De eerste getunede M5 is van G-Power [640 pk]

Auteur: , 61 Reacties

Als je 'BMW-tuning' zegt is de kans erg groot dat de eerste 2 namen die je te binnen schieten G-Power en AC Schnitzer zijn. De laatste voor meer bodykit, de eerste voornamelijk voor brute vermogensstijgingen. Het is dan ook G-Power die het spits afbijt met de F10 M5, die, als beginnetje, 80 extra pk's krijgt.

We pakten ons telraam er bij en kwamen op een totaal van 640 pk uit. Het maximumkoppel stijgt een volle 100 Nm naar 780 Nm, en ook de begrenzer is verwijderd, waardaar de supersedan nu naar een topsnelheid van over de 310 km/u dendert. BMW levert zelf ook al zoiets, in dat geval ligt de Vmax op 305 km/u.

Voor de verdere opsmuk biedt G-Power 21 inch gesmede SILVERSTONE RS wielen, en voor de achilleshiel van de nieuwe M5 een volledig sportuitlaatsysteem met ‘deeptone sound’. Benieuwd hoe dat klinkt. Je 2 ton wegende moordwapen vanaf 300+ stilzetten wegens plotseling overstekende peuters of iets dergelijks wordt een peulenschil dankzij het keramische remsysteem met 400mm grote pannenkoeken.

Uiteraard is dit slechts het begin, we weten hoe bont G-Power het kan maken als ze het echt op de heupen krijgen. Daarom krijgt deze tuningsset de bescheiden nomenclatuur ‘stage 1’ mee. Op naar de 700 pk, en verder.



61 reacties

Heerlijk
Inderdaad slechts het begin, G-Power en +80pk, zo ken ik ze niet echt. Maar deze bak, wauwie. Boner alert..
Singapur Grau is deze kleur volgens mij hè? Dat vind ik zo’n mooie kleur zeg..
Wat een pauper wielen, opzouten met die tune troep.
Die velgen heeft ie echt wel nodig gewoon
Mietjes Bak!!
monster, over paar komt er zeker een variant met +/-700pk, genieten.
Velgen met zilveren rand en zwart hart plus meerspaaks = porno. Wat een heerlijke auto! Ik zou nog wel de typische E39 uitlaten willen, waar die zo ver buiten de bumper kwam. Old school styling <3

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0041/7412/files/m5c_grande.jpg?1288574322
Ik schat overigens op een vermogen van 800-850 bij hun volgende topmodel!
@jzaero: Ik weet het niet, het is dit keer een geblazen V8 in plaats van een V10. Het zal ze ongetwijfeld wel lukken, maar tot hoeverre dat blokje het volhoud is een ander verhaal.
@kaasboerin: opboren, remapping, uitlaattraject optimaliseren, grotere turbos/supercharger of een combinatie daarvan! Hopen dat het lukt, zelf zou ik het toch nooit zo ver doortunen als het mijn auto was ;) hooguit een straight/Xpipe eronder en een airbox haha
@jzaero: Het verschil wordt steeds kleiner, als je ook kijkt naar de bedragen zul je ook zien dat het op een gegeven moment ook meer voor de ‘heb’ is. Het is bijna niets meer dan brute kracht, het performance-niveau van een M ligt natuurlijk al prima op pijl.
@kaasboerin: die extra pk’s helpen in zo’n sedan eigenlijk voor topsnelheid en niet zozeer acceleratie. Meer pk’s betekent gewoon een hogere top, acceleratie zit met de standaard M5 al goed. Dus als je puur sneller wilt op de Autobahn, dan dat dus ;)
@jzaero: Topsnelheid zit toch ook al goed? Daarom is het meer voor de heb.. Alsof de eigenaar nu elke dag 310 gaat rijden ipv 305.. :lol:
@kaasboerin: Nou ja, ik had meer een top verwacht van 350, maar kan wel door de versnellingsbakverhouding komen, voor de rest is het natuurlijk overbodige luxe. Constant 250-300 is al erg vermoeiend.
@jzaero: Niet in de Panamera.. :oops:
@kaasboerin: Mwah, meer voor je mentale conditie, niet voor de auto of het comfort in de auto ;)
’t Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het gewoon een ordinair lelijk ding. Echt zo’n geval voor een petje.
@potver7: Ligt aan jou. Welke pet kan dit überhaupt betalen. Slaat dus nergens op.
@potver7: Hoeveel M’s heb jij ooit in petjeshanden gezien?


