De koningsblauwe eenzitter die Bugatti nodig heeft

Auteur: , 29 Reacties

Te weinig emotie, beleving en contact met het verleden plagen Bugatti. Niet deze.

Helaas pindakaas bestaat deze Bugatti niet, noch zit er een kontschoppend motorblok in. Het is een elektrische ontwerp-studie van Marc Devauze. Traditioneel racy, Bugatti-blauw en bloedjesnel maar ook met een elektromotor in ieder wiel en *iiieuw* lithium accu’s. In alles een droom-supercar van de Groen7-toekomst maar nog net niet het ubersnelle stukje speelgoed dat iedere benzine-junk in zijn garage wil hebben.

Als Bugatti slim is gebruiken ze dit design maar stoppen ze onder de brute motorkap de vertrouwde W16. Schrijf één circuit-exemplaar in voor Le Mans 2014, bouw een stuk of 50 blauwe W16 McLaren SLR 722 Stirling Moss-rivalen en ik weet welke auto ik aan mijn must-drive lijstje toevoeg. Vertrouwde moderne Bugatti power in een vliegenhappend, strakgelijnd blauw sportjasje. Jammie. (bron: boldride.com, via carscoop.blogspot.com)



29 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Dat zou echt goed verkopen denk ik én een goede zet zijn voor het merk.
@Hupke: moeten ze inderdaad doen, en dan iets goedkoper maken!!!
@Hupke: een een goede zet zijn voor VW….
For ever alone car
@lamborghini: Ja, een chick-magnet kun je het eigenlijk niet eens meer noemen.
Zal leuk worden met de 1000pk w16
Alleen zal het extra gewicht geen deugd doen
1000pk is passé, het regent +1kPK bolides dezer dagen…

Doe eens iets speciaal maar er 2500pk van. (uit een turbine, of 1L blok ofzo)

ik ben helemaal voor elektrisch, maar AUB niet in de wielen.
geen onafgeveerde elektromotoren!!! danku
@tjorque: Kleine slip of the tongue van de redactie, als je de plaatjes bekijkt zie je dat de motoren in het midden zitten en niet in de wielen.

Ik vind hem helemaal top zo, ook met elektro’s. Moest er dan toch benzine in komen, dan een kleine 2 liter acht-in-lijn. Iets met traditie…
Al haalde je de.hoefijzervormige grille.weg dan.zou je niet zeggen dat het een bugatti was.
@jordy14: veel auto’s zijn hun stijlmerk
beter een klein motorblok, met een turbo ofzo. Zo’n grote W16 weegt veel teveel voor zo’n kleine auto
In een flits dacht ik… het is een Renault…
Als het dan toch een brandstofmodel zou moeten worden, waarom geen V8 (RS5 motor ofzo) Geen turbo en lekker veel toeren. En ligt al in het schap. Scheelt weer in de ontwikkeling.
Krijgen we nu elk hersenspinsel van een puisterige puber die goed met een aantal programma’s overweg kan te zien?
W16 inkieperen en klaarmaken voor productie.
Dat ding bestaat niet, maar toch zit er een elektromotor in.

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Die vent heeft overigens nog andere creaties in diezelfde aard:
http://devauze-design.blogspot.be/
Wat lullen we nou over een brandstofmotor erin stoppen? Het hele ding draait om het electroconcept om de batterijen in het zicht voor de bestuurder die ze ook nog eens zelf kan vervangen. Hoe hij/ zij dat zonder rugproblemen gaat uitvoeren of uberhaupt normaal gaat instappen als die lellen van batterijen in de weg zitten is mij een raadsel maar de ontwerper zet zichzelf wel even goed in de spotlights mbv van de merknaam bugatti.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat de Veyron hier zo ondergewaardeerd wordt. Waarschijnlijk voornamelijk omdat het merk Bugatti onder de vleugels van Volkswagen valt. Natuurlijk wordt het langzaam aan tijd dat Bugatti met een nieuw model komt, maar als autoliefhebber zou ik best wel eens het genoegen willen hebben om met een Veyron te rijden. Zelfs meerijden zou ik al enorm heel gaaf vinden.
Ze moeten gewoon de EB110 weer in productie nemen.
Weet zo al 20 mensen die er 1 willen aanschaffen.

Zijn ze gelijk voor de helft uit de problemen ..
Helaas niet in 14% uitvoering…
@alfamail:
Yep, een EV heeft 0% bijtelling….
Lelijk opgeplakt hoefijzer zeg.
racingstripe technisch heeft dat ding 100 miljoen peekaa ..
Haal die elektro troep eruit, vergeet die vag w16 en zet er gewoon met een leuke link naar het verleden een kleine 8 in lijn in, 2 liter oid, dan heb je een prachtpak!!
Best wel een strak ontwerp. Maar verder dan een render komt dit toch nooit, en dat is misschien maar goed ook. Ik vind er maar weinig ‘Bugatti’ aan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).