Deze bumpers en grille gaan een enorme hit worden

Auteur: , 35 Reacties

Waarom een grote beurt uitvoeren als je zo'n grille kan monteren?

Het is iets wat lastig te begrijpen is voor ondergetekende. Tweedehands auto’s van jaar een of 10 oud die bij zo’n mega-occasion center staan met namen als ‘Impala Cars’, ‘Premium Deluxe Automotive’ of iets dergelijks. En dat er dan voor gekozen is om het onderhoud (nogmaals) uit te stellen, maar ‘m visueel wel op te kalefateren. Waarom de distributie vervangen of een grote beurt uitvoeren als je ‘m ook ‘VOLLEDIG AMG UITGEVOERD MOOISTE VAN NL’ kan maken?

Voor dat soort bedrijven is er goed nieuws, want Wald heeft een paar nieuwe onderdelen voor de C-Klasse. Je zou het niet zeggen, maar de C-Klasse van de ‘W205’-generatie is alweer bijna 6 jaar oud en zal dus binnenkort ook bij de interessante handelaren komen te staan. De kit die ze hebben ontwikkeld is specifiek geschikt voor de C-Klasse van 2014 – 2018 en dan gaat het specifiek om het non-AMG model.

Wald International Mercedes-Benz C-Klasse (W205) '18

Piece de resistance is natuurlijk de Panamericana-grille. Deze grille is te vinden op alle moderne AMG’s, maar je kan ‘m nu dus ook krijgen op je C160 of C180 CDI. Ook de voorbumper is nieuw, evenals de LEDS in de spoilerlip eronder. Uiteraard is de C-Klasse van Wald International uitgerust met sideskirts, een dikke achterbumper met ‘diffusser’ en vier vorstelijk dikke uitlaten.

Wald International Mercedes-Benz C-Klasse (W205) '18

Het geheel werkt natuurlijk niet als de auto op de standaard rijhoogte staat. Je kan de verlagingsveren bestellen voor het beste effect. Mocht je een C-Klasse met luchtvering hebben, dan heeft Wald International een verlagingsmodule in de aanbieding. Het geheel wordt afgemaakt door de ‘I11-C’ of ‘K11-C’ lichtmetalen velgen, die in dit geval 20″ in diameter zijn en eigenlijk één maatje te groot voor de C-Klasse. Alleen de ‘C63 AMG’ badges zul je er zelf op moeten plakken. Dan maak je wel de blits bij de lokale sportschool of snackbar.



35 reacties

Heerlijke eerste alinea. En het klopt nog ook.
@viezefreddyw: Het liefst dan ook nog op taxiplaten, afgewisseld met een L op het dak, gesitueerd in een krachtwijk. Alles voor statoes.
Dé kit als je besluit om je c180 leasewagen over te nemen en privé gaat rijden.
Lijkt me sterk dat dit een hit wordt. We gaan het zien.
@momo: Ojajoh?
Wat zijn die Japanners toch goed in ontzettende mafiabakken bouwen he 😊
AMG:

Albaniër
Mit
Geld

Zoals onze oosterburen Witzen.
@911targa: onzin, Duitsers hebben geen humor.
@amghans: De zangcarrière van David Hasselhof bewijst het tegendeel
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit stiekem veel gaver dan de standaard AMG uitvoering. Dat pakket zie je idd al te vaak op de c180d/c160. En waar ik normaliter Mercedes en met name AMG vreselijk ordinair vind, vind ik dit juist heerlijk fout.
@camber24: hou je ook van golfjes1 met banden die 10 cm uitsteken? Maar snap je punt wel. Het is lekker fout.
@porker: nee, golfje 1 moet origineel zijn. Zeker als het een GTI is. Dan word ik er zelfs een beetje hebberig van.
Enigszins tendentieus, dit artikel. Maar misschien beschrijft het de waarheid wel.
Met uitzondering van de velgen en F1 verlichting is die nog best mooi ook.
Dat F1 remlicht is sneu.
@pomoek: moet wel knipperen bij gas los (regenereren) dat zou dan wel weer cool zijn. Beetje dan. Soort.
Toen een maat van mij per se een Saab 9-3 Coupe wilde hebben zijn we gaan zoeken. We kwamen bij een garage, naast de technische inspectie zat ik wat te klagen over vieze velgen en een sjofel interieur. De hoofdwerkplaats zette mij terecht op m’n plek: “Wil je nou een goede auto of een mooie? Als je dat laatste wil ga je naar de Turk.”
Waarvan akte.
Onbegrijpelijk dat een uitgebreide poetsbeurt en nieuwe velgen het wel waard zijn, maar een nieuwe distributieriem of een paar nieuwe blokjes niet…
via Android app
@vonklausenburg: nou, als een auto er netjes uit ziet, zegt dat ook vaak een hoop.
@vonklausenburg:

