De Opel Astra OPC en zijn peervormige bips

Auteur: , 47 Reacties

Hoe heet wil je je hatch hebben? De Opel Astra OPC dendert in Genève met 280 pk het wereldtoneel op, en geeft de concurrentie in de slag om de meeste performance in ieder geval het nakijken. Maar is hij ook mooi?

Om op de laatste vraag in te haken: ik vind van wel. In de basis is het de ons welbekende Opel Astra GTC, maar dan met wat grotere koelgaten, een dakspoilertje en een wat aangedikte bumperset rondom. Het vermogen van de Opel Astra OPC komt uit een stevig geblazen 2 liter viercilinder, die ook nog eventjes 400 Nm aan koppel in de schaal legt. Hiermee verneder je GTI’tjes in de tussensprint.

Je moet wel een beetje van het design met zijn vele vouwtjes en randjes houden, maar deze Opel Astra is toch zeker een auto waarin je gezien kan worden, toch?




47 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Nice ride!!
Qua looks zou ik deze verkiezen boven een Megane Coupé RS maar als ik de rijtests moet geloven, rijdt de Megane gewoon veel beter dan de GTC.

Nu weet ik natuurlijk niet of dit ook geldt voor de OPC-versie maar als je al van een slechte basis vertrekt…
@Carreza: tja een standaard uitvoering vergelijken met een sportversie, dan is het inderdaad altijd dat de sportversie beter rijdt.
Volgens mij heeft een basis Megane coupe ook geen geweldige handling.
Het wachten is dus op een goede vergelijkende test tussen een OPC en RS.
@bullgod76: Ik had het over de vergelijking van een gewone Megane Coupé met een gewone Astra GTC…
@Carreza: autoweek heeft laatst de Mégane GT tegen de GTC getest… Daar won de Mégane op rijeigenschappen redelijk dik. En dat was dus een “normale” Mégane coupé…
@Carreza:
Ik denk niet dat de Megane beter rijdt, maar mocht het zo zijn, Opels blijven het tenminste gewoon doen. Er gaan heus dingetjes stuk, maar de basis blijft altijd gaan.
@realhustler: Ik weet niet hoe die OPC gaat rijden maar Opel heeft een hele kluif om de Renault te evenaren/ beter te worden.

Hij is wel mooier, die OPC!
http://www.youtube.com/watch?v=75kL24n30t8&feature=related
@realhustler: Ja, een Mégane rijdt beter dan een Astra. Veel beter… En als bonus is die ook nog beter en betrouwbaarder met een beter afgewerkt interieur. Wat betreft het uiterlijk moet je zelf bepalen wat je mooier vindt.
Op basis van de looks vind ik het echt een hele dikke car! Geslaagde auto. Vind de huidige Astra sowieso een van de weinige mooie opels.
Gewoon heel dik zoals het hoort!
Complimenten en respect voor de comeback van Opel na de ‘saaie’ modellen van de afgelopen jaren. Na de Insignia zijn ze wat mij betreft een hele goede weg ingeslagen met deze Astra OPC als kers op de taart.

Wat mij betreft de allerdikste hothatch van het moment, liefde op het eerste gezicht!
Zeker een hele mooie auto, ook hele mooie kleur!
Erg druk design, maar toch wel erg fraai, vind ik. Ben niet zo snel fan van hatchbacks, maar zelfs het interieur is wel dik hier. Alleen die spoilert is wel wat over de top.
Geslaagd.. en vooral blij om een handgeschakeld exemplaar te zien ipv die rotte DSG en automaat toestanden. Als je sportief wil autorijden die je dat handgeschakeld…
Die wil ik wel hebben, ziet er dik uit, lekker sportief
wat kost zoiets ongv? prijsklasse golf vi gti?
De vorige deed geloof ik ongeveer 35k
@sir_smokalot: een beetje een complete uitvoering? Dus komt neer op zo’n 10K goedkoper dan een GTI met beetje opties
@stefanamsterdam: Doe ff normal, 280Pk en dan dezelfde prijs als een 200Pk golf? Ook de mannen bij GM kunnen rekenen. Reken er maar op dat’ie in de 280Pk trim ook rond de 47-52 Mille gaat kosten. Op het zelfde niveau als de Golf R.
@TSI-tje: daarom vraag ik dus wat ’t ongeveer moet gaan kosten ;)
@stefanamsterdam: Ah, okay… maar ik denk dat ze niet veel af zullen wijken van hun (directe) concurentie in dit segment. (Mégane Coupé RS / Golf-Scirocco R / Focus RS etc.) :D
@TSI-tje: hmm 50K voor een opel is wel te blij, ’t is en blijft een opel, 280pk of niet haha :p

