De ex van Jos Verstappen staat te koop [Audi RS6]

Auteur: , 48 Reacties

De wolf in schaapskleren uit Ingolstadt. Uitgevoerd in stemmig grijs en vermoedelijk zeer degelijk ingereden door een van 's lands beste coureurs.

Jos Verstappen heeft duidelijk iets met de RS-lijn van Audi. Tegenwoordig spankt hij het gaspedaal van een RS6 Avant C6 op Belgische platen, maar daarvoor pronkte zijn kentekencombinatie ‘LAW-711‘ op een RS6 C5 uit 2003. Die kwam met 450 originele pk’s uit de fabriek in Neckarsulm rollen. De advertentie meldt echter dat een tuningpakket van ABT dit vermogen naar +/- 550 pk heeft getild. Niet slecht, Jos.

De dik aangeklede Duitser – adverteerder meldt een uitdraai van 4 kantjes vol opties – werd in 2006 naar Nederland gehaald en heeft inmiddels wat aandacht nodig. Het ABS– en tractioncontrollampje blijven branden, wat te maken zou hebben met de stuursleepring of sensor. Nee, dat klinkt niet logisch, maar met foutmeldingen kan je echt alle kanten opgaan. En na 154.779 km op de klok van een pk-beul hoef je ook niet te verwachten dat alles foutloos werkt.

Tot slot nog een boodschap van de adverteerder voor geïnteresseerden in de powersedan van voormalig F1-coureur Jas Verstoppen: “Graag alleen serieuze kopers, geen kamikaze gratis testrit piloten…dank u” Waarvan akte. Advertentie op Marktplaats.

Met dank aan Kenner voor de tip!



48 reacties

Zou het echt waardeverhogend zijn als er bij staat dat een auto van een voormalig coureur is geweest???
@Hubert:
Wat de gek der voor geeft…

Het zou mij persoonlijk aan de kont kunnen roesten.

Wel een prachtig mooie auto overigens.
@Hubert: Ik denk bij een 2003 RS6 niet echt. Leuk voor de volgende eigenaar maar verder niet. Bij de 300SLR van Stirling Moss uit de Mille Miglia denk ik dat het nogal wat waarde toevoegt.
@Hubert: Als de vermelding van een goeie coureur bijstaat wel.. Nu is de 4wd waarschijnlijk veel in de zandbak gebruikt, dus laat hem maar staan..
@Hubert: Nee echt niet! Dat geeft gewoon aan dat het een afgetrapt barrel is. Vooral met 155k gelopen. Wel zo eerlijk dus als je het erin zet ..
154k KM aan steenslagschade aan de onderkant.. nee dank u.
En dan nog steeds grind in die auto vinden…

*padoem tsjing*
Is deze met of zonder vriendin in de grille?
@E34M5Touring:

nee hij zit vol met damessappen
En nou nog klompen met modder aan, en klaar !!!
Issie ‘grindvrij’ ?
F1 stoeltje was zó duur, dattie er 154k mee heeft moeten rijden ?
@Megakix: Hij deed de vrijdag kwalificatie altijd in de RS6
Wat is dit toch een kansloze advertentie..
@stiffmeister: Wat is dit toch een kansloze reactie
Ik zou me eerder aangetrokken voelen als dat gedeelte van Jos er niet bij stond. Hij lekker die auto afraggen, en ik alle onderdelen bij elkaar rapen. Dacht het niet!
Ken die kerel voor de rest niet.. Maar komt over als een bijdehante geep..
Zou hem dus uit principe al niet kopen.
Lekker belangrijk dat Verstappen er mee getuft heeft.
Deze auto is ooit van mn oom geweest heb nog meer video’s en foto’s
http://www.youtube.com/watch?v=vk0rShMmxtc
Mooie wagen, mooi interieur.
Behalve die lelijke sierstrips op t dashboard.
Liever de avant. Beke praktischer.
Er zal nog wel een paar kilo grind achter de bodemplaat vastzitten. Tevens liggen er ook 3 afgescheurde tankslangen in de achterbak.
Dus Jos mag hem niet eens zelf terug kopen.
Toch is het wel logisch hoor de combinatie van lampjes en dat ring ding in het stuur. Als die afwijken gaan namelijk al die systemen in de Error. Heb ik bij mijn eigen wagen ook gehad namelijk, na lang zoeken bleek het een kalibratie fout te zijn.
@Donstil: Is inderdaad gewoon de stuurhoek sensor die kapot is. Dan kan hij het 0-punt niet meer vinden. Kan gebeuren als bij het uitlijnen het stuur niet 100% in het midden heeft gestaan. Kost 250 euro bij de dealert. Een universele garage kan dit dus niet vanwege de benodigde apparatuur:)
@dragspert: Als het zoiets simpels is, dan fix je dat toch voordat je hem verkoopt?
4 kantjes met opties en dan niet eens een dakraam..
@C63:

ehh, ik help je wel even met de vertaling van onderstaande:

