Dit zijn de eerste rijbeelden van de Toyota GT 86!

Auteur: , 161 Reacties

BOEM! Opeens worden we geconfronteerd met de harde realiteit dat Toyota langzaam wegkruipt uit de muesli-hoek. Het merk dat onze linkerbanen volstouwde met lease-Priussen heeft eindelijk weer een gave gooi-en-smijt-auto met achterwielaandrijving!

De details van de vannacht onthulde GT 86 hebben we vanochtend al aan jullie voorgelegd, dus daar hoeven we weinig woorden meer aan vuil te maken: 2.0-liter boxermotor, 200 pk, 205 Nm, lage zitpositie, laag gewicht en een laag zwaartepunt. En het heeft even geduurd voordat deze auto de overstap maakte van conceptversie (FT-86) naar productiemodel, maar de spreekwoordelijke beer is nu eindelijk los. Medio 2012 begint de uitlevering, een NL-prijskaartje wordt begin volgend jaar bekend gemaakt. Nou Subaru, kom maar door met jullie evenknie.

De eerste beelden van de GT 86 op Spaans asfalt check je HIELLLLL.
Toyota GT86

In de comments kwam zojuist onderstaande review al voorbij. Een select gezelschap van Japanse journo’s heeft al even in de GT 86 mogen rijden. Hun eindconclusie? Geen idee, niemand op de redactie praat Japans. Dus weet je wat er gezegd wordt, laat het weten in de comments. (Hoedtik voor @d15b2)



161 reacties

Zo ziet ie er echt stukken beter uit dan op de foto’s!
De nieuwe Toyota Celica, nu bij een dealer bij u in de buurt!

Had er meer van verwacht.
@Mixpower: +1. Hij kijkt scheel, en er is niks speciaals aan het uiterlijk.
@theblackstig: Helemaal wel, als jij dit op een Celicia vind lijken, ben je echt schil. Dit is btw de gaafste Toyota ooit (design is goed), komt nooit voor, een wel leuke Toyota.
@Mixpower:
Juist, want deze heeft ook voorwielaandrijving en 140 pk……eerst denken, dan posten.
Kijk dit zijn duidelijkere en meer informatieve beelden hier heb ik meer aan om een duidelijke mening te geven. Sommigen moeten hun bril afdoen, dit is gewoon een mooie auto.
Meh, ik word er niet echt warm van. Hier in Malta rijden wel wat Trueno’s rond en die zien er een stuk cooler uit. En de vorige generatie Celica oogt ook heel wat aantrekkelijker dan dit. Nuja, het zal wel leuk rijden denk ik.
-edit: nutteloze bijdrage-
@love4sportcars: Dus je doet echt helemaal inloggen, alleen om het woordje “boeiend” met ons te delen? Probeer het nu nog eens een keer ;)
ehhhh tsja ik kijk nog een keer goed naar het interieur en wat zie ik? Mooi hoor zo’n VW Golf stuur met een andere vormgeving, het lijkt er echt verdomt veel op..
Ohja en het design had goed kunnen zijn als ze wat anders met de koplampen hadden gedaan, het lijkt nu wel of ie voor en achter een bril nodig heeft, geen luie ogen maar luie koplampen.
@tuning:

VW Golf stuur? Omdat het rond is? Gemiddeld VW stuurtje is veel drukker bezaait met knopjes en lampjes en weet ik veel wat allemaal.
@Jesper @integraturbo

Nee gewoon omdat het weer lijkt alsof toyota aan het knippen en plakken is gegaan. Naar mijn mening ziet het er gewoon uit als: Kom we pakken een stuur van een ander merk, we plakken en knipper er wat af en hoppa we hebben een nieuw lelijk gedrocht dat we een stuur noemen.
@tuning:

Als je daarmee bedoelt rond en driespaaks is je reactie weer even goed onderbouwd als we gewend zijn van je. Dus kom dan met argumenten waarom dat zo is.
@tuning:

