CL65 AMG-lookalike hangt op ’t randje

Auteur: , 76 Reacties

Je CL600 als CL65 uitdossen, tss... God straft meteen?

Het moet best een hachelijke situatie zijn, om op een kade door te schieten en vervolgens bijna de plomp in te rijden met je peperdure Mercedes-coupé. Je zou haast denken dat die zware V12 voorin het lot van de auto bezegelt, maar kennelijk is er voldoende contragewicht (handelswaar in de kofferbak misschien?).

Verdere context ontbreekt, we werden via de mail gewezen op dit vrij spannende tafereeltje, maar we gaan er van uit dat de AMG-neppende Benzo wel weer droog de kade op getrokken is.

Met dank aan Niels voor de tip!



76 reacties

Hoe is hij er uit gekomen???
@bbroek:
Deurtje open deurtje dicht?
@jrk68: 4e pedaal bij Benz vergeten in te trappen, wel eerst uitgestapt
@wobwobgaserop:
Lol maar ik ken die kade, en die loopt niet echt af.
Is geeneens zo’n schande, een 2.2 cdi in een amg veranderen dat vind ik zeld wat minder…
@amgpowerrr: hee! Rustig aan ! Alhoewel, ik geef gewoon toe dat het een 220 is. Maar opfraaien dmv velgen e.d. Lijkt me toch geen ramp als je iets mooi vind maar het niet kunt betalen… Amg achterop zetten daarentegen gaat me te ver, dan insinueer je namelijk wel iets te rijden dat je niet hebt.
@C220AMG: AMG plakken op de achterkant vind ik niet zo erg, zolang de cijfers 63 en 65 er niet op staan.
@e550: zag vandaag een bmw e 310 met een //M logo dat is pas erg
@audis8: BMW e 310 ?? wat voor uitvoering is dat?

Helaas te vaak van die ‘johnnies’ met een 316 /M

OT: Mooie foto: Soort van eigen facepalm voor die man in het zwart. Of is die de zweetdruppels aan het afvegen
@C220AMG: haha nee dat is niet erg ik vind die amg pakketjes wel mooi zelfs op de c-klasse.

Zolang er maar geen c63 op geplakt zit van alle kanten en 4 pijpen heeft, vind dat zo lomp staan dan denk je damn een amg en dan trekt die weg is het geeneens een v6 haha.
Vandaag ook weer zo’n kneus in een e klasse cabrio.. Netjes overal amg vermeld maar kentekencheck: geen amg. Ik vind ///m op je auto bij bmw oke, maar betekend amg hetzelfde ongeveer? Bij bmw staat het gewoon voor motorsport dus zolan je niks faked niets aan de hand vind ik..
@zender: De M is exact hetzelfde als AMG voor Mercedes. De M is afkomstig van de M GMBH, een soort tuningbedrijf onder hetzelfde hoedje als BMW. AMG is het tuningbedrijf, onderdeel van Mercedes, dat de high-performance modellen maakt voor Mercedes. Ik zie dus geen verschil :)
@Jeroen297: dus als ik het goed begrijp is bijvoorbeeld ‘r’ van volkswagen niet het zelfde?
@parsche: Nee, want Volkswagen R GmbH bestaat ook
@parsche: R is wel degelijk hetzelfde. Sinds begin 2010 is Volkswagen R GMBH een zelfstandig bedrijf, echter wel een dochterondernemen van Volkswagen. Zij zorgen voor individualisering van Volkswagen Golf R, Passat R36 enz. Ook maken zij de R-Line :)
@parsche: jawel, alleen iets minder heftig
@parsche: Nope, bij VW is R nog steeds R, een uitzondering daargelaten: R-line voor de Polo. Toch komt t niet exact overeen. Abt is de ‘huistuner ‘van VW/Audi, maar er bestaan in de officiële prijslijsten geen Abt-uitvoeringen. Abt maakt soms per ongeluk n mooie velg, maar meestal plastic shit. Beetje chippen lukt ook nog wel. Van mij mogen ze Abt eruit schuppen en MTM een fabriekshal geven in Wolfsburg en Neckarsulm.
@Jeroen297: Zijn M en AMG wel echt tuning bedrijven of zijn het gewoon marketing labels voor producten van de gewone ontwikkelafdelingen die ook de 314i en C180 maken?
@Jeroen297:
niet helemaal waar, amg is ingelijfd door mercedes omdat ze het zelf niet voorelkaar kregen om snelle auto’s te maken, amg was in eerste instantie net zoiets als hartge of schnitzer voor bmw (alpina is weer een ander verhaal)