“-electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind”

dit is Engels, en het betekent zoiets als dakraam…
@C63: ik zou ook geen daaraan willen, scheelt je hoofdruimte, en je wegligging gaat eraan, zeker na enkele jaren
“Graag alleen serieuze kopers, geen kamikaze gratis testrit piloten…dank u”

Shit, ik zou net in de auto stappen naar Tilburg om even een ‘kijkje te nemen’.
Ik pas…..
Zooooo, die heeft ook geen kaas gegeten van “hoe onderhoud ik een wagen”. Is dat ding smerig, en dat leer heeft in geen jaren nog een cleaner of conditioner gezien! Dat voor een RS6, ongelooflijk hoe sommige mensen omgaan met hun spullen…
@nomar: Ga klagen bij de verkoper fensautos.nl
Daar kun je Jos toch niet op aankijken?!
Vriend van me heeft nog een tijdje met zo’n precies zo’n apparaat gereden, maar dan in metallic donkerblauw. Wat een beest van een auto zeg! Hij had ook die ABT-tuning. Er zijn maar weinig anderen in het verkeer die je er niet mee verpulvert, qua acceleratie.
Verder onderhoud: Ernstig duur. Zuipen als een dokwerker, set nieuwe remschijven en blokken(en die gaan er nogal rap doorheen met zulk vermogen en gewicht) ettelijke duizenden euro’s per keer…
Maar wel een hele gave auto. ;-)
Kenner loopt wat achter met zijn kennis.
Verstappen rijdt op dit moment een A7 Sportback 3.0 TDI, die ingeruild gaatv worden op een
A6 Avant.
Gave wagen maar de Bi turbo is een zeer onderhoud gevoelige motor, de turbo’s en de nokkenassen zijn een gekend probleem bij deze serie wat een erg dure reparatie kan worden.
Rond de 150k klappen de turbo’s van deze serie, maar je hebt kans dat ze al vervangen zijn.
Aanschaf van een RS6 van deze jaren valt erg mee, maar vergis je niet in het onderhoud en verbruik stervensduur. Verder dan 1 op 7 kom je niet.
Vaak koop je een ander zijn ellende met dit soort wagens, want echt goed zijn ze niet.
Zou deze ook klappen hebben gehad net als zijn andere ex? ;)
@bofkont: Ja, ik heb zijn rs4, rs6 en a(s)7 meerdere malen zien staan bij de schadehersteller.
Ik vind dat een moderne auto met normaal onderhoud probleemloos 200.000km moet kunnen rijden. Maar nee, het is een Audi……….
@ropbp: rop op met je geneuzel, dit is geen auto maar een supercar. Gaat gewoon stuk, net als een Lambo of een Ferrari, punt. Boeit ook niet wat het kost om ‘m te rijden. niks dus voor jouw benepen portemonneetje..
Als die wagen nu van z’n oude lieve oma geweest was die er enkel snelweg kilometers mee gemaakt had…

Waarom doet hij die wagen nu ineens weg? Er is toch niet net een nieuw model uit oid. dus dan zal er wel iets meer aan schelen.
@Hupke: De wagen is van 2003, tja waarom verkoopt men een wagen.
Zin in iets nieuws/te duur in onderhoud/grote aankomende reperaties.
Zeg het maar, altijd moeilijk speculeren.
Als je zoiets koopt doe dan in vredesnaam een zeer grondige aankoop keuring en bij voorbaat bij een echte RS specialist zoals Hartog in Alkmaar, kan je veel ellende en geld besparen.
Leuke auto om totaal op leeg te lopen. Aanschaf is niet zon probleem… Maar dan begint het.
dat model audi rs6 mag nog geen rotte appel eten in de schaduw van de e39 m5 ;)
@bmwpowerm5: Ben ik absoluut met je eens, de E39 M5 is mijn absolute topfavoriet van de M5 reeks. Een tijdloos design.
De brandschade bij de tankdop is aardig weg gewerkt……
Leuk dat het een auto van Jos is geweest, maar ik kijk puur naar de centen / kosten.

BTW, als je al zo’n geldverbrander als deze Audi RS6 via Marktplaats denkt te moeten verkopen…

Wel netjes dat die kar onlangs voor zijn APK is gegaan. Meestal laat zo’n handelaar de APK zitten, en wordt het uitgevoerd pas na verkoop.

BTW, waar woont Jos eigenlijk als die auto opduikt in Dongen, nabij Tilburg?!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).