Driving home for christmas? Niet op de A28

Auteur: , 48 Reacties

Het voorjaar lijkt bijna weer begonnen en dan schuift er toch weer een vrachtwagen van een recht stuk snelweg. De A28 om precies te zijn, rond 10 uur vanochtend. Vangrail naar de kloten, snelweg dicht tot na 11u en de rest van de dag waarschijnlijk maar 1 rijstrook open.

Bergingsbedrijven varen er wel bij. Tevens zijn zij flink geoefend in het moderne en super drukke Nederland. Een vrachtwagen takelen zij in een half uurtje uit de meest benarde posities. Dat kon niet voorkomen dat verkeer over de A28 Amersfoort-Zwolle via de A1 en A50 een alternatieve route moet vinden. Inmiddels zou verkeer over de A28 weer beperkt mogelijk moeten zijn. Herstelwerkzaamheden aan de vangrail zullen echter de rest van de dag duren.

Tijdens de werkzaamheden zijn de snelheden beperkt en is er slechts één rijstrook geopend. Waarschijnlijk duurt dit tot 17u. Dit kan met een vroege avondspits ook op de A28 voor enige problemen zorgen. Op tijd thuis voor een kerstavond maal? De A28 tussen Wezep en Hattemerbroek kan je het beste mijden. (VID, foto: @Locourant)



48 reacties

haha, het zal je maar gebeuren, na het werkt eindelijk naar huis, vrouw en kinderen zitten vol smart op papa te wachten die dan aanschuift bij het heerlijke diner zo op kerstavond..

maar nee hoor, papa staat in de file.. en het eten staat daar maar wat koud te worden..

ach, over 365 dagen maar eens weer proberen..
@dennisr: kerst…méér van hetzelfde..oladiejee… :)
Altijd ellende met die vrachtwagens.
@alcantara:
beetje respect voor de truckers hè
http://youtu.be/EdTttv_I6x0
Que?
Toch wel indrukwekkend dat ze aan het eind van de dag die rotzooi zo opgeruimd kunnen hebben dat het lijkt alsof er niets gebeurd is…
Trukkers kunnen gewoon niet rijden. Deze zal wel weer in slaap zijn gesukkeld toen ie aan het inhalen was op de linkerbaan..
@flippert: Ik wil wel weten hoeveel uur jij het volhoudt om 85 te rijden op de snelweg voordat je in slaap valt.
@Jochempie: Daar kiezen die lui toch zelf voor?
@Jochempie: als beroepsxhauffeur mag je verwachten dat je het wel enige uurtjes vol kunt houden.
@Hubert: Slip ups happen, we’re all human.
@flippert: meeste truckers rijden beter dan wie dan ook, met de polen buitengelaten die vooral de grootste brokken maken.
ben zelf chauffeur en het is best vermoeiend om 12 uur lang op de weg te zitten, en het is onze werkplek, en op elke werkplek gaat er wel eens wat fout.
@bastiaandemos: en op elke werkplek gaat er wel eens wat fout Juist, alleen bij een vrachtauto die in de fout gaat zijn de consequenties wel nèt effe wat ingrijpender dan bij, pak-em-beet een kantoorklerk achter de pc.

Het is juist dié mentaliteit die er voor zorgt dat sommige chauffeurs ondanks een jarenlange staat van dienst het inzicht in de veiligheid tijdens het werk een beetje verliezen. Er wordt tijdens het rijden van alles gedaan naast het besturen van zo’n tig-tonner; lezen, bellen, tv-kijken, de administratie, you name it… En dat zonder altijd en eeuwig maar die verplichte (lees: verdomde) rusttijden 100% in acht te nemen. Anders verklaar je toch ook niet waarom zo’n trucker op een kaarsrechte snelweg de combinatie weet te laten scharen?
@RRRobert: Misschien moest hij wel uitwijken voor een auto? Wie zegt dat hij spontaan zonder reden rechts door de vangrail heen ramt? Dat is wel erg makkelijk aangenomen door jou.
@bastiaandemos: juist de Polen kunnen goed rijden. Die zijn veel gekkere wegen gewend en letten daardoor veel beter op. Ook zijn ze veel gemotiveerder dan hun verwende hollandse collega’s met al hun vakbonden en pamperregelingetjes. Graaiers zijn het vergeleken met die Polen.
@flippert: Hou aub op zeg, wat kraam jij toch een onzin uit. In ieder vrachtwagen gerelateerd topic zit jij Nederlandse truckers te bashen. En ja hoor Poolse truckers zijn beter..
Maar natuurlijk knul, wil jij nog serieus genomen worden. Gaat niet lukken vandaag denk ik. Een argument gebaseerd op onzin is geen argument en daarom heb jij zojuist eigenlijk niets gezegd.