bmw m gmbh (vroeger bmw motorsport gmbh) is opgericht door bmw zelf, in eerste instantie voor het racerij gebeuren, maar die zijn later ook racemotoren in gewone auto’s gaanz etten, en ook een bmw motorsport auto gebouwd (m1). Sinds het niet meer bmw motorsport heet, is het er allemaal wel op achteruit gegaan, maar daar hebben we het nu niet over.

Auto’s van Bmw motorsport (en bmw m) Zijn officieel ook geen auto’s gemaakt door bmw, maar gemaakt door bmw motorsport, ik weet niet of dat bij amg wel het geval is.
@Jeroen297: Je hebt eem M spoiler pakket origineel vanuit fabriek en dan kun je er zo’n m badge bij krijgen. Dus dat is geen nep. Maar als een M3/M5/M6 badge gaat plakken op een normale uitvoering ben je naar mijn mening zeer triest.
@zender: Amg doet hetzelfde als M… Allebei zijn ze verantwoordelijk voor de opvoeren van mercedes en bmw. Bij mercedes kun je gewoon een amg pakket bestellen. Krijg je iets andere bumpertjes, waarom kan er dan geen amg op staan?
@zender:
Faken is faken ook als je je 316 omdoopt in M.
Daar is niks Motorsport aan.
@zender: ff over jouw naam… maakt Zender nog materiaal?! Heb nog n setje Zender Turbo’s Phase 1 liggen. Geloof dat dit oorspronkelijk Renault velgen zijn, hoewel ik twijfel over 4×100. Verder heeft Zender leuke velgen en spoilersets voor Alfa geleverd en ook ook allerlei spul voor VW.
@wobwobgaserop:
Ook de bodykit van cinq en seicento was van Zender.
Niet alleen aftermarket tupperware dus.
@zender:
Wie is hier nu de kneus:
Hij die stikkertjes op z’n auto plakt of degene die kentekencheck gat doen?
@Hubert: wat is er mis met een kentekencheck? Doe ik ook altijd via mn telefoon.
@dutchiehd: Maar waarom? Op welke wijze is jou dat van nut? Kost je geld (databundel) maar verhoogt op geen enkele manier de kwaliteit van jouw leven.
@mashell:

die databundel heb je toch al (zolang je er niet overheen gaat).

Verder zal het gewoon interesse zijn.
Misschien heeft hij niet gekeken om te checken of het wel een amg was, maar om gewoon specs te krijgen. wat voor blok, vermogen etc. niet iedereen weet dat allemaal uit zijn hoofd
@Hubert: doe ik ook wel eens, met name om te kijken of een auto geïmporteerd is en eigenlijk alleen als ik in de markt ben voor een ander.
@Hubert: De nepper is altijd een kneus ;)
@zender: volgens mij is hier sprake van een misverstand. AMG erop hoeft niet te betekenen dat het een AMG motor is. Pas als ze cijfers er bij gaan plakken (32, 55, 63, 65) dan insinueert de eigenaar dat hij een AMG motor heeft. AMG alleen is een sportief pakket, net als het S-line pakket bij Audi en het M-pakket bij BMW. Evengoed heb ik dan ook niets op mijn auto geplakt, behalve een ringsticker en die heeft ie verdiend.
@audir8v10: audi heeft wel degelijk verschil in S pakket of een S. Bij een pakket staat er S-line en niet alleen S. Dat is tenminste een duidelijk verschil. Maar heel vaak worden M en AMG misbruikt. Waarbij de M toch wel de boven toon voert. Ik vind een sportief pakket heel mooi staan, maakt niet uit welke motor er in zit. Je moet alleen niet gaan faken.
Zo’n CL65 AMG… one day…
Tsja, toch balen dat je dan geen trekhaak hebt !
Je zal er dan maar inzitten. Één verkeerde beweging en hij ligt erin. “Doet ie het of doet ie het niet.”
@smoked: Zal er vanaf hangen hoe gul je verzekeraar is en hoe snel je een nieuwe kan bestellen.
+1 voor facepalmende meneer!
@faalhaas: yep, haha, 1up!
@faalhaas: Geweldig inderdaad!
Best handig die “handelswaar” in de kofferbak.
Een CL600 die zich uitdost als een CL65 is geen zonde.
Asjemenou, Livin’ on the edge! Ik hoop dat het mij nooit overkomt.
Volgens mij kan hij ook even met de Cl600 naar de dealert, de onderdelen onder de auto hebben schijnbaar ook wel schade(zie foto).
Toch een mooie gewichtsverdeling
517 pk is ook niet misselijk
Wat een gejank over dat neppe AMG gedoe zeg, Ik durf te wedden, dat als jij deze zou CL 600 zou kunnen kopen ‘ondanks’ de AMG stickers je het toch zou doen.
@jeanclaude: Zeker, dan zou ik die eraf halen. Het is zielig om dingen duurder te laten lijken dan ze zijn, punt.
Is er geen link naar meer foto’s?
Alsof een CL600 zo’n schande is…
Dus hij maakt van een 517!!!!!! Pk sterke auto een lookalike 630pk sterke auto met het zelfde blok??

