Nog een special edition? Ja hoor. Het merk met de wapperende vlaggen bestaat namelijk bijna 60 jaar, en dat moet gevierd worden! En wel met een auto waarvan het uitlaatgeluid de hellehond Cerberus met de staart tussen de benen naar zijn hok doet rennen.
En dat is mooi op tijd, want de eerste Corvette rolde in 1953 van de band (ongeveer zo zagen Corvettes er toen uit). Maar aangezien Amerikanen hun auto’s altijd jaartallen meegegeven die minstens 3 eeuwen verder liggen dan het jaartal dat daadwerkelijk geldt, komen ze nu maar vast met de 427 Convertible, waarbij 427 natuurlijk voor het aantal cubic inches staat. Voor de normale mensen onder u: dat is zeven liter precies. U raadt het al, onder de kap ligt dezelfde LS7 7.0 V8 als in de Corvette Z06. Me gusta.
Om het kort te houden: het is de meest krachtige Corvette cabrio ooit, met 512 trappelende paarden en een alles verpulverende 637 Nm onder de motorkap. Dat staat natuurlijk garant voor a) een heerlijke sound en b) een faptastische topsnelheid. 0-100 gaat in ongeveer 4 seconden, en de topsnelheid ligt op 305 km/u (190 mph).
In de woorden van Chevy is het een mix van ‘elements of the Z06 and ZR1 models to create the fastest and most-capable convertible in Corvette’s history‘. Een beetje graaien in de onderdelenbak en je kunt tot een aardig eindresultaat komen. En die wielen… we kennen ze al, maar sodeknetter, wat zijn ze weer lekker!
Het ’60th Anniversary Package’ op deze auto is trouwens wat minder exclusief, dat kan je gewoon op elke 2013 Corvette bestellen. En voor de goede orde: alles wat dit jaar geregistreerd wordt is een 2013 Corvette. De auto en het pakket beleven hun debuut op 21 januari op de Barrett-Jackson veiling in Arizona.
Een waarschuwing vooraf: het is wel een auto voor échte mannen, want niet alleen ligt er een dik blok in het vooronder, hij is ook nog eens exclusief gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Geen flippertjes of luie linkervoetjes voor de nieuwbakken eigenaar dus. U bent gewaarschuwd.
Er was trouwens ook al eens een dichte 427 limited edition, maar nu kan er ook open gereden worden met de 7.0 liter-beul. Om wat gewicht te besparen zijn de volgende zaken geïnstalleerd:
Carbon fiber raised hood (introduced on the 2011 Z06 Carbon Edition)
Carbon fiber Z06-style fenders
Carbon fiber floor panels
The “CFZ” carbon fiber front splitter and rocker panels are optional on the 427 Convertible, and included with the 60th Anniversary package
Het resultaat is een curb weight (dus inclusief vloeistoffen!) van 1.522 kg. I want one. I want one bad. Mocht je geïnteresseerd zijn in de evolutie van het Corvette-logo (wist je dat in het oorspronkelijke design een Amerikaanse vlag zat, wat verboden was?), kijk dan even op deze site. En nu plaatjes kijk0n! We wachten nog op de eerste video’s.
65 reacties
niet dat daar wat mis mee is, begrijp me goed.
Alle info ter verdieping staat trouwens hier.
Ja heb het ook niet echt in de gaten gehouden voor de rest. Zijn wel een keer ‘gelekte ontwerpen’ langs gekomen bij Jalopnik, maar waren meer concepttekeningen volgens mij.
Eerlijk is eerlijk, dit is de eerste C6 die ik echt leuk vind!
Voorts, er zijn meer auto’s van gelijk kaliber die niet voor het interieur worden gekocht maar het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben wat ontwerp en materiaalkeuze betreft. Dus toch echt armoedig in die optiek.
Ahem, hebben hebben!
Das kek!
Voor de rest, wat een pornobak is dit! hebb0n!!
Maar ziet het interieur er dan zo lelijk uit mensen? Valt wel mee in mijn ogen. Amerikaanse auto’s hebben nou niet bepaald het meest mooie, goed afgewerkte en verfijnde interieur maar hondslelijk zou ik het ook niet willen noemen.
Neutraal dus ;)
O.T. Mooi ding doe maar in het zwart.
Cerberus :p
OT: Voor mij graag in het geel.
“Denk dat de meeste hier niet weten waar je het over hebt.”
In welk opzicht bedoel je?
gewoon een heerlijke auto , wegligging beter als welke mustang dan ook.
Rij zelf een z06 helemaal top hogesnelheid wegligging ook goed , en ja een monster met koppel zijn maar weinig auto,s die zich met je kunnen meten als je inz,n ding rijd , echt een aanrader .
Het is alleen geen auto voor iemand die geen ballen heeft en een auto heeft, waarvan het systeem in elke bocht ingrijpt. dus je moet kunnen sturen en weten wat je doet .
mensen stop met te lullen over het interieur, wil je een luxe wagen koop een Mercedes. Dit is een pure sportwagen, deze hoort een knop te hebben voor zijn lichten en één voor zijn 4 pinkers en daar eindigt het. Misschien nog een radio maximum.
Overigens, er is niks mis met het interieur na de laatste update en helemaal met het leather wrap package. Ook dat gezeik over het meeverende exterieur. Ooit wel eens tegen de achterkant van een F430 geduwd? Ik toevallig wel en guess what? ’t Veert in! Wat een goedkope zooi, die Ferrari’s! Bij een Corvette is alles van fiberglass, CF of aluminium. Echte autoliefhebbers vinden dat revolutionair, net zoals het onderstel.