Ja en verhip…de wielen zijn ook nog eens rond :)
@tuning: VW stuur met een andere vormgeving? Ehhh, huh? :roll:
@integraturbo:
@integraturbo: oops lege comment.. Anyway.. Ik wilde inderdaad daar ook al op reageren. Lekker zichzelf tegenpraten :)
@jzaero: leer jij nou eerst maar eens een comment te plaatsen zonder dat je dubbel post met 1 lege comment erbij.
Als je de gelijkenis niet ziet tsja jammer dan, ik vind dat het wel zo is en daar blijf ik bij, klaar.
@tuning: Haha, omdat per ongeluk drukken op de ‘Send’ knop op een telefoon nooit kan gebeuren? Je praat jezelf gewoon tegen door te zeggen dat het een ‘Golf stuur is met een ander ontwerp’. Dan is het dus geen Golf stuur slimmerik.
@tuning: Bovendien kan ik er ook een willekeurig Audi, BMW, Mercedes, Subaru, Nissan, Alfa Romeo of welk merk dan ook erop plakken, het is gewoon een stuur. Get over it.
@jzaero: en het is gewoon een platgeslagen toyota yaris, get over it
@tuning:

Ja hoor want heeft ook rwd en een boxer natuurlijk.
@tuning: wat heb jij gesmoked om hier een Yaris in te zien? Ik neem aan dat je gewoon een flink gekleurde bril op hebt waardoor je niet meer objectief naar dit merk kan kijken. Zo kom je nu over. Ik vind het namelijk een heerlijke wagen terwijl ik niet fan ben van Toyota’s. Why should I ‘get over it’ if it’s not a fact that you just stated.. ?
@tuning:

Je hebt net bewezen dat je niet serieus genomen wil worden. Dit is net zo min een platgeslagen Yaris als dat een 991 een platgeslagen Beetle is. Snap je dat soms wel?
@tuning: je bent gewoon jaloers op toyota,je vind het stiekem wel een leuke auto Whahahaha
Enigste voordeel is is dat het een boxermotor heeft. Verder heb ik teveel afgunst voor het merk Toyota! -idd door die kutprius- Dat ik dat lelijke paradepaardje niet wil hebben. Gooi en smijt auto heb ik al. Geen zorgen dus ;)
@euro95:

Een golf 2 met 8 kleppen? Is maar wat je spannend vindt ;)
@speedlimit: Goed zo, nu doe je ff op men naam klikken en ff goed mijn kenteken checken. Eerder een golf 4 met 8 kleppen ;) Oh laat maar bram, je bent toyota fanboy.. ;)
@euro95:

Klopt idd vag fanboy…en profiel bekijken gaat niet via de AB app.
@speedlimit: Je failed zelf net zo hard stumper, profiel bekijken kan namelijk wel.
@euro95:

Stumper ben je zelf…via de Android app gaat t niet.
@euro95:

By the way nu ik t gezien heb…je profiel klopt niet “geïnteresseerd in alle auto’s van alle merken”
FAIL!!!
@speedlimit: Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in ALLE auto merken/modellen, maar dat zegt niet dat ik alle auto merken/modellen mooi vindt. Ook jij, kijken, denken en dan pas reactie plaatsen.
@euro95: *vind* als er ik voor staat….
@mar10us: Neen! Juist is vindt, met -dt. Het onderwerp bij vindt is het betrekkelijk voornaamwoord die, en die verwijst naar het, een derde persoon. Vind(t) moet daarom in de derde persoon staan en krijgt dus een t achter de stam (vindt).

We kunnen — om de zin wat inzichtelijker te maken — het woordje het vervangen door degene. In ‘Ik ben degene die dit onzin vindt’ hoort de persoonsvorm ben bij het onderwerp ik; vindt hoort bij die, en die verwijst naar degene. Het wordt allemaal nog duidelijker als we de volgorde van deze zin veranderen: ‘Degene die dit onzin vindt, ben ik.’ Je kunt ook horen dat er een t achter vind moet als je een ander werkwoord gebruikt: ‘Ik ben het die dit onzin noemt’: het is niet noem maar noemt, en daarom ook vindt met een t.
@euro95: Golf 4 8 klepper “Gooi en smijt auto heb ik al”

