Eleanor Mustang GT500 is heerlijk retro

Auteur: , 63 Reacties

Als gezegd, onze fotoschieters waren in Essen ook nog even het Amerikaanse hoekje ingedoken. Behalve een Dodge Challenger op XL-velgen kwamen ze er ook deze lekkere grijze Pony Car tegen.

Als ik me niet vergis kijken we hier naar een 1967 Mustang Shelby Cobra GT500 Eleanor, net zo een als je wellicht kent uit de remake van Gone in 60 seconds (met Nicolaas Kooi). En ook al rijdt het wellicht bagger, het is en blijft een beauty. Wat mij betreft de meest tijdloze Mustang ooit, en bovendien aangeraakt door Caroll Shelby (die naar verluidt ook wel eens wat anders betast dan auto’s, de ouwe snoeperd), en dus voorzien van genoeg grunt.

Tegenwoordig trekken ze ‘standaard’ al 650 pk uit een Shelby-Mustang, maar als ik zou mogen kiezen, doe me dan deze maar. Neem ik wel een G-Power Hurricane RS voor het hardrijden :)



63 reacties

Heerlijk retro? 9/10 van de huidige Eleanor’s zijn gewoon “geboren” als normale Mustang en later gepimpt.

Niet echt fraai als je het mij vraagt, een perfect gerestaureerde orginele Mustang1 is haast unieker.
@Donstil: en verschrikkelijk saai, doe mij die (replica)Eleanor maar!
@bassie: +1 Je vraagt je af hoeveel Mustangs zo al verknoeid zijn.
@Donstil: +1, alleen die kleine ‘mist’lampjes al…
@Donstil:
10/10 zul je bedoelen, er bestaat geen originele elanore het zijn allemaal verkrachte mustangs
@six-trey: Ja precies. Er is wel een orginele GT500 geweest.
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Dat is inderdaad wel een heerlijke car !! :-)

ps. dit is al de zoveelste keer dat het niet lukt om het interieur scherp op de foto te krijgen, misschien eens wat centjes investeren in een lichtgevoelig lensje, of sowieso een betere camera aanschaffen welke hogere ISO-waarden aankan !?
@rechercheur: Dit heeft niets te maken met Iso-waarden of lichtgevoeligheid.
Deze foto is gewoon verkeerd scherp gesteld en daarna gemaakt met flits.
@Donstil:

….. als je een lichtgevoelig objectief neemt, dan is deze veel beter / sneller in staat scherp te stellen op het onderwerp wat je scherp zou willen hebben, in dit geval het stuur / dashboard / toerenteller.

Als je een niet lichtgevoelig objectief neemt, dan gaat deze “hunten”, omdat ’t niet lukt om scherp te stellen op het gewenste focuspunt. Dan gaat hij vervolgens zoeken naar een ander punt waarop deze wel scherp kan stellen, in dit geval de hoofdsteun.

In dit specifieke geval is er een Canon EOS 1000D met EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 kitlensje gebruikt, op ISO 400. De EOS 1000D is gewoon een instap DSLR camera’tje, een amateur prul.

Een Canon 60D, 7D of 5D-mkII met (bijvoorbeeld) EF 16-35mm f/2.8L II USM zou het probleem oplossen, en duidelijk betere foto’s afleveren, zeker als je de ISO doorduwt naar 1000 of hoger, dan lukt het ook zonder flitser …..
@rechercheur: +1, goed onderbouwd en je weet tenminste waar je het over hebt ;)
@rechercheur: Doe eens even niet zo interessant door alle exif-info in je post te vermelden. De lens is misschien ruk maar een 1000D is prima bekwaam om dit op de plaat te zetten met een betere lens, waar zie jij ruis? Op iso800 was dit prima te schieten met een vaste hand. 5D is nogal overkill voor dit soort simpele plaatjes, dat is hetzelfde als je moeder een 335i aanpraten. Zo zie ik veel ‘fotografen’ lopen met 5 of 1D maar die er niets meer uithalen dan dat ze met een (veel beter hanteerbare) 500D oid zouden doen. Het inzicht van de fotograaf is belangrijker dan de grootte van de camera.
@alcantara:

De 5D is fullframe, dus een cropfactor van 1.0x, terwijl de 1000D een cropfactor van 1.6x heeft. Een 5D met groothoek is vele malen prettiger op een event zoals Essen of de AutoRai om autootjes op de plaat te kieken.

Tevens is de ISO-gevoeligheid van de 5D-mkII vele malen beter, dus kun je op ISO 1000+ met een voldoende snelle sluitertijd plaatjes uit de hand schieten, zonder flits, die geen bewegingsonscherpte vertonen.

Maar zoals ik al zei, een lichtgevoeliger objectief of een EOS 60D zou in dit geval ook al prima voldoen.

