Nissan 370Z facelift is hier, zoek de verschillen

Auteur: , 56 Reacties

Nee serieus, zoek de verschillen. Ik zie ze niet.

Wel een lekker ding, geen verkooptopper in de lage landen. Achterwielaangedreven, een V6 voorin en niet voor stagiaires. Nissan zegt zelf van alles aan het design van de voor- en achterkant te hebben verbeterd. Vooruit, de LED’s zien we zitten. Er zijn 2 nieuwe kleuren te bestellen. Nieuwe rode remklauwen met extra stugge slangen van een Nissan GT-R. Het onderstel is nu “Euro-tuned” in de modellen met sportpakket.

Nissan 370Z billen

Het interieur is verrijkt met een nieuw Bose speakersysteem met 2(!) subwoofers. Nog steeds schakel je met een 6V handbak of 7V automaat. Spannend. Niet om naar te kijken, wel om mee te rijden. Of liever driften eigenlijk.

UPDATE – video op autojunk.



56 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Leuke auto. Maar liever een dik aangeklede Toyota GT86!
@noir8: Of de Subaru BRZ natuurlijk.
@agera: Wel meer power die Nissan
@burninrubber: Dat klopt het zijn geen concurrenten, maar wel twee heerlijke auto’s om mee te rijden.
Facelift zoals een facelift hoort te zijn. Auto is er niet lelijk van geworden. Alleen die gesmolten velgen en die goedkope dreurgreep mogen van mij achterwege gelaten worden. Interieur heb ik echter nooit mooi gevonden.
ziet er beter en leuker uit
ik zie wel een overeenkomst: hij is mooi gebleven
@964rs: Als je die overeenkomst niet ziet ben je vrij stom ;)
echt een van mijn lieveling auto’s! gewoon een heerlijk scheur ding!
@jrmpower24: +1

Ik houd ook van deze Nissan 370Z overigens net als de Nissan 350Z twee heerlijke wagens.
Ik hou van deze wagen
Snap bij deze auto nog steeds niet dat er geen 4WD als optie mogelijk is :? (‘Optie’ omdat deze auto ook veel als driftwagen wordt gebruikt)
De GT-R heeft toch ook 4WD wat de acceleratie ten goede komt.
@VeniVidiVici: geen enkele Z-car is awd geweest. Vandaar ;)
@VeniVidiVici: 4WD levert natuurlijk ook weer wat extra gewicht en mogelijk vermogensverlies op, plus de techniek wordt er complexer en duurder van :)
@VeniVidiVici:

AWD als optie? Je doet alsof het iets is zoals een setje mistlampen dat je zomaar ff toevoegt.. Maakt de auto veel en veel duurder, omdat er een compleet nieuwe aandrijflijn ontworpen moet worden. Bovendien verander je daarmee de hele karakteristiek van de auto.. RWD maakt de auto nou net zo leuk. Concurrenten als de Z4, SLK en Boxster zijn er toch ook niet met 4WD? Daar is een reden voor.
@Svensson: ‘Alsof ik het zie als een setje mistlampen toevoegen’ tsss, nou sorrie hoor Svensson dat ik mijn gedachten met mede autobloggers deel om te zien wat hun visie hierop nou is!
@VeniVidiVici:

Je mag je reactie altijd delen natuurlijk.. ik gaf gewoon mijn visie erop, zoals je zelf al zegt ;)
En m’n vergelijking was misschien wat over the top, maar “AWD toevoegen als optie” is echt teveel gedoe en te duur voor zo’n relatief low volume model.
Twee subs. Eindelijk een merk dat ’t snapt. Natuurlijk logisch voor gebruik thuis, maar leuk om eens te zien dat Nissan echt meent dat geluid in een auto ook echt beter mag klinken.
Ik zou twijfelen tussen deze Nissan 370Z of een Toyota GT86 beiden zijn erg mooi, erg gaaf em bovendien zal het heerlijk sturen zijn en een hoop rijgenot opleveren.
Verder ziet de cockpit er ook strak en spannend uit.

De Japanners flikken het weer. Hopelijk komt de Honda NSX er ook zo snel mogelijk. Subaru heeft net de BRZ en Toyota de GT86 gelanceerd. Daarnaast heeft Nissan ook de GT-R in het assortiment.
Er komt een hoop mooi spul uit Japan
@agera: geen logische keuze om tussen te twijfelen? Beetje als twijfelen tussen een Polo of A4.
@rotarypowah: Nee hoor de reden waarom je deze koopt is anders dan die bij een A4. Sportief rijden en rijgenot staat hierbij voorop ipv het praktische, comfort, afschrijving of beenruimte etc.

Wil je deze Nissan 370Z of een full option Subaru BRZof de Toyota GT86 dat is een afweging.
@rotarypowah: Maar waarom is die vergelijking van Agera zo krom dan? Ik zou denken dat ze ook in dezelfde “leaque” vallen. Allebei een 2 zitter coupe, allebei RWD, allebei een NA hoogtoerige motor met variable valve timing, allebei de redline op 7400 RPM, etc. Ik zou zeggen moeilijke keuze.