FAIL!
@integraturbo: Doe jij nou ook eerst eens kijken, denken en dan pas reactie plaatsen. Ik heb een seat ibiza 1.9tdi 171pk en een koppel van 400. En ja! er zijn dingen aangepast, en ja het is een heerlijk gooi en smijt autotje. Als je dat anders kan beweren omdat het 8 klepjes heeft, ben je een stumpert..
@euro95: Seat? Nog meer FAIL!
@integraturbo: Probeer de punten die je maakt eens te onderbouwen. Nog een keer, omdat je zo vreselijk laat van begrip bent -in de stille hoop dat je dit nog vaak doet nalezen- : “Kijken, denken en dan pas een reactie plaatsen”.
@euro95:

Zielig hoor die pompverstuivertjes…was n common rail te duur voor je?
@speedlimit: Neen, het ASZ blok staat er om bekend als één van DE betrouwbaarste blokken. Common rail hoeft van mij niet. Als je tegen mij zegt auto. Denk ik: Veel km’s rijden, lekker goedkoop, klein en makkelijk en ook nog eens sportief! Daarbij mag ik ook met onderhoud niet klagen. Wat iedereen ook loopt te kk’eren of tegen de Seat Ibiza heeft, moet je jezelf één vraag stellen. Kun jij zeggen dat je in een relatief goedkope auto nog nooit hebt stil gestaan? ;)
@euro95: Ik sta geregeld stil. Stoplicht, parkeerplaats, tankstation, onder de carport, wasstraat etc..
@integraturbo:

+1 ;)
-edit: nutteloze bijdrage-
@euro95:

Laat je niet opnaaien door die luster aka speedlimit.

Die knakker is niet eens in staat om een simpel rekensommetje te maken mbt de kosten inzake onderhoud van een willekeurige auto, de garantievalkuil van Kia te snappen, of de onderhoudsintervallen van de VW Up! begrijpend te kunnen lezen ….. heeft alleen maar een grote bek, verder niets. Als het om inhoud gaat, dan druipt ie als eerste af.

Je weet wel, blaffende honden bijten niet, hij is een keffertje.
@parkeerwacht:

Oh ja joh…je ontwijkt me anders maar al te vaak…is t omdat ik golf en golf plus in 1 zin zet?
Om nog maar te zwijgen over je blunder in t GTR topic :)

@rechercheur: Dank :) Dat had ik even nodig. Het is inderdaad wel te zien, wat voor loser het is. 2x reageren op wat jij zei. Zucht..
@euro95:

Zozo loser nog wel…en wie heeft er al 2x n edit gekregen dan.
Als je nou niet te veel offtopic gaat en onzin uitkraamt dan is er niks aan de hand ;)
Als je deze toyota niks vindt wat doe je eigenlijk dan nog in dit topic?
@speedlimit: “Als je nou niet te veel offtopic gaat en onzin uitkraamt dan is er niks aan de hand ;) ” Whahahahahahahah de koning van Off Topic en onzin spreekt. Jij en politieman doen niet anders.
@E34M5Touring: Nee, hij zegt niet dat hij politieman is. Hij doet net als of. Hij stelde “Jij ziet een nickname en een avatar, en je gaat er vervolgens gemakshalve van uit dat ik dan rijksambtenaar / diender / agent zou zijn ….” zo’n 10 minuten gelden in een andere toppic. We moeten wel eerlijk blijven tegen elkaar, we zijn allemaal volwassen mannen… geloof ik.
@lastbiltekniker: A)Ik had het over Speedlimit, ga zijn reacties de laatste maanden maar is terugkijken, dan snap je wel wat ik bedoel. Je zou bijna denken dat je op spellingsblog.nl zit met die twee.
@E34M5Touring: maar eens terugkijken…
@baasbas: Like i said, Spellingsblog.nl
@E34M5Touring: Sorry, flauw, maar ik kon ‘m niet laten liggen ;)
@baasbas: Hey was ook open doel ;) no worries mate!
@E34M5Touring:

tsja, speedlimit aka lawaaipapegaai, veel kabaal zonder inhoud …

;-)
@parkeerwacht:

Jaja en daarom drukte ik dus ook met je neus op de feiten: golf = geen golf plus!
@speedlimit: Nogmaals, jij bent de loser hier. Waarom? Jongen, ga naar school.. Je bent nog te dom om te tellen.
@euro95: Je had je punt al wel gemaakt hoor, we zitten hier ook weer niet op driedubbelafzeikblog.nl
@rechercheur: Neem aan dat je met “luster” het door jou vaak gebruikte woord ‘lutser’ bedoeld.
@euro95:

