Eerste Corvette Stingray kost 1,1 miljoen

Auteur: , 72 Reacties

BAM! Lapt zomaar iemand 1,1 miljoen dollar (€825k) voor Corvette C7 numero uno. Snel rekensommetje leert dat de Corvette daarmee dus 3x beter is dan een fonkelnieuwe SRT Viper.

Corvette is het Amerikaanse alternatief voor 911. Een heftige sportwagen die nog nét bereikbaar is voor de ‘gewone man’ met een leuke baan. Sportief maar ook iedere dag te gebruiken. Laag maar niet geheel onpraktisch. Inmiddels zelfs net als de Porsche voorzien van allerlei brandstofbesparende tweaks om dagelijks leven met de auto nog makkelijker te maken. Dat, en een omgwtf 7-versnellingen handbak. Dé gadget van 2013.

Of het aan deze ubergeile handbak ligt of de algehele afwerking, geen idee. Feit is dat de allereerste SRT Viper vorig jaar $300.000,- opbracht. De allereerste Corvette is zojuist per veiling naar een nieuwe eigenaar gegaan voor de lieve som van $1.050.000,-. Dat verschil mag er wezen.

Fanatieke of hele rijke fanboys dus, in kamp Corvette. Toch moeten zij het doen met 200 pk minder dan ‘kamp Viper’. De standaard maar goed aangeklede Corvette Stingray (C7) heeft een nieuwe 6.2 liter V8 met 450 pk en 610 Nm. Nummer ‘0001’ heeft Advanced Driver technologies met een 5-standen knop die de instellingen van de auto veranderd én de felbergeerde 7-versnellingen handbak met rev-matching! Volgens het persbericht zijn ook alle opties van het ‘Z51 Performance Package’ aanwezig. Dry-sump, (elektrisch) limited slip differentieel, oliekoelers en meer wegligging tweaks.

Die achterkant mag dan ff wennen zijn, achter het ‘even wennen’ uiterlijk gaat een feest van kontschoppende techniek schuil. Of je er €825.000,- voor over moet hebben? De opbrengsten van deze Corvette Stingray gaan in ieder geval wel allemaal naar een goed doel.



72 reacties

@alwood: ‘dry sump’…
@Megakix: China style :)
@Megakix: ah, daar moest ik ff 3x naar kijken maar check ;) thanks
Nee dankje. Geen interesse.
Hoewel ik graag terecht zou willen roepen, denk ik dat het goede doel waarschijnlijk minstens zo’n groot aandeel heeft gehad in de opbrengst.
Persoonlijk vind ik de C6 nog wel mooier.
Beetje raar dat er 4 van zulke lelijke uitlaten nodig zijn, had dat niet wat netter weggewerkt kunnen worden?
@alcantara: mooi was geen vereiste. Indrukwekkend wel en dat is toch wel gelukt, die is wel een bad-ass achterkant…
Die nieuwe is echt leljik Ö
Dikke porno wauuwwww was ik maar een miljonair :(( zit ik met me mk5 r32 turboo:(((
@r32turbo: :’)
@r32turbo:ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik elke dag in VW-tje zou moeten stappen.
Dat is echt belachelijk veel geld
@jwsdevries: Voor een 1e model??? Ik denk dat ie nog meer waard gaat worden..
@Jokkebrok: Ja, over 50 jaar pas.
Zal ook wel te maken hebben dat de opbrengsten naar een goed doel gaan. Daarom is er ook meer dan een miljoen dollar betaald. En toch vind ik et een super mooie auto. Zo’n V8 gaat bijna nooit kapot en heeft redelijk simpele techniek.
Ik snap niet waarom iemand 825.000 euro zou betalen om “1ste” te kunnen roepen. Zeker niet bij een auto die toch redelijk goed verkocht zal worden.