X
Hmmmm…. wat levert meer +1-tjes op?

“Nog even een spoedbestellinkje Nordman-sparren inladen”,

of

“Crisis slaat toe in transportbranche: chauffeur zelf op jacht naar kerstwild”

Moeilijk, moeilijk…
@mpwpeter: geen van beide…
@justaminifan: inkoppertje!
Poolse vrachtwagenchauffeurs kunnen idd niet rijden. Pas was er eentje die een container had geladen en dat met één spanbandje had vastgezet! Als die een keer hard had moeten remmen was de container dwars door de cabine heen gegaan.
@ferrari94tr: Beladen en rijden zijn verschillende dingen – wat het rijden met een slecht gezekerde lading overigens niet goedpraat…
Ik zag hem achter de vangrail staan. Hij stond zelf naast de cabine.
Viel allemaal wel mee. Zal alleen hele klus worden die combinatie weer aan de goede kant van de vangrrail te krijgen.
Maar wij waren op tijd voor de boot in harlingen. Dus wij zitten wel aan de kersttafel.
Iedereen een goede kerst toegewenst vanaf een grijze waddenzee.
@Hubert:

Wat staat er op je kerstmenu ? Bultrug :P
@bempi: potvis.
Die bultrug hadden ze rotzooi ingespoten.
Succes omdat op te ruimen :O


Wij moeten zometeen nog van Frankfurt naar Budel (net onder Eindhoven) maar dat is tot nu toe altijd goed gegaan.

