Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6

Auteur: , 49 Reacties

Niet zomaar een Nissan GT-R, niet zomaar een getunede GT-R, niet zomaar een getunede GT-R met 600+ pk. Nee, voor het zesde deel van het Fast & Furious-verhaal komt een freaking GT-R met een bodykit van BenSopra en Switzer-goodies onder de kap opdraven. Als je goed luistert, hoor je nu al blazende dumpvalves uit je Dolby Surround 7.1-set komen.

De bewuste GT-R, eind 2011 aangekondigd, is inmiddels een bekende verschijning geworden in het GT-R veredelwereldje. Dat is de makers van F&F6 niet onopgemerkt gebleven. Hij werd gevraagd om op auditie te komen, kreeg een rol, en zal daarom vanaf 24 mei op het witte doek te zien zijn.

Maar wie of wat is deze bruut precies? Wel, deze GT-R is een samenwerking van drie bedrijven (onderdelenleverancier Switzer niet meegerekend). Als eerst is er The R’s Tuning, een Amerikaans bedrijf dat het koelsysteem een flinke uitbreiding gaf. Daar was plek voor, aangezien de Japanners van BenSopra hun tamelijk extreme bodykit om de GT-R vouwden. Als laatste kwam SP Engineering er aan te pas om de ECU in te regelen, en het geheel af te stellen om op benzine met octaangetal 100 te kunnen rijden. Dynoruns geven aan dat deze mix & match van kennis en onderdelen 685 pk aan de wielen levert.

Tuning, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde.

De aanpassingen aan het uiterlijk:

Exterior:
BenSopra Full Body Kit
BenSopra GT Wing
Seibon Dry Carbon Doors
Seibon Carbon Fiber Door Sills
Seibon Carbon Fiber Door Sill Trims
Seibon Carbon Fiber Cooling Panel Set
Seibon Carbon Fiber Engine Cover
AMS Performance Dry Carbon roof
AMS Performance Dry Carbon trunk
Sparco Trunk Latches
AeroCatch Flush Mount Hood Pins

Wijzigingen aan het chassis & remmen:

The R’s Tuning Camber Arms
Carbon Ceramic Discs by Weapons Grade Performance
Endless Brake Lines
Endless CCM Brake Pads
Motul RBF660 Brake Fluid

Het motorische gedeelte:

Switzer P800 Turbo Kit
Cobb AP005
SP Engineering Tuning Services
HKS Downpipe
HKS Resonated Y-pipe
ID1000
Motul 300V (mix-match according to weather)

Wielen en wat daar omheen zit:

Volks RE30 Flat Black 19×11 ET25
Volks RE30 Formula Silver 19×11 ET20
Michelin Pilot Sport Cup 345/30/19

Met dank aan Jochim voor de tip!

Update: Hoofdrolspeler Paul Walker poseert op de filmset naast de GT-R (hoedtik voor @Flowmotion):