De achterkant ziet eruit alsof het weer zo een project is van een net opgestart photoshop-constructeur. Niet mooi.
@larsdeijsbeer: Wat denk je dat die auto over 10/20 jaar zal gaan kosten ;)? Parkeer hem in de garage, koop er nog een en ga daar mee rijden.
@fernie: Nummer 1 van het basismodel van een massaproduct…?
@larsdeijsbeer: Ja, van een amerikaans icoon lijkt me dat vrij waarschijnlijk.
Hoe can een Vette een alternatief zijn voor een 911? 911 kost amper 10% van deze Vette. Een Vette heeft een degelijk koffer, het elfje heeft een broodtrommel.
@toroloco:
Misschien omdat een gewone Corvette in de US nog geen $50K kost en minstens vergelijkbare prestaties heeft?
@jrk68:
Tja… Ik blijf dat lastig vinden. De 911 Carrera S doet het met 60% aan motorinhoud en 2 cilinders minder en komt tot dezelfde prestaties als de Corvette. Hij kost dan wel 2x zoveel maar de afwerking is ook werkelijk ongekend.
@Original_Arnoud: Ik dacht er vroeger ook zo over. Maar ik denk dat de Amerikanen wel efficiënter kunnen, maar niet willen. Als je toch zo’n lage benzineprijs hebt, waarom zoveel moeite doen als je op zo’n makkelijke manier minder druk op het blok kan zetten?
Het afwerkingsniveau kan je niet vergelijken als je dat prijsverschil in rekening neemt, volgens mij.
@Revvji: minder druk op het blok? Of als de bezine goedkoop een ouderwetse simpele motor inzetten die niet alles uit een liter benzine haalt wat er inzit. Die druk op het blok is niet echt een probleem, de Porsche 911 is 1 van de meest duurzame (lees: langlevende modellen, er rijden nog heel veel oude rond).
@mashell: Ik weet dat Porsche-blokken duurzaam zijn, maar om andere redenen. Niet iedereen heeft dezelfde kennis, dus de een doet het zo, de ander doet het anders. Ik ben geen ingenieur en allesbehalve technisch aangelegd, maar ik weet wel dat een blok meer druk ondervindt onder hoge krachten. En de logica bepaalt dat meer inhoud meer “ademruimte” biedt en dus een blok minder zwaar belast, of heb ik het daar dan verkeerd?
@Original_Arnoud: en toch verbruikt ook die ‘heul grote’ Amerikaanse V8 tegenwoordig hetzelfde als een ‘kleine’ Porsche zescilinder.
@Alwood:
Het verbruik is mijn punt niet. Mijn punt is dat er weldegelijk een ‘substitute for cubic inches’ is.
@Original_Arnoud: daar moet je denk ik echt beiden voor hebben gereden…
Zonder turbo’s is koppel nog altijd flink begrensd door de motorinhoud.
@Alwood:
Hier ben ik het dan wel met je eens. En aangezien ik helaas geen van tweeën heb gereden (alleen ooit een 964 3.2 Tiptronic) kan ik alleen afgaan op koude cijfertjes.
@toroloco: Enkel het eerste exemplaar werd geveild. De rest wordt aan een normale prijs verkocht..
Hee kijk een Ferrari replica.
PrAchtig ding en een geile bak
En trouwens, wat een grafbak.
@knalfa:
Nee, dat was de CLS SB, hoewel een Corvette best een redelijke kofferbak heeft gaat je kist er net niet in….
@jrk68: Ligt eraan hoe groot je kist is.

En doe me dan toch maar een CLS SB. Het design van deze Corvette is echt om te huilen.
@jrk68: in stukjes is het geen probleem.
chassis# 1 ..

misschien heeft Warren Buffet em wel gekocht ..
Beetje logisch dat deze minder pk heeft als het top model van de viper dit is het STANDAARD model van de corvette de rest moet nog komen
Denk dat de ZR1 en Z06 toch wel wat meer pk’s gaan hebben en een daar van gaat zowieso over de viper heen.
@tunefuldjmike: De huidige C6 ZR-1 is al sneller dan de 2013 Viper . Dus de C7 ZR-1 maakt dat verschil alleen nog maar groter :-)
@blownbird79: Sneller maar niet per definitie de betere auto. Van de C6 is de ZR1 allesbehalve het beste totaalpakket. Die vlag word gedragen door de Z06.
@lemans96:Dat is waar ja!
geef mij toch maar een 911 hoor!
@porschaa:

waarom ?? ben je te arm voor zo,n ding dan ..
Ik wil ook zo’n KERKORGEL onder mijn achterbumper, Hell-Yeah!
ook al ben ik porsche fan… ze beginnen het te leren bij corvette. Veel nieuwe techniek.
@xiran:

welke techniek is er nieuw dan ??
@lincoln: Moderne marketing blijkbaar.
@lincoln: de *kuch* elektronische stuurbekrachtiging ;)
Hoewel die eigenlijk niet eens zo nieuw is…
Als ik een grote vermogen had om 1,1 miljoen uit te geven aan een auto zou ik:
1-Bentley Continental Flying Spur
2-Range Rover 2013 model.
3-Rolls Royce Ghost
4-Nissan GT-R kopen.

Ik zou dan nog geld overhouden ook!
@agera: yep…jij moet keuzes maken…deze koper niet :)
@Megakix: Wat ik eigenlijk wil zeggen is hoe rijk deze man wel niet is dat hij 1,1 miljoen over heeft voor een Corvette. Wat je allemaal wel niet kan doen voor dat bedrag, maar ja wij zijn gewone burgers he.
@agera:

da,s een keuze ..
de keuze aan welke kant van de lijn je wil staan betreffende liefdadigheid ..
@agera: i know…toen ik dit artikel las dacht ik “ok, dus hij heeft eerst alle armen gevoed en trakteert zichzelf nu op een nr. 1 Corvette!” :)
Enuh, als je niet van pijpen houdt, …… Dan haal toch lekker een Aveo bij de ‘chevy’ dealert. WHAT?!