Oke, de Nissan levert meer als 100 pk meer, maar heeft dan ook een 3,7 liter motor, de GT86 maar een 2 liter. Dat zie je ook terug in de prijs. De Toyobaru zou rond de 40 komen volgens Louwman, de Nissan kost 59.. PK’s kosten geld.

Maar qua auto zie ik niet zo veel verschil. Denk ik nou krom? Kom jongens wat vinden jullie..
@agera: op de nsx moet je nog eventjes wachten maar voor de rest goed bezig japan.
@agera: wil je een Toyota Landcruiser Gold of een Porsche 911, dat is ook een afweging, maar geen vergelijking.
Zo stoer ik de GT-R vind, zo ehhh heel erg veel minder stoer ik een 370Z vind. Zal een goede sportauto zijn, maar alleen al die poepende hond achterkant is voor mij al wat teveel :-)
@fit4fun: Gezien de prijs wel sneller binnen handbereik.
Blijft er gewoon lekker uit zien. Niet zo heel extreem maar wel gewoon lekker. Afschrijving is volgens mij wel hoog, want hier op ’t dorp stond er laatst eentje te koop voor ongeveer 20k euro ofzo.
@Thijsj: is dat niet een 350Z? Kan me niet voorstellen dat een 370Z al zo ‘goedkoop’ is
Geen verkooptopper in Nederland nee, maar ik had toevallig al eens zitten kijken, voor een nieuwe 370z mag je in Nederland dus 65 rooitjes aftikken. Helemaal van de zotte.
Valt me meteen al op dat ze die lelijke draculatanden in de grill hebben weggehaald. Dat was namelijk het enige wat me stoorde aan het oude design.

http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/461/nissan_370z_02.jpg
@Svensson: dat was mij nog helemaal niet opgevallen!!!! Nice work!!!
@Svensson:

En er zitten nu LEDs op de hoeken van de bumper.
@carmasterr:

Klopt, maar dat staat ook al in ’t artikel zelf.
weinig aan veranderd, gewoon even om te benadrukken hoe overbodig de LFA is..

wel heel mooi wagentje..
@dennisr: Wil je dat laatste even toelichten waarom overbodig?
@agera: was niet bepaald een serieuze opmerking :P auto’s zijn natuurlijk nooit overbodig :mrgreen:
@dennisr: Ow oke ik dacht al Dennis gaat voor GroenLinks :P
Laat me raden. LEDjes?
zoek de verschillen:
http://i40.tinypic.com/kehv88.jpg
http://i40.tinypic.com/30n87tc.jpg


#lutsers #zielig!!!
@Benjamin1: ik zie geen verschillen tussen die veyron en de z
@Benjamin1:
Haha, viel mij ook al op inderdaad. Copy pasta!
@Benjamin1: mjah, als je dan echt zo scherp bent zie je ook dat de artikelen in omgekeerde volgorde zijn gepost… dat bepaalde titels dan meer voor de hand liggen mag geen verrassing zijn?
@Alwood: we houden nog wel van je hoor! :mrgreen:
@Benjamin1: vroeger was er bij Autoblog wel een regel, om dit soort schoonheidsfoutjes te voorkomen. Maar goed, bijna niemand valt er over en er wordt aan bronvermelding gedaan. Sommige nieuwsberichten vind je op alle autosites, dan is er helemaal geen ontkomen aan. Je kan ’t natuurlijk negeren, maar dan is ’t ook weer niet goed.
@rotarypowah: Er is een verschil tussen ”nieuws” wat overal terugkomt en dit. Bij dat soort nieuws denk ik aan onthulling M5, Beursnieuws etc…

@Alwood, ik heb denk ik niet genoeg inspiratie en creativiteit om titels te verzinnen voor Autoblog. Dat #baas ( serieus ENIGE toevoeging btw) had ik echt noooooit verzonnen….

Ps waar blijft het artikel over 9000 tpm op 6000 voet? Of zijn jullie druk aan het uitvogelen hoeveel km dat is?
Ik vind hem eigenlijk minder stoer eruit zien zo, hij lijkt wat gladder te zijn.
Nieuwe grill, nu met de verplichte daylight running lights, prima faceliftje.
hij lijkt eigenlijk weer meer op de eerste z
Was mooi is mooi en kwaliteit door en door…..
Hij is wat ronder en de ‘tanden’ zijn weg.
Nu al weer een facelift. Ik zie de oorspronkelijke model bijna nooit rijden.
Is dit nieuws? Ondanks dat een coupĂ©, per definitie, altijd cool is heb ik de 370 nooit een mooie opvolger gevonden van de 350Z. Die ‘klopte’ meer qua verhoudingen.
Vond de oude velgen mooier. Nja voor de rest niet veel veranderd wat dus mooi is :D
@agera: turbootje erop hup weg pk verschil :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).