Deze 820 pk sterke BMW station kost minder dan 85k

Auteur: , 44 Reacties

Voeg deze praktische Ferrari-killer snel toe aan je collectie.

Het is een van de gaafste nummers in de popmuziek, ook al staat ‘ie slechts op nummer 160 in de Top 2000 alle tijden. We hebben natuurlijk over Hurricane. Het nummer dat Bob Dylan schreef voor Ruben Hurricane Carter, de bokser die onterecht beschuldigd werd van moord. Tot zover het VH1-moment, we gaan verder met de naam Hurricane.

De Duitse tuner G-Power vind het namelijk wel een toepasselijke naam. Niet zozeer vanwege de politeike agenda, maar Hurricane (orkaan) is natuurlijk een perfecte naam voor een zwaar opgefokte BMW M5, zoals deze te koop staat. Jazeker, er staat een G-Power M5 Hurricane RR Touring te koop.

G-Power M5 Touring Hurricane RR (E61) '19

Simpelweg gezegd: het is de snelste, dikste, krachtigste en meest extreme M5 Touring die er is. De 5.0 V10 is voorzien van twee mechanische compressoren van ASA. Sowieso is de hele motor onder handen genomen, om voor bereid te zijn op het enorme vermogen. Dat bedraagt namelijk 820 pk. Dat herhalen we even: de glorieuze tiencilinder levert namelijk 820 pk!

 G-Power M5 Touring Hurricane RR (E61) '19

Ondanks de vele, vele aanpassingen is de M5 qua uiterlijk opvallend ingetogen. Zo is de voorbumper gewoon standaard. De kleur is perfect gekozen, niets is leuker dan met een bruine stationwagon Ferrari’s zoek rijden. Dat ga je absoluut doen, want de prestaties zijn bizar te noemen. De 0-100 km/u sprint is nog niet zo bijzonder, die duurt 4,4 seconden. Je moet even het vermogen kwijt raken. Van 0-200 km/u is achter de rug in 9,5 seconden. De topsnelheid? 362 km/u.

G-Power M5 Touring Hurricane RR (E61) '19

Nu begrijpen wij uiteraard dat dit een lieve duit gaat kosten. De nieuwprijs was destijds meer dan 330.000 euro. Mocht je dat een tikkeltje aan de excessieve kant vinden, is er goed nieuws. Er staat een occasion te koop voor minder dan 85 mille. De auto staat in Nederland te koop, maar wordt in Duitsland aangeboden. De advertentie kun je hier bekijken.



44 reacties

Kan ik ‘em ook zonder tjoener meuk krijgen? 2 ordinaire blaastrompetten op zo’n glorieuze V10, hoe kom je erbij.
Was dit niet hun showmodel? Die is in ieder geval goed ingereden… Liever een gewone M5 Touring, dit is me wat teveel van alles.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
OMG, de Hurricane RR. Is idd die showauto. Ik zet snel mijn huis te koop….
@v10m5: Ik zou het maar niet doen. Een niet originele e60/e61 M5 is geen klapklote meer waard!
@venividivici: Op een G-Power na heb je daar gelijk in ;-)
Day interieur. Net of je je in ’n overleden krokodil bevindt.
@drdre1: *Dat
@drdre1: Het exterieur is ook niet je van het…
Hij is leuk! Wel even die vieze wielen er onder vandaan. Gewoon originele M wielen en klaar.
@dutchdriftking: die ver uitstekende en te laag onder de bumper hangende kachelpijpen mogen er van mij ook vanaf
@chriscross: Een subtielere uitlaat kan inderdaad geen kwaad.
@dutchdriftking: en stel roofrails zouden m ook goed doen
Supercombi…. mag voor de deur komem
Kan ik deze ook lenen? Krijgen ze hem de 18e weer terug😬
Even m’n potje klein geld checken!
Daarna de pijpen wat inkorten.
Ff een nier achterlaten bij de bandenboer voor een bandencontractje
Ff een rib uit je lijf voor de verzekering.
Wekelijks naar de zaadbank om te doneren om de extra benzine te kunnen betalen.