Wtf!

Cl600 kost misschien 250000 euro? Wat is 30000 extra voor een 65 dan? Idiot! In het echt is bij allebei de top gelijk met 250 begrensd volgensmij en de 0-100 scheelt miss 0,2 seconde…

Ik snap dit gewoon niet… Iemand een uitleg??
@lamdi: Hij vind misschien de dikkere look, 4pijpies en luchtinlaten van een AMG mooier dan een wat ingetogen 600.
@michelyman: ja vind ik ook, maar plak dan de cijfers 63 er niet bij.
@lamdi: zo’n auto is toch geen 250000 euro? Dat is toch bizar? Als je nagaat dat een bmw m6 153000 euro kost.
@lamdi: Het scheelt toch meer dan 80.00 euro (233.000 vs 315.000) en dat scheelt inderdaad 0,2 seconden. Daarbij ben je bij een AMG bijna een euro per km meer kwijt aan kosten. Als je per se een AMG wilt hebben laat je alleen maar zien dat je geld genoeg hebt. Ik kan die 80.000 namelijk ook niet rechtvaardigen. Een CL 600 is gewoon snel en duur genoeg.
Ik kan niet zien wat er links op de kont staat maar de auto heeft een Amg pakket, dus de Amg badge mag. Ook heeft de auto een v12 biturbo. Als er dan echter links op de kont cl65 staat is het wel jammer.
Begrijp toch niet goed waarom je van een CL600 een fake CL65 zou maken. Die 600 is nu niet bepaald iets om je voor te schamen. En als hij de looks van een AMG gewoon mooier vindt, waarom kocht ie dan niet gewoon een CL63? Is die trouwens niet een beetje goedkoper dan die V12 van de 600?
@tooon: Wat is de reden om een CL65 te kopen? Niet omdat deze veel sneller is dan een armetierige C63 of CL600. Niet omdat deze veel beter is uitgerust. Niet omdat deze zijn enorme meerprijs enige wijze kan waarmaken. Een CL65 koop je omdat je dat kunt, je toont er mee aan dat geen enkele rationaliteit je auto keuze laat beïnvloeden. De ultieme rijkdom. Sommigen willen dat uitstralen maar zijn wel zo slim daar niet de volle mep voor te willen betalen.
@mashell:

Een Cl65 is anders wel ‘sportiever’ dan de CL600 en heeft niet zo’n lullige motor als de Cl63. Niet iedereen is zo’n grote fan van die 63amg die de veel sterkere 55amg moet vervangen. De 63 mag dan lichter en directer (en sportiever) zijn, hij heeft maar een fractie van het koppel van de 55.
@Hupke: inmiddels heeft de 63 weer een 5.5
Ik heb ook ‘AMG’ op de achterkant staan, maar daar naast staat wel netjes ‘550’ i.p.v. 63. Ik heb er namelijk een originele AMG-pakket op zitten. Dat is niet ‘fout’ vind ik. Zolang je je maar niet anders voordoet.
@e550: Ja dat is toch prima! Zou triest zijn als je met een föhn de 550 had weggehaald en 63 zou gaan plakken.
Ik heb niet in z’n beurs te kijken (dat heeft niemand hier) maar als je zo graag een 65 wil koop je best gewoon een 65.
Anders wat is er mis met een ‘gewone’ 600?

