook heel nice.
De uitlaten zullen wel een hels kabaal maken zo kort :).
@tunefuldjmike: valt wel mee.een turbo dempt enorm
@Soulmaster: maar zonder dempers ed maakt een turbo blok bijna net zoveel herrie
Baas! Alleen weet niet of je t wel moet willen
Nooit gedacht dit te zeggen.. Maar dit is echt eeen ontzettend gave porsche! Hebben!
Een trackday fileermes met AWD én PDK? Back to the drawingboard jongens! Of mag je ‘m ook met handbak bestellen?
@Jesper: Helemaal mee eens. Gaaf, maar op die 4wd knap je toch af als trackday rijder. Ik zit regelmatig achter zo’n turbo op Zandvoort, je ziet altijd dat die gasten niet het vertrouwen hebben om écht hard te gaan. Daar is die auto niet eerlijk genoeg voor. Nu zal dat met zo’n verregaande transformatie als dit wel anders zijn, maar het hoort gewoon niet. Plus voor dat geld koop je ook een goede GT3 Cup van een paar jaar oud (sequentiële bak, flink wat camber setje goede banden erbij), en dat is pas echt serieus materiaal. Waarschijnlijk heb je dan nog wisselgeld over voor een carrera cabrio ook.
@Jesper: PDK lijkt me ook doodsaai trouwens.
400k voor +/- 75 pk erbij? Doe mij maar n gallardo van UC dan ;)
UR natuurlijk!!
Die is wel aardig perfect. Beetje duur alleen.
Heerlijk strak! Zet maar op de oprit!
RUF RGT-8 aub…
ziet er goed uit hoor

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).