We kennen Burton, sommigen kennen Lomax, de Charon is een vergelijkbaar recept met een wel heel ander uiterlijk. Want een Citroën 2CV is leuk maar met polyester body en slechts plaats voor 2 nog veel leuker.
Lager bij de grond en nog opvallender qua uiterlijk dan een standaard Citroën 2CV. De Citroën Charon is een bruikbare roadster, met dakje. Net iets meer comfort dan een Burton. Door de nieuwe opbouw ligt het zwaartepunt natuurlijk iets lager, de massa is hetzelfde gebleven. Het blik van een 2CV-opbouw was nooit zo dik.
De Citroën Charon is al sinds 1985 te krijgen. Jaren ’30 techniek in een jaren ’30 roadster-jasje? Voorwielaangedreven en geen circuit-tijger. Toch gok ik dat er aan snelheidsgevoel en de rijbeleving weinig zal ontbreken.
Hoewel het een kleine auto is passen er blijkbaar wel een paar boodschappen in. Bovendien heb je weinig last van de overdosis pekel op dit moment dankzij de kunststof carrosserie. Gespot bij de AH, foto’s op autojunk.nl.
Met dank aan g40freak voor de spot!
38 reacties
http://farm5.staticflickr.com/4089/5168130976_9fa41171e9.jpg
Doe mij maar de blackjack zero dan heb je tenminste een guzzi in het vooronder.
Met een guzzist als vader ken ik wel wat mensen die dat soort dingen hebben. Een lomax met een guzzi of nog beter zo’n JZR die zijn echt af en achterwiel aangedreven wat ook wel leuk is met maar 1 wiel om grip te hebben.
Om heel eerlijk te zijn heb ik er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan.
Ik ga/ging er altijd vanuit dat achterwielaandrijving bij zo’n dingen simpeler en leuker was en ook veiliger.
Ik ga er eens over nadenken.
Ik had eigenlijk ook gedacht dat zo’n scorpion en dan vooral zo’n campagna T-rex de perfecte scheurijzers waren maar dat moet ik dan misschien ook herzien.
waren gewoon vader en zoon in een garage een body aan het lamineren voor een klant…
Maar persoonlijk vind ik een burton er leuker uitzien…
Zelfs een keer een burton in winterberg gespot (in de winter in de sneeuw, maar wel met een hardtop)
Deze 22BE52 heeft aan meerdere klassieker-rallyes meegedaan.
dus zit je bij dit ding op de achterbank ..
met een V8 kan je er nog een midden-motor van maken ook ..
maar eh .. heb je die 3 M6 boutjes gezien op die wielen ??
ja .. dat is tevens de bevestiging ja ..
tuning .. the cause and sollution to all life,s problems ..
Ik geef toe dat de kleur beter gekozen kon worden…en mssn andere wieltjes eronder, maar op zich issie best lief toch?
Cool, technisch simpel, ziet er goedkoop uit zodat je niet dat ‘vaderskindje’ bent,…
Ik heb eens zo’n burton bekeken maar daar was ik toch serieus verschrokken van de prijzen die ze vroegen 15 en meer voor een plastic geval dat gebaseerd is op een geitje (die tegenwoordig ook al duur geworden zijn).
Dan ga je ook geen onnodige risico’s nemen.