maar ik trok mn vergelijking met de GTI door “Hiermee verneder je GTI’tjes in de tussensprint.” in het artikel ;)
@stefanamsterdam: Ik denk dat ze dan eerst de problemen van de vorige generatie Astra OPC opgelost moeten hebben bij deze nieuwe OPC. Iets in de trend van het differentiëel van een Focus RS of zo. Anders wint deze OPC alleen van de ‘GTI-tjes’ door hem vanaf de zijkant te rammen omdat door de kracht van de motor het stuur bruut naar rechts getrokken word. Ik hoop het. Vind dit de mooiste kadett sinds de GT/E uit de jaren 70. ;)
@TSI-tje: Ik heb een eerste indicatie: 44.000 euro.
@sir_smokalot: Lol, ik sla effe over..
Doet me hieraan denken:
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/a/aubergine/016.gif
Nee, zonder grappen, vet bakkie.
Mhh, mooi model, maar vrees dat ie snel gedateerd gaat lijken door het grote aanval vouwen in het koetswerk.
Mooie wagen. Het ziet er goed uit. Zal ook best heel best van z’n plek gaan. Opel is goed bezig de laatste tijd.
Mooie wagen, maar die pk beloftes van opel…
De echte vraag is natuurlijk, wordt het weer een wild schaatsende, onderstuurde dog to drive. Want de vorige vloog echt alle kanten op bij vol optrekken.
Dit vind ik zeker een van de bete releases die ik tot nu toe heb gezien van Genève.
Ben nooit een fan geweest van Opel en hun vooral plastiekerige interieur. Maar ik moet zeggen dat ze vanaf de Isignia een enorme vooruitgang geboekt hebben en ik het ondertussen prachtige wagens vind :)
Komt er ook nog een vijf deurs versie van deze opc?
Petje af voor Opel. Ze hebben alles geperfectioneerd ( de kleur, vormgeving achterkant, zijkant en velgen keus ) op na de voorkant.
En dat maakt hem dan weer heel lelijk en een misplaatste b keuze voor de scirocco.
Over dat interieur van opel,ik vind het heel erg goed van kwaliteit.In brussel had ik specifiek de kwaliteit van de interieurs vergeleken maar dat iedereen gelooft dat audi zo goed is verbaasd mij,de q5 en q3 inteieur is beduidend minder dan de astra en de insignia. en dit is niet omdat ik fan ben van opel totaal niet zelfs maar als je iets van de gebruikte materialen kent zullen velen mij begrijpen.
@glennvdv911: Nou ik heb een keer met de de insignia tourer gereden verder prima auto maar, die knopjes zijn om te janken wat een ramp klik klak bam kraak knak!
Audi heeft trouwens veel te veel vouwen en plooien in het interieur waar vuil tussen kan.
Die heeft wel hele dikke heupjes!
lekker kontje hoor.
De scirocco R zal in het vizier zitten van FM en het zal van de standaarduitrusting en opties afhangen hoe dicht de prijzen op elkaar zullen liggen. De standaard Astra ziet er prima uit maar weinig herkenbaar. Dit maakt het wat beter. Ik zie relatief weinig Astra’s rijden de laatste jaren. Het is niet meer de verkooptopper van weleer.
Dit vind ik echt een heel erg mooie auto.
In OPC uitvoering makkelijk de mooiste in zijn klasse.
En het is een Opel nog welteverstaan.
We leven echt in gekke tijden.
Wat nou met zn vele randjes en vouwtjes. Mag het een beetje spannend. Een beetje van dit is niet verkeerd. Wat Mercedes bij het design van de nieuwe A-klasse gedaan heeft is alleen maar randen en vouwen. Er zit geen normaal stuk plaatwerk in. Dit is pas een overdreven design
VW scirocco, Megane RS of deze astra opc?

Kwa looks natuurlijk een no brainer, astra opc natuurlijk!
Chippen, fatsoenlijk mechanisch sper en gaan!
Mooie rit hoor.
Alfa deed het al met de Brera en nu komen Renault en Opel ook met zo’n achterkant? Leuk geprobeerd, maar ik vind het een kopie van de Brera bips.

http://4.bp.blogspot.com/-Zs-hAa4bGao/Ta8yc1jLMRI/AAAAAAAABNc/Wr2fWjdwDzk/s400/alfa-romeo-brera-autodelta1.jpg

(hopelijk staat de link goed, anders xq6 voor de gekke link..)
Ziet er heerlijk uit en als ik kijk naar de laatste Corsa OPC, dan is deze GTC-versie veelbelovend. Eén van de weinige ‘normale’ personenauto’s waar ik van watertand. Er zijn meer mooie auto’s, maar deze is práchtig. Stoer, sportief, dik en tegelijkertijd niet té. Als ik het geld ervoor had, wist ik het wel… hmm, nog maar even blijven sparen.
Vanaf € 42.695,00

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).