Dik je Fiat Panda aan met Novitec

Auteur: , 12 Reacties

De Fiat Panda in de grijpgrage tuninghanden van Novitec? Waarom niet. Ze hebben daar wel eens kleinere vierwielers op de brug gehad.

Helaas. De Panda werd door Novitec niet omgetoverd tot een turbobommetje. Men hield het qua vermogen bescheiden en tilde de tweecilinder TwinAir-motor van 85 naar 99 pk. Het geeft de Panda een top van 188 km/h en een 0-naar-100-tijd van 10,1 tellen. De Powerjet 2-module die deze boost geeft kost je 419 euro. Dieselaars met een 1.3 16V Multijet kunnen zich tegoed doen aan een plug-and-play Powerrail 5-module. Dit kastje pompt het vermogen van 75 naar 91 pk. Kosten: 335 euro.

De tuner van de meest brute Ferrari’s koos er bij de Panda voor om een lipje aan de voor- en achterbumper te monteren, samen met wielkastvulling in de maat 17X7.5J inch in de kleuren matzwart of zilver. Om elanden te kunnen blijven ontwijken kan de auto met 35 mm worden verlaagd, óf worden uitgerust met een instelbare set waarmee de rijhoogte met 30 tot 80 mm omlaag wordt gebracht. Optioneel kan het uiterlijk verder worden versjonniet met een dakspoiler en een RVS uitlaatdemper.



12 reacties

Best een strakke Panda zo, eigenlijk niks sjonnies aan.
En idd, ze deden vroeger ook heel leuke spulletjes voor de Cinque/Seicento sporting.
Als je je nieuwe Panda bij Mediamarkt (ehm nope that’s not a joke) gaat halen kun je de 1300 euro die je bespaart mooi steken in iets meer power en wat leuke aankleding! Blijft een fijn apparaat voor t geld zo’n Panda.
“Om elanden te kunnen blijven ontwijken kan de auto met 35mm worden verlaagd”
Handig voor @norge!
@bbroekde2e: Ik zou voor de 4×4 uitvoering gaan.
De 100HP van Novitec. Ik blijf hopen dat Fiat zelf weer met een 100HP variant komt.
17″ velgen zijn veel te groot voor een Panda IMHO.
En de Tupperware is ook niet mijn ding.
De 85 pk TwinAir zit met 97-99 pk aan zijn limiet en de nieuwe 105 pk TwinAir (met grotere turbo) is nog niet verkrijgbaar in de Panda.
Doe mijn maar een 135 pk 1.4 MultiAir turbo in de Panda, inplaats van een opgevoerde grasmaaier motor.
@HZW: Zover ik weet wordt de 105 PK variant alleen in de 500L geleverd, 1.4 MultiAir wordt ook alleen nog maar in de 500L gestopt.

Voor de 1.3 MultiJet geld het zelfde. Er is geen diesel variant voor de Panda.
De nieuwe Panda is alleen te leveren met de 85pk twinair turbo, of de 65 pk twinair non-turbo.
Dit is dan voor NL ik weet niet hoe het in het buitenland is.
Wat een rare gefotoshopte foto\’s?
Al draagt een aap een gouden ring ………
Ondertussen is ook de 1.2 ltr 4 cilinder met 69 pk leverbaar in Nederland.
The 105 pk Panda zou aan het eind van 2013 leverbaar worden als de info klopt.
Een diesel en andere 4 cilinders lijken nog ver weg.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).