Er zijn 4 nieuwe versies van de Golf GTI

Auteur: , 23 Reacties
Dit zijn 4 nieuwe versies van de Golf GTI

40 jaar Golf GTI, dat is wel een feestje waard.

En wat is een geschiktere gelegenheid voor een GTI-party dan het 35e GTI Treffen bij Wörthersee in Oostenrijk? Aldaar verrast VW de wereld met een viertal dikke uitvoeringen van de Golf. We nemen ze één voor één met je door.

Volkswagen GTI Clubsport S

Hij kwam vanochtend al voorbij, toen VW de wereld wakker blies door het FWD-record op de Nürburgring te claimen. Deze dikkerd gaat in een oplage van 400 stuks worden gebouwd en doet het met 310 pk. Voor zover wij uit het persbericht opmaakten, is de versie die de recordtijd neerzette ook meteen de versie die voor de weg gebouwd gaat worden. Dat maakt het record vooralsnog legit.

Volkswagen Golf GTI TCR

Een dikke racer met 330 paarden onder de kap. Hij wordt door VW Motorsport gebruikt in de TCR International Series. Alle 20 te bouwen exemplaren zijn reeds verkocht aan privéteams, dus geïnteresseerden vissen helaas achter het net.

Volkswagen Golf GTI Heartbeat

Traditiegetrouw mogen stagiaires van VW losgaan en hun eigen pronkmobiel samenstellen. Het team te Wolfsburg bouwde een auto met 400 pk, 10 pk voor elk jaar dat de GTI bestaat. De grijze livery is nog best geslaagd, binnenin is het vooral oorgastisch met 1.360 watt aan speakers.

Volkswagen Golf R Variant Performance 35

“Team Zwickau” ging loco op een Golf Variant met liefst 350 pk, 10 voor elk jaar dat het GTI Treffen tot dusver is gehouden. Zijn jullie ook zo benieuwd hoeveel pk’s het project volgend jaar krijgt? 2.500 Watt aan power wordt verdeeld over 12 speakers, dat moet voldoende zijn.

Golf R Variant Performance



23 reacties

Wacht wel tot 100jaar, 1000pk golf kom maar op 😅
@turboboy: is er al.
hij heet Bugatti veyron
@kimhung: mmm die is het wachten ook niet waard.
@kimhung: Nu: Bugatti Veyron Ultra Power Turbo Speed Super Fast met 1800 pk!
@denniss00: je vergeet de heartbeat boxen
@turboboy: dan zitten we al aan de Golf XVIII die dan natuurlijk volledig elektrisch en volledig zelfrijdend is. Zit je daar op je ouwe dag dan op te wachten?
Eigenlijk armoedige verzameling als je er over nadenkt. Vooral speakers en een racewagen die we al kennen. Die clubsport s is een markering Tool en eigenlijk voor de consument irrelevant.
Dat zijn er drie.
Volkswagen Golf R Variant Performance 35 &Volkswagen Golf R Variant Performance 35..zijn twee totaal overbodige (en lelijke) projecten.

In beide gevallen hebben er 9 maanden land 12! Young Professionals aan gewerkt! En het resultaat, tja.. te vergelijken met een hobby ‘tuning’ projectje van een gemiddeld creatief petje, die zoiets in dezelfde tijd ook doet in zijn vrije tijd.

Totale verspilling van human resources dus deze twee projecten. Typisch voor volkswagen… je zou verwachten dat ze hun talentvolle personeel anders zouden inzetten, bijvoorbeeld voor het eens Echt aanpakken van de giftige NOx uitstoot uit hun Turbo-diesel-torretjes.
@martinus: De clubsport die wel gemaakt is door de echte professionals is daarentegen wel een complimentje waar. Als snelste om de ring, gefeliciteerd met uw jubileum Golf.
Die stagiairs van VW hebben al net zo weinig fantasie als de mensen die er daadwerkelijk werken. Ieder jaar komen ze met hetzelfde: een Golf met stickers, veel pk’s en een flinke geluidsinstallatie. Dat kan Sjon die iedere weekend met z’n auto bij de McDonald’s E-nummers naar binnen staat te werken ook nog wel verzinnen.
@berlinetta: meer mogen ze niet doen.
@berlinetta: jaja kunnen… Dat is de spijker op z’n kop. Ze kunnen wel maar… En vul ze zelf maar in.
Altijd de station!
Dus als ik het goed begrijp introduceert VW een GTI Clubsport S met 310 pk en ondertussen hebben een stel stagiairs een Golf met 400 pk ontwikkelt. Hoe kán dat allemaal.
@riddertevoet: die studenten hoeven niet op uitstoot en marketing te letten plus belangrijkste : ze hoeven niet te letten of deze in het vaarwater van een ander vag product komt.
@riddertevoet: Men neme een Golf R, digilepelt daar de ECU software van de R400 concept in. Plakt er een hoop ruiten op en laat wat stoelen en polo’tjes bestikken met hetzelfde ruitje en je bent klaar.

Bij de GTI Clubsport S pak je een GTI Clubsport, ruk daar alles wat comfortverhogend is uit, monteer wat performance onderdelen hier en daar, gaat wat testen op een groen circuit, pas wat instellingen aan om harder te gaan, test nog wat meer, herhaal dit vaak genoeg, rij een verdacht scherpe tijd op eerder genoemd groen circuit en dan heb je een Clubsport S.
Dat Team Zwickau breng de R variant op 350pk nou nou… dat doet hier 1 man die kan chiptunen ook en zet er nog 20pk extra bij.
310pk op de voorwielen wat zal dat toch heerlijk rijden als het niet helemaal droog is op de weg (NOT!).
Tja, zo’n S is wel erg dik!
Ik vind die TCR echt dik hoor.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).