Dat posen hoeft toch helemaal niet? Je maakt er jezelf alleen maar ongelofelijk belachelijk mee bij mensen die het verschil zien. (wat ook de enige mensen zijn die doorhebben dat die mercedes waarin je rijd specialer is dan de lease C-combi van de buurman)
Wie geeft het laatste zetje?
logo-plakkers zijn net als logo-schandesprekers ..

onvoorwaardelijk sneu ..
Die Benz is toch gewoon achterwiel aangedreven? Vier zware mensen in de achterbak, volgas in de achteruit en klaar is kees.
Ik zag een keer een A6 2.5TDI staan met wel heeeel dikke wielen en remmen, uitlaten etc…komt de eigenaar aanlopen, dus ik vraag: heb je dat allemaal als optie genomen? zegtie, Nein, das ist RS6, aber dass muss nicht jeder wissen… :D
Mensen die logo’s/namen plakken zijn triest. Laat gewoon zien wat je hebt en wees er blij mee en trots op. Of haal hooguit de cijfers er allemaal zodat mensen kunnen raden. Spotters zien het toch wel, en anders heb je de RDW site nog bij enige twijfel.

Ik zag laatst een Audi “S6” van het vorige model. Logo’s erop, S6 grille, andere spiegelkappen, wielen en zelfs de 4 uitlaten. Alleen die zaten net een beetje anders (vorm was wel hetzelfde) en dus het kenteken maar ingetypt op zo’n kenteken App. Het was dus een A6 2.4. Waarom al die moeite. Je valt toch wel door de mand. AMG/M logo’s vanwege de pakketten vind ik dan nog wel kunnen, maar zou het zelf nooit doen!

Kunnen we niet iets op Autoblog maken waar we foto’s van die te zielige neppers kunnen posten. Het voorbeeld wat ik net gaf of de Suzuki Alto met een V12 logo erop.
geplakt. Benieuwd waar iedereen mee aan komt zetten. Er rijden er genoeg in ons land rond!
@circlestorm69: maar het probleem is, dat veel mensen sommige dingen niet weten.
als je een 850 csi ziet met een m plaatje, is dat helemaal terecht want het is een bmw motorsport auto, maar als je het kenteken opvraagt bij rdw, komt er gewoon bmw 850 csi te staan, en als je er geen verstand van hebt, zul je dneken dat het niet een bmw motorsport auot is.

als je een e28 m535i ziet met spoilers en alles, zul je denken dat het een bmw motorsport auot is ( ook omdat hij als m535i op kenteken staant) Maar het is helemaal geen bmw motorsprot auto, dat is de e28 m5, en daar is het zonder logo weer niet aan te zien dat het een m5 is.
Er zal maar toevallig een duif voorbij vliegen :D
ja dat plakken vind ik ook niks.

Ik heb zelf een BMW 335i M touring. Daar zitten dus standaard vanaf de fabriek M logos op het stuur, versnellinspook, bij de deuren en bovendien zit er ook een M-onderstel op gemonteerd.

Aan de buitenkant zitten andere bumpers etc als M-pakket, maar heb zelf geen M logos aan de buitenzijde, er staat zelfs geen 335 op ;-), je ziet alleen de 2 uitlaten en andere bumper.
Als je graag in een dikke auto wilt rijden zonder de extra nadelen zoals: hoger verbruik,belastingen en verzekering (heel hoog op een AMG), dan zou ik dit best goedkeuren.
Als je het doet, doe het dan goed. Oftewel, ga dan ook verder dan het randje.
Op men eerste auto ( ford fiesta 1.2 ) heb ik een V12 badge geplakt… +5pk yo
En dat is je geraden! Mij een beetje foto’s laten maken van een CL600…
@kickass: Haha, die vent op de foto was de vent die toen in de auto zat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).