Had dan lekker n arosa of lupo genomen als je lekker klein en goedkoop vag rommel wilt.
Feit blijft wel dat die pompverstuiver dieseltjes herrie maken.
-edit: nutteloze bijdrage-
-=edit: doe het dan niet=-
@euro95: wie heeft je die cijfers gegeven, zou ze met een zeer grote korrel zout nemen. 400nm ?, lijkt me met Ibiza al uitdaging om 200nm nuttig te gebruiken.
@faithnomore: Hoe kom je daarbij?
Prachtig, eindelijk!! Dat interieur is ook heerlijk Japans-retro. Klein simpel stuur, korte pook, toerenteller in het midden (!) en tuimelschakelaartjes in de console, ik kan niet wachten!! :D
Buiten zijn achterkant vind ik het een geslaagd ontwerp. Er zullen er zijn die het niet met me eens zijn, maar hij deed me in het filmpje af en toe aan een hyundai genesis coupe denken.
2-3 cm lager op z’n poten aub!
@jackl: yep dat was ook het eerste wat ik dacht, koni schroefset eronder 40 mm verlagen en die ballonbanden vervangen door 255/35R18 achter of nog beter 19 inch…
Is gewoon een sportief bakkie, maar dat is moeilijk te behappen voor de vaggers.
@norge: De hoogste baas van VAG zal bij de introductie aan de pers weer aanwezig zijn op de Toyota stand. Om deze auto aandachtig te bestuderen zoals hij het al eerder deed :P Ik houd van de Japanse techniek
@agera:

Precies…downsizing en 20v techniek had toyota al in de vorige eeuw ;)
Moeilijk deze Toyota GT-86 of de Subaru BRZ STI allebei zeer strak I love Japanese :P
Hoe laag is laag gewicht? Wel erg bepalend voor 200 pk en iets meer Nm. Want heel erg sexy zal deze auto niet rijden met 1.550 kg op de schaal.
@highperformance: Zo rond de 1250kg dacht ik. Licht genoeg dus.
@bozewolf:
1180 kg zelfs, volgens Toyota UK.
@Lan_Evo: Netjes hoor…
+1 als je Toyota hypocrieten spleetogen vindt ;) Eerst een red-moedertje-aardkloot auto maken, en nu met de racertjes komen…
http://image.spreadshirt.com/image-server/image/composition/16099352/view/1/producttypecolor/2/type/png/width/280/height/280/toyota-fanboys-for-a-moment-consider-it-may-not-be-a-conspiracy-link-submitted-by-skilled1-march-12-2010_design.png

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSS6SEZHgRBjIUlYmlD4Q4vXFJvpmXrooQH1_xnB_HrgH6CXwU_-NyBQWdK-g
@euro95: je kan je maar ergens druk om maken hé. In het verleden aangereden door een Prius? Ik voel enige opgekropte woede. En als fanboy van Porsche en Seat vinden dat andere fanboys dood mogen is net zo hypocriet en wellicht een beetje ziek.
@Supra1981: Er zijn er meer hier en ik snap dat werkelijk niet haat koesteren jegens andere merken omdat ze het niet mooi vinden of auto’s zijn van concurrenten.
Je kunt het mooi vinden of niet maar gelijk zwart maken of gelijk de grond inboren is toch triest.
@agera: helemaal met je eens. Ik heb ook een voorliefde voor een merk, maar ik kan ook genieten van een mooie Audi, BMW, Citroën of Nissan om maar wat merken te noemen.
@agera: Daarin ga ik met je mee! Ik hoop immers dat jullie mij geloven dat dit niet mijn moedwillige insteek is geweest. Toch gedaan.. Idd niet zo slim. Ach, ik mens zijnde maak helaas ook fouten ;) Excuses als ik iemand met mijn toyota haat heb beledigd!
@Supra1981: Point taken! Gelieve reactie te lezen naar : agera ;)
@euro95: Eerst zaniken dat Toyota geen interessante auto’s maakt. Komen ze een keer met iets leuks en het is weer :cry:
@integraturbo:

Iets leuks?

De concept-auto zag er leuk uit, dit is een grote mislukking ….
@rechercheur: Kan zijn, ook al werd hij in productie genomen zoals de concept, had je nog niet toegegeven dat je hem mooi vond..

