Deze Crossover laat nieuwe supersedans stof happen

Auteur: , 91 Reacties

Dat de Juke-R serieus snel was, dat kon zelfs Stevie Wonder nog zien. Maar Nissan heeft de definitieve specs van de Crossover met GT-R-organen vrijgegeven, dus nu hebben we harde cijfertjes. Meest opvallend: de 0-100 doet de Juke-R in.. wait for it...3,7 seconden! En daarmee laat hij zo'n beetje alles wat geen Ferrari-, Lambo- of McLaren badge heeft in het stof happen. Dat is toch wel een applausje waard.

Even vergelijken: BMW M5: 4,4 seconden, Audi S8: 4,2 seconden, Mercedes C63 BS: 4,2 seconden, Porsche 991 Carrera S (met alles er op en er aan): 4,1 seconden. In een sprintje naar de honderd zou de Juke-R, met zijn definitieve 490 pk (485 bhp), al deze auto’s achter zich laten. Als er vervolgens wordt doorgetrokken houdt hij deze voorsprong denk ik niet lang vast trouwens, maar toch.

De topsnelheid ligt op 257 km/u, en het definitieve gewicht ligt op maar liefst 1.806 kg. Dat geeft aan dat het AWD-systeem volgens mij behoorlijk bijdraagt aan de sprinttijd. Dat dit systeem top notch is, bewijst de sub-3 seconden tijd van de nieuwe GT-R wel. Ter vergelijking heeft Nissan wat specs van de Juke-R naast die van een gewone 1.6 Juke gezet. Komt ‘ie:

Juke vs Juke-R



91 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
heerlijke smijtbak :)
een gewone juke ook in 8.5 naar 100, da’s straf
@poeperman:

Hij heeft dan ook 190pk, da’s niet de versie waarin de meesten zullen rondrijden.
begrijp niet dat hij even hoog is gebleven …
@tborre: terwijl de ground clearance wel afneemt :S
@Bart_V: Denk dat de skirts en bumpers de ground clearance wat lager maken. Verder staat hij even hoog op zijn pootjes inderdaad.
Zeker wel vet!
Nu in productie nemen. Dan zou het nog best ‘ns de auto van het jaar kunnen worden :)
@Den: Zo is dat!
Die Juke heeft echt iets speciaals. Het is geen familiehok, maar ook geen sportwagen. En toch tekt hij er iedereen af aan het stoplicht…
Hij zondigt tegen alle ongeschreven regeltjes, maar dat maakt hem net zo bijzonder vind ik :)
@Den: Say again? 8|
@kliko: auto van het jaar
@Den: dankje, maar nee. het gaat er nog steeds niet in bij mij.
Helaasch.
@Den: en wanneer is voor het laatst een high performance model auto van het jaar geworden ?
@tinnemans: geen idee, maar dat boeit ook niet, want nieuwe ronde nieuwe kansen :)
@Den: uhuh.. :P
Indrukwekkend… Nu nog een andere snuit :)
Jammer dat hij er niet uitziet en dat je ook nog eens geen ruimte hebt.
Ik blijf nog steeds bidden om dit ding in productie te doen!
Gewoon aan alles je laars lappen en gewoon een monster neerzetten waar iedereen naar staat te gapen.
3.7sec naar 100 is echt retesnel!
Ik vind hem wel zwaar, 1.8 ton. Terwijl de Juke toch niet zo een grote auto is eigenlijk..

I love it :D
Begrijp me niet verkeerd hoor is echt ongelofelijk snel.
Maar 1.806kg (!!!!) das net zo zwaar als een dikke 5 serie.
Hoeveel weegt de GTR eigenlijk, volgens mij zit deze er niet ver vanaf.
@E34M5Touring: 1730 +/-
@Renesis: Dank u dat bedoel ik dus. Ding is gewoon zwaarder dan de auto waar ie op gebaseerd is terwijl die de helft kleiner is.
@E34M5Touring: Troost je met de gedachte dat hij droog een klein tonnetje minder weegt :)
@E34M5Touring: rekent u even mee;
grotere motor; zwaarder
grotere motor wordt warmer en heeft meer koeling nodig; zwaarder
chassis moet aangepast worden aan zwaardere motor en grotere krachten: zwaarder
aandrijving moet krachten aankunnen: zwaarder
transmissie moet krachten aankunnen: zwaarder
wegens toegenomen gewicht en meer vermogen zijn grotere remmen nodig: zwaarder

