Configurator: kleed je eigen Jaguar F-Type aan

Auteur: , 53 Reacties

Het was een van de interessantste onthullingen op de Autosalon van Parijs: de veelgeteasede Jaguar F-Type. Deze aluminium sportwagen, die 30 cm korter is dan de XK, zal het onder andere de Porsche 911 moeilijk moeten gaan maken. Aansluitend op zijn onthulling heeft Jaaaag meteen een configurator gelanceerd.

Na ‘E’ komt ‘F’, maar de vraag is of deze tweezitter ook als spirituele opvolger van de E-Type gezien kan worden. Jaguar schreeuwt het in ieder geval niet van de daken, en dit is begrijpelijk, aangezien er meer dan een halve eeuw tussen beide introducties zit. Normaalgesproken sluiten opvolgers meer aan op het product waarvan ze in de voetsporen treden, en vergelijken is in dit geval vrij irrelevant.

Het duurt trouwens nog bijna driekwart jaar alvorens hij in de showroom staat, een trend die we de laatste tijd vaker signaleren. Ook bijvoorbeeld de Toyota Auris Touring Sports wordt niet voor medio 2013 verkocht. ‘Toon hem dan in Genève’, zou je zeggen, maar de fabrikanten zullen er wel hun redenen voor hebben.

Maar goed: de Jag. Verkrijgbaar in 3 varianten, met 340, 380 en 495 pk, en met een Nederlandse richtprijs vanaf 90.000 euro. Hongerig geworden naar een exemplaar? Dan kan je mooi 8 maanden lang met de configurator spelen. Ondergetekende brouwde een V8 S met 20″ Cyclone-wielen, en een mooi oranje Firesand Metallic-tintje.

Kan jij het beter? Leef je uit en dump je resultaat in de comments!

Met dank aan Laurens voor de tip!




53 reacties

Prachtig …
Leuk speelgoedje die, configurator, de mijne lijkt op die van sir_smokalot, maar dan in Salsa Red.
http://i46.tinypic.com/1eb8ee.png
Niks meer aan doen.
@vondeyck: kijk, jij snapt het. De enige juiste combinatie voor een (semi-)Britse roadster.
@vondeyck: Grappig, dat was exact mijn alternatieve configuratie. British Racing Green FTW.
@fant , @sir_smokalot: Dat dacht ik! Prachtkleur blijft het, zeker op zulke wagens.
@vondeyck:
Bij die kleur misschien een beige interieur maar dat zit helaas niet in de configurator…
Met dito top uiteraard.
Dus kwam ik op de zelfde uit, leasebak grijs zoals hieronder gepost staat hem echt niet, zo’n mooie auto ga je toch niet saai maken.
@vondeyck: bleh….
@vondeyck: Heel erg stijlvol, netjes hoor!
Hele mooie auto, maar het de 911 moeilijk maken… nee denk het niet. De 911 is altijd al een klasse op zich geweest, mensen die een 911 willen kiezen daar dan ook bewust voor.
@slipstreamer:
De 911 is nooit een klasse op zichzelf geweest.
Dat is het geworden met de 911 Turbo.
Voor die tijd was de voorganger van deze jag (de E-type) wel een klasse op zich.
Snel, mooi, betaalbaar en verkrijgbaar als roadster en in coupevorm.
Porsche had doodgewoon de financiële middelen niet om de 911 uit te bouwen tot iets wat het nu geworden is.
Neemt niet weg dat vroege 911’s best mooie auto’s waren; maar de norm in de zestiger jaren kwam van Jaguar.
Zeker qua prijs – kwaliteit en prestaties.
@desjonnies: tijden zijn flink veranderd dan
kan me niet voorstellen dat iemand een 911 laat staan voor een jag.
@W115: Ik kan niemand bedenken die een 911 boven dit zou kiezen. Helemaal omdat je met de 911 voor 130k net een S hebt (misschien) en bij Jag een 500pk V8.
@E34M5Touring:
Yep, alleen voor de looks zou ik al voor een F-type gaan,
Nog even een paar jaar wachten tot hij binnen het budget valt en dan mag het van mij best een 340pk versie zijn.
Het liefst een mooie groene of donker blauwe.
@jrk68: 100k in de States, als ik het trucje doe wat ik nu doe voor de Camaro, heb ik hem voor 90k euro op kenteken hier. Scheelt 40k met NL. Rijdt je de V8 voor V6 money.
@E34M5Touring: Persoonlijk heb ik geen ervaring met Jag. Maar ik denk als je een jag aanschaft je ook een budget opzij moet leggen voor eventuele hoge reperatie en onderhoudskosten.
@agera: Sorry maar dat is echt achterhaald. In de jaren 80 had ik gezegd je hebt een punt. Maar tegenwoordig zitten ze gewoon prima in elkaar. En zijn de onderhoudskosten niks hoger dan bij Porsche. Die vragen ook wel iets meer als 50,- ex per uur hoor.
@jrk68: bedenk dan wel dat je vierkant stront gereden wordt door een 911
@solmatje:
Lekker boeiend….
@solmatje:
idd, dat zit regelmatig in de broek van een 911 bestuuurder die op het randje gaat.
En zoals @jrk68 zegt, lekker boeiend.
Ik ken genoeg hete vier-deurs auto’s die het een 911 moeilijk kunnen maken.
Dus wat wil je nou eigenlijk?
jouw pappie is sterker dan de mijne?
Is goed hoor.
@solmatje: Ah, u heeft er al mee gereden……. Dan was u zeker die bestuurder in het promofilmpje.
@solmatje: ha, want iedereen met een 911 rijdt aldof hij hem gestolen heeft. De meeste Porsche rijders zijn 50plus en geven wel gas, maar scheuren niet.
ik blijf die voorkant wat te druk vinden, mooie auto. maar iets de druk.
hij was denk ik mooier geweest als die zwart strip in de bumper er niet was en de twee luchtinlaten onder de koplampen samen één waren.

