Ferrari 250 ‘GTO’ wordt goed gebruikt op Zandvoort

Auteur: , 43 Reacties

Het mag dan een klassieker zijn: rijden doet de auto nog graag.

Er is een deel van het liefhebbersvolk wat helemaal niet zo bezig is met de nieuwste technologieën. Waar pure rijbeleving het leukste is, zonder geavanceerde hulpmiddelen. Omdat dat toch meer liefhebbers zijn dan je denkt, wordt al een paar jaar de Historic Grand Prix verreden op Zandvoort. Het idee is heel simpel: iedereen die een klassieke (race)auto heeft trekt hem uit de kast, en geniet van rijplezier op het circuit van Zandvoort. En het werkt: in 2019 werd de achtste editie succesvol verreden.

Er kan er maar één de meeste aandacht trekken en dat is wellicht zonder twijfel deze Ferrari 250 ‘GTO’ op Nederlands kenteken. De GTO is de welbekende duurste auto ter wereld, en omdat de auto meer gezien wordt als een kunstwerk annex investeringsobject, zijn de keren dat je er eentje kunt spotten bijzonder.

Oké, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het geen echte 250 GTO betreft. Het is een replica, maar wel op basis van een klassieke Ferrari uit zijn tijd. Een project wat jaren geleden is afgemaakt en de auto is elk jaar te vinden op de Historic GP. Misschien wel de ideale combinatie: de ervaring van een 250 GTO zonder de kosten en zeldzaamheid. Want van de beeldschone lijnen genieten doe je sowieso met deze klassieker.

Dat realiseerde de bouwer en de eigenaar van de speciale 250 zich ook, daarom werd de auto volgehangen met camera’s en werd een korte film gemaakt over de 250 GTO op Zandvoort. Het resultaat is indrukwekkend.

Zoals je kunt zien is niet alleen het camerawerk erg gaaf, ook de bestuurder van de auto durfde wel. Meestal houd je je in als je achter het stuur van zo’n kostbare auto plaatsneemt, maar in dit geval spotten wij zeer kundig stuurwerk. Waarvoor hulde! Driven on the limit, zo noemt de uploader het ook. Er is geen woord aan gelogen.

Met dank aan Camiel voor de tip!



43 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Fantastisch!
Geweldige video, heb nooit écht iets gehad met dergelijke Ferrari’s, maar wát een fijne film! Echt dat rauwe autorijden, in plaats van al die computergestuurde rommel van vandaag de dag! Mens vs machine op zijn best
@bierbuik: Mens ft. machine bedoel je? Denk niet dat het de bedoeling is dat de een van de ander wint..
@momo: genoeg auto’s nochtans die getemd dienen te worden, of ze bijten je kop eraf.
@bierbuik: juist ja. nuff said
Dit was tijdens de historische GP in september, in werkelijkheid ging het allemaal niet zo hard als het artikel je wilt doen geloven, wel erg gaaf om te zien.
@toniominestrone: maar het was niet eens een BMW
@toniominestrone: maar wel driftend de bocht door!
Ik zou het alleen niet aandurven met de aluminum stang, ik zou voor een Carbon rig gekozen hebben.
Niet de eerste die schade zou oplopen door het gewicht.
(Ook reden dat ik naar Carbon ben gegaan)