Ik heb ooit een monteur gesproken die een VR6 onderhield. VW had daar blijkbaar niet heel veel werk aan besteed want hij moest elk half jaar het blok weer vastschroeven aan het chassis. Als je het goed doet is een krachtige auto maken een bult werk en resulteert het in een bult gewicht.
Het ‘effe chiptunuh en dan ragguh’ idee wat veel mensen klopt niet echt.
@tinnemans: Dat begrijp ik wel. Vond het gewoon erg veel. Snap best dat ALLES aangepast moet worden en dat het 4×4 systeem ook een goeie 100-150kg op de schaal legt. Maar toch 1806kg voor een auto zo groot als een Golf. Zelfs de standaard Juke is dik 1400kg dat vind ik ook al behoorlijk voor het formaat auto.
Kan je er ook mee sturen?
Heerlijk apparaat! Alleen het design van de neus is een beetje jammer….
En wat nou als ze eens een paar kilootjes van de 1.8T afsnoepen…
3.7 is enorm snel,, zullen de AMG’s, ///M’s en RS’jes niet leuk vinden als ze tijdens een sprint alleen de achterkant van de auto mogen bewonderen..
@Adanali: Ik word van beide zijden niet vrolijk als ik ernaar zou moeten kijken. Ik zou als we de 160 gepasseerd zijn mijn binnenspiegel mijden.
Leuke specs.
Maar 1: Hij komt nooit de weg op voor particulieren.
2: prijsje zal ook niet misselijk zijn als je het zelf wil laten doen.
3: stevie wonder zou misschien wel zien dat ie snel is. Maar hij zal het er vast mee eens zijn dat ie er niet uitziet.
Dan maar een S8 waarbij je tot de 150 km/h naar z’n kontje moet kijken, daarna zul je em vast kleiner en kleiner zien worden in de binnenspiegel…

*zucht van opluchting*
@kliko: Weet jij überhaupt wel wie Stevie Wonder is? Ik denk dat die alleen voelt dat ie hondslelijk is.
@Vinny_93: +1 :-)
@Vinny_93: you don’t say! :o

Ik zet alleen de ‘grap’ even door zoals die in de eerste zin van dit artikel.

Verder ga ik em niet uitleggen heur… *zucht…*
@kliko: Het voordeel van het rijden in dit ding is dat je de buitenkant niet ziet..
gedwongenleaser
Indrukwekkende cijfers maar ik blijf toch een misselijkmakend gevoel houden als ik naar het ding kijk. Dat gevoel komt overigens goed overeen met het gevoel dat ik krijg bij het zien van een normale Puke. Een heel stoer en gewaagd concept, ik hoop dat het daar bij blijft. Ik blijf wel een enorme fan van de GTR, daar kan ik geen genoeg van krijgen.
leuk om petjes en nickelson jasjes te pesten voor het stoplicht
@nelly0183: ik denk dat het wel zal lukken om meerdere doelgroepen te pesten..
Ik denk dat al ze 100 exemplaren er van maken, dat ze allemaal verkocht worden.
Aan iedereen die over het uiterlijk valt:
Wees blij dat er nog minstens 1 fabrikant is die het aandurft om geen Audi kloon te maken (aangezien iedereen altijd zo goed weet te vertellen dat het nieuwe model van merk X zoveel lijkt op modellen van merk Y en Z)

