De Tomaso Pantera op Forgeline-schoeisel

Auteur: , 28 Reacties

Wie zegt dat je een veertig jaar oude klassieker niet mag voorzien van R-rated wielkastvulling? Slabbetje om en kwijlen maar.

Een Italiaans trainingspak op maat, gewikkeld om Amerikaanse spieren. Echt veel korter kunnen we de Pantera niet samenvatten. Het idee van Ford om op deze manier samen met De Tomaso een Corvette-concurrent te bewerkstelligen klonk op papier best leuk. In de realiteit was -zeker de eerste generatie- een technisch drama. Hadden wel meer Italianen in de jaren zeventig last van.

Toch, het blijft een mooi alternatief voor je Countach van Lamborghini of je 365 GT4 BB van Ferrari. Zeker dankzij Ford’s Cleveland V8 van 5.8-liter met 330 pk in het midden. De Pantera in kwestie uit ’72 is van een Amerikaan die ‘m nog even heeft laten uitbouwen, en voor velgen bij Forgeline is wezen shoppen. Ze heten ZX3 en meten 17 inch aan de voor-, en 18-inch aan de achterkant. Daarnaast zit er een conversiesetje op waardoor er een centerlock-moer op zit. Dik!



28 reacties

lekker!
@barry: heel erg mee eens!!!!!!
al zet je dat ding op uitgeharde koeievlaaien ..

echt verklooien kan je het toch niet ..
Echt niet normaal mooi wat een gruwelijk ding.
Dik ding met de velgen (en zonder trouwens ook).. Erg mooi gerestaureerd, interieur ziet er perfect uit, motor ook. Gaaf die carburateurs die eruit steken.
@audir8v10: +1 Die motor is prachtig gedaan !
@stanny:
Die motor ziet er gewoon fake uit. Auto wordt kennelijk nooit mee gereden en alleen maar gepoetst. Zonde…
Heerlijk ding, ziet er echt heel strak uit!
Verre van origineel, maar alles aan deze onwijs vette bak is gewoon een verbetering. Ford, reincarneren dit beestje!
Kan niet zo wild worden van die schakelaars op de middenconsole. Maar voor de rest is een het fantatisch apparaat!
@Haakie: mensen met een MINI vinden zoiets geweldig ;)
Wow, wat een ding!
Als je niet beter weet zou het zomaar origineel kunnen zijn.
Jammer inderdaad van de bouwkwaliteit maar het blijft een van mijn favourieten.
Als je er zoveel aan laat doen als deze eigenaar zal het met de betrouwbaarheid ook wel beter zijn denk ik.
Kan ‘m niet betalen maar wat een gaaf ding.
Waanzinnge kar gewoon. Interieur lijkt zelfs best modern, zou zo in een Wiesmann of iets gelijkaardig kunnen passen.

Gruwelijk mooi ding :)
gedwongenleaser
Puike bak afgezien van die achterlijk overdreven achterwielen, die verneuken het voor mij behoorlijk.
Jammer van die overdreven achterbandjes en de kleur is niet echt de beste keuze..
@norge: De kleur is juist heerlijk als je het mij vraagt! Ziet er zeer appetijtelijk uit, achterbanden idd wel heel erg breed, maar vooruit…
Ben normaal gesproken alleen maar van origineel maar dit is toch wel erg mooi :)
Ding is super netjes gemaakt weer, alles is als nieuw.
Zijn Amerikanen erg goed in, mooier maken als toen het nieuw was, beetje te naar mijn idee.
Inderdaad net jammer dat de achterwielen iets te veel naar buiten staan (of gewoon iets te breed zijn, al was het orginele rubber niet echt smaller volgens mij), verder is het gewoon een gave bak. De Mangusta is nog net iets gaver volgens mij, vooral qua uitlaten, maar dit is ook absoluut top.
Franse kikkers!
Porno op wielen, kan er niets anders van maken :-)
als de remmen het maar doen…
Als ik het geld had zou ik er tegen de euroton voor neerleggen. Wat een schoonheid!
kijk op die voorlaatste foto naar de positie van het stuurwiel…typisch geschikt voor de ‘italian ape’ zoals dat zo mooi heet.
Genius deze styling.
Wel eens opgevallen dat design met strakke lijnen en scherpe hoeken veel langer houdbaar is dan rond en vloeiend?
@wimbers: nee nooit opgevallen…E-type, 911?
Heel bruut dit!
de 2 oma`s van de douwe egberts reclame; gruwelijk!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).