Het leek zo handig: in Duitsland kan je bij de meteorologische dienst hoge- of lage-drukgebieden ‘kopen’. Voor 199(l)/299(h) euro koop je er al één, je plakt je naam er op, en vervolgens gebruikt elke weerman in het land jouw merknaam als hij het over het koufront heeft. Goedkopere reclame kan je je niet verzinnen. MINI hapte toe, maar krabbelt terug nu er allemaal mensen doodvriezen.
Het was natuurlijk de insteek om te tonen dat de nieuwe MINI Roadster zo stoer en ruig is dat hij elk weertype aan kan. Enfin, verzin de pr-bla bla er zelf maar omheen. Dikke pech voor MINI natuurlijk dat dit front verder landinwaarts gepaard gaat met temperaturen van -30 graden, wat zo’n 100 kapotgevroren zwervers mensen tot gevolg heeft. En daar wil je niet mee geassocieerd worden als het even kan.
Maar de naam staat, en dus hoor je de reclameboys van MINI met hun tanden knarsen als er op het nieuws gemeld wordt dat het koufront ‘Cooper’ weer aan twee mensen het leven heeft gekost / dat Cooper weer verantwoordelijk is voor een dood oud vrouwtje. Gegokt en verloren.
Al vanaf 2002 kan je in Duitsland namen voor weergebieden kopen. Dit komt doordat de meteorologische dienst destijds zwaar financieel gekort werd en dus creatief moest worden voor zijn eigen financiering. Het mooie aan deze vorm van reclame is dat een ander je boodschap uitdraagt, en het dus als een stuk minder opdringerig wordt ervaren. Als het goed uitpakt. (via nos)
Dat moet Mclaren ook doen. “front MP4-12C trekt vanaf morgenochtend over het zuidoosten van het land..” :)
@EFB: of pagani! Koufront huayuayuayra
Maar dit hadden ze toch wel kunnen verwachten..? Het is niet het eerste koufront waarin mensen doodvriezen…
“kapotgevroren” Lekker respectloos…. Begint hier steeds meer op geenstijl te lijken…
@mcshine: Hoe zou je het dan noemen? Doodgevroren, bevroren, dood voor de vrieskou, komt allemaal op hetzelfde neer.. Veel van deze mensen kiezen er bewust voor om buiten te blijven overigens..
@mcshine: daar erger ik me ook aan! Dr schrijfstijl hier gaat er werkelijk met het jaar op achteruit! Geef me maar direct de autoblog van 4-5j geleden terug als het even kan!
@technopatat: Eens! Overigens bespeur ik dit vooral bij mr. smokalot.
@Vanquish: Feit! Bij hem ken het het ergste zijn, hoewel Dennis er soms ook wat van kan! Liefst lees ik nog die van Sasha of Wouter!
Mini zou pas echt reclame maken als ze die zwervers niet laten door vriezen in hun gebied. Dat lost alles op naar mijn mening.
@straatpiraat: Hoe dan? 100 zwervers in een Mini Crossman proppen als reclamestunt, en ze houden elkaar nog warm ook…
@Esprit_de_Flandre: Ja weet ik veel, dat is het probleem van Mini, niet de mijne. Misschien opvang regelen ofzo… Maar bij nader inzien is het ook weer niet zo heel slim idee, dan staat Mini bekent als een of ander hulporganisatie, dat willen ze vast ook niet. Tja f*cked up…
@straatpiraat: Allemaal zo eentje…
@Esprit_de_Flandre: Dat is zeker die Crossman waar je het over had?
Bahaha, net goed, dom van MINI en dus van BMW…
Een levensgrote poster drukken met wat doodgevroren zwervers erop. Vervolgens de pakkende tekst eronder: “Cooper, niet geschikt voor zwervers”
“MINI hapte toe,”
het zielige is dat autoblog ook maar toegaf en Mini nu optimaal van jullie aandacht profiteerd.
@The360box: profiteert.
En of dit nou aandacht is waar je op zit te wachten…
jammer dat de wehrmacht geen naam heeft gekocht.
@ferrari94tr: waar slaat dit op? weet je wel waar je het over hebt? het zou trouwens niet eens kunnen, ze doen het pas sinds 2002
Heeft VW mooi gratis reclame met elke koudeGolf.
Koudefront = Cool Wall en Mini = Sub Zero?
Zwaarste storm ooit Mini storm noemen is wel humor.
Dat zou de slogan moeten zijn; Mini Roadster kills hobo’s!