http://images.chevroleteurope.com/122b11857014a2ded83d4afd93f2a4e8bfc45996/new-aveo-4d-gallery-exterior-09.jpeg
Ik wil ook zo’n KERKORGEL onder mijn achterbumper, Hell-Yeah! Enuh, als je niet van pijpen houdt, …… Dan haal je toch lekker een Aveo bij de ‘chevy’ dealert. WHAT?!


http://images.chevroleteurope.com/122b11857014a2ded83d4afd93f2a4e8bfc45996/new-aveo-4d-gallery-exterior-09.jpeg
Fijn stukje marketing van GM.
Een beetje zo van: “kijk die Corvette eens gewilder zijn dan de Viper!” en alle schaapjes willen er ook meteen één hebben.
Die 4 pijpjes ruiken toch een beetje naar styling overkill…had dat niet anders gekund denk je dan…


Maar goed, klein leed. Ziet er futuristisch uit, dikke bak.
@bozewolf:

grote vraag is natuurlijk waar je nu de trekhaak laat…
Wie kan mij het nu vertellen van 7 versnellingen in een auto, ik ben haast in staat om bv Daf te bellen of inbouw van een 8 splitter versnellingsbak in me bankstel op 4 wielen mogelijk is.
OT
Wel verschrikkelijk cool die Corvette zeer mooi doe mij maar een zwarte met zwarte velgen graag en een klein rood biesje.
@hanzel: meer schakelen tijdens het rijden! Fast & Furious-style
@hanzel: Zal wel iets met zuinigheid en efficientie te maken hebben…

Ook kan ik me voorstellen dat een boel versnellingen, lekker dicht op elkaar, een goeie combo is met een motor met een relatief kleine (en wsslijk hoog in de toeren) powerband.



Maar op zo’n Amerikaanse sleurbak? Je krijgt al kruiwagens vol koppel als je alleen al maar denkt aan het gaspedaal. Daar horen van die lekker lange versnellingen bij. En plak er dan een overdrive op om lekker op de snelweg te cruisen en klaar is kees.


Maar goed…7…toch meer dan 6…of 5. Staat goed in de brochure.
@bozewolf: Bij Porsche is het ook zo dacht ik. Om verbruik te verbeteren bij het cruisen is die 7e erbij geplaatst als overdrive.
Nu nog leren rijden met ‘stick’…murica!
Tsja, de eerste nummer 7 in een geschiedenis van 60 jaar. Een no-brainer aangaande qua investering betreffende!
^^^Yup, gewoon slim zaken doen voor een vermogende Corvette fan. Ding wordt alleen maar meer waard in principe.


In meer Amerikaans nieuws, we krijgen een Ravens – 49ers Superbowl!


En nu mag ik eindelijk op bed.
dat ie meer waard wordt dan 1.1 miljoen Dollar is complete onzin ..
dat gaat NOOIT gebeuren ..

maar als je een charity-budget te vergeven hebt is het leuk om er een eerste Corvette aan over te houden ..
Dus het is eigenlijk voor de show en de poch ik heb 7 versnaperingen in mijn Corvetje tssss
@hanzel:

yep .. allemaal show ..

+ dat je met 70mph zuiniger rijdt dan een Prius ..
Man, die cè is echt een ongelooflijk coole wagen, ben er echt verliefd op. En het interieur is ook helemaal top. Ik hoop van ganser harte dat ze er veel van verkopen en dat er ook hier in Europa veel van gaan rondrijden. Kijk vol spanning uit naar de eerste ontmoeting. Ben trouwens ook zeer benieuwd naar wat de ZR1 gaat worden, de C6 ZR1 was al een beest, belooft alleen maar meer goeds voor de C7. Al mogen ze dat venstertje in de motorkap wel achterwege laten wat mij betreft, dat was net iets te campy naar m’n smaak. En al bij al is een Corvette ook niet eens zo heel duur als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld. Ja, wie weet. Misschien dat ik tegen dat m’n midlife-crisis zich komt aandienen ik over de nodige fondsen beschik om dit pareltje te kunnen kopen. Ik hoop het van harte. Supervette auto, het is toch alweer een tijdje geleden dat ik nog zo enthousiast ben geweest over een nieuwe wagen. Het is dat ik er wat te oud voor ben geworden ondertussen want anders had ik m’n muren volgehangen met posters van dit ding. Maar een schaalmodel koop ik zeker, dat staat vast. Is er trouwens nog geen configurator online?
@kingdecay: en wat die 4 gecentreerde uitlaten betreft… het is inderdaad wat patserig, een iets klassiekere 2×2 opstelling had waarschijnlijk beter geweest, maar ik vergeef het Chevrolet. Ik word echt kinderlijk enthousiast als ik die C7 zie. Is dat nou wat ze bedoelen met dat ene waar de Italianen alleenrecht op hebben, wat was het ook weer? Ow ja, juist, ‘emotie’.
Niet echt een configurator maar wel veel mooie high-res plaatjes en toch wat opties om te kunnen spelen met verschillende velgen en zo. Zeker de moeite waard om ‘ns te checken.

http://www.chevrolet.com/new-2014-corvette/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).