Deze R8 is pas echt ‘Exclusive’

Auteur: , 13 Reacties

En het ziet eruit alsof 'ie zo van de band is gerold.

Het is een trend die langzaam maar zeker een vaste waarde begint te worden: die van ‘interieur-tuning’. Auto’s modificeren doen we al sinds mensenheugenis. Het technische aspect wordt vaak onder handen genomen en ook visueel wordt een auto aangepast.

Vaak blijft het daar echter bij. Wellicht is het budget op of heeft men er geen interesse in. Gelukkig zijn er diverse bedrijven die zich bezighouden met het opwaarderen van interieurs. Denk aan bedrijven als Carlex en Vilner. Dat zijn bedrijven die vaak gebruik maken van heel aparte materialen in zeer bonte kleurstellingen.

Neidfaktor Audi R8 V10 quattro Coupe '19

Een uitzondering daarop is Neidfaktor. Ze gaan ongeveer net zo kordaat te werk, maar de stijl is heel anders. Carlex staat bekend om hun hele bonte interieurs, terwijl Vilner vaak inspiratie lijkt te halen uit de Texaanse Wehkamp gids uit 1880. Bij Neidfaktor is het resultaat aanzienlijk moderner en net even wat smaakvoller. Een goed voorbeeld is de Ford Mustang, een auto waarvan de ambiance van het interieur aanzienlijk omhoog werd getild.

Neidfaktor Audi R8 V10 quattro Coupe '19

Nu hebben ze zich beziggehouden met de Audi R8, een auto die vanuit de fabriek al is gezegend met een zeer fraai interieur. Het hoeft geen betoog dat Audi uitstekend een goed uitziend én aanvoelend interieur kan vervaardigen. In dit geval kreeg Neidfaktor de opdracht om een interieur te ontwerpen voor een Audi R8 met de meest gare wrap aller tijden.

Neidfaktor Audi R8 V10 quattro Coupe '19

Gelukkig hoeft de eigenaar er niet zelf naar te kijken, maar kan ‘ie erin zitten. Neidfaktor gaat behoorlijk rigoreus te werk. Het gehele interieur wordt eruit gehaald. Vervolgens wordt bijna elk onderdeel en paneel voorzien van een nieuwe lap leer of alcantara. De stiksels moeten zorgen voor een contrasterend effect. Mocht je ook interesse hebben om jouw Audi R8 van een bijzonder interieur te voorzien, houd dan wel wet geld achter de rug. Volgens Neidfaktor ben je zo 15.000 tot 17.000 euro kwijt. Dan moet je de R8 uiteraard zelf meenemen.



13 reacties

Die van Feico is mooier….
@niex: Mee eens!
“Gelukkig hoeft de eigenaar er niet zelf naar te kijken, maar kan ‘ie erin zitten” …. Mooi oordeel getrokken… Jean Pierre kraemer van JP Performance is een van de bekendste Duitse mannen op tuning gebied, doorgaans zijn zijn “project auto’s” erg tof gedaan, zeker geen lelijke jaren 90 tuning met bumper pakketten etc. Zo ook heeft deze R8 een geheel eigen stijl gekregen. En een compressor die ervoor zorgt dat hij 1000pk heeft.

Ik vind het jammer dat wij in NL tuning vaak zo af liggen te zeiken.. in Duitsland is het nog altijd enorm populair, het na eigen smaak maken van je auto. Stuk unieker dan de zoveelste grijze GTI.

Daarbij is zijn bedrijf zeker de moeite waard om eens te bezoeken in Dortmund, en bij “big boost burger” (zijn eigen hamburger restaurant) een hamburger te bestellen. Serieus van kwaliteit. En een beetje rond te sjouwen, staat van allerlei gaafs daar.
Je was me net voor zie ik :-) @ontploffer:
@ontploffer: Ik kan tuning enorm waarderen. Het technische aspect in het bijzonder spreekt mij aan. Ook is uiterlijke opsmuk geen enkel probleem. Maar die kinderachtige wrap/striping had van mij niet gehoeven. Uiteraard kunnen, mogen, nee moeten de meningen hierover verschillen! Anders wordt het wel heel erg saai ;-).
@ontploffer: de wasbakken die eigenlijk turbo’s zijn, de Golf 2 GTI aan de wand, het zijn slechts enkele juweeltjes bij Big Boost! Plus de sfeer is er altijd top!

Overigens is zijn PS-Profi maatje Sydney Hoffman ook een bekende in de Duitse Tuning wereld en ook hij werkt erg strak en is erg bekend. Daarboven op heb je dan nog de pr0n-sterretjes met liberty walk kitjes; Mareike Fox en Lexy Roxxx.

Conclusie is wel, wij kennen in NL nog maar een honderdste van wat zij in Duitsland al hebben. Persoonlijk ken ik Neidfaktor al een jaartje of 10 nu. Soms slaan zij qua kleuren een beetje de plank mis maar je kan niet anders zeggen dan dat zij weten wat zij doen. Hoeft overigens niet eens meteen 15-17k te kosten. Volgens mij kan je tegenwoordig voor 600€ al je stuur laten bekleden met 12uurs stand en de ziekste kleuren alcantara en andere materialen.
Behalve het stuur, vind ik het er goed uit zien.
Deze R8 is van de eigebaar van JP Performance in Dortmund, hier in Duitsland al jaren bekend om zijn tuning activiteiten en online ‘TV’ programma PS Profis. Daarin zoekt hij samen met een maat voor kijkers naar een passende occasion. Zeg maar datgene dat Autoblog sinds een tijdje ook is gaan doen, maar dan beter en vermakelijker.
Hij is in ieder geval wel blij met zichzelf. Zie overal neidfaktor staan. Van mij mag het achterwege blijven. #smaken verschillen
Zou ‘m best willen hebben,

Ben alleen bang dat al dat Alcantara in het interieur heel erg zitten zeuren, want dat doen ze, die Alcantara… Het zijn net geiten, de hele dag mekkeren…

Dat de R8 niet snel genoeg is… Of dat het een pauperbak is… Of het stiksel te strak zit… Of wat er ook maar voor een zuurs te verzinnen is
@moveyourmind: je bent in de war met alpaca’s.
Alcantara is een mooi product in auto’s. Mooi dat er zulke bedrijven zijn die dit doen ! Plus de geur van een nieuwe auto !
Aap..Gouden Ring

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).