Dit is voor Toyota gewoon weer een stap in de juiste richting. Als deze GT 86 goed verkoopt (buiten NL twijfel ik daar niet over) dan komen ze vanzelf met een sportievere versie. (“Nürburgring” en “Tokyo” Edition..) ;)
Toffe shit. Mn Japans is wat roestig maar ze zijn volgens mij gematigd positief.
Dat hoog op z’n poten valt dus behoorlijk mee :)
Renders in t vorige topic zoals ik al eerder zei geven n ander beeld.
Het uiteindelijke resultaat vind ik toch wel een tegenvaller als ik het vergelijk met de eerdere concepten… het doet me eigenlijk nog het meest aan een Hyunai Scoupe denken en dat is ggeeeeen compliment!! 200 pk is niet heel slecht maar heeft een waarschijnlijk minder wegend Golf GTI’tje ook al en het koppel is nog lager dan dat van m’n boormachine… ;-)

Hij klinkt wel lekker op het filmpje en kan zo te zien ook lekker wat toeren draaien… Wachten op een snellere versie met een wat ‘scherper’ uiterlijk –> zoals bijv. de Scion-versie…

P.s. Hij mag ook wel wat lager bij de grond en die ballonbanden zijn het ook niet echt…
Graag gedaan. Doe hem maar in het wit zoals je in het 2e filmpje ziet @ 1:10
Doelgroep van deze auto…

http://www.filehurricane.com/photos/7162007115229PM_ricer_10.jpg
@Rick-dos:

Krijg nou de…en ik al die tijd denken dat je n bmw hebt,blijk je een chrysler neon te hebben.
@speedlimit:

Moet je ook niet doen dat “denken”. Krijg jij hoofdpijn van…
@Rick-dos:

Je zou maar niet kunnen “denken”…en een plaatje van jezelf posten ;)
@speedlimit:

Ik zou niet weten hoe dat is. Leg jij als expert het eens aan iedereen uit. ;)
@Rick-dos:

“Hoe dat is”…in normaal nederlands zit dat “hoe dat moet” moeten zijn.
Zie je nou wel dat je niet kan denken…laat dat maar aan anderen over ;)
@speedlimit:

Zit = zou ;)
-=edit: alle kleine jongetjes moeten weer netjes stil op hun stoel gaan zitten=-
@speedlimit: Dit topic ben jij nu al twee keer in een discussie geweest. Kan ook aan jezelf liggen natuurlijk. :|
@mdemooistelettervanhetalfabet:

Daar is oa ook n blog voor bedoeld voor t geval je t nog niet wist ;)
Achterwiel lijkt bijna te klein en te dun om die wielkast te kunnen vullen, doe maar 1 of 2 inch groter en wat breder *geen grappen over vriendinnen die dat ook zeggen*
Japanners zijn goed bezig petje af groots respect voor ze na de Nissan GT-R, deze Toyota GT-86 en Subaru met zijn BRZ heb ik niks te klagen. Dit soort projecteb kan ik alleen maar toejuichen en mijn sympathie voor Japanse auto’s wordt alleen maar meer en meer.
@agera: projecten
@agera: je vergeet de LF-A
Jongens, Zoek de verschillen!
http://www.lexus.com/LFA/images/LFA_noflash.jpg
@euro95:

Ehh… heb je ff? Weet jij uberhaupt waar je over praat?
@Jesper: Toyota zal qua design best wel inspiratie hebben opgedaan van de LFA. Maar dat mag best de LFA is tenslotte een prachtige auto en onderdeel van het Toyota concern.
@Jesper: Betere vraag, weet jij wel waar je over praat? Beetje domme vragen die je stelt…
@euro95:

Joh… V10 vs 4L, vermogen, prijskaartje, afmetingen… maar omdat de koplampen een vergelijkbare lijn vertonen moeten we op zoek naar verschillen?
@Jesper:

