Dit zijn 5 BMW-vernieuwingen voor het najaar

Auteur: , 26 Reacties

De Duitse autofabrikant gaat de herfst in met een aantal upgrades voor zijn modellen.

Dit zijn de 5 BMW-vernieuwingen voor het najaar

Het is dit jaar druk, heel druk met alles wat Duits is. Audi, BMW en Mercedes brengen aan de lopende band nieuwe modellen op de markt. Dat zal dit najaar niet stoppen en dan zijn er ook nog updates voor bestaande of reeds geïntroduceerde modellen. BMW heeft de upgrades voor het najaar van 2019 bekendgemaakt. Je leest ze hieronder.

1. Mild hybrid voor de BMW 5 Serie
BMW introduceert mild hybride techniek op de 5 Serie. De 520d en 520d xDrive Touring zullen voorzien worden van een 48v starter. Het systeem helpt het brandstofverbruik te verminderen. Met deze techniek is de diesel tot 0,3 l/100 km zuiniger. Ook nieuw voor de 5 Serie is dat de M550d xDrive Sedan en M550d xDrive Touring dit najaar uitgerust kunnen worden met de optionele laserlampen, bekend van onder meer de 8 Serie en X7.

Dit zijn de 5 BMW-vernieuwingen voor het najaar

2. Trekhaak voor plug-in hybride BMW’s
De 330e Sedan, de 530e Sedan en de 530e xDrive Sedan krijgen een trekhaak als optie dit najaar. De hybride modellen mogen maximaal 750 kilogram gaan trekken. De trekhaak is elektronisch en is niet zichtbaar wanneer deze niet nodig is.

3. M Performance voor de M135i xDrive
De nieuwe BMW 1 Serie in M35i xDrive-trim komt dit najaar in aanmerking voor M Performance goodies. Met de introductie van de nieuwe M135i xDrive lieten de Duitsers al zien wat er zoal mogelijk is. Denk aan carbon spiegelkappen of een nieuw uitlaatsysteem.

Dit zijn de 5 BMW-vernieuwingen voor het najaar

4. Carbon dak voor de 8 Serie Gran Coupé
Voor een zwaarlijvige auto als de 8GC zal het weinig uitmaken, maar voor wie het wil is het straks mogelijk. BMW brengt een nieuwe optie naar de 8 Serie Gran Coupé, het zal mogelijk zijn de auto met een carbon dak te krijgen. Het is een Individual-optie en enkel voor de M850i xDrive Gran Coupé.

Dit zijn de 5 BMW-vernieuwingen voor het najaar

5. Individualisering voor de X-modellen
De BMW X5, X6 en X7 krijgen nieuwe opties. Het gaat hier om voorstoelen met memory, massage en ventilatiefunctie, 22-inch Individual velgen, nieuwe Individual kleuren, een Individual Merino lederen interieur, een Individual alcantara dakhemel en interieurstrips in Piano Finish Black.



26 reacties

Geen schokkende lijst toch? Ik had gehoopt op de nieuwe M3, maar wellicht wat te vroeg. Dan maar volgend jaar.
@dutchdriftking: M3 gevraagd M135i gekregen…