Sjah onderhoud wat ik daarvoor moet verkopen weet ik nog niet.
Maar hij mag hier op de oprit
Wat een topbak.
Nou, ‘praktisch’ is in ene een heel rekbaar begrip, als je het verbruik erbij in ogenschouw neemt. Ik weet niet wat de tankinhoud zal zijn, maar ik durf de gok wel aan dat als je deze auto als daily driver inzet, je het niet redt met één keer tanken per week.
@RRRobert:
Ligt eraan. Als je niet verder dan 5km van je werk woont lukt het misschien net.
@sabrerator: zeker en zonder rijbewijs hou je het wel een jaar vol op een tank!
@sabrerator: het zijn juist die korte ritjes die killing zijn voor het verbruik.
@rrrobert: en de mechaniek ==> onderhoudskosten.
Typisch Duitse tuning: volledig, maar dan ook echt volledig, OTT.
Sneue bak. Daar zijn die jaren ’80 Ferrari Testaroosa’s van Koenig smaakvol bij…
Zit er garantie op?
Bijna even snel van 100-200 dan van 0-100. Netjes.
@bogey: 100-200 in 5,1 s is snel, erg snel. De Gemballa Extremo, die ik ooit 2x proef reed, doet het in 5,5 s.
Een ton voor een 15 jaar oud model .. Bijzonder
@autodrome: Domme opmerking, op veilingen zijn de duurste exemplaren meestal ook de oudste.
Dat blijft een heerlijk nummer van Bob Dylan.
Optisch ‘getunede’ auto’s, zoals deze M5, worden niet mooi oud. En dat terwijl een originele wel mooi oud wordt IMO. Brabus is een uitzondering.
@e550: Hahaha een Brabus is na 15 jaar ook gewoon een ordinaire zigeunerbak. Zoek voor de gein maar eens de Brabus K8 op met z’n 6 kachelpijpen 🤣
@langejohn: ja, die is verschrikkelijk. Maar een originele W220 SV12 of W203 C V8 zijn toch wel lekker.
Wel jammer dat de enige waarde die je gaat kunnen gebruiken op de openbare weg, namelijk de 0-100 relatief traag is voor het aantal pk. Om dan zoveel geld te geven aan een auto dat er niet uitziet, dan zijn er wel leukere alternatieven. En voor het circuit is het ook totaal geen handige auto.
@ty5500: er is vast een reden voor waarom ie aangeboden wordt in Duitsland…
Een auto met dergelijke prestaties mag van mij zulke dikke pijpen hebben. Degenen die zich daar (onderweg) aan ergeren zullen er vast niet lang tegenaan hoeven kijken en blijven verbijsterd achter :-)
Lijkt me een geschikte auto voor Hoovies Garage. De car wizard zal zijn handen vol krijgen..
Ik zou echt tien x liever een Alpina kopen dan! Zoveel meer klasse.
@focusrs: Meer klasse maar ook 290 pk minder. En twee cilinders.
Lijkt me stug dat deze tuning 180k heeft gekost. Ze vroegen 80k om een E46 naar V10 om te bouwen inclusief onderstel remmen wielen alles.. de kompressorkit kost rond de 40k dus is wel iets anders dan de artikel zegt.
@3246cm252kw: Een kennis van mij heeft een lederinbouwbedrijf en heeft oa MB en BMW als klant en hij vertelde mij dat in deze auto minimaal 300 uur aan interieurwerk zit…… en dan alleen al 25k voor remmen dus gaat harder dan je denkt… 💸💸💸
Oja. De prijs is echt niet zo gek als je bedenkt dat de E61 M5 sowieso maar 1.025 keer gebouwd is. Versus bijna 20.000 stuks van de E60 M5. Ik snap wel dat ze deze auto niet voor een appel en een ei in de markt zetten, al had ik toch liever een originele.
Door de uitlaten is het wel ein echter wolf in Schafkleider!
Leuk, maar voor dat geld liever een gebruikte F430 ofzo :) heb de ruimte van een station toch niet nodig :)
Erg uniek exemplaar. Naald in hooiberg. Had ik het geld maar.. lekker in mn garage onder de spotlights en auto schorsen en lekker elke dag ernaar kijken. Stiekem de uitlaten likken en weer naar bed gaan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).