En damn wat snel!
Geef mij dan toch liever een eenheidsworst dan dit lelijke ding. Al zijn de specificaties wel uitnodigend bij deze!@screamer:
@screamer: Ieder model lijkt ook op de X of de Y to the Zibit :P
Maar ben het wel met je eens, ik vind het een gave bak, naar mijn idee niets mis mee.
Helaas dat de normale 1.6 er te braaf uit ziet, vooral als je eenmaal met deze R gezien hebt hoe het kan!
Niet onaardig. Doe mij dan toch liever een Bowler Nemesis met een supercharged 5 liter V8 en 503 pk.
Wauw! Knap werk van die Britten en Japanners! Dakar volgend jaar? Of WRC?
Ik denk dat, als ik het geld zou hebben en ze zouden deze in productie nemen, ik er serieus over na zou denken deze auto dan aan te schaffen. Dit is toch #eindbaas bij het stoplicht!
Yeah right, wat is het punt van deze auto? Niemand koopt zoiets.
Gaaf, moeten ze echt gaan bouwen! Uit welk model jaar hebben ze trouwens het blok/aandrijving/elektra gesloopt?
Waaat! 1800kg!! wow, en dan nog steeds 3,7 sec neerzetten!!

Aankomend vrouwenmagneet?
@smotsholle: Zeker aangezien de vrouwen de Juke over het algemeen leuk vinden. Het heeft een meer liever voorkomen dan de GTR of menig supercar dei 3,7 naar de 100 halen.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat dat ding nog zo extreem zwaar is.
Die weegt evenveel als een RS6.
Zo’n sterke aandrijving weegt natuurlijk iets maar da’s toch serieus zwaar.