Sorry dat ik je op je EOS 1000D pikkie heb getrapt …. ;-)
@rechercheur: De de grap is dat ik niet eens een 1000D heb…wel een 60D en een oudere 450D die btw nog steeds prima plaatjes schiet, mits voorzien van de juiste lens. Ruis is inderdaad minder bij de 60D maar dat maakt een instap SLR nog niet onbruikbaar, een goede fotograaf kan ook met een goedkope camera overweg. Hier al helemaal want deze objecten/auto’s bewegen/rijden niet eens. Je zou je moeten schamen als je dan niet eens op 1/60 scherpe platen kunt schieten uit de hand en uit onkunde maar moet vertrouwen op de hogere iso-waardes die een 60D je biedt. Heb je weleens een SLR in je handen gehad want het klinkt alsof je een fotoboek van buiten hebt geleerd maar nog nooit in de praktijk foto’s hebt gemaakt…
@rechercheur: Je hoeft het mij niet uit te leggen. Ik loop met een 7D en kan er aardig mee uit de voeten.

(http://www.flickr.com/Mennostil voor de geïnteresseerde)

Neemt niet weg dat de foto die je bedoelt verkeerd is scherp gesteld, er is duidelijk geflitst en een 1000D+Kitlens+flits kan echt wel foto’s maken op een beurs van de binnenkant van een auto. Puur een gebruikers fout dus.
@Donstil:

Een gebruikersfout omdat de gebruiker de camera in één van de standaard-settings heeft staan, dan gaat de lens ‘hunten’ en op de verkeerde plek scherp stellen.

Met een lichtgevoeliger objectief zou de camera wel in staat zijn geweest sneller op het juiste punt scherp te stellen, en met een hogere ISO-waarde had er niet geflitst hoeven te worden. Flitsen in een auto-interieur is in veel gevallen ‘killing’, dat blijkt nu wel weer.

De ISO-waarden van de 1000D zijn niet zo bijzonder, dat is waarschijnlijk ook één van de redenen dat jij een 7D hebt gekocht, en geen 1000D. Daarnaast heeft jouw 7D om precies te zijn 19 AF-punten, en de 1000D er slechts 7. Ook daardoor heeft de 1000D meer moeite met autofocus op donkere plekken, met dit onscherpe plaatje als gevolg ….
@rechercheur: Hèt blijft een feit dat met een betere camera en objectief er een betere foto zou zijn genomen maar mijn punt blijft ook staan. Ik weet zeker dat ik met een 1000D en kit lens hier een goeie foto had kunnen maken (eventueel met flits)

Een betere camera levert op papier natuurlijl altijd betere foto’s maar het blijft uiteraard afhankelijk van de gebruiker die de camera bedient.
-=edit: nutteloze opmerking=-
O.T. Leuke wagen en goed genoeg fotowerk voor het doel.
-edit: nutteloze bijdrage-
@rechercheur: Als je er een walpaper van wil maken heb je misschien gelijk ,maar als blog foto voldoet dit prima.
Net zoals de Hyundai,op het circuit misschien niet veel maar in real life een fantastische auto die veel BMW’s hier eruit rijdt door zijn wegligging die beter is afgestemd op slechtere wegen.En een fantastisch stuurgevoel hebben ze ook.;)
@norge:

…. een onscherpe foto voldoet nooit …..
GE-WEL-DIG, ik zou alleen voor die auto al een beurs bezoeken.. :lol: ik zie op sommige foto’s ook een andere hele mooie mustang :D 2 zelfs :) (op foto 2 een zwarte, als ik me niet vergis is dat trouwens de huidige ”Eleanor” versie :) )

gewoon een prachtige auto, heb die film (met Nicolaas Kooi :lol: ) zelf ook en al meerdere keren bekeken, eigenlijk alleen om die auto :D ik hoop er ooit zelf 1 te bezitten, maar blijven dromen is ook leuk.. :)
@dennisr: Het hoeft natuurlijk geen droom te blijven voor ongeveer 25.000 EURO koop je deze: http://www.jameslist.com/advert/359323/for-sale-ford-mustang.
Het is misschien een look a like, maar toch niet slecht.
@amateur: Zal niet een geweldige auto zijn dan ik heb zelf een mustang Fastback uit 68. En blijven toch wel redelijk aan de prijs die auto van 35k USD ziet er prachtig uit maar motorisch en voor de rest zal er echt nog serieus aan gewerkt moeten worden.
@dennisr: Kunnen er nog meer smilies gebruikt worden in een reactie??? :lol:
Sorry, maar De El
Mooi hokje. Zo’n wage moet je hebben om gewoon lekker te toeren. Dat hard rijden komt wel!
Twee problemen met dit artikel.
1. De auto’s waren geen echte shelby’s, maar gewone gemodificeerde mustangs.
2. Caroll Shelby heeft er niets mee te maken. Het was Chip Foose die de Eleanor ontworpen heeft.
@Preske: ”The only official licensed “Eleanor” maker was Classic Recreations LLC in Yukon, Oklahoma, USA.”

jouw reactie zette mij aan het denken dus ook aan het zoeken, hierboven zie je wat ik erover vond, of Chip Foose daar werkte weet ik niet..