4L… what was I thinking… flat 4!
@euro95: Die zijn er wel, maar who cares? Het zijn beide parels en ik ben er in ieder geval helemaal weg van van beide auto’s om precies te zijn.
@euro95: Nou je het zegt! die badges zijn anders! Tssss.
@euro95: Is je dat nu pas opgevallen? :D
LF-A is van een dochter van Toyota, dus het is niet zo vreemd dat ze eens even gaan piepen zijn.
Het is zelfs een compliment dat de GT-86 op de LF-A is gebaseerd, want dat was een mooie auto.
Toyota heeft er een soort slap aftreksel van genomen en er nog wat eigen vormen aan toegevoegd.
Gaaf waggie
Wat een walgelijk lelijk hok…
@vlammer: zo kan die wel weer.ik vind hem helemaal te gek.Whahahaha
Wat een geweldig geluid!
Uiterlijk valt tegen na de concepts, prijs valt heel hard tegen na de beloftes dat hij betaalbaar zou worden..

Ik had gehoopt op een Clio RS met achterwielaandrijving. Maar we krijgen een Toyota Genesis voor meer geld met minder PK.
hmmmm… niet geweldig dat uiterlijk. Als hij 31 mille gaat kosten is er wel een doelgroep.. weet iemand prijzen of moet ik beterrrr lezennnnn?
@baseone: Ik weet niet waar jij die 31 mille vandaan haalt? Medio 2012 begint de uitlevering, een NL-prijskaartje wordt begin volgend jaar bekend gemaakt
Net als zijn Subaru broertje vind ik dit echt een serieus gave kar! Ik zit echt met ongeloof te lezen hoe negatief de meeste mensen zijn over deze auto.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, dus lelijk is lelijk. Maar dan wijkt mijn smaak af van gemiddeld. Mooi zo, dan gaan ze misschien nog stunten met de prijs.
@mynameisjeroen: het valt me trouwens op dat de reacties op autoweek van een heel ander niveau zijn dan op autoblog.
@mynameisjeroen: Absoluut zowel de Toyota als de Subaru zijn erg mooie auto’s. Op dit moment kan ik niet kiezen welke ik mooier vind de Toyota of de Subaru.
geweldig ding ik heb de voorganger plezierig om mee te rijden die zie je niet vaak een golf en audi wel das het verschil ervan en golf is gewoon een vervoermiddel een celica niet kijken ze nog eens naar om hopelijk dat ze nu wel betere materialen gekozen hebben voor binnen
Lol, te veel mensen behandelen deze auto als een handtasje, niet mooi bla bla. Denk eens even terug aan de originele AE86 (de Levin voornamelijk), dat waren stock nou ook niet echt beauties…ook heel hoog op hun poten etc. Het gaat bij deze auto alleen om het rijden en het is een basis om vanaf te werken, denk niet dat er veel standaard gaan blijven en als je deze stats ziet is het waarschijnlijk een zeer goede basis.
Hmmmm…. Iets roept nissan 350/370z bij mij op…..
Snap de vele negatieve reacties niet, maar nu Toyota eindelijk nog is een wagen uitbrengt die ik me nog zie kopen, is het weer niet goed. Mooi gewicht, leuke motor en aandrijving aan de juiste kant. Meer moet een mens niet hebben. En om wat te stoken, meer dan vw , Audi, Seat, skoda te bieden heeft.


Ben zeer geïnteresseerd in de prijs.
Het is een leuke auto voor onder de 25.000 euro, daarboven zal deze het zwaar in nederland krijgen.
Maar ja, de markt ligt niet in NL, de USA en andere landen zijn bepalend voor Toyota.
De auto boeit me geen zak, de comments des te meer. :D
De petjesauto is herboren

Wat een lelijk hok
@Volvo940polar: en een volvo 940 is wel een mooi hok wou je zeggen,liever deze dan die gammele 940 van jou.
@pikes83: Op je pik getrapt? :P Hij mag hem toch lelijk vinden, dat is niet verboden.
@Tommy2: dit is een vrij land kereltje,ik mag zeggen wat ik wil.Whahahaha
@pikes83: Twitter dan maar eens dat een geweer meeneemt naar het winkelcentrum. Het lachen zal je snel vergaan en je zult er achterkomen dat je niet alles kan zeggen wat je wilt! ;)
@Tommy2:

Nou nou…zo lijkt t wel verboden om te zeggen dat je n 940 gammel vindt.
Ik snap ook niet de negatieve reacties, ik ben van mening dat het merendeel van de mensen hier niet de essentie snapt van een sportwagen.

