#DoemijdieR8? B&B geeft 85pk extra aan R8 V10

Auteur: , 34 Reacties

Ze hadden al eens een R8 lookalike. Toen kwam de originele R8. En nu maken ze het feest compleet door ook het exemplaar met 2 extra cilinders te betasten. Wij stellen aan u voor: de B&B Audi R8 V10 met maximaal 610 pk / 600 Nm.

De paarse gloed kan me bekoren, maar dat grote logo op de sideblades (bedenk daar eens een goed Nederlands woord voor, reaguurders?) had van mij wel weggelaten mogen worden. Gelukkig zie je dit onder het rijden alleen maar bij het inhalen, dus dat geeft je meteen een excuss om dit extra rap te doen.

De Performance Level 3-tuning (wel even 14.950 eypo’s achterlaten graag) schopt de standaard 525 pk / 530 Nm omhoog naar 610 pk en 600 Nm. Hiermee zijn wat betere waarden te halen: 0-100 in 3,6 sec (4,0) – 0-200 10,8 sec (12,3) – Topsnelheid 330 km/u (316).

Everything is purple..

Voor die bijna 15 mille krijg je eveneens een raceuitlaat, aangepast luchtmanagement en een carbon luchtfilter. En het beste van allemaal: alle modificaties geven naast meer power ook minder belasting op de motor. Dat doen ze toch een stuk beter dan die amateurs bij Audi dan.

Verder kan je nog van alles aan de auto hangen, van sportveren tot carbon keramische remmen (12.950 euro, dus pas op dat je ze niet in de fik zet). Het uitlaatsysteem, dat 25 pk van de vermogenswinst voor zijn rekening neemt, is bovendien qua geluid op 4 verschillende manieren met een afstandsbediening in te stellen.

Setje wielen er onder? Dacht het wel toch. 19 of 20 inch mag je per vier vanaf 7.950 euro meenemen. Echte spelers gaan natuurlijk voor de grootste rubbermaat: 235/30-20 voor (9″ x 20″) en 305/25-20 achter (11″ x 20″). Of je de bandjes ook bij de velgen krijgt is niet duidelijk. Dure hobby, die tjoening.



34 reacties

“Het uitlaatsysteem,[…], is bovendien qua geluid op 4 verschillende manieren met een afstandsbediening in te stellen.
Rijd je moeder weg in die R8.
*klik*
VRRROOOAAAAPP!! :’) :lol:

“En het beste van allemaal: alle modificaties geven naast meer power ook minder belasting op de motor.”
Minder belasting op de motor, hoe moet ik dat voor me zien? Minder slijtage?
@kliko: Hoe doe je alleen de quotes schuingedrukt? :s
Juustem, minder stress, minder last, meer thermal efficiency zelfs als we ze moeten geloven.
@sir_smokalot: Hmm… Vraag me af hoe je zoiets meet. Ben wel benieuwd! Maar wel gaaf. Als vind ik het raar dat Audi zoiets zelf niet voor mekaar krijgt. (lijkt me toch altijd beter voor een motor…)
Misschien kopen ze bij Audi wel een modelletje van B&B om te kijken wat ze allemaal aan ‘hun’ speeltje hebben gerommeld. :lol:
@kliko: De fabrieksspecs zijn nooit het ‘maximaal haalbare’, er worden grote veiligheidsmarges gehanteert, bijvoorbeeld ivm andere brandstof (USA; RON 91 ipv hier EURO 95/98), hoogte-verschillen (op hoogte is de luchtdruk lager –> minder vermogen) en uiteraard ivm de betrouwbaarheid/duurzaamheid van de onderdelen.

Door alles te maximaliseren kun je een ‘optimalere verbranding’ en meer vermogen creeeren, etc, maar meer vermogen betekent meer stress voor de onderdelen, hoe ‘optimaal’ de boel ook afgesteld is. Dat hoeft geen probleem te vormen, maar je hebt wel minder marge.
Die velgen zijn veel te groot, de wagen komt nu hoger te staan = niet cool bij een sportwagen.

verder de motorische upgrade is natuurlijk altijd welkom. kleur is ook wel nice, alleen die B mag idd weg
@560pkferrari: Heb nou niet echt het idee dat ‘ie hoger op z’n poten staat, maar kan aan mij liggen…
Wel lekker stuiteren op die dunne bandjes! :lol:
@560pkferrari: Hij ligt laag genoeg, je moet nog wel over stoepranden/drempels kunnen. Al kan dat heel lastig worden :D.
Nah, doe mij maar de UR R8 :mrgreen:
Aargh die TT R8 lookalike rijdt rond in hartje Rotterdam: VERSCHRIKKELIJK!
@audir8v10: Waar in de buurt heb je hem gezien?
@masterstig: een aantal keren op de Blaak (rijdend vanaf Blaak naar Westblaak)
@masterstig: hoezo, ga je hem spotten??? Of beter, ben je de eigenaar ;-) ?
@audir8v10: Nee nee :D, ik woon in R’dam en ik ga vaak auto’s spotten, dus was ik benieuwd waar je hem gezien had, vanwege goede plekjes zoeken :D. Heb ik btw ook wel maar ik was gewoon benieuwd.
@masterstig: Als je leipe auto’s wil spotten moeje me ff PB’en. :D
@audir8v10: Vandaag 18:18 rijdend van de Coolsingel naar de Meent gespot :D
@masterstig: hahaha felicidados! Nog mooie pics kunnen nemen ervan?
@audir8v10: Een vriend van me :D, hij zag er zeker goed uit, 500 pk toch?
@masterstig: ik heb geen idee, zie hem wel eens rijden maar geloof niet dat ie 500 pk heeft. Dat is wel erg veel en daar houdt ie dan een R8V10 mee bij. Ik dacht meer dat het alleen het spoilerwerk was maar kan mij goed vergissen.
Ik zie wel vaak die RS6R MTM rijden… Die zou 730 pk moeten hebben.
@audir8v10: Die RS6R MTM heb ik ook al een paar keer gezien, prachtig :D. Alleen die TT was echt geloof ik deze: http://www.audiblog.nl/?p=1180
Ranzig ding!!
Wansmaak als je het mij vraagt Smokalot.
Ballen bak? Wat een kleur:(
Mooie bak! Alleen die letter B op de schilden mogen ze weglaten ;)
@euro95: waar zie jij AuBi staan dan ? ;-)
@Megakix: Ik bedoelde die Letter B, bij de deuren…
Is dit het Audi Exclusive ‘Velvet Purple’ kleur? Het ziet er precies wat bleker uit. Op andere foto’s leek dat anders wel een mooi kleur.
achja, leuk ding.. maar die BB op de zijkant is gewoon storend..
Hankook banden, cheap ass motherfuckers xD
@Northwestern: haha goede spot! Inderdaad niet de beste banden voor deze auto. Hoewel Hankook wel 1 van de betere high perfomance banden zijn in het budget/value segment, zijn er talloze betere banden te vinden. Vraag mij ook af waarom ze in godsnaam deze banden hebben gekozen…
@joosthoeve: Ik heb zo een vermoeden dat Kahn die velgen levert met Hankook banden.
Hoe meer PK’s in deze auto…hoe waarschijnlijker het wordt dattie door de snelheid wat ‘mooier’ wordt….dus rond de 100.000Pk ofzo ;-)
dit vermogen zou standaard moeten zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).