Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.

Auteur: , 36 Reacties

Lekker Porsches degraderen met deze Dampfhammer.

Je hebt dikke stationwagons en dikke stationwagons. De Mercedes-AMG E63 S 4Matic Estate (S213) is er zo eentje. In standaardconfiguratie is deze auto eigenlijk al veel te snel. De topsnelheid is zoals zo vaak begrensd op 250 km/u. Maar hoe de E63 naar 100 km/u knalt (3,6 seconden…) is bizar. Een Tesla is sneller, maar op hogere snelheid moet de Amerikaanse elektropionier de E63 voor laten gaan.

Dat gaat nog meer het geval worden met dit exemplaar. Het is een creatie van Posaidon, een relatief jonge Duitse tuner die het heeft begrepen. De meeste wijzigingen die ze aanbrengen zijn namelijk mechanisch. Geen extreme bodykits, heftige spoilers of malle velgen. Nee, gewoon een zwikje extra paarden en voldoende aanpassingen om het in toom te kunnen houden.

Mercedes-AMG Posaidon

Sterker nog, in het persbericht laat Posaidon weten hoe gaaf ze het standaard uiterlijk van de E63S vinden. Onder de motorkap zag Posaidon voldoende ruimte voor pk’s en koppel. De M177 achtcilinder met hot-V is voorzien van nieuwe turbo’s, intercoolers en een sportluchtfilter. Het uitlaattraject werd een stuk vrijer gemaakt met een downpipe en sport-katalysatoren. Om alle nieuwe hardware lekker met elkaar optimaal samen te laten werken, heeft Posaidon de software van zowel de motor als de transmissie aangepakt. Voor een betere wegligging is de module om de auto iets te verlagen.

Mercedes

Het resultaat is indrukwekkend: 830 pk (+218) en 1.100 Nm (+250) in totaal. Daarmee is het een van de snelste auto’s die je je maar kunt wensen op een open en onbegrensd stuk Autobahn. De 0-100 km/u sprint duurt precies 3 seconden. Op aanvraag verlegt Posaidon de begrenzer voor je. Een topsnelheid van 350 km/iu behoort dan tot de mogelijkheden. Heel goedkoop zijn dit soort ingrepen natuurlijk niet, maar 24.000 euro inclusief btw, montage én Tüv-goedkeuring valt mee, als je kijkt naar de hardware. Mocht je 830 pk en 1.100 Nm nog altijd iets te weinig vinden, is er goed nieuws, want Posaidon werkt aan een variant met 880 pk en 1.200 Nm.



36 reacties

Iedere 3 maanden verse bandjes met dit geweld.
@lekkerlinksrijden: Geef mij 3 minuten ;)
@Volvo_440_turbo: das lang zat! 😅
@lekkerlinksrijden: maar wel lekker snel op de begrafenis. Want het is net een lijkenwagen in deze uitvoering.
Blubberdik apparaat!
Foto 5… als je dit in je binnenspiegel ziet denk je toch wel even van “ja ik ga wel even aan de kant”.
@autoliefhebbertje: Nou, de Beppie zegt, “Laat je niet opjutten hoor Henk” in hun Prius types gaan echt niet aan de kant hoor. Daarbij is het gewoon een kwestie van even goed rondkijken of er geen politie in de buurt is en hup… rechts er voorbij.
@autoliefhebbertje: wel eerst even het raampje omlaag
@torsen: thanks voor de tip.
@autoliefhebbertje: Überhaupt die verticale spijlen van AMG zijn toch wel erg lekker hé. Potverdorie
Wel lekker dat het uiterlijk ongewijzigd is… Misschien wat voor de KLPD op de snelwegen
@rutger97: zijn met andere dingen bezig
Dat logo… Posmidon???
@svenska_aeroplan_ab: mja, beetje mislukt mss. Google even op posaidon en je snapt ’t een beetje. Maar idd, nog steeds een wazig logo.
@drdre1: is toevallig m’n vakgebied, ‘beetje mislukt’ is een flink understatement…
Nee bedankt, doe de Brabus maar zonder bodykit werk. Die bouwen tenminste een compleet blok met billet kurkassen en maatwerk onverwoestbaar spul als drijfstangen en nokkenassen.
@v70t6r: kurkassen ;-) …., inhoudelijk weet ik het niet helemaal maar Posaidon lijkt ook meer te doen dan alleen luchtfilter, sportauspuff en twee nieuwe slakkenhuizen op het blok.
@f31bmw320d: haha, kurkassen, bij deze toegevoegd aan de dikke van Dale. Het weghalen van overbodige zaken in het interieur voor gewichtsbesparing, terug tot het karkas!

Mogelijk doen ze wel meer natuurlijk, zodra de 10e mijn geluksdag wordt ga ik informeren..
@v70t6r: De Brabus motortuning kost ook het viervoudige..
@v70t6r: dus brabus 800…. ook bizar machine
Ik vind het display nog steeds afschuwelijk. Dat alleen zou een reden tot verder kijken zijn.
Oh ja dat heb ik al gedaan…
Porsches degraderen,Neem er meteen ook een hele resem Ferraris Lambos en Astons ook maar bij.
@vwaudiporsche: haha die zijn er ook met veel pk’s.
Lekker hoor, doe maar in een chique kleurtje met AMG Business Package 👌
@stalensnuitje:

En een setje blauwe platen, gewoon omdat het kan.
Lekker hoor.
E estate toch een aardige droonwagen voor mij. Deze is wel erg heftig…
Das ist kein dampfhammer! Es ist ein benzinhammer! Wichtig ein sehr schware !
Juustem, ’t ding is van z’n eigen meer dan dik genoeg.

Doe mijne maar in het donker rood, met zilver lichtmetaal met lekker veel spaken.
Heerlijk. Dit is tenminste nieuws voor échte petrolheads tussen al die ev/hybride/stekker zooi!
Handig om er mee na een plofkraak de politie af te schudden.
@grandmasterb: tailhappy zal deze zeker zijn…
Super dik, maar kan niet wennen aan de achterkant van deze E, zelfs niet de AMG.
Wauw. Hierbij vergeleken is mijn E63 een trage slak :-)
Mijn budget is ook begrensd :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).