Klinkt als een kerst-klassieker
@tjorque: als ik hem krijg doe ik niet moeilijk👌
@dutchdriftking: De gekregen pony zal ook verzorgd worden 😚
Ondanks het feit dat nu z’n voorste hoefjes het meeste slijten.
@tjorque: Dan zetten we hem op marktpaards en kopen we van de verkoopprijs een echte Stallion!
Woow heftig. Sorry maar dan krijg je een optie voor een trekhaak. Mag je er nog niks fatsoenlijks achter hangen. 750kg zal ook wel het geremde gewicht zijn. Qua design ingehaald door Kia, en nu ook al qua hybride techniek.
@jpoers: dat is wel heel kort door de bocht. BMW kiest voor deze afstelling zodat ze lekker zuunig zijn. En als je wel iets zwaars moet trekken kies je gewoon een andere uitvoering.
@cloverleaf: de aanhangerliefhebber zal dus moeten overstappen als ze naar schoner rijden willen bv XC40 hybrid
@ventinove29: of een paard
@kennone: zo schoon is een paard niet hoor op 100 km… 😂
@ventinove29: de aanhangerliefhebber moet gewoon een lekkere diesel rijden! Met een aanhanger rijden is sowieso niet heel goed voor t milieu!
@cloverleaf: beetje jammer dat je 95% van de tijd niet kan genieten voor van het lagere verbruik omdat wel eens een aanhanger wilt meenemen..
@flutterby: precies dat ja. 1x per maand eens een keer met een aanhanger langs wat werken en zit je meteen klem. Heb nu een phev die wel gewoon 1500kg mag meenemen aan de haak. 75% van de tijd heerlijk op elektra en die andere 25% de peut er doorheen gooien. Sta een stuk minder vaak bij zo’n stinkende brandstofpomp.
@jpoers: Maar als je op pad wil met een paar (elektrische) fietsen of mountainbikes kan dat dan dus mooi wel. Ik denk dat die groep groter is dan degenen die regelmatig met een aanhanger bezig zijn.
Zo top!!
En een hoge BMW bobo gaat nu naar VW ……. gaat daar ook helemaal goed komen! 🤔
Om de één of andere reden kan je aan de stance van die nieuwe 1-Serie zien dat het voorwiel aandrijver is. Drie keer niks.
@8cylinder: Ik zie aan deze stance dat het awd is. Maar jij hebt er sws meer kijk op denk ik.
@fmgarcia: Hoeveel 4wd’s ken jij zonder voorwiel aandrijving?
@8cylinder: dat heeft weinig met stance te maken. Doordat de motor er nu in dwarsrichting in ligt is de neus korter. Dit is direct te zien aan het stuk carosserie tussen voorwiel en voordeur
zwaargewicht 8 gran coupe valt reuze mee tov zijn concurrenten hoor! 8 gran coupe: 1875kg, mercedes amg gt 4door coupe: 2025kg, maserati quattroporte: 1990kg, porsche panamera: 1870kg. het is gewoon de tweede lichtste!
@jonathan1996: Ik denk dat het ‘verplaatsen’ van het gewicht relevanter is in deze, door het carbon dak heeft de auto een stuk minder gewicht bovenin en dat komt het sturen ten goede
@lekkaah: Geen mens die dat merkt natuurlijk. Enkel de dakplaat is carbon, de structuur er onder niet. En zelfs als dat wel zo is: Wat zal het schelen, 4 kilo? 6? 15? Hoe dan ook: als je achter elkaar dubbelblind met een 8-serie met en zonder deze optie gaat rijden en je kunt zeggen welke die met het carbon dak is op basis van cocncrete bevindingen (en dat is niet iene-miene-mutte en dan als je gelijk blijkt te hebben triomfantelijk “zoe je wel!” roepen) ben je een hele grote…! Volgens mij is er ook niemand die in zo’n auto rijdt die aan het weggedrag kan voelen of de tank vol of leeg is, om maar eens wat te noemen.
Die 1-serie. Kunnen ze die niet beter omdopen naar 2-serie active tourer?
Jongens, jongens. Wat verwent BMW de wereld toch. De IAA is nog niet afgelopen of er zijn alweer vijf (5!) verrassingen/primeurs. Van een trekhaak voor de plug-in hybrides, via carbon spiegelkappen (!) voor de nieuwe BMW 1-serie naar een carbondak voor de BMW 8-serie. Scheelt bij de laatste zomaar even 15 kg! En het zwaartepunt komt 0,218 cm lager te liggen!
Poe hee! BMW is on a roll!
Een electronische trekhaak, qu’est-ce que c’est?
Bahahaha, “nieuwigheden” bij BMW… Een trekhaak… ik ging neer… Priemiejuuuuuuuuuuum, sjonge jonge, dit slaat alles… Kan je ook een trekhaak op je turbo-3-cilinder-FWD bimmer dan ?
#epischefaal

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).