Iedereen alvast een fijne kerst!!
Kijk daar kan de KNRM nog wat van leren die krijgen het niet voor elkaar om een Bultrug in een half uurtje te bergen/vlot te trekken!!!
@flipert; ik heb meer respect voor de vrachtwagenchauffeurs dan voor de meeste linkerbaanplakkende personenauto piloten. Deze mannen(m/v) zijn professionals en zijn serieuzer bezig met het besturen van een motorvoertuig.
@RRRobert: Weet jij meer? Misschien dat deze trailer combinatie wel geschaard is omdat er weer eens zo’n zelfingenomen IT-er druk op z’n eipet zat te reageren op autoblog in z’n lease prijs en de chauffeur in kwestie slechts de keuze had tussen het opvouwen van de lease-slet of het opvouwen van de vangrail. En nee, ik ben geen beroepschauffeur, maar rij wel ca.1000 kilometer per week in een personenwagen door heel Nederland. En zie genoeg onderweg om een dergelijk oordeel te kunnen vellen.
@popoff: was jij erbij? Nee? Dan zag je niet genoeg om een dergelijk oordeel te vellen ;-)
@baas bas: nee, ik was er inderdaad niet bij. Ik heb wel ‘toevallig’ in deze file gestaan voordat ik de afslag Wezep af kon. Maar ik ken het transportbedrijf in kwestie wel en weet dat deze geen ‘Oostblok chauffeurs’ in dienst heeft en altijd hun materiaal goed op hoorde heeft. RDW-consultant zijn heeft zo z’n voordelen. ;)
@popoff:
Yep, en het goed op orde hebben van het materiaal is alles bepalend….
Wel jammer dat het ook met de mentaliteit van de Nederlandse chauffeurs vaak triest gesteld is.
Container chauffeurs bv,hebben zelfs binnen de beroepsgroep een heel slechte naam.
@popoff: echt iedereen mag zich tegenwoordig consultant noemen, duh..
Deze ridder van de weg was wel aan het werk in deze dagen! De rest van Nederland ligt half dronken onder de kerstboom of zit de tijd uit te zitten bij (schoon,-)ouders.(Op de 33 reaguurders op autoblog na dan!)
@lastbiltekniker: precies! Het is lekker makkelijk om zonder de juiste achtergrondinformatie te oordelen over dit ongeval. Over het algemeen zijn vrachtwagenchauffeurs hardwerkende professionals, een beetje respect is zeker op zijn plaats. Zeker omdat het merendeel van wat wij consumeren per vrachtwagen vervoerd wordt.
@jrk68: Goh, moet jij ook nog een duit in het zakje doen? Deze firma (Breewel) rijdt voornamelijk ‘vers’ zoals bloemen,planten,groenten, fruit. Dat had zelfs een narcist als jij kunnen spotten omdat de koel aggregaat aan de voorzijde van de trailer duidelijk zichtbaar is op bovenstaande foto. Dat container transporteurs een slechte naam hebben is een mondiaal feit. Dit heeft er mede mee te maken dat de verdienste welke tegen over dit soort transport staan de laagste in de transport sector zijn. Dit vereist creativiteit van de ondernemer welke dit soort transport doen. Jammer genoeg zie ik dat veel van deze transporteurs verkeerde keuzes maken in hun creativiteit. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Een duidelijke aanwijzing hierin is de staat van hun materiaal. Uiterlijke verzorging, staat van de banden, niet herstelde (kleine) schades, en meer van dergelijke aanwijzingen geven mij al direct de bewijzen welk soort ‘vlees ik in de kuip’ heb op het moment dat ik bij een bedrijf uit m’n auto stap. En in mijn ervaring van 17 jaar heb ik dit werkelijk nog nooit mis gehad. Maar het is prima m’n beste jrk, begin jij maar weer over dat de afwerking van een Veyron wel ‘ruk’ zal zijn omdat het een VAG-product betreft. Dat komt je geloofwaardigheid nog steeds ten goede. Fijne Kerstdagen en alvast een goed begin van 2013. Groet.
@popoff:
Nu zit ik pas 26 jaar op de weg en veel in de regio Rotterdam en je wil echt niet weten wat je daar met die cowboys mee maakt. Tuurlijk zijn er ook goede chauffeurs en het zijn altijd de rotte appels die het voor hen verzieken.
Mijn punt is dat het niet alleen de oosteuropeanen zijn die er een zooitje van maken.
Dat heeft niks met narscisme of vag vandoen.
Als je wel eens in Duitsland komt zou je weten dat het vaak de zijn nederlandse chauffeurs die de inhaalverboden negeren en hem lomp naar links gooien.
