Dit zijn de specs van de nieuwe Spyker C8 Preliator

Auteur: , 38 Reacties

Het lijkt erop dat ze er dus echt een motor hebben ingestopt.

Specs-Spyker-Preliator

We wisten al dat Spyker een auto zou meebrengen naar Genève, de Preliator. Nu weten we ook waartoe dat ding in staat zou moeten zijn, mits ze er eentje gebruiksklaar weten te produceren. We hebben namelijk foto’s van de kaartjes weten te maken, waar de specs op vermeld staan.

Specs-Spyker-2

Zo zien we dat er een 4.2 liter V8 met compressor inzit, die 525 pk levert. Schakelen doe je zelf, met een 6-bak en hij het verbruik valt volgens het kaartje alleszins mee. 1 op 7,7 (wel een G-label). Zeggen ze. Voor de leaserijders, hij heeft een uitstoot van 314 gram CO2 per kilometer, dus je betaalt 25% bijtelling. Ja, we weten ook waar je die 25% over betaalt, want de prijs is ook al bekend, 324.900 euro en dan komen de belastingen er nog bij. Katsjing!!



38 reacties

Tjonge, ome Victor heeft zeker ook gezegd al 500 pre-orders te hebben?
@dutchdriftking: Minstens.
En hij rijdt op gebakken lucht?
@Hubert: Haha, scherp!!
@Hubert: Passend bij het luchtkasteel waar hij voor gezet wordt…
Ja leuk, niet dat we hem ooit gaan zien op de weg
Dit is in feite dus een C8 Aileron met supercharger.
Als je die wagen koopt mag je ‘m zeker zelf in elkaar gaan schroeven? Krijg je van ome Victor Muller een ikea doos met daarin alle onderdelen.
Zal best een leuke auto zijn, maar zou er nog iemand een aanbetaling durven doen?
Hoe is dat eigenlijk met die Venator bonds afgelopen?
@premiumduitser: Heeft hij toch nog iets geleerd van het avontuurtje in Zweden :’)
Compressor, geen turbo. Zal wel gewoon het ‘oude’ Audi V8 blok nog steeds zijn.
Ik benieuwd of ze hem ooit daadwerkelijk gaan maken.
@trustmeiamanengineer: Ze hadden er nog een paar in de schappen liggen inderdaad, dus die kans is aanwezig.
@nicolasr: Een compressor hoeft geen turbo te zijn. Kan ook een supercharger zijn.
@berlinetta: LOL, dude een Kompressor is een Supercharger.
@Mixpower: Om het wat complexer te maken: Een turbo heeft een turbine die een compressor aandrijft. De supercharger heeft een compressor die mechanisch (band of ketting) wordt aangedreven. De compressor perst gas samen.
@Mixpower: Naar mijn weten kan een compressor ook een turbo zijn. Ik dacht altijd dat een compressor een verzamelnaam was en dat het hetzij een turbo hetzij een supercharger is. Maar correct me if I’m wrong hoor.
@berlinetta: je hebt volkomen gelijk. Turbocompressor en mechanische compressor. Beide een compressor.

Alleen noemen we het af en toe anders.
@gtwillem: Ah kijk, bedankt voor de info!
@berlinetta: Ik gok erop dat het een gewone ouderwetse turbo is. Sterker, ik denk dat er twee turbo’s opzitten. Gewoon hetzelfde blok als in de C8 Spyder T bijvoorbeeld. Die hadden ze nog liggen, denk ik.

Maar zeker weten doe ik het niet.
@nicolasr: Ik moet niet gokken, blijkt. Volgens onze eigen wouter zit er gewoon een supercharger op het blok geschroefd…
@nicolasr: Alleen maar lekkerder! Superchargers vallen altijd in de smaak bij mij. Alleen jammer dat het op een luchtkasteel is geschroefd.
Nou niet te enthousiast worden hé. Ik kan ook een blaadje onder de ruit van de Agila van mijn oma leggen waar op staat dat er een 4,2L V8 met 525pk in ligt. Eerst zien, dan geloven!
Nou! Daar gaan we weer, dit voelt een beetje als zo’n kansloze student die telkens maar weer aan een nieuwe studie begint “omdat hij zich niet goed inzette”
De vraag is: gaat ie ooit in productie?
Het antwoord weten jullie wel, denk ik…
Ben ik de enige die hoopt dat het echt gaat lukken?

Ik zou bijvoorbeeld best een paar werkdagen meehelpen om Spyker weer erboven op te krijgen. En jij?
@acakoning: Hangt er vanaf of zijn boek Zo ben ik kapot gemaakt door de Zweedse overheid een beetje verkoopt of niet
@acakoning: Oeps.. was bedoeld als reply op @jaspervdwinden:
@acakoning: iedereen wilt dat Spyker lukt. Alleen iedereen weet na al die jaren dat het een groot luchtkasteel is. Als ze het ney als Donkervoort hadden gedaan hadden ze nog bestaan . Netjes je auto’s maken en je afspraken nakomen. Dat had al geholpen.
Nou ik ben benieuwd. Het ziet er in ieder geval goed uit. Ik was bang dat het toch een elektromotor ging worden.
Iedere keer toch jammer te lezen dat Spyker nét de neusgaatjes boven water houdt, ook in de artikelen en comments. Uiteraard, met dergelijke perikelen en hoge hoed bedrijfsvoering kan je je borst natmaken voor alle inkoppertjes. Maar toch, Magic Muller flikt ’t elke keer weer en wat hij meeneemt aan auto’s is keer op keer prachtig. Het merk, de laatste jaren mede dankzij de Muller, heeft toch haar iconische imago behouden, ook zonder productie. en de lading emotie die de beste man meeneemt in dit proces moet oneindig zijn, anders had hij het zelf toch allang opgegeven? lijkt mij dat hij het voor de winstgevendheid niet meer doet.. Ik hoop van harte dat er een aantal orders binnenstromen (Azie??) en dat Spyker, binnen nu en geringe tijd, weer een gerenommeerd automerk mag zijn in plaats van een noodlijdend financieel slachtveld van ‘one man army’ Victor tegen de rest van de wereld uitgevochten middels de media.
@mannetje:Slecht geslapen, dan wordt ik soms licht emotioneel en iets te lang van stof. Laat het me opnieuw proberen: Het zijn gewoon F&^$%ng mooie auto’s, Muller is een eindbaas, ik wil dat het NU zomer wordt en dan wil ik 3 Spyker’s op de stoep vol met lekkere wijven en champagne. DOEI.
Ze moeten een hyper-suv op de markt brengen, dat ding van bentley gaat als warme broodjes. Snap echt niet waarom ome vic die suv niet snel in productie heeft gebracht en met de opbrengst sportwagens is gaan bouwen, sorry schulden af is gaan lossen.
Ik lees eigenlijk alleen de Spyker artikelen nog om de mooie grappen en het sarcasme dat er bij geplaatst wordt
Haha komt er toch niet
Werd hoog tijd voor een opvolger van de Aileron! Niet dat dat geen mooie bak is, maar als je ‘m al zo lang zo vaak ziet wordt het toch tijd voor iets nieuws…
Is dit ding op de parking van die kapperszaak in elkaar gezet?
@riddertevoet: Met Gamma boutjes en moertjes
Ik had gehoopt dat het €150.000 zou kosten. Maar €324.000 ex btw. Bekijk het maar lekker.

Al zou ik het geld ervoor hebben, zal nooit voor zoveel geld een spyker kopen.

Wie wilt nou weer zoveel geld spenderen aan een wankelend automerk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).