Ik ging naar oude Volvo kijken en toen ik aankwam wilde hij niet starten. De accu was leeg…
Maar hieruit kon ik opmaken dat hij hem niet voorbereid had voor een proefrit, maar dat je gewoon in een auto stapte die niet opgeleukt was voor de verkoop.
Even booster op de accu en starten.
Proefrit beviel goed en kreeg een nieuwe accu bij aflevering.
En sindsdien met veel plezier aan het rondknorren.
@vonklausenburg: Juist, dus Turken verkopen mooie auto’s?
@monaco:

Opgeleukte auto’s
Niet zo gek lang geleden reed ik achter een gloednieuwe C-klasse coupé. Een kentekencheck leerde mij dat het een 200 betrof. Niets om je voor te schamen toch? Maar nee, de wagen had 4 enorm dikke uitlaten, extreem grote wielen, en een spoilerpakket van een Duitse runer. Iets Mansory achtigs. Waarom moet je een nette wagen waar je oprecht trots op mag zijn toch zo toetakelen…
@dutchdriftking: Van een standaard C200 had je wss geen kentekencheck gedaan omdat ie niet interessant is
@dutchdriftking: smaken variëren nu eenmaal. Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen graag in een dik uitziende auto willen rijden. Zonder de extra pk’s/kosten die daarmee gepaard gaan. Los daarvan begrijp ik niet waarom ze een zwarte auto op zwarte achtergrond showen. Nu zie je de details minder goed.
Ik heb zo’n C-Klasse van de W203 serie bij zo’n handelaar gekocht. Alle vooroordelen kon je gewoon afvinken. Ze hadden twee bussen siliconenspray op leeg gespoten, schat ik, maar zelfs het vervangen van een setje remblokken achter (apk opmerking) was nog te veel gevraagd (zelf gefixt voor 31 euro aan materiaal en 2x tien minuten van m’n tijd).

Anyway, na een tijdje gereden te hebben een grote beurt laten uitvoeren voor 600 euro, alle achterstallig onderhoud zo weggewerkt. Ik kreeg de complimenten dat het nog zo’n ongelooflijk nette auto was. Al met al toch nog 1000-2000 euro goedkoper uit dan bij de merkdealer zoiets aanschaffen.
Alle vooroordelen ten zijde, vind ik het altijd wat kort door de bocht in Nederland maar ben ik van mening dat het gewoon een geldkwestie blijft. De AMG’s zijn voor de meeste van ons gewoon onbereikbaar, echt volle auto’s zijn er ook weinig, slechts enkelen willen hun handen branden aan de afschrijving. Grootste probleem blijft toch de hoge aanschafwaarde in NL (mede door de BPM). Je komt dan vanzelf uit bij een AMG-Line pakketje, wat hier wordt afgedaan als zielig maar mijn inziens het wagenpark wel net even wat beter laat smoelen dan de volledig kale kippen.

@ghost: je moet ook niet vergeten dat bepaalde kleurstellingen in het interieur een AMG pakket vereisen. Als je rood of bruin leder wilt zit je daar meteen aan vast. Hetzelfde geldt voor het sportonderstel. Beide zaken die je compleet los kan zien van het vermogen.

Geniale upselling dus vanuit bedrijfstechnisch perspectief.
Door de vorm van de diffuser lijkt ie ook nog eens op een S Klasse als nooit tevoren. Knap werk!
Feit is ook dat die auto’s er standaard gewoonweg kut uitzien, eerder als een auto voor bejaarden of mensen die geen hol om hun auto geven. De nieuwprijs van zo’n sportpakketjes ligt belachelijk hoog dus velen willen dan toch premium rijden zonder de looks, het doorsnee leasbudget laat enkel dat toe.
Het enige rare aan deze foto’s wat mij betreft zijn de velgen. Waarom zitten er 2 verschillende soorten velgen op?
@kwrdrobny: zijn promo foto’s om aan te tonen welke velgen je kan kiezen?
Alleen het feit dat je zo een bak kan leasen heeft al status swaaaa
Ben zelf in het bezit van een
S..t, druk te snel op versturen 🤔. Ben zelf 1,5 eigenaar van een W205 C220 CDI station en moet zeggen dat het een heerlijke reisauto is. Zelf geen centjes voor een echte AMG, maar voor mij ziet een AMG line er een stuk mooier uit, maar is natuurlijk een persoonlijke mening. Had liever een A6 station gehad, maar dat vond mijn meisje een maatje te groot. Om iets meer pk eruit te halen even langs ATM in Baarn gegaan en op de bank 238pk en 470nm, zeer tevreden met het resultaat.
bedoelde AMG line t.o.v. een avant-garde uitvoering en niet t.o.v. een echte AMG.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).