Dít is de lekkerste BMW M2

Auteur: , 24 Reacties

Subtiel dikker, net even wat sneller. Helemaal goed!

Tunen. De één is er een fan van, terwijl er hordes mensen zijn die vinden dat een auto standaard moet zijn. OEM boven alles. Er zit ook een verschil tussen wat leuk is om te zien op Youtube of ABHD en wat je zelf in de garage rit wilt hebben staan. En daar komt deze BMW M2 van AC Schnitzer om de hoek kijken.

In plaats van een kikkergroen monster of een dikke V10 zijn ze juist heel behoudend te werk gegaan in Aachen. Dat is wel eens anders geweest. Met het uiterlijk van de BMW M2 (rijtest) was al weinig mis, alhoewel het altijd iets dikker kan. AC Schnitzer noemt het resultaat de ACS2 en wij worden er hebberig van. De ACS2 kreeg enkele (echte) carbonfiber accenten. De spiegelkappen, diffuser, splitter en achterspoiler zijn van dit lichte materiaal vervaardigd. Of de velgen een vooruitgang zijn, daar zijn we nog niet over uit. Ze zijn zeker niet lelijk, maar de standaard items op een M2 zijn al erg fraai. Ze zijn wel een maatje groter in diameter en met name iets breder. Vooral de achterkant is heerlijk Duits dik:

Das Booty

Het is niet alleen show, ook aan de motor heeft AC Schnitzer wat gekieteld, zonder te overdrijven. Ondanks dat de M2 zeker niet langzaam is, heb je toch het gevoel dat er meer in moet zitten. Maar (waarschijnlijk) vanwege M3/M4 kannibalisatie heeft BMW het bij een bescheiden 370 pk gehouden, slechts 30 meer dan de M240i. De ACS2 heeft een gezonde 420 pk, inderdaad, exact evenveel als de E92 BMW M3 (aankoopadvies). Over het koppel wordt (nog) geen woord gerept, maar aangezien de standaard M2 al 500 Nm levert, zal het ongetwijfeld voldoende zijn. Ook over de prestaties is er nog niets bekend. Voor de context, de M2 accelereert van 0-100 km/u in 4,3 seconden met DCT bak en in 4,5 seconden met de handbak.

Om het vermogen aan te kunnen is het chassis behoorlijk aangepakt. De ACS2 krijgt het RS-onderstel mee, dat AC Schnitzer zelf op de Nordschleife heeft ontwikkeld. Dit onderstel is instelbaar en kan tot zo’n 30 tot 40 mm lager op de grond gezet worden. Mocht dat te extreem zijn is er ook nog een andere verenset leverbaar. Deze is niet instelbaar en brengt de M2 zo’n 15 tot 20 mm bij het asfalt.

Als kers op de taart is er ook nog een sportuitlaat set leverbaar, waaronder een ‘export’ uitvoering. Uit ervaring weten we dat deze waarschijnlijk het beste zal klinken. Wanneer de onderdelen leverbaar zijn en wat het gaat kosten is nog niet bekend.



24 reacties

Ik zou het er wel op kunnen.
@roaldr: Das ist was sie sagte.
@roaldr: in kunnen bedoel je. Of zit jij soms op je dak te rijden…
@cpp1: ding heeft 4 gaten achter…
@cpp1: ik bedoel dat het me de broek wel kan bollen. De rest is onbelangrijk
Mwa
Vind de creaties van AC Schnitzel maar tegenvallen. Net niet body kits en afschuwelijke foto’s.
@BmwMPower: ja, liever wat M Performance spul (carbon) erop oid.
Bij Schnitzer nieuws kijk ik automatisch stiekem ff in de gallery of ze de iDrive knop weer vervangen hebben door zo’n onooglijke miniatuur velg :)
Graaauuuuwwwwws
Als de basis al niet om aan te gluren is dan maakt dit hem niet ineens begeerlijk.
Geen fan! (Wel vd kleur!)
@pkgek: kleur is idd wel erg mooi
Het is net een giulia coupe..
@giulio: Giulo coupe misschien. Denk niet dat je hier zo veel vrinden maakt;).
Als je dit ziet wil je toch gewoon geen Golfje of Renaultje rijden… ik niet i.i.g
Misschien de mooiste m2 maar dat maakt het nog geen mooie auto.
Als ik de naam AC Schnitzer hoor dan denk ik ook altijd aan Abt Sportsline.
Beide bedrijven weten altijd met een zooitje TupperWare een auto te verpesten.
Al die extra plastic troep op de auto wordt het er ook niet mooier van.
@HZW: is geen plastic. Ff beter lezen..
Ik vind hem wel vet! Niet zo mooi als een M3, maar wel in precies de juiste kleurencombinatie. Alles subtiel aangepast voor een nog lekkerdere rit. Wel met het kleine carbon lipje op de kofferdeksel.
Vind m wel lekker zo!
Vriend van me heeft een M2 die aardig is volgehangen met M performance goodies. Ziet er puik uit, heb je geen tuner voor nodig.
Uitlaat hangt scheef, niemand die dat ziet?
zitten er nu 2 verschillende type velgen onder?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).