Neemt niet weg dat dit super tof is om te zien!!, wil ook nog wel zo’n Ronin aanschaffen alhoewel DJI niet zo betrouwbaar was met de inspire 2 drones.
@erwine60: De Ronin rigg was er niet voor de GTO.
Er werden op hetzelfde moment twee video’s gemaakt.
Bedoel je de auto die schade zou krijgen door het gewicht van de buis? Het gewicht van de buis tov de camera’s is verwaarloosbaar.
Ik zou het ook best aandurven aangezien het een replica is.
Je had de maker Robbert Alblas wel even kunnen noemen in dit stukje, wel zo netjes. Heeft meerdere leuke video’s op z’n kanaal.
@Bubba: Roelofs heeft ‘m gebouwd, toch?
@risl: denk dat ie de video bedoelt…
Kudos voor Robert!
Volgens mij is dit niet zomaar een 250 GTO (replica), maar een ‘breadvan’.
@camber24: ik bedoel GTO64 ipv ‘breadvan’…
@camber24: dat is deze zeker niet.. dit is een GTO’64 replica. Google ff op Breadvan, dan zie je het verschil ;-)
@sans: ik corrigeerde mezelf al ;-)
@camber24: hahaha iets met de melk horen klotsen maar weet niet waar tepel hangt. En dat terwijl google zo dichtbij is. Wist je trouwens dat bijna geen enkele 250 GTO op elkaar lijkt.
@maferick74: En dat de 250 LM (die eigenlijk een 275 LM is) de deuren heeft van een 64 GTO?
@Dizono: én de voorruit. Halve dak lijkt gestolen.
@maferick74: en dat de 330LMB veel zeldzamer en beter is dan de 250 GTO
@larsyboy1997: dan maar doorzoeken naar een 330GTO. Kun je in de tussentijd nog ff sparen :)
@maferick74: hoe kom je er nou bij dat ze niet op elkaar lijken? Voor de leek zijn ze allemaal krek eender, verschil zit in details en als je wil muggeziften in afwijkingen door handgemaakte bodies en reparaties… Los daarvan zijn er voor zover ik weet maar 2 varianten.
Hier wordt je toch gewoon godsgruwelijk gelukkig van.
Doet me een beetje denken aan de film Bullit.
Dus een replica, niet een van de 36 250 GTO’s die er bestaan, nep dus, geen 50 miljoen waard maar 500.000 oid, minder dan n simpele Aventador sv, tja leuk zo’n kitcar op basis van een 330gt of zoiets.
@maferick74: maar dit mag dus wel van Ferrari? Ik dacht dat ze door de schredder gingen als iemand zijn of haar ferrari aan gingen passen, net als dat die gele f40 cabrio die geen badges mag dragen
@maferick74: zo kan je het bekijken. Maar volgens mij is dit een handgeklopte aluminium koets met vrijwel identieke hardware als een origineel. Door het een kitcar te noemen doe je het wel tekort.
@maferick74: ik verwacht niet dat deze auto minder dan een miljoen op zal brengen op een veiling. Vergeet niet dat de hardware gelijk is aan een Ferrari die wel zo uit de fabriek kwam rollen. Het is geen omgebouwde Pontiac Fiero, Toyota MR2 of Peugeot 406 Coupe. Dit is gewoon een later gebouwde Ferrari door een andere bouwer, met vrijwel alle hardware van de oorspronkelijke auto’s. Als zo’n auto op de markt zou komen, zullen er genoeg (steenrijke) liefhebbers zijn die hem aan hun collectie willen toevoegen. Bedenk goed dat niet iedereen de kans krijgt om het origineel te kopen en dan heb ik het niet eens over de prijs, maar puur over het feit dat er gewoon zo weinig van zijn.
Heerlijke auto hoor maar had toch iets minder fast & the furious filmtechnieken en geluideffecten willen zien. De filmstijl zoals in Le Mans of C’était un rendez-vous past beter bij de auto. Desondanks is ieder beeldmateriaal wat uitgebracht wordt van deze prachtige auto een verrijking voor de liefhebber.
@flashevan: ha, Rendez-vous. Dan zien we niks van de auto!!
Dit is net zoiets als stoer doen in de club met je nep Rolex. In het filmpje ook geen vermelding van het feit dat het hier een replica betreft.
^ hoop zure takkies zo op de zondagochtend zeg
@2wheeler: gaaf! Jij leeft in de toekomst ?
@2wheeler: Haha nou valt mee, het is wel een heel leuk autootje natuurlijk 😂🎉 Fijne zondag verder!
Nicky Pastorelli is niet zo maar een bestuurder. 😉 die kan wel een heel aardig stukje uit de weg met een auto. Klassieker of endurance…
@tosoni: yep, je wordt niet zomaar testrijder bij een F1 team.
Een replica is gewoon helemaal niets. Voor personen die een echte niet kunnen betalen en toch mee willen doen… De bewegende beelden zijn ook nog niets versneld afgespeeld t.o.v de werkelijke snelheid om het nog indrukwekkender te laten lijken (NOT) Kortom en triest geheel. Net zo iets als een Patek Philippe replica horloge maar dan nog erger
@robbie123: ok, volgens mij wordt het eens tijd om je in deze auto te verdiepen. Daarna zul je niet meer zulke onzin uitkramen.
Zo’n 400pk op 900kg. Echt fantastisch. Replica of niet, die auto geeft in dit geval exact dezelfde ervaring. Roelofs Engineering is hierin van extreem hoog niveau. Als je een petrolhead bent en geen investeerder dan geniet je hier minstens zo veel van. Wat een briljante auto en wat is het heerlijk in beeld gebracht!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).