Dit is de Opel Insignia Sports Tourer Crossfour

Auteur: , 56 Reacties

Audi A4 Allroad en VW Passat Alltrack: maak kennis met jullie nieuwste concurrent.

Ik had er eigenlijk geen idee van dat Opel bezig was met een Insignia op hoge poten, maar dit schijnen er toch echt officiële platen van te zijn. Seems legit.

We kennen het concept: zet een bestaand model wat hoger op zijn poten en voeg plastic toe aan de wielkasten. Volstrekt irrelevant in Nederland, maar wellicht een zegen voor bepaalde Zuid-Europese landen waar ze de komende decennia geen geld meer hebben voor het onderhoud van de wegen.

Opel_Insignia_Crossfour

Onder de motorkap van deze vierwielaandrijver ligt naar verluidt een 2 liter CDTI-dieseltor met 160 pk. Wil je wat sterkers, dan kan je ook de verse dieseltopper met 195 pk en 400 Nm krijgen. (via jokeforblog)

UPDATE 03-01-2012 : De Crossfour is vooralsnog alleen voor Spanje beschikbaar. Hij is door Irmscher omgebouwd, en komt er in mei 2012 op de markt. Of hij daarna ook naar andere landen zal komen is nog niet duidelijk.



56 reacties

Lekker comfortabel met zulke “grote” wielen.
@yannick-s: Inderdaad.. Zat het ook te denken… Ze steken er meteen 20 inch onder…
en maar na-apen en uitmelken, nieuwe trend 2012?
@love4sportcars:

na-apen van wat dan .. een 1912 Spyker ofzo ??
@lincoln: XC70?
@marcus: Als jij denkt dat de/deze insignia bij volvo geshopt hebt, ben je volgens mij niet helemaal goed bij je paasei ;) Wat is er allemaal zo uitgemolken dan?
als Buick Regal in rural China is het anders niet verkeerd ..
in dit segment zou ik toch liever voor een 9-3X gaan…

maar nog liever: verlagen, zwart plastic eraf of meespuiten en al het nep-aluminium verwijderen.
@escort77: Wordt het dan niet een normale Insignia?? ;-)
@Ard: daar zeg je me wat ;-)
Er zit wel toekomst in dat soort auto’s. Zeker in belgie waar je eigenlijk met een SUV moet rijden als je niet heeltijd doorelkaar geschud wilt worden in de auto…
@rune: op die 19″ lijkt met niet echt comfortabel over de Belgische wegen
@revstars-net: lijkt op 20 inch…
Och ja, succesvol model een beetje uitmelken kan nooit kwaad. Als ze eens groene cijfers willen presenteren, helpen alle beetjes.
@lincoln: nee, een A4 Allroad (en Passat Alltrack, al is die op zich al nutteloos nageaapt)
@love4sportcars:

nutteloos ??
ze worden toch verkocht of ben ik nou gek ..
@lincoln: Da’s een lastige keuze. Zit er ook iets tussenin? Dan zeg ik: ze worden bijna nooit verkocht, én jij bent bijna helemaal gek.
@mout: lincoln is chronisch depressief, lees zijn posts maar eens na, het blijft zich herhalen.
OT: Ik ben niet zo van de cross-over meuk, ik vind het er niet echt uit zien en het heeft ook niet echt een meerwaarde.
@tuning:

had jij je verrotte Alfaatje niet helemaal volhangen met polyesther meukies ??
-edit: nutteloze bijdrage-
@tuning: hij is ‘manisch depressief’….de ene keer lach je je een stuip…de andere keer heeft hij weer gelijk :lol:
@mout:

tja .. ik dacht nml dat opties altijd rendabel waren ..
nu weet ik dat het eigenlijk liefdadigheid is ..

want ik wil uiteraard niet bijna gek zijn ..
Net als bij de concurrerende modellen van VAG en Volvo denk ik dan: als een tuner het op de markt brengt vinden we het tupperware. Komt het uit de fabriek, dan mag het zo €2500 kosten.
via Android app
@mout:
Nu is het nog steeds tupperware hoor
Mooie passat velgen
Ik kan mij niet voorstellen dat dit soort “offroad-edities” een succes zijn. Blijkbaar is er wel markt voor anders zouden ze ook niet bestaan.

Ik vind dit er nu net uitzien alsof je op opties bespaard hebt.
Vreemd, ik had ook nog nooit van dit concept gehoord. Zitten er nou 2 dubbele uitlaten onder?

@jeanclaude, welke passat velgen lijken erop dan?
Ben ik dan de enige die vind dat dit pakket hem niet slecht staat?
@Roelio: +1
(maar liever een a4)
@Flamingo: Aber natürlich!
Ziet er goed uit ! We zullen hem weinig tegenkomen…maar ach, staat leuk in de algemene brochure.
Die auto is helemaal niet voor jou (hartstochtelijke autodesignliefhebber) bedoeld. Deze opgehoogde (AWD) varianten zijn speciaal op die markten gericht waar meer mensen zich iets beter kunnen veroorloven dan een Lada of een VW of Fiat van tenminste 3 generaties gelden.
Daar is de wegdeksituatie, laten we zeggen, iets anders dan hier en winterdiensten kent men helemaal niet.

Prima markt dus en dat er een paar onze kant op komen is omdat de importeur de winstmarges wel leuk vindt.Diezelfde importeur snapt ook dat er steeds meer bejaarden mét ruime pensioenen en dito caravans bijkomen die en van een conservatief merk als opel of vw houden én van een hoge instap.

Tadaaa.
Het doel van deze auto’s is toch dat ze wat hoger op hun poten staan, maar dat staat deze ook niet eens:p
Opel heeft zo te zien nog vlug wat gaan stelen bij Saab !
Ziet er goed uit.
zie ik nu 4 uitlaten (als je goed kijkt rechts achter nog2?)
Nutteloos in NL maar perfect voor Norge,en zonder premium gewauwel nog ook.
Dit had ik nooit verwacht, ziet er wel niet slecht uit. Maar de naam van de bron doet mij toch vermoeden dat het om een grap gaat.
Skoda Octavia Scout moet nog bij het rijtje ;)
@philipzuidijk: nee , die is een klasse lager (golf/astra/focus etc)
Lijkt haast wel fake:
Op foto 1 loopt het zwarte gedeelte van de voorbumper schuin naar beneden. Op foto 2 is deze recht.
Bij de normale Insignia bestaat de voorkant uit een stuk, bij deze “cross” hebben ze gewoon de onderste helft zwart gephotoshopped.
En 4 uitlaatpijpen (die wel iets van de pijpen van Irmscher hebben) lijkt mij ook stug.
Plus het feit dat deze niet is aangekondigd lijkt mij dit niet meer dan een stukje photoshop.
Maar ik vind em wel mooi!
Die 4 uitlaatjes doet t em.:lol:
Ziet er goed uit! Jammer van die Skoda velgen!
wow,dat lijkt veel op een volvo
goed bezig weer in russelheim enne natuurlijk weer betaalbaar
wow! duizendmaal mooier dan die vw op tokio!
en jullie vergeten de subaru outback…
het lukt ze maar niet om hem mooi te krijgen
Uh? correctie die velgen zijn niet van skoda of een passat
de insignia had ze het eerst in 2008!!!
@glennvdv911: Jij je zin, toch zijn ze evengoed lelijk.
Nutteloos. Nuff said.
Ik vind het wel wat!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).