maar de ECHTE Eleanor was een 1973 Mustang Mach 1 toen de film als eerste in 1974 gemaakt werd..
lees verder idd dat het door Foose is ontworpen, en later gebouwd door een ander bedrijf, zal wel zo zijn dan.. dat ook weer geleerd :)
@dennisr: Ik blijf erbij, Chip foose was de ontwerper. Overigens, de maker was niet Classic Recreations maar Cinema Vehicle Services. CR heeft de licensie gekregen om ze na te maken nadat de film zo’n succes was.
-edit: nutteloze bijdrage-
dit is dus mijn droomauto.. * blijft verder dromen *
Vintage porn
Ik meen dat ze voor ongeveer $100.000 te koop zijn. Geld goed besteed als je het mij vraagt.
@mrbones: $85.000 zelfs http://www.cars-on-line.com/56549.html
@mrbones: nice, niet lang geleden stond er 1 in Nederland te koop voor een kleine 2 ton.. als ik het had, kocht ik hem :P
@dennisr: Ik zou hem importeren als ik jou was ;-) BPM hoef je toch niet te betalen aangezien het een oldtimer is.
@mrbones: Geen bpm maar moest toch mooi 19 procent aftikken bij de vrieden van de blauwe envelop!!!
@navishopnl: Kun je verrekenen met de betaalde BTW als bedrijf zijnde (lees een kvk nummer hebt)
In de nieuwe Super Snake kan je tot 800 pk krijgen.. Redelijk absurd, wegligging mag dan verbeterd zijn tov de dweilen van vroeger maar dan toch.. Doe mij die prachtige eleanor. Die auto moet je niet gebruiken voor hard rijden, maar gebruiken om te laten bewonderen door anderen.
@thoisss: En het belangrijkste, zelf te bewonderen! Dit is echt zo een auto dat je elke pauze even naar buiten loopt om te verdwalen in de lijnen van je auto :)
@euro95: en je vervolgens te laat weer terugkomt van je pauze? :p
@thoisss:

dan kun je gewoon zeggen dat je verdwaalt was…
Prachtige auto! Idd, GE-WEL-DIG! Menig autoliefhebber moet deze auto toch kunnen waarderen? De 2 film’s van Gone in sixty seconds, hebben mij op een positieve manier geïnspireerd! Twee pluspunten en een lekkere reet! :D
Bij AutoToyStore in Munchen staat een Ford Shelby GT500 ‘Eleanor’ Super Snake (770pk) te koop, 800km op de klok, en een vraagprijs van € 290.000,-

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqV,!lkE2EPD5(NvBNn0)C7OWw~~_19.JPG

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqJ,!igE2Litq0EsBNn0)HCjuw~~_19.JPG

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqJ,!lIE2D1S9HhmBNn0)bpmT!~~_19.JPG
@rechercheur: Diep in mijn hart vind ik het best raar dat deze 3 ton moet kosten en die van MrBones maar 85000.. en ze zijn exact hetzelfde.. alleen deze is zwart. Wat is er dan zo anders aan? Die van MrBones is zelfs nog meer authentiek.. tenminste voor zover een “Eleanor” dat kan zijn.
Deze auto was natuurlijk (dat deden ze toen nog) gekopieerd door Toyota. Ik had ooit zo een. http://www.youtube.com/watch?v=fVCEDMi0iNk&feature=related
@audicoupe84: vintage liftback Celica met dikke V8 donor Fucking nice…was dat de jouwe ook in dat filmpje of had je n gewone?


Wel ’n wreed project, die uit het filmpje. Veel tijd en liefde in gaan zitten, maar dan heb je wel iets unieks.
@bozewolf: Hij leek wel op deze, maar ik had een standaard St 1600.
Echt een vet ding!
als iemand het zich afvraagt, een originele Mustang GT500 uit 67 ziet er zo uit
//image.mustangmonthly.com/f/markconner/28528179+w450+h338+cr0+re1+ar1/1967-shelby-gt500-1.jpg
@six-trey: Prachtiiiiiig!! Alleen in Nederland rijdt hij op de eerste de beste verkeersdrempel die oliekoeler en uitlaatspruitstukken er onder uit.
Ja mooie auto alten mis ik nog van die lekkere SEMA girlz erbij dan is ie helemaal topie
wat een onooggelijk smekding is en blijft het toch ook ..

vis op het droge ..
Het hele verhaal over deze Mustang is al lang uitgemelkt in de aflevering Rides op Discovery:
http://www.youtube.com/watch?v=hhdGpMxdALQ
uitgemelkt = uitgemolken
geef mij maar originele 1967 gt350, gt500 of fastback
@censored: Absoluut die van mij gaat een gt500 look worden toppertje!!
heerlijk!
I love American Muscle Cars.
Ik heb de film denk ik zo’n 63x bekeken, de orginele slechts een enkel maal. Dit is zo’n auto waarvan toch iedereen wel gelukkig zou moeten worden?

En dan natuurlijk de Super Snake (met N.O.S. zoals in de film) met hooguit een afwijkend kleurtje.

Prachtig zoals het team van Foose dat bedacht heeft, het oud te combineren met nieuwe trends, iets waar hij altijd al een goede neus voor had.
1 van de weinige klasiekers die ik zo zou kopen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).