ps. doe mij maar een rode.
@mazdarx8:


Ik vind hem ook te veel show vanvoor. Die luchthapper en de luchtstrip breken hem echt. (net als de lucht uitlaten op de motorkap)
Configurator spelen ? Er zijn bijna geen mogelijkheden met dat ding…
Jammer dat deze wagen zo kort is.
Iets langer maakt hem veel eleganter.
Hard rijden doe je er toch niet mee, dan ziet niemand wie er achter het stuur zit,
Ik begrijp die wagen nietmeer. Het was toch de bedoeling dat hij onder de XK kwam te staan en met de Z4,SLK,… ging concurreren?
@Hupke:
Dat staat die ook qua maat en prijs.
Hij is alleen niet verkrijgbaar met meusli motoren en juist dat maakt dat je een Z4 en slk voor veel minder kan krijgen.
Een qua vermogen vergelijkbare z4 s-drive 35is he kost hier 83k en die is nog iets kleiner
@jrk68:

Ik vergeet altijd dat er een verschil is tussen de prijzen hier en in Nederland maar dat verschil zou echt te groot zijn. Bij ons kost die Z4 63K en de XK heb je al vanaf om en bij de 80K.
@Hupke:
Yep, en daarom begint de F-type bij jullie zo rond de 65k.
Co2 tax is killing hier.
Sowieso in t rood met die zwarte wielen EN de V8
damn, die brunette met haar witte jurk is echt bang makend.
ik was gister in Parijs en die F-TYPE is echt vreselijk dik. Hij is 11 centimeter (!!!) breder dan een 911 (zelfs 2 cm breder dan een R8). En dan minimaal 340 pk voor 90k. Wordt een topper!
Hmm, spijtig dat je sommige kleuren niet met elkaar kunt combineren.. Waarom mag ik geen rood dak en een bruin interieur hebben? Als het dak er op zit ziet niemand dat het vloekt.. ;)
http://i.imagefra.me/4c8jftle
En het interieur:
http://i.imagefra.me/7acjftlf
@Yeelen: Damn it, tags verknoeid..

@Yeelen: inderdaad jammer, BRG met rood dak en rood interieur lukte ook al niet…..ook kun je alleen de extreme sport stoelen in andere kleuren krijgen, de “gewone” stoelen alleen in zwart en saai grijs………
mooier dan al zijn schreeuwerige veel duurdere concurrenten ..
mooier dan elke Aston Martin ..

bijna mooier dan een Spyker ..
@lincoln: Eerder andersom: mooier dan elke Spyker, bijna mooier dan een Aston Martin. En ik ben geen Aston Martin fanaat. En zeker geen Spyker fanaat. Met hun bijgeleverde Louis Vuitton tassensetjes…
De roadster is mooi maar de coupe is vele malen mooier, waarom laten ze eerst de roadster variant zien?
ik heb ‘m geprobeerd zo veel mogelijk te verpesten, en dat lukte niet! wat een prachtige auto… liefst wel in BRG
Lijkt dat ding zo opzij als een S2000 met de kap op?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).