Een auto als dit koop je maar voor 1 ding, en dat is rijden. Als je dat niet begrijpt, raad ik je aan om niet meer te reageren op auto’s als dit.

Als je alleen al kijkt naar de specs dan is dit toch echt wel een veelbelovende auto hoor!

-1200 kilo
-zeer laag zwaartepunt
-bijna 50/50 gewichtsverdeling
-onafhankelijke wielophanging rondom
-achterwielaandrijving
-limited slip differentieel
-hoogtoerige lichte atmosferische 200pk boxer

Dit zijn gewoon stuk voor stuk ingredienten voor een fantastische rijders auto, net zoals de oude AE86. Je kan hier serieus mee gummen, ik snap echt niet de vergelijkingen met golfjes GTI en dergelijke, dat zijn heel andere auto’s, kijk nou maar eens welke van de door mij genoemde punten je daarin terugvind.

Ik betwijfel ten zeerste of de mensen die deze auto afkraken ooit wel eens zelf een auto op de limiet hebben gereden (en niet op hun eigen limiet), bijvoorbeeld op het circuit.

Wat de prijs betreft, ik hoop op 35.000 euro, dat zou net zijn. Denk alleen dat het hoger uit gaat vallen, maar dan heb je ook een auto met serieus potentieel, zeker na wat modificaties.
@panzerknacker: Oh maar ik heb niet het idee dat iemand de rijeigenschappen afkraakt. (papieren rijeigenschappen, reviews zijn nog nodig natuurlijk).

Zelf ben ik vooral teleurgesteld in het overgestyleerde uiterlijk wat erg goedkoop aandoet na de veelbelovende concept foto’s. Als dan ook nog eens blijkt dat hij helemaal niet zo betaalbaar was als beloofd/verwacht, tsja, dan kan ik alleen maar negatief zijn. 32.000 GBP in Engeland, dat gaat absoluut meer dan 35.000 euro worden.

Ik had een Clio RS Cup met achterwielaandrijving verwacht. Dan valt dit gewoon tegen.
Ja in dit klt land zeker niet het poten ze nog ff een paar duizend bpm bij en dan klagen dat de verkoop in ned slecht gaat alle maal de schuld van die dwazen door boven in die kamer
Eerst maar eens in het echt bekijken voordat ik een mening heb over deze nieuwe Toyota..maar ik denk dat het een leuke opvolger is voor mijn starletje :-)
***Sigh!!!*** Wat een discussies weer hier…
Jammer, want deze toyota, daar word je toch gewoon vrolijk van ? Ondanks dat ik het toch liever als een Subaru zie (ivm met de boxer motorisering) Ziet’ie er gewoon zeer goed uit en klinkt’ie errug lekker ! 200Pk Boxer, achterwielaandrijving en een spotief uiterlijk. Iedere auto liefhebber moet dit toch gewoon kunnen waarderen ? Ongeacht wat je voorkeur van merk is.
Persoonlijk hoop ik dat dit een ‘nieuwe richting’ is welke Toyota met deze auto inslaat. Dit krikt het (toch wel saaie) gamma van Toyota flink op ! Laat ze meer doorkomen met de nieuwe Supra, MR2 (of MR3 desnoods), Carolla Liftback (met achterwiel aandrijving liefst) en Celica.
Laten we a.u.b. stoppen met dit soort “Anti-zus-en-zo-discussies”….
Ik vind hem zeer mooi. Net zoals iedereen zegt niet zo mooi als de FT86 Concept, maar al met al zeer goed te doen. De neus is zeker niet slecht. Gelukkig zelfs wel clean gebleven. Ik was even bang dat ze hem zouden vern**ken met die ledjes troep van de concept FT86 II in Geneve. Het enige jammere er aan is de achterkant. Die Lexus-style lampen e.d.. afschuwelijk. Maar hij is super simpel heel dik te maken.

– Verlagen. Hij mag wel een centimeter of 6 tot 8 naar beneden.
– Een veel dikkere wielenset er onder. Grotere inch-waarde en vooral een veel grotere ET waarde. De wieltjes ogen veel te iel en smal t.o.v. de wielkast. Met een hogere ET waarde wordt de “stance” veel dikker.
– Gewone rode achterlichten er in.

