Een dubbelkleurige Giullietta van Auto Avio Costruzioni

Auteur: , 23 Reacties

Twee kleuren op je Alfa Romeo smeren, de eigenaar van de merknaam Auto Avio Costruzioni (tegenwoordig een tuner) denkt er mee weg te komen en pompte ook het vermogen op naar een totaal van 270 pk.

De naam Auto Avio Costruzioni is nu zo’n acht jaar in handen van ene Laurent Miller. Zijn oorspronkelijke plan was om onder die merknaam een Ferrari 430 met een V12 te verkopen. Echter, toen Ferrari lucht kreeg van deze wilde ombouwplannen stapten ze direct naar de rechter met de claim dat zij nog steeds de rechten bezitten voor Auto Avio Costruzioni. Het was namelijk Enzo Ferrari die deze naam gebruikte in de periode tussen het moment dat hij weg ging bij Alfa en later Ferrari oprichtte.

En dus werd het voor Miller zeer lastig om door te gaan met zijn verbouwplannen voor 430’s. Het toevoegen van cilinders aan Ferrari’s voormalige instap-sportwagen ging even niet door, en dus besloot hij om zich te richten op het modificeren van Alfa’s. De eerste was een Alfa 159, nu heeft hij het trucje toegepast op een Giulietta.

Het 1750 TBi-blokje werd naar 270 pk getild (+35) en het koppel komt uit op 385 Nm (+45). De standaard vering werd er onderuit gesleuteld en daarvoor in de plaats kwam een setje schokdempers + veren van KW. De kleur, tot slot, is Alfa Romeo-grijs aan de onderzijde, gecombineerd met een witte parellak die verwant is aan de kleur ‘White Ballon’ van Lamborghini. Nee, daar heb je verder niets aan, maar het staat leuk op een factsheet. Een dergelijke ombouw kost, inclusief Giulietta, rond de 40.000 euro. Sorry, wij slaan even over. (via Carscoop)



23 reacties

Met 1 van de 2 kleuren, is er niks mis mee.
Mwuah… Ik geef toch de voorkeur aan één van de twee kleuren, velgen in een reguliere kleur en iets bescheidenere uitlaten dan deze Karvan Cevitam bussen… Dan is hij af!
@Bisazza: De uitlaten zijn standaard zo , en als het al aftermarket is dan is het maar iets groter maar, het verschil is nihil.
@luuktb: Nou, volgens mij zijn die sierstukjes echt wel duidelijk groter dan de orginele hoor. http://www.vankouwen.nl/dbupload/_p395_500_guil4.jpg
@dawwg: httpv://photo-voiture.motorlegend.com/photo-alfa-romeo-giulietta-1750-tbi-quadrifoglio-verde-235ch-berline-2010/58785.html
Ik vind ze in het echt ook zo idioot groot ! in de bovenstaande gallery kan je zien wat ik bedoel.
Niet onaardig, maar voegt ook niet heel veel toe… Chippen en aangepast onderstel + special paintjob? De eerste 2 zijn prima opties maar kan je op zoveel plekken laten doen, de paintjob vind ik nou niet om over naar huis te schrijven. Het grijze vlak op de motorkap ook wit maken zou hem iets mooier maken. Maar liever gewoon helemaal zwart, antraciet of donkerrood…
Die paintjob is echt heel lelijk.
Technische gedeelte is dan weer wel leuk, maar niet meer dan dat.

Had liever iets gezien zoals ombouw jaar rwd en vermogen naar 350pk ofzo. Dan heb je tenminste weer is een leuke alfa.
wat een wansmaak
best apart. al zou een rood lijntje tussen de kleuren het misschien wat spannender maken
@Simpson: Volgens mij zit er een (heeeeel dun) rood lijntje tussen.
F*CK ! da’s lelijk…
ik vind het niks
@basjan: me to
james125 via iPhone app
Dank voor deze mooie creatie!
Ik vind het er persoonlijk niet uitzien, het lijkt net zo’n camouflage wagen..
Die Italianen toch… ze kunnen zulke mooie auto’s maken, maar ze dan ook weer zo krachtig verklooien…
Liiiiillluuuukkk.. wel leuke technische specs.. dat dan weer wel.
Wat een walgelijke kleurstelling!
Hiermee verpesten ze deze legendarische naam! OP DE SCHROOTHOOP ERMEE!!!
Man man man… ze hebben weer bedorven spaghetti gegeten in Italië.
Zo’n mooie auto en dan doen ze dit… tsk tsk tsk… zonde hoor!
Zo wordt ie toch een stuk interessanter! Kleuren: niet lelijk, maar persoonlijk had ik m grijs gehouden met een witte lijn i.p.v. een heel wit vlak. Wat subtieler dus. Blij dat er geen joekels van spoilers opgegooid zijn en rare skirts. Al met al ‘niet slegt’.
Ik vind em mooi.een mooie donker roode schijdingslijn tussen wit en grijs zou nog mooier zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).