Faralli & Mazzanti Evantra – Supercar met 603 pk

Auteur: , 59 Reacties

Begin deze maand maakten we voor het eerst kennis met de F&M Mugello en nu heeft Faralli & Mazzanti een nieuw setje rendering vrijgegeven en heet het project plotseling Evantra. Wellicht heeft Ferrari geklaagd over de naam Mugello?

Achterin ligt een 3.5 liter grote zescilinder boxer motor die er in standaardtrim 403 pk uitperst en met twee turbo’s erop is dat plotseling 603 pk. En daarmee zou je met de 1.200 kilo zware Evantra in 3,7 seconden naar de 100 km/u kunnen sprinten.

Voor het bodywork kan je kiezen uit carbonfiber (Pro-Body) en aluminium (One-Body). Per jaar wil F&M 5 auto’s bouwen en volgend jaar moet de eerste auto al gereed zijn.



59 reacties

Mooi ding! But will it blend?
Pow netjes netjes netjes:)
Ziet er goed uit
Ik vind hem heel bruut, zet maar op de oprit
netjes en de prijs is die ok al bekent
Ziet er leuk uit. Alleen je hebt wel een oprit nodig om in te kunnen stappen :)
@Supra1981: Instappen gaat denk ik nog relatief eenvoudig, daarvoor zijn zulke deuren heel handig. Uitstappen lijkt me lastiger, als je vanuit een liggende positie naar voren eruit moet.
@jolig: zou het in een parkeergarage net zo makkelijk gaan?
@Supra1981: Ik denk dat de meeste eigenaren hem toch liever niet al te strak naast een andere auto parkeren. Als je de stad in gaat moet je maar een andere auto nemen.
@Supra1981: Zo verschillend van een gewone autodeur lijkt het mij niet qua breedte, en de hoogte zal ook meevallen aangezien de auto zelf nogal laag is.
@Yeelen: Denk dat hij toch nog best wel breed is.. :p
@Yeelen: een gewone deur kan je nog half open zetten en je er tussendoor wurmen. Gaat hier echt niet lukken denk ik.
@Supra1981: Juist makkelijker ;) Gewoon je deur openzetten en naar achteren rijden! :D
@euro95: en vooral je benen en armen binnen boord houden :)
@Supra1981: hehe, of je moet net zo rijden als die dronken rus in die bentley :P Dan is het natuurlijk NIET aan te raden ;)
@euro95: kijk mam, met losse handjes :)
Fraai ding. Hopelijk van binnen ook netjes. Als ze hem helemaal afmaken zie ik het wel succes hebben. Alleen die wielen vind ik wel erg lelijk. Die passen er niet zo goed bij.
Redelijk ding wel. Weinig ‘gekopieerde’ designelementen te vinden en dat valt tegenwoordig niet mee.
@Modus: Zo is dat!
@mout: En niet anders!
Ik moet toegeven dat hij wel verbeterd is sinds de Vulcan S, meer dan ik in eerste instanie had gedacht, na het zien van de plaatjes van een maand geleden ofzo.
Blijf ik enigzins ceptisch over dit hele project, zoals ik dat altijd ben met ‘uit het niets’ komende ‘supercars’
Hij lijkt iets te hoog
Ik zie een toetje maserati. Maar dat mag geen naam hebben. Hij lijkt eigenlijk nergens anders op. Mooi eigen gezicht en hij is wel heel gaaf!
@Kvgorp: ja idd, kzat te zoeken naar de 1è die t op zou merken!
die achterkant is wel gruwelijk nice hoor!
@Kuif: helemaal met je eens
Met je deuren open de 300 aantikken en je stijgt op!
@leftlane: nee eerst 300 rijden en dan gelijktijdig de deuren opendoen… Is zo’n luchtrem van de Veyron niets bij ;-)
@audir8v10: Moet je ze wel open zien te krijgen.. Effe Zwarzeneggahr bellen..
@kaasboerin: oef als je de “e” met een “i” had verwisseld, had je moeten opstappen! Maar lijkt mij niet zo moeilijk, alleen het hendeltje overhalen en de rest gaat vanzelf. Tenzij je heel hard achteruit rijdt natuurlijk.
Trekt mij niet aan.. Maar zou vast wel lekker rijden
Heeft toch wel iets mee van Noble M600, imo.
En voor de motor bij Porsche gaan winkelen? of uit “eigen” huis gemaakt?
Ik krijg er een ‘net niet’ gevoel bij… Maarrrr er zitten ledjes op!! Dus verkoopt wel. ;)
Bad ass! Zet maar voor de deur.
integralechubasco
@jackl:
zet maar bij het grof vuil…
Waar zou de motor vandaan komen?
@jdmfan: Renissan, gok ik?
@jdmfan: Oopz. Boxer zegt ie.
Omdat ie origineel zonder turbo, zes cilinder, en sterk is, houd je Porsche over.
Eindelijk weer eens een supercar met een eigen gezicht…
Prachtige bak! Dit is echt zo een auto die werkelijk van alle kanten mooi is :) :D Hebb0n!!! ;)
@euro95: wel nog hopen dat het interieur zo vooruitstrevend is als de buitenkant. Cockpit van een 458 alleen dan 2.0 zou mooi passen!
Gillet Vertigo copie aan de voorkant en de naam lijkt wel heel veel op Elantra van Hyundai.
even iets anders, lekker irritant die chevrolet volt reclame op de homepage bovenaan, ik klik altijd op het logo om the refreshen en krijg ik die klote reclame steeds..

en daarbij, dat ding kan ik toch helemaal nergens kopen op het moment ?
Ziet er veel beter uit dan dat Antas geval wat ze eerder maakten.
Motorkap van een 599? Een beetje Koenigsegg een beetje maserati. Ik spot zelfs een beetje Alfa 8c… Ontworpen onder het mom: beter goed gejat dan slecht bedacht? Resulteert vaak in een misbaksel, dit keer niet!
@steynreimert: ik dacht precies hetzelfde.. :) wel mooi bakkie
Ben het niet met jullie eens, lelijk ding en dan die deuren; wat waren zei denkende?!

Doe mij maar die nieuwe 911.
Ziet er verdomd goed uit zeg!
Hopelijk een merk die het gaat maken in de supercarwereld, net als Pagani!
Mugello® by Gazelle ;)
Mooie auto alleen de neus klopt niet echt vind ik.
Mooie wagen!
Vind de luchthapper op de zijflanken niet geslaagd. Voor een italiaans merk hadden ze bij een italiaans ontwerphuis kunnen aankloppen. Liever een 458 of McLaren!
Voorkant heeft trekjes van de Huayra, verder ziet hij er best wel goed uit.
Lekker, een goed design, apart, niet veel bekends te ‘detecteren’. Nice.
mooi ding!
Het is en blijft maar een tekening. Als je een beetje vaardig bent in een Cad pakket is dat zo gerealiseerd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).