Dat volk beperkt zich noodzakelijkerwijs tot 16’s, 18’s en af en toe een verdwaalde 25.

Van 15 jaar terug.
@bozewolf: Hoe vind je mijn petjes-318i dan? :oops:
@kaasboerin:

Alle woempa’s zijn konko’s.

Maar niet alle konko’s zijn per sé woempa’s.
@bozewolf: Damn, deze woorden moet ik effe gaan ontcijferen.
@bozewolf: Je klinkt als Johan Cruijff man, fan van die beste man :P
@bozewolf: wat is daar mis mee dan, ik rij zelf 328i van 15 jaar oud, dat betekend dus dat mijn auto een petjes auto is? Dom gelul van jou
@isobmw: Als ie standaard is niet. Remus uitlaat, verlaagd, Lexus-lights etc. is wel petje.
@e550: Een E46 op sportonderstel, met een verwijderde cat en demper plus airbox is anders erg mooi. Voor de rest standaard, meer moet er niet gebeuren.
@isobmw: Misschien moet je dan toch beter lezen wat ik geschreven heb.

Gezien de wijd geaccepteerde definitie van “petje” als een jeugdige man die een oudere, niet bijster snelle (16, 18 en vandaar dat ik zei *verwaalde* 25, in het geval van BMWs) auto opleukt met een overdreven uitlaat en dubieuze bodykits voor weinig geld…


lijkt me dat een nette, non-sjonnificeerde 328i E36 niet onder die definitie past.

*Als* er een spoiler, booskijkers en een F-16 uitlaat op zit ben je gewoon een petje met teveel vermogen.
@bozewolf: Ik heb de Performance einddemper van BMW erop gezet.. :oops:
@kaasboerin: Dan ben je OpperPetje ;)
@E34M5Touring: Waarom dat, het doet de prestaties goed, het is duur, het geluid blijft puur en is absoluut geen lawaai.. Try again pls.
@kaasboerin: Rustig maar jongah was maar een geintje……
@E34M5Touring: Weet ik is meer voor ’t publiek.. :D.. DTM einddemper much? Lol.
http://www.cargoods.nl/images/imagebase/VW-Golf3-Bodykit1--stabilisatoren-rear.jpg
@kaasboerin: Whoaaa die verstelbare spoilerlip voor de Golf 3!!!!! Die is zwaar gruwelijk… Zou ie er ook zijn voor een E34??
@bozewolf: nee dacht dat de meeste het in het algemeen bedoelde, dat van die te dikke uitlaat, en supergrote lelijke bumpers rondom, lexus verlichting of Audi ledjes op BMW, en picknick tafel op de kofferbak, stickers enz. Dat snap ik dat zijn van die mafkezen, (die jullie dus petjes noemen)

Een BMW moet niet meer hebben als een mpakket, mooi verlaagd, en een nice uitlaatje (eisenmann bijv) geen remus, laser of iets anders
*add boost*
300 km, lekk0r!
Alle BMW’s lijken op >>>> elkaar, niks bijzonders aan alleen een zuipt meer als die ander. Nissan GTR yeahhh baby dat is heel erg bijzonder ding mama..mia miracoli amore !!!
@reality2030:

