Dit is het interieur van de nieuwe Porsche Boxster (981)

Auteur: , 57 Reacties

Inmiddels hebben we al veel gezien en gehoord over de geheel vernieuwde derde generatie Porsche Boxster, maar het interieur wist Porsche nog aardig verborgen te houden. Tot vandaag, want nu hebben we een hele rits foto's voor jullie! In verschrikkelijke kleuren overigens.

Porsche heeft ervoor gekozen om het interieur van de nieuwe Boxster & Boxster S te onthullen in een soort combinatie van gelig groen gecombineerd met zwart en een vale rood tint. Niet echt mijn smaak kan ik je vertellen.

Zullen we voor de zekerheid nog even snel de specs herhalen? De basis Boxster beschikt over een 2.7 liter 6 cilinder boxer motor die er 265 pk uitperst en in 5,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprint. De Boxster S heeft een motor die 3.4 liter groot is en levert een vermogen van 315 pk. Het sprintje van 0 naar 100 doet deze auto in 5,0 seconden.

Standaard zijn beide modellen voorzien van een handgeschakelde 6-bak, maar optioneel is er ook een PDK bak met 7 verzetten leverbaar.

Tot slot nog even de Nederlandse prijzen:
Boxster € 63.900,- (handbak)
Boxster € 63.700,- (PDK)
Boxster S € 79.400,- (handbak)
Boxster S € 77.500.- (PDK)

De nieuwe Boxster beweegt!

En een configurator kan je HIER vinden.



57 reacties

-edit: 315 pk voor de Boxster S-
Hebben de 2,7 en de 3,4 ltr motor allebei net zoveel pk’s?
-edit: 315 pk voor de Boxster S-
Lol @ die CK63 achtige interieur. Met het interieur is niks mis, mits het in fatsoenlijke kleuren is.
haha geen deur touwtjes meer:)beter
@basjan: Dat was alleen bij de Boxster Spyder..
@basjan:
dat hebben alleen coole porsches. Bij de mijne heb ik het er later zelf ingeklust :-)
De Boxster S heeft 315 pk volgens Porsche zelf. De auto vind ik wel strak geworden, mooier dan zijn voorgangers.
@cheetacars: vind ik ook. Boxsters nooit echt mooi gevonden, maar dit begint al ergens op te lijken
die kleuren passen bij de doelgroep…..
@RudyV: Dan ben ik zeker de doelgroep.De zilverkleurige Porsche met donkerrood interieur is waanzinnig mooi. Ik heb er ooit van het oude model precies in deze kleuren nog een model van gehad (meer kan ik niet betalen). Die goudkleurige is wel een stuk minder, maar wellicht iets voor de pensionado’s.
@midasracer: Je hebt zo’n auto gehad, dus je bent de doelgroep. :)

Veel mensen hier hebben een negatieve mening over van alles en nogwat en rijden zelf in een Golfje of Prius.
Gewoon van je af laten glijden en genieten van elke kilometer die je rijdt. :)
@tinnemans:
Midasracer had hem 1:18 als i zijn reactie goed begrijp.

Verder zeg ik niks negatiefs over deze porsche…
@tinnemans: modelletje zei ik, dat is 1:18.
Interieur was al bekend van bij zijn lancering hoor ;) Staat al geruime tijd online.
@PieterA: er waren idd wat foto’s gelekt, maar niet zoveel en niet zo duidelijk.
Het soort Champagne zwart interieur vind ik zeer geslaagd. Dat andere interieur juist weer niet.

Het model vind ik er zeer op vooruit gegaan. Het heeft een meer volwassenere uitstraling.
De spoiler in de achterlichten vind ik er wel apart uitzien, maar wel gaaf
http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/Boxster-981-2012/Porsche-Boxter-981_11.jpg
@ErikkNL: spoiler is zeker vet bedacht!
Wat blijven we in Nederland toch CO2 ridders! Een automaat = meerprijs.. In Nederland minder CO2 is automaat gratis plus nog een bonus! Dank heer de Jager!
Interieur ziet er goed uit. Vraag me wel af of die pk’s kloppen? En die prijzen zijn wel apart. Standaard Boxster met PDK goedkoper dan handbak (200,-)? En bij een S is het verschil zelfs 1900,-.
“Standaard zijn beide modellen voorzien van een handgeschakelde 6-bak, maar optioneel is er ook een PDK bak met 7 verzetten leverbaar.”

Wel apart dat de standaard bak duurder is dan de optionele PDK. Je zou denken dat ’t andersom is.
@rotarypowah: doordat je auto met PDK minder CO2 uitstoot betaal je dus minder CO2 “boete” en dat weegt op tegen de meerprijs van de PDK bak.

De netto catalogusprijs van de Boxster met handbak vergelijkt met die van Boxster met PDK bak dan is die met PDK bak duurder.

Als alle BPM & Co2 rekensommetjes er overheen gegaan zijn dan blijkt dat de versie met PDK goedkoper is, dankzij het feit dat die auto minder CO2 uitstoot.

Het is krom, maar het is zo.

Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij Ferrari. Een 458 Italia kost netto 167.383 (met en zonder HELE aka start-stop). Na het BPM rekenwerk kost de versie zonder hele 273.293 euro en de versie met HELE kost 252.365.

Je zou dus wel gek zijn als je niet zou gaan voor de 458 met HELE/start-stop. Je moet het gewoon nemen en desnoods niet gebruiken en je bespaart 20.000 euro.
Dit stond vorige week toch al uitgebreid op de site van porsche?

Schitterende auto trouwens en dat rode interieur is echt ge_wel_dig mooi!
Ik vind het maar een saai dashboard: leuk voor in een Passat maar niet voor in een sportwagen.
Doe mij dat porno rode interieur maar, heerlijk!
Ik wordt er nog niet echt warm van… beetje te saai zelfs! :/
@kliko: Wat vind jij dan een mooi interieur, in dezelfde prijs klasse?
@d15b2: Wie zegt dat ik het alleen over het interrieur hebt? Goed het artikel gaat erover, maar ik heb het over de auto an sich…

Voor mijn gevoel mist het wat spanning en wat racy elementen. Maar misschien past dit niet helemaal bij de ‘normale’ versies van Porsche.

Maar geef toe, ben ook geen groots fan van het merk. Kan het waarderen als er 1 langs komt scheuren op de autobahn. En dan krijg ik wel een lach op mijn gezicht. Maar dat is het ook…

Heb verder geen concreet alternatief voor je. Maar moet dat per se dan?
@kliko: Geen sneer naar jou oid – Ik had hier een heel verhaal getypt maar het is eigenlijk niet de moeite waard.
@d15b2: doe geen moeite. ;)
Ik vind het eigenlijk wel schokkend dat er niet standaard knop bediening op het stuur zit…
Geef mij deze maar, kan geen betere samenstellen met de configurator. Ik twijfel wel nog tussen dit grijs of carrera wit.
http://files.porsche.com/filestore.aspx/normal.jpg?pool=multimedia&type=galleryimage&id=981-bos-gallery-exterior-11&lang=none&filetype=normal&version=1
@vale46: Helemaal mee eens! Echt schitterend!
@erce: nu nog kijken waar de knop “in winkelmand plaatsen” is en daarna afrekenen met iDeal. ;)
@kliko: En dan “Uw saldo is ontoereikend.” ? :lol:
@Scorso: of gewoon keihard dik in het rood staan. *snik…* :lol:
@Rick-dos: Ik vind dat stuur zonder knoppen mooier dan het stuur met knoppen.
Mooi hoor! Alleen weet ik niet of ik de zwart met gelig groen zou nemen.
Mooi! wordt weer een toppertje voor Porsche in the years to come. Interieurkleuren vind ik trouwens fraai. Dat rood in een zilveren wagen is de max (alleen voor mensen die durven)
Het middenconsole vind ik wel mooi gedaan. Alleen de kleuren, wat vies! De gene die met dit interieur rijdt is niet alleen gek, maar rijdt ook goed voor lul.
Het interieur vindt ik erg tegenvallen ten opzichte wat we normaal van Porsche gewend zijn. Erg fantasieloos, lijkt zo uit een duizend in een dozijn Koreaanse middenklasser geplukt te zijn. Qua materialen zou het vast wel top zijn, als het dan toch moet doe mij maar een zilveren of witte met rood interieur. Maar liever een Porsche 993 Targa S met zo’n heer lij ke luchtgekoelde roffel..
Wauw! In het zilver, rood intrieur en een PDK-bak!
typisch porsche prima interieur dus
mooi de kleuren zijn niet echt mooi
Heerlijk!
Een boxster S met PDK is goedkoper?
@mrbones: dat heb je goed gezien
@robbie: maar waarom? PDK is toch gewoon DSG als ik het goed begrijp..? Of loop ik nu onzin uit te kramen? :lol:
@kliko: met DSG stoot je minder co2 uit en betaal je dus minder belasting. Heb ik hierboven in de comments al uitgelegd.
Dat heet beige als ik me niet vergis..
@Teerdz: stel de kleuren van je monitor eens bij ;)
Het zou kunnen zijn dat de vraag al gesteld is, maar is de PDK nou goedkoper? Ik zie het niet vaak (lees nooit) dat een optie goedkoper is dan de standaarduitrusting.
Nog een paar zwarte accenten in het rode interieur, zoals de matten en sommige alu lijsten en dan is die heerlijk.
Zwarte mooi en strak maar dat rood…
Een beetje kleur moet zijn, maar rood alsof je als chirurg (doelgroep!) een endoscopie op Mao aan het uitvoeren bent is echt te veel van het goede.

Uit de foto’s blijkt maar weer hoeveel mooier het SportDesign stuurwiel is dan het lelijke multifunctionele stuurwiel.
De microsite over de Boxter is erg leuk, ik ben overtuigd, het blijft toch de meest aantrekkelijk Porsche. http://imp.porsche.com/microsite/boxster/netherlands.aspx?ws=1

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).