@jrk68: Ik ben slechts één jaar jonger dan jij en zit ook al sinds m’n 18e op de weg. Eerst als monteur bij de ANWB en sinds 1994 werkzaam bij het RDW. De laatste 5jaar als consulent voor verkeersveiligheid. Wij geven preventief advies naar een grote verscheidenheid aan bedrijven welke veel verschillend materiaal op ons wegennet inzetten. Van landbouw tractor tot mobiele kraan. Van huur Ferrari tot zwaar transport dieplader. Ook ik kom uit de regio Rotterdam, ben vaak te vinden bij de firma Mammoet (net aan de uitgang van de Benelux tunnel) en rij ook vaak op de A20 en A15. Ik snap wat je bedoeld, maar het gaat me te ver om te generaliseren zoals jij dit doet. In alles. Vandaar mijn verwijzing naar het narcisme. Wat betreft het ‘hufterige’ dat is puur persoonlijk per chauffeur en als jij constateert dat dit een vooral Nederlandse aangelegenheid is zal de oorsprong waarschijnlijk in onze eigen maatschappij liggen. Maar dat is een hele andere discussie. Maar wat ik wel weet is dat de mentaliteit van personeel vaak veroorzaakt word door de overtuiging van de leiders van een bedrijf. Dit straalt namelijk door op de ‘werkvloer’. Net als de staat van het wagenpark kan je veel aflezen hoe de bedrijfsvoering is van een bepaald bedrijf aan de mentaliteit/motivatie van hun personeel. In dit geval kan ik je zeggen dat dit bij Breewel prima in orde is. Mentaliteit kan bediscussieerd worden, bekwaamheid niet. Die is meetbaar. En in mijn ervaring kan ik je mededelen dat die bij onze Nederlandse chauffeurs op een -veel- hoger niveau staat als bij hun Oosterse en Zuidelijke collega’s.
Daarnaast zijn bij veel ongelukken met vrachtwagens personenwagen bestuurders aan te wijzen als (mede) veroorzakers. Mensen realiseren zich gewoonweg niet wat er gebeurd als je met 40/50 ton, of meer, een uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren. Vandaar dat ik in dit geval op de bres sprong ten gunste van de chauffeur in deze kwestie.
Gaaf joh, wie er het langst op de weg zit, dat maakt écht wat uit, ja.. En wat een verspilling van belastinggeld, de RDW die een beetje populair loopt te doen met adviezen waar niemand op zit te wachten. Zodra je het erf af bent doen ze toch gewoon weer waar ze zelf zin in hebben. De enige remedie is camera’s in alle cabine’s verplicht stellen. Dan kun je tenminste bewijzen dat ome Cor weer eens achter het stuur porno zat te kijken of koffie te zetten toen ie door de middenberm heen sodemieterde met z’n Scania. Iedere twee miliseconden tijdwinst opleverende inhaalmanouvre van trukkers bewijst weer dat we te maken hebben met mensen met niet meer dan drie hersencellen en daarvoor is de verantwoordelijkheid van een truck gewoon te groot, maakt geen donder uit hoe lief hun baas is en of ze pool, rus, duitser of hollander zijn. Een permanent inhaalverbod gaat er echt wel komen en ook dat hebben die apen over zichzelf afgeroepen, net als de tachograaf. Dan nog een automatische afstandsradar verplicht stellen zodat ze eens leren normaal afstand te houden en hop, stuk veiliger op de weg. Kunnen de ‘luxe woagens’ tenminste weer lekker doorrijden.
@flippert:Bedankt dat jij in deze comment precies weergeeft wat voor kortzichtige mensen, zonder enig verstand wij op ons wegenet toelaten. Mensen met een overtuiging als de jouwe is precies de rede waarom adviseurs, consuleneten en handhavers (zoals ik) nodig zijn. Bedankt ! En ik wens je alvast een fijn en veilig 2013 toe. (Al zal dat met jouw overtuigingen een uitdaging worden om 2013 -veilig- weer af te sluiten. Succes d’r mee !)
@popoff: wahaa! De RDW die ons gaat redden met hun zelfbenoemde ‘consultants’?? Nog nooit zo’n incompetente, aartsluie en vastgeroeste club ambtenaren bij elkaar gezien. Makkelijk omkoopbaar ook nog trouwens. Sukkels.
@flippert: Nee hersenloze, narcistische, zelfingenomen monken als jij gaan ons land redden. Chapeau !
Ik trek m’n wens voor jou bij deze in. Ik hoop dat je alles krijgt wat je een ander toewenst. En liefst, per direct.
@popoff: voel je je aangesproken? :-)
@flippert: Je ben niet alleen kortzichtig, maar ook nog gewoon ‘dom’? Ik vertel net in het stuk hierboven wat mijn beroep is, jij lost je kortzichtige commentaar aangaande mijn werkgever en zelfs direkt jegens mij, en dan daarna vraag je óf ik me aangesproken voelt?…
Ik ga hier mee stoppen… het enige wat me nog rest te zeggen tegen jou, m’n beste flippert, is;
Een hele fijne jaarwisseling, en ik hoop dat je van de zusters in je psychiatrische instelling naar het vuurwerk mag kijken om twaalf uur…..
@popoff: ja dus, je voelt je zelfs een dag later nog aangesproken: iets teveel en iets te grote ‘kerstattenties’ van je ‘klanten’ aangenomen zeker?
En dan nog iets: let eens op je spelling. Een ‘consultant’ die nog geen woord foutloos op papier kan krijgen, zo sneu is dat.. Doet ook afbreuk aan de inhoud van je belerende betogen.
@flippert: Ik ga niet weer al het bovenstaande herhalen.
Wat jij wil m’n beste. Vallen over taal fouten is dus het beste wat je hier tegenin kan brengen ? Over ‘sneu’ gesproken. Probeer http://www.schoolmeester.nl, dan zijn wij hier tenminste van jouw hersenloze commentaar af.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).