Met ’n 5 kun je wel comfortabel met 4 man op stap ;)
@reality2030: De 1 zuipt meer als de ander? BMW wordt ook wel hippiemerk genoemd, meer hoef ik je niet te vertellen.
@reality2030: Wist je dat zelfs 10 jaar geleden alle motoren vanaf de 20i tot aan de 30i vrijwel hetzelfde verbruik van 1:11 gemiddeld hadden? Daar zit een verschil in van 150pk tot aan 231pk, terwijl het verbruik nagenoeg marginaal scheelde. Of je het haalde was een ander verhaal, wij reden vaak niet meer dan 1:9.5km. Deze M5 doet, als je normaal verkeer rijd, ook prima 1:10-1:12, wat prima is voor een auto van dat vermogen en formaat. Tegenwoordig doen ze het dus echt niet zo slecht qua verbruik.
@reality2030: Zei de snotneus zonder rijbewijs. GTR zit in een ander segment als een 5-reeks plus de GTR is een afgrijselijke wagen. Afwerking is verschrikkelijk. Geweldige auto om te rijden, JA, afschuwelijke auto om in te vertoeven, JA
Oke mischien huidige BMW motoren zijn anders dan die van vroeger !!
Maar al die M modellen lijken wel op elkaar toch ?, dat vindt ik echt jammer…
@reality2030:
Nee klopt niet, ga maar eens goed kijken.
Wat en geweldige wagen! Alleen zou ik er de standaard velgen er onder laten ;)
Dikke shit! wat een wagen.
“We pakten ons telraam er bij en kwamen op een totaal van 640 pk uit”

Ik moet altijd lachen om smokealot :P

Verder kan ik dit alleen maar aanmoedigen. Zou ook vet zijn als ze de F10 ontdoen van zijn turbo’s en er een compressor opzetten.
@MLTB: Ik denk dat dat deel van het telraam volledig op waarheid berust ;)

*verstopt zich*
@bozewolf

Hoop het niet voor ‘m :P
G-power is goed bezig, ziet er goed uit!
Mooie oefening van G-power :)
Ben benieuwd wat “the real deal” gaat worden :D
2 dikke meloenen, op een bedje van uitgeboorde zuigers en aangestuurd door een extreme ECU?
Die maffe Duitsers maken er wel iets van met véél te veel pk’s.
780 Nm koppel en 640 pk hmm heerlijk hoor plus het feit dat de begrenzer eraf is en op naar Duitsland.
Lekker begin, ziet er goed uit met die wieltjes! ik verwacht wel vele malen meer van g-power op termijn :D
denk niet dat ze uit de v8 meer pk’s kunnen halen als uit de v10
@bmwpowerm5:
nee inderdaad, dat was een 500pk motor waar ze turbo’s op hebben gezet, dit is misschien een 400-450pk motor, waar bmw zelf al turbo’s op heeft gezet
Leuk spul altijd van Gay-Power (zoals ze dat in Duitsland uitspreken). Ben erg benieuwd naar het geluid, maar goed, slechter kan het toch niet… ;-)
ik denk overigens bij bmw tuners eerst aan Hartge en Alpina
schitterend, wel een paar opmerkingen als ik even mag.
G power is niet de 1ste tuner die dit kan,het duitse PP-performance heeft dit kunstje al eventjes gebakken, wel maar 620hp stage 1 maar die mannen zijn dan nog iets conservatief en staven hun uitspraken met dyno sheets, waar zijn die van g- power?

ik raad u aan is te zoeken op het www naar pp-performance, en vooral naar hun x5m. hun stage 3 staat momenteel op 740hp/1000nm en er is al een nieuwere evolutie op komst..
geen nieuwe turbo’s,superchargers en al die meuk die sommige dromers hier al durven op te hopen..nee enkel headers/decat/en een dikke software tune up.
dit blok heeft potentieël waar de v10 hurricane wit gaat van worden.

zoals de ‘kenners’ weten zit er in de x5m en f10 m5 bijna identieke motor.dus verwacht u maar aan een dikke 750hp m5 binnekort eens de headers klaar zijn om te monteren.
er zijn wat clearance problemen tegenover de x5m, anders was die al klaar.

als ik de dromers dan toch eens mag warm maken..G power mikt op 900-1000hp met hun complete overhaul
begin maar te sparen zou ik zeggen want met 3 ton kom je er niet.

dit gezegd zijnde, schitterende prestatie…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).