Uitstraling, karakter, leven. Alles wat een auto niet heeft als die nieuw uit de fabriek komt rollen. Deze 2CV heeft het in overvloede.
Het is niet gekoppeld aan een specifiek merk, model of leeftijd van een auto. Een Citroën 2CV heeft qua uitstraling en karakter al snel een streepje voor maar als deze opgeknapt, zonder kraakjes, met millimeters dikke laklaag in de garage staat ontbreekt er ook wat. De mooiste auto’s leven en zijn nooit af. Niet ieder onderdeel hoeft origineel te zijn, niet alles hoeft te glimmen, als er maar aan gewerkt is.
Een beter praktijkvoorbeeld dan deze Citroën 2CV is bijna niet voor te stellen. De uitlaat slaat nergens op, de brede achterwielen zijn niet eens aangedreven maar deze 1984-er Eend klopt. Als oud en ‘niet helemaal strak’ je ding is. En auto’s die je niet hoeft te poetsen zijn sowieso altijd een vette plus. (foto: autojunk.nl)
Met dank aan keghdami voor de spot!
63 reacties
Maar op een gans.
Ja en dat schaap wat jij vanavond eet is stiekum een varken.
Ik moet mij eens aanpassen, vindt je ook niet?
Als je in NL woont, moet je je gewoon aanpassen. Zullen we straks samen spek eten?
Als jij de Pannekoeken bakt doe ik mee.
nee .. dat is niet excentriek .. dat is verwaarlozing ..
kutvolk ..
te gierig voor een paar stuivers wegenbelasting ..
en wel de rest van de wereld vervelen met zo,n depressief stinkhok ..
tieft lekker op met dat volk ..
hippies/kunstenaars ?? o.k. steuntrekkers bedoel je ..
en ga je alsjeblieft niet vereenzelvigen met dit soort MB w124 figuren ..
echt verschrikkelijk volk die je 120 foto,s laten opsturen voor een 40 euro kostende motorkap om vervolgens proberen af te dingen naar 30 euro ..
en net doen of ze heeeeeel veel van hun auto afweten maar het liefst alles met ijzerdraadjes aan elkaar plakken ..
Kijk, het zijn dit soort zaken die me altijd een zwak voor u doen hebben.
Een ’84er chassis (op kenteken dan) met een 58ér Ribbelmotorkap en een zestiger jaren koetswerk gezien de achterlichten en het ontbreken van het derde zijruitje, doen mij ook in het geheel niet tot een automotive extase komen.
Geen 3de zijruit, knipperlichten op de C stijl en de kleine achterlichten geven mij het idee dat zijn geboorte datum een jaar of 20 eerder ligt.
En dan die trekhaak, blijft humor op een eend.
Jammer dat je ze niet zoveel meer ziet, ik vond ze trouwens doodeng om mee te rijden.
Maar charme hebben ze zeker,
Er zit meer denkwerk in deze auto dan we zo snel even zien.
En dan misten we beide nog de suicide doors.
Had ooit een oom die citrofiel was, ooit getrouwd in een HY dus mijn sympathie heeft het wel.
Hij liet mij ooit een foto van een besteleend zien die op een DS bodem stond. Was ook heel leuk om te zien, zo’n ding plat op z’n buik in het gras.
Hier een plaatje dan:
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-d79c1cd27be35cf9e59289f0cf975c57_large.jpg
Of is dat overdreven..? :P
ijdeltuiterij ..
je auto insmeren met afbijt is nog meer werk dan tot diepglans polijsten ..
lampen scheef monteren is ook lastiger dan recht ..
kortom .. kunstwerkje ..
Dit is dan simpelweg met een flex gedaan, niet eens met afbijtmiddel..
Een aanhanger van een skelter
mooi gesproken Alwood. gaat ook voor mij op:
https://lh5.googleusercontent.com/-YTkr2MVMZl4/TntGV7nQ1BI/AAAAAAAAAu4/NJXB07lL18w/s732/IMG108.jpg
Ik weet nooit zo goed wat ik moet doen als ik dit soort auto’s tegenkom op de weg. Inhalen, zodat die auto vol achterin kan knallen omdat de remmen niet werken, of erachter blijven met het risico dat het plots een wiel verliest?
Ik dachjt aan een leuk motortje, verstevigd chassis en achterwielaandrijving op die dikke bandjes.
Maar als het standaard Eend is en dit zijn de looks, issie gewoon verneukt.
Sjonnie-tuning voor auto’s van 50 jaar oud.
met hun Hollandse Eend.
Leuk jong stel.
Vroeg wat ze er deden.
Op vakantie antwoordden ze.
Moeten jullie ergens op tijd zijn dan vroeg ik.
Nee, was het antwoord.
Wat doen jullie dan in Godsnaam met een eend op de peage?
Een eend is helemaal niet van de peage, maar om lekker over de binnenwegen te toeren, kap naar beneden en steevast bij iedere plaats ‘centre ville’ te volgen
En om je vakantie tot avontuur te maken.
Zij begreep het, ik zag het gelijk aan d’r.
Hij, hij had beter een Kia Sorento kunnen rijden.
Gelukkig voor hem dat zij de baas was.
Gewoon, omdat het een 2CV is. Veiligheid was een begrip, dat bij het ontwerp gewoon was vergeten.
En in die tijd waren ze niet zo kinderachtig als nu.
veilig schmeilig ..
dat ding rijdt al 50 jaar rond met plaatwerk ter dikte van een servetje ..
en waarom zou deze eend niet gewoon netjes door de keuring kunnen komen?
dat is nou precies het idee..
een “goeie”ratlook, is van de buitenkant lelijk of oud, en de onderkant en techniek is dan wel goed in orde..
Heeft een automatisch af[w]keer systeem.
Een zeer onopvallende kleur “mat-woerd”.
Zwarte velgen! Raw Artistic.
Waarschijlijk een zeer veilige auto, dat zie je zo.
Vorig jaar zijn wij heerlijk met de 2CV + aanhanger de Ardennen in geweest. Je moet geen haast hebben (en de mensen achter je ook niet) maar de 2CV tufte vrolijk door de bergjes. Het motortje mag dan maar 28pk zijn, door het lage gewicht en de boxeropstelling heb je een relatief hoog koppel waardoor je altijd vermogen hebt!
’t is geen wijn die door de jaren heen mooier wordt, komaan…