Deze ingetogen E-Klasse heeft 200 pk per wiel

Auteur: , 35 Reacties

Oh, voor we het vergeten: 4-Matic. Dat heeft deze W213 ook.

Het is het walhalla voor de mensen voor wie het nooit genoeg is: Duitsland. Het land van de onbegrensde mogelijkheden en de onbegrensde snelwegen. Het hele land is gezaaid met specialisten die zich bekommeren om een bepaald merk of merken van een bepaald concern. Nu de Mercedes tuners bij bosjes om lijken te vallen, is daar gelukkig een BMW-specialist die zijn pijlen nu ook richt op de producten uit Stuttgart.

Nou ja, Stuttgart, als we kijken naar de Mercedessen die G-Power onder handen neemt, kunnen we eerder concluderen dat ze de producten uit Affalterbach gaaf vinden. Inderdaad, de plaats waar AMG gevestigd is. Voor de nieuwe E-Klasse (de oude hebben ze onlangs onder handen genomen) hebben ze nu ook een kit ontwikkeld en man, oh man, wat een power. Na de installatie van de V3 Performance Software, gemodificeerde turbocompressors, downpipes, sportkats en sportuitlaat stijgt het vermogen met 188 pk naar precies 800 paarden. Het koppel is met 1.000 Nm, eveneens waanzinnig indrukwekkend.

G-Power E63S '18

Wat zal dat doen met de prestaties? Gezien het feit dat de E-Klasse in AMG-uitdossing altijd de beschikking heeft over 4-Matic vierwielaandrijving, kan de auto het extra vermogen daadwerkelijk ook kwijt. De sprint naar de 100 km/u duurt bizar kort, in 3,1 seconden is het alweer voorbij. Dat is gewoon supercar-niveau. De topsnelheid is volgens G-Power ver boven de 300 km/u.

G-Power E63S '18

Qua uiterlijk heeft G-Power het zéér bescheiden gehouden. Sterker nog, de auto ziet er bijna langzamer uit dan een standaard E63 AMG. De Hurricane RR-velgen zijn groot (21″), maar niet bijzonder qua vormgeving: gewoon fraai. Er zijn twee dissonanten, nee, niet Katheel Ferrier en Ad Koppejan, maar die zwarte plak waar voorheen een Mercedes-ster zat en de overdaad aan badges. Daar kan met gemak wat aan gedaan worden. Voor ondergetekende graag een donkerblauwe Estate met de G-Power upgrades en dit Business Pakket, graag.



35 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
En nog steeds wil ik er niet in gezien worden. Het blijft een auto voor John van het kamp/tabartclan
@mistermini: waar rijd je zelf nu in?
@kennone: waarschijnlijk niet in een E-klasse. Denk dat we de Honda Prelude ook kunnen uitsluiten, want die associeer ik ook met caravans
@posthumus: een Mini?
@kennone: iets waar die wel in gezien wilt worden.

Ik heb echter hetzelfde als hem hoor. Ben onwijs fan van Mercedes maar dit is weer net even te opzichtig en voorbij het subtiele.
@ghost: maar als je 1 op 1 zou kunnen ruilen, dan neem zelfs ik nog afschijd van mijn Volvo, ondanks ik ook echt geen fan ben van deze E
@kennone: als ik 1 op 1 ruil met mn huidige Audi S1 dan doe ik het puur voor het geld. Dan is de E direct een occasion. Koop wel wat anders.
@kennone: Afschijd nemen bestaat niet. 😉
@kennone: Een MINI en BMW
@mistermini: als je hier niet tegen kan dan snap je autoblog denk ik niet. Ik zeg toch ook niet dat mannen die Mini rijden wijven zijn?
@cortinaracing: Dat zou meer iets zeggen over jou dan mij
@cortinaracing: 20 euro is toch 20 euro…
@mistermini: Niet met het genoemde Business pakket; dat maakt ‘m echt kamp-af. Verder gewoon een steengoede cruise-auto zo’n W213 …
‘Uber’ taxi
Wat is dat toch met die Autostyle velgen look de laatste jaren ? Slaan de plank volledig mis wat mij betreft…
Ingetogen?! Voorzover een E-Klasse überhaupt ingetogen kan zijn…

Die velgen, remklauwen, uitlaten en spoiler maken ‘m niet bepaald een grijze vinexwijkmuis…

I like!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ingetogen? Met veel te grote wielen en in veel te grote letters het type op de flanken. Alleen het gestapogrijs is ingetogen.
Worden artikels geschreven in functie van hyperlinks die moeten worden gebruikt?
@sntial: Uiteraard, zoveel mogelijk links naar eigen artikelen, ook al wordt het af en toe een beetje vreemde tekst.
Nou het is maar wat je ingetogen noemt. Er staat een complete alinea op de kofferbak.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik zou alle originele badges eraf hallen, een paar Blue-Efficiency badges erop plakken en achter op de bumper een dikke “I ❤️ GroenLinks!” sticker…..
@bennyweisz: dan rijd je alsnog voor lul!
Ik neem hem zo mee. Tekst eraf en klaar.
geen badges inderdaad gewoon kaal
@boss1: kaal altijd 1
Leuke power upgrade maar wel echt verpauperde looks
@skinnybmw: gerenommeerd? Dit is autoblog! Van petrolheads voor petrolheads volgens mij. Niet te vergelijken met autoweek ofzo.
@mercedesbenze350cdi: Dan nog is een correcte schrijfstijl een must. Nogmaals mijn mening…maar het is inmiddels gefixt, lees ik.

Ontopic:

Wat maakt G-Power toch fijne apparaten nu het nog kan!
@skinnybmw: Absoluut waar! Het had er niet zo moeten staan, my bad.
Zet maar voor de deur.
Nog even er staan op een koets van Mercedes-Benz meer woorden dan in de bijbel.

Dat mag minder!
Schnelle taxi
Haal die badges eraf, zet er weer een ster op en ik vind het wel gaaf. Ik hou wel van relatief ingetogen auto’s met verrassend veel vermogen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).