Paul Walker R35



49 reacties

Een auto die 1500pk aankan…WAAR IS DIE SPOILER VOOR NODIG?! Jeez gewoon origineel moeten laten van buiten.
@slipstreamer: …om de auto op de grond te houden misschien?
@sulobb:
Alsof 1800kg zomaar het luchtruim kiest….
@jrk68: dacht je dat ik serieus was? Het was een grapje… maar je weet maar nooit…
@jrk68: Yup http://www.youtube.com/watch?v=sNOJ0R6C88Q
@E34M5Touring:
Lol, blijft een leuk filmpje. Maar daar had die picknicktafel hem ook niet meer gered.
@slipstreamer: deze bodykit is puur functioneel, de spoiler dus ook.
@slipstreamer: Precies zoals de naam al doet vermoeden:
Om het te verpesten!
@slipstreamer: normaal zou je gelijk hebben, maar een auto met zoveel pk zal zonder moeite op snelheden terechtkomen waar enige downforce echt welkom is om nog deftig een bocht te kunnen nemen.
Dat de auto veel weegt maakt geen verschil op dit vlak, aangezien de grip die je door gewicht wint zal moeten gebruiken om het extra gewicht van de wagen om de bocht te sleuren
@slipstreamer: idd ziet er niet uit zo. En voor de film heeft deze auto denk ik ook wel 80 versnellingen……
“Tuning, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde.” Moet zijn: ‘Vernaggelarij, ingrijpend en effectief gedaan. Hulde’
Erg vet gedaan, gebeurt dit vaak dat verschillende tuningbedrijven samenwerken aan 1 auto?
@daandaan: Sinds ze er samen middels een film extra naambekendheid door krijgen ;)
zal wel door Brain bestuurd worden dan, Dom is eerder voor musclecars
@RazorHead:
Zover hij Brains heeft..
BenSopra, zegt genoeg! Inmiddels bestaat de BenSopra GT-R overigens niet meer, die is namelijk uit elkaar gehaald (het demo-exemplaar). Zonde? Nee, totaal niet aangezien de gehele aandrijflijn van dat exemplaar nu in een Nissan RPS13 hangt met méér dan 1100 pk en méér dan 1175 Nm. De bedoeling is om daarmee over de 400 km/h te gaan. Leuk spul, ook die hierboven!
@ej20g: deze auto kan trouwens wel heel goed TE37’s in 19 inch gebruiken!
@ej20g: http://www.speedhunters.com/2013/01/speed-challenger-the-bensopra-380sx/
Hier kunnen geïnteresseerden meer zien over de “380SX”. :-)
@AutomotiveDesigner: exactly!:) Wát een kunstwerk is die “380”SX zeg!
Ik vind hem wel mooi, maar toch ontbreekt er iets aan…
@sulobb: la dame met les weinig kleren zeker?? Viespeuk!
@justaminifan: Wie is hier nu de viespeuk? Ik of jij?
@sulobb: sowieso jij
Ziet er bruut uit!
Ik heb liever een originele.
@maurits123: Jij bent niet de enige hoor……
Ik vindt tog de Nissan Skyline R34 het beste in de fast and the furious series.
@r32turbo: toch*. En natuurlijk is de BNR34 het beste…
De spoiler had lager gekund, de originele spoiler staat de GT-R het best. Waarom gewoon niet de echte GT-R.
Al met al een prachtige auto mijn favoriet in zijn klasse.
Hoop dat we nog lang kunnen genieten van de GT-R in films, rijstesten etc. blijft een prachtige verschijning.
@agera: de échte GT-R is al sinds 8/2002 dood.
het is voor de film 2 fast 2 furious..

elke comment over origineel, en waarom spoiler is -nutteloze bijdrage-

because race car..
@dennisr:
Nope, because petjescar, die film reeks is immers bedoeld voor het petjes/McDonalds publiek….
Ik zie nergens de Shimano 24speed versnellingsbak staan.
@E34M5Touring: Je was me voor hahaha! +1
Heeft deze ook 100 versnellingen net als de auto’s in de vorige films?
686pk bij 1,5bar turbo druk? Met wat voor druk rijdt de standaard GT-R dan?
@Original_Arnoud: de standaard druk is 0,8 bar.
Zal weer grappig zijn als ze de schakel-scenes gaan laten zien als Paul walker met de pook gaat spelen in deze GT-R :’)
Lelijk ding, ze maken die dingen altijd veel te druk.
Maar hoe de snuit in het algemeen veranderd is maakt de nissan er wel sportiever uitzien dan het origineel. Waarom doen ze dat niet van de fabriek uit?
Alle films gezien dus ook deze gaan we naartoe
Wow!! Hier wil ik ook wel met spelen!
Het laatste deel van de F&F was samen met de Hobbit, James Bond en de laatste Batman de slechtse film die ik ooit gezien heb. Hoop dat ze deze keer de kwaliteit van deel I en II halen.
@prop:


¨…de kwaliteit van deel I en II…¨

Nou word ie mooi…
@prop:

Deel 2 was behoorlijk ruk…
@prop: je bedoeld zeker deel 1 en 4?? deel 2 en 3 zijn aardig ruk en deel 5 zit er tussen in.

maar net zoals met bijna alle films, nothing beats the original
Tuning: Done Right. Die keramische Brembo’s ook…kwijl.
Die rare streepjes aan de zijkant zijn lelijk. Voor de rest: DOE ER MAAR 10!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).