Noem het uitmelken (en dan heb je helemaal gelijk), maar de Gallardo is en blijft gewoon een superbegerenswaardige pornomobiel, zeker in dit blauwe kleurtje, waarin we hem nog niet eerder zagen. Maak kennis met de eerste achterwielaangedreven Gallardo-cabrio, de LP550-2 Spyder.
Veel nieuws kunnen we niet melden over deze auto: het is in feite een LP550-2 Valentino Balboni, maar dan zonder streep in de lengterichting en zonder de naam van de Lamborghini-testrijder der testrijders. Kennelijk was één model wel eer genoeg, en dat is eigenlijk ook zo. Nog even de specs op een rijtje:
Er ligt nog steeds een 5,2 liter V10 in, die maximaal 550 pk op de achterwielen zet. Het gewicht (droog) ligt op 1.520 kg, en dit is 110 kilo meer dan de dichte LP560-4. De zware AWD is weliswaar weg, maar een cabrio heeft nou eenmaal wat extra versteviging nodig in de carrosserie. 0-100 duurt 4,2 seconden (3,7 seconden voor de LP560-4) en als je hem op de Autostrada helemaal los trapt dan moet je er 319 km/u mee kunnen halen. En dan willen de haartjes wel wapperen.
Rest ons alleen nog jullie de foto’s van deze lekkere cabrio voor te schotelen. Klikk0n!
38 reacties
20 jaar
Komt denk ik omdat de motorkap extreem veel op die van de R8 lijkt:), het zijn dan ook broertjes van elkaar.
En zoals @Jochempie al zei: Opzich best mooi, zo’n strak stuur zonder knoppen!
Wat een heerlijke jetsers zitten er onder die auto!
In een wat andere kleurstelling wil ik em best hebben.
Donkere bekleding en ext. gifgroen/knaloranje.
Gallardo’s moeten gewoon een knalkleur hebben :)
En inderdaad, hij was er al!
Deze dus ;)
http://www.zomoto.nl/Advertisement.aspx?objectId=11811071
Was voor Ione
Ze zullen nu wel moeten vanwege gewichtsbesparing..
Deze dus
http://www.zomoto.nl/Advertisement.aspx?objectId=11811071