Ik dacht eerst dat dit ding te vergelijken was met zo’n streetlegal rally bakje maar die vergelijking blijkt dan toch niet op te gaan. Da’s echt gewoon een zware Juke met het zware deel van een GT-R erin.
Iedereen loopt hier wel te roepen dat in 3.7 naar 100 knap is, maar als je een gestripte race sedan-coupe-crossover-dinges hebt met bijna 500 pk en vierwielaandrijvjng hebt dan gaat de 0 naar 100 tijd altijd snel. De ware hopeloosheid van dit ding komt pas naar boven als je de top van 257 ziet… Nutteloos stuk ongeluk
@lambo4all: Korte gear ratios dan ga je altijd snel naar de 100 klein nadeel is dat je snel in je begrenzer hangt!
the-budel-guy
al draagt een aap een GT-R motorblok…..
@the-budel-guy: Het is en blijft een lelijk hok?
Autoblog, doe nu eens goed research. Er zijn al meerdere testen gedaan met de bmw m5, waaruit blijkt dat er geen reet klopt van de 4,4 sec (0 naar 100 km/h) tijd. Ligt op 3.9 a 4 seconden.
@ralf: Kan wel zo zijn, maar in de specificatie staat dat het 0-100 in 4,4 seconden is. Dat iemand anders dat sneller heeft gedaan is mooi meegenomen en daaruit blijkt dat je bij niet ideale omstandigheden het ook mogelijk is om 0-100 in 4,4 seconden te halen. Als je alle mensen die 20 pk meer hebben of het sneller naar de 100 hebben gedaan moet bij gaan houden is het niet te doen.
@ralf: Officiële cijfers erbij pakken is de kortste klap?.
Dat weten wij ook wel, maar hier gaan we even uit van de fabrieksopgave. Anders wordt elk artikel 4 kantjes.
Wat een beest! Áls de jappen iets spannends maken dan doen ze het ook gelijk goed! :)
@integraturbo: Of in dit geval Nissan UK bla bla verhaal wat ik dus niet geloof *kuch*marketing*kuch*.
@integraturbo: Nissan UK zijn een stel boeven! Hadden ze “NOOIT” mogen doen!
Eigenlijk is deze auto door Britten gemaakt… -=edit: aha, dat had je ook al opgemerkt zie ik=-
Prachtige auto, die (persoonlijk) meer uitstraling heeft dan menig supercar!
Ik heb liever een mini countryman cooper s, kun je nog tenminste normaal mee rond rijden. Maar echt te vergelijken is t ook niet, want die juke heeft veel meer peekaas
los van die voorkant is dit ding bruut. alleen die sprint al zet je amg en m modellen voor schut. ben benieuwd naar een rondje op de ring.
Dit ding is complete waanzin,zo snel had ik hem eigenlijk niet verwacht!
Wat zou dit moeten kosten als het op de markt komt? Zeker wel een ton anders koopt niemand meer de Gt-R.
petje af voor de prestaties… Wat moet dat ding kosten? Wie koopt nu zoiets ? Een tiny Japannerke dat absoluut de snelste wil zijn ?
Standaard Juke moeten ze volgens mij leveren met een doosje perdolan in het handschoenenkastje (om de hoofdpijn die je ervan krijgt tegen te gaan)
Geef me dan maar een iets tragere maar klassevolle C63 AMG of M3!
Ik dacht dat dit een zelf in elkaar geknutseld projectje was van een paar Nissan werknemers, en waarmee de bazen van Nissan niet blij waren?!
Petje af voor de prestaties… Wat moet dat ding kosten? Wie koopt nu zoiets ? Een tiny Japannerke dat absoluut de snelste wil zijn ? Standaard Juke moeten ze volgens mij leveren met een doosje perdolan in het handschoenenkastje (om de hoofdpijn die je ervan krijgt tegen te gaan) Geef me dan maar een iets tragere maar klassevolle C63 AMG of M3!
ga mijn A8 en de Thesis inruilen doe mij er maar zo 1. wat een bruut ding
Sinds ze deze versie gemaakt hebben ben ik stiekem fan van de Juke terwijl ik het voorheen een lelijk hok vond. Missie geslaagd bij Nissan dus!
Zeer leuk nu nog rond de groene hell rijden om te bewijzen dat hij ook met bochten om kan. Indrukwekkend is het zeker alleen vreemd dat hij niet wat lager ligt. Ring gokje:7:47 :p
wat een cool project! zouden andere fabrikanten een voorbeeld aan moeten nemen. in duffe auto’s een te gekke motor zetten. Zeer cool.
@maxx1: Dat doen ze al eeuwen, zie bv de M5, M3 4 deurs, AMG 4-deurs, RS4 en RS6 4-deurs.
@tritone: uhm lijkt een 3-serie/5-serie op een kippenhok die japans is? nee idd. Ik heb bij bmw nog geen x1 of x3 met 555pk gezien of een audi q3 met v12 500pk? Nissan pakt de kleinste SUV’tje? en plakt daar hun dikste motor in. top toch?
@maxx1: Je hebt het toch over duffe auto’s?
@tritone: Ja de q’s zijn niet duf. Vind de x1 en x3 wel beetje duf. Met die aftermarkt spullen kun je idd iedere auto aapassen. Ik vind het gewoon tof dat nissan zo’n auto in productie gaat nemen. Vindt je niet?
@maxx1: Met een beetje aftermarkt spullen maak je van een 318 diesel een M3, dus best wel duf!
@maxx1: Een normale fabrikant bouwt auto’s (inclusief supercars) die winstgevend zijn, niet om het imago wat op te krikken. Een andere uitzondering op deze regel is de Bugatti: compleet nutteloos, maar een mooie illustratie van hoe ze “Fuck you” in Duitsland zeggen.
Ik vind em wel gaaf!
Toch leuk om bij het stoplichtsprintje je Joke r kaart te kunnen trekken.
Met veel geld kan je alles snel maken, zelfs een Lada!
dikke pak ma in zo’n auto moet er mee pk’s en kracht er onder het is een fucking suv:P
Ook al doet ie het in 2.7 sec
Dat is toch geen auto, f*cking kubus:p
Dacht dat Nissan headquarters hier niet blij mee was en er niks vanaf wist en nu geven ze de gekste dingen kwijt. Ik vind deze er in tegenstelling tot de normale kek uitzien, maar dat ding is tieves zwaar, hebben ze de onnodige rommel niet verwijderd?
Mijn vriend heeft de GT-R en ik een Juke..

Deze staat dus wel op ons verlanglijstje…
Tegek !
Leuk die specs en heel knap van Nissan, maar als je er nou op een feestje mee komt voorrijden zou ik denken: wat een gedrocht.

Zeg eerlijk.
Het zal wel niet te betalen zijn, maar ik vind het idee en de uitvoering geniaal, geweldig gebakje.

Zou zonder aarzelen bij mij voor de deur staan. Naast de BRZ-Sti :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).