De TT-RS heeft de heetste remklauw van de beurs

Auteur: , 39 Reacties

Een remschijf van het formaat pizza en zo'n klauw met een RS-logo. Prachtig.

Het is een blauwe bedoening op de Audi stand. Naast de Q5 en de RS3 sedan heeft Audi ook om de TT-RS voor te stellen aan de grauwe menigte gekozen voor de favoriete favoriete kleur ter wereld. Ja dat leest krom, maar naar verluidt klopt het wel, daar de blauw echt de meest standaard favoriete kleur ter wereld is.

Het recept van de TT-RS kennen we inmiddels. Onder de kap huist een historisch verantwoorde dikke vijfpitter uit de Amerikaanse Jetta die 400 pk levert aan alle vier de wielen. Om te zorgen dat de TT-RS niet ondersturend de bocht uit dweilt, wordt er door een hypermodern elektronisch systeem sperwerking gesimuleert met behulp van de remmen.

De techniek staat garant voor ‘good vibrations‘ voor diegene die achter het stuur plaatsneemt. Mochten de plaatjes je aanstaan kan je inmiddels voor 87.900 Euro een bestelling plaatsen bij je plaatselijke Audi-dealer.



39 reacties

Autoblog is best AUDI minded, en dat voor een merk wat z’n klanten laat barsten
@asmulders: U las het sarcasme van in de ’Good vibrations' niet?
@asmulders: Commercieel verstandig.

Prik een Audi-vlaggetje in een hondendrol en half autoblog eet ‘m met smaak op.

Hoe lang gaan die schijven mee?
@asmulders: serieus? Als het publiek van autoblog iets niet is dan is het audi fan. Enige post over audi word standaard gevolgd door zo’n 100 negatieve reacties en een handjevol positieve. BMW minded, dat wel ja.
@jackass266: Eigenlijk ben ik wel AUDI fan, prachtige wagens ondanks dat ze wel veel op elkaar lijken. Het enige wat mij stoort is de houding van PON. En da’s niet alleen AUDI, ook wat ik rij.
@asmulders: Wouter (eindbaas autoblog) rijd niet voor niets een knal gele S4 ?
@thomasthomas: dat klopt, want youngtimert en weinig bijtelling.
Heetste remtang. Vind je het gek zo vaak als de software het voor je doet om een differentieel na te bootsen wat er voor het grote hoeveelheid geld nog niet eens inzit.
hopelijk trekken deze niet krom
Ik blijf erbij: ik vind de prestaties van deze auto werkelijk verbluffend, maar de prijs is echt veel te hoog. Met wat opties tik je de 100k aan. Voor mij dan liever een M2 voor 80k. Hou ik 20.000 (!) euro in mijn zak, heb ik meer rijplezier, maar ben ik wel iets langzamer naar de 100. Dat laatst neem ik wel voor lief.
@berlinetta: Blijkbaar is het voor een boel mensen niet te duur…
@mzonneveld: als je in die regionen van prijzen shopt, lul je niet zo slap over 20k. Je gaat ook niet de kaalste nemen. Voor mij de TTRS in Arablauw + 18 inch, MMI full map en digitaal dashboard en graag de keramische pizza’s.
@berlinetta:
Want die M2 bestel je wel standaard en dus zonder opties?
Als ik me niet vergis kost de M2 in Nederland rond de 80 mille toch?
@dimglor: De M2 kost net iets minder dan 80k, maar die zit standaard boordevol opties. Sterker nog, als ik hem samenstel in de configurator, is er maar één optie waar ik over twijfel en dat is de handbak. Dat is dan wel meteen een “optie” van 6k. Maar met DCT kan ik hem zo voor 80k meenemen. Hoeft geen optie meer op.
@berlinetta: Net iets minder: 79 989 euro… Is inderdaad net iets minder :p
Valt me voor de rest echt op dat hij inderdaad aardig in de opties zit!
In België moet je voor veel van die opties toch bijbetalen…
Vandaar men originele opmerking ;-)
@Dimglor: Gelijk heb je. Het is normaal gebruikelijk dat je een BMW kaal krijgt en hem zelf moet aankleden. De M2 is een uitzondering op de regel. Die kun je zo meenemen. Daarom vind ik dat tov de TT-RS best een goede deal.
@berlinetta: dat is maar al te vaak het geval bij Audi’s
@berlinetta: kun je wat langer genieten ;)
@peug206: Precies!
Una Pizza Vibrato si prega
Tja, prachtig allemaal hoor. 0-100km/h in een paar seconden en zo. Maar 90k, echt sick veel geld voor een Golf platform. Paar duizend er bij en je zit in een C63 AMG oid.
@E34M5Touring: doe mij maar een M2.
Schijnen fantastisch te werken die remschijven…
Het blijft een naar merk.

In plaats van een echte sperdiff een gevaarlijk en onbetrouwbaar remsysteem leveren.
de klauwen zitten aan de verkeerde kant voor een “sport” wagen.
No worries! Dit zijn de carbon-keramische remschijven waarbij de problemen (voor zover ik uit de klachtenregen die achter de “good vibrations” link zal zitten) niet voorkomen.
@edge: Scherp. Echter is de volgende vraag dan wel of klanten ze ook kunnen bestellen.
Een heerlijke motor, maar in een totaal ongeschikt chassis, dat geldt ook voor de RS3.
@trustmeiamanengineer: Ik zie inderdaad nog liever een Donkervoort GTO.
Heerlijke wielen in de closeup, op het geheel wat te druk of uit de lijnen van de auto…
Inmiddels gewoon een serieuze sportwagen!
Wat een heerlijk autootje!
Zal ik weer wat negatiefs zeggen over vag…….. nah ik wacht op het volgende audi topic om af te zeiken. ?
Ze moeten bij audi (en de hele vag-bende) eens keer een remklauw zetten op hun criminele praktijken. En aso praktijken om hun klanten in de steek te laten en hun wel de rekening te presenteren van hun eigen domme ontwerpfouten. In Amerika worden ze TERECHT keihard aangepakt, maar hier in Europa gaat de vag-bende nog gewoon door met hun dubieuze praktijken.
Een Bmw heeft een mechanisch sper. Bij audi henkie haldex systemen met electronische remsperren (Torque Vectoring is de luxe naam) Saaie troep en helpt je remmerij naar de kl.ten!
Ze zullen binnenkort wel zeggen dat deze schijven olie gekoeld zijn, hebben ze meteen een verklaring voor hun olie saga.
Nooit verwacht dat blauw de populairste kleur was..
90k is een hoop geld, maar hij is het meer dan waard…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).