Reken maar dat het met de rij-eigenschappen snor zit. Mede fijngeslepen door de mannen van Subaru, want de BRZ heeft dezelfde techniek. En maak je over die 200 PK niet druk. Er komt later ook een turbo-versie. Die blijft niet alleen voorbehouden aan Subaru.

En bestel hem meteen in een dikke kleur. Ik vind hem vooral in het blauw-grijs en zwart erg mooi. Zie hier:

http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?s=e49da1d7bd4e3780c97b6103abb176f4&attachmentid=2901&d=1322426572

http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?s=e49da1d7bd4e3780c97b6103abb176f4&attachmentid=2884&d=1322426521
@Freewarefreak: hoe weet je dat er ook een turbo versie komt?
@pikes83: Er stond toen de FT86 was geïntroduceerd een heel groot interview in de AutoVisie met de grote baas van Toyota Europe B.V. Deze ging toen dieper in op de techniek en de strategie voor deze auto. Deze zei dat. Ongeveer een jaar na de introductie van de “gewone” GT86 komt er ook een Turbo. En ook super logisch natuurlijk. Deze ligt allang klaar. Het is technisch niks anders als een Subaru.
@Freewarefreak: bedankt voor de info.
Even de vertaling van de jap,hij zegt dat de auto heel erg goed rijd een lage zit heeft en lekker aan het gas hangt.verder gaat mijn japans niet.
Ze hebben niet echt veel vertrouwen in deze auto (zie foto 12)
@bram97: +1 :-)
@bram97: Hahaha… goed gezien.. :P
@bram97: Ik denk dat ze er mee willen suggereren dat het een “heethoofd” is.. dus een agressieve bom op wielen. Vandaar de voorzorgsmaatregelen.. ;)
@euro95
Ik ben toch even op je vind/vindt verhaal blijven hangen. Ik ben geen grammatica-held, maar als ik “mooi vindt” door “meteen koopt” vervang, waarom klopt het dan niet?

On topic
Toyota heeft naar mijn mening met deze auto zeker een mooi product op de markt, waar Europa in deze sport\prijs classe weinig antwoord op heeft. Kan niet wachten op een test rit bij Subaru.
Nog nooit zijn er tot zo ver 150 reacties geweest voor een toyota onderwerp.
@pikes83: Dat is omdat deze auto geweldig is… ook al zeggen sommige van niet, diep vanbinnen zijn ze jaloers dat Toyota weer eens met een killer komt :D.
Wacht maar tot hij echt rondrijdt… de kopjes zullen draaien!
@G-Ammo: Helemaal mee eens. Dit is echt een Jap die ik begeer. Absoluut. Ik heb geen kinderen, hij heeft een kofferbak, etc. Deze zou ik echt als dagelijkse auto willen hebben. Even de benodigde aanpassingen:

– Verlagen. Hij mag wel een centimeter of 6 tot 8 naar beneden.
– Een veel dikkere wielenset er onder. Grotere inch-waarde en vooral een veel grotere ET waarde. De wieltjes ogen veel te iel en smal t.o.v. de wielkast. Met een hogere ET waarde wordt de “stance” veel dikker.
– Gewone rode achterlichten er in.

Ik ga zeker bij de Toyota dealer kijken als hij er is. Ik wacht wel op de Turbo.

En inderdaad wacht maar tot hij rond rijdt. Iedereen zeurt over het design. Dat is ook zo bij de GT-R. Die lijkt op foto’s ook niet zo stoer en cool. Tot je hem op straat ziet. Wat een kanon! Dat is met deze auto exact zo. Zeker weten. Kijk hoe hij oogt met grote wielen plat op z’n bek.. wat een beest..

http://i.imgur.com/3RA9V.jpg
@G-Ammo: dat geloof ik ook wel dat de koppies zullen gaan draaien zodra deze bolide voor bij komt rijden,deze toyota hebben we te danken aan meneer toyoda de achter neef van de oprichter van het bedrijf.die het sportiefe imago weer wil terug brengen,en hij is nu aardig goed op weg moet ik zeggen.en ik ben er vrij wel zeker van dat er ook nog wel een supra of iets dergelijks in de pijp lijn zit.
echt super zeg!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).