Het gaat dit jaar een druk jaar worden voor Ferrari. Ze zullen namelijk niet alleen de gefacelifte California en opvolger van de 599 presenteren, maar ook de opvolger van de Ferrari Enzo ziet dit jaar het licht. Gelukkig komt er wel gewoon een dikke V12 in te liggen al wordt die wel bijgestaan door KERS.
Automobile Magazine mocht even babbelen met Ferrari CEO Amedeo Felisa en kregen daar wat snippertjes informatie te horen over de toekomst van Ferrari. Heel veel wilde Felisa nog niet kwijt over de nieuwe supercar van Ferrari, maar Automobile Magazine heeft door verschillende bronnen te combineren wel de nodige informatie boven water weten te halen.
Als we de bronnen van Automobile mogen geloven dan krijgt de Enzo opvolger een 7.3 liter grote V12 die 800 pk levert. Daarnaast zal er nog een 120 pk sterk KERS systeem aanwezig zijn om het totale vermogen op te krikken tot 920 pk. Een ander belangrijk speerpunt van deze nieuwe supercar zal het gewicht zijn. Ferrari zou er namelijk naar streven om het gewicht zo dicht mogelijk bij de magische grens van 1.000 kilo te krijgen.
In 2007 liet Ferrari al eens de Millechili (duizend kilo) Concept zien om aan te tonen dat ze forse gewichtsbesparingen voor ogen hadden. De 1.000 kilo zal Ferrari echter niet gaan halen, maar ze streven wel om in de buurt te komen van het gewicht van FXX (1.155 kilo). Als we even uitgaan van een gewicht van 1.200 kilo dan is dat fors lichter dan de Enzo was (1.365 kg) en heel veel licht dan een Bugatti Veyron (1.888 kg).
Als naam voor deze supercar doet overigens F70 de ronde, maar dat is uiteraard geen verrassing. (via: automobilemag.com)
79 reacties
Dat gaat hem niet worden met achterwielaandrijving.
De veyron heeft ook maar 10 of 20% van zijn vermogen op de vooras bij acceleratie.
Een Aventador heeft 4-wiel aandrijving, maar ga er maar van uit dat de meeste PK’s op de achterwielen zitten, pas als de achterwielen het moeilijk krijgen wordt er iets naar de voorwielen verplaatst. Ik kan me zomaar voorstellen dat het voor elke dikke 4-wielaandrijver geldt (Veyron, anyone?)
De show in Frankfurt/Parijs aan het eind van het jaar (september) staat ook altijd garant voor grote primeurs.
Nog even geduld dus!
Deze auto weegt wel 2X zo veel, en het KERS is bijna 2X zo krachtig.
Dus reken maar +50kg hoor.
maakt toch geen reet uit ..
die peekaas worden toch nooit aangesproken ..
bigger is better .. surplus .. overdaad .. teveel ..
dat verkoopt nou eenmaal goed ..
net als jouw computer met 8 terabyte “beter” is dan eentje met 4 terabyte ..
Supercars moeten voortaan verplicht:
– uitgerust worden met een AWD systemen
– alle stabiliteitssystemen op de markt aan boord hebben
– maximaal 50% van het gewicht in pk’s mogen hebben (1000kg = 500pk)
– begrenst worden op 220 km/h (200 km/h is hard zat)
– een automatische weg-rij assistent hebben (#nowheelspinannymore)
– start-stop systeem krijgen (wat is er mooier dan bij elk stoplicht je V-motor tot leven laten komen)
Maar je hebt gelijkt 920 pk is, behalve voor iedereen hier (@MARS), gewoon te veel voor de openbare weg. gas-rem-gas-rem over de dorpstraat en uitrollen in de bocht, het stuur recht en dan pas weer op het gas..
Anders krijg je, zelf op een zonnige dag, dit soort effecten..
http://www.youtube.com/watch?v=YK6d1Tqi8ZU
http://1.2.3.13/bmi/www.roadandtrack.com/var/ezflow_site/storage_RT_NEW/storage/images/future-cars/sports-cars-of-the-future-2012-ferrari-f70/1778831-1-eng-US/sports-cars-of-the-future-2012-ferrari-f70.jpg
Ik heb zo’n vermoeden als de nieuwe Enzo F70 uitkomt een typische Ferrari zal worden. Die elk ander supercar naar de achtergrond zal duwen en alle aandacht naar zich toe zal trekken.
Zie je het al voor je bij TopGear, deze nieuwe Enzo vs Pagani Huayra vs Koenigsegg Agera damnn :P
Zeer benieuwd!
http://cars.trescolony.com/wp-content/uploads/2011/07/Ferrari-F70-3.jpg
Trouwens tijdje terug deze ook gezien als impressie, beiden niet verkeerd maar hoe langer het duurt hoe spannender het wordt. Gaat die lijken op een van de beide of juist helemaal niet ben benieuwd.
nee caps is niet per ongeluk, die mag wel duidelijk zijn..
De 458 schijnt al een ongelofelijke rijdersauto te zijn dus Ferrari is op de goeie weg in dit moderne tijdperk.
Bedankt, wist ik niet.
Gewoon veel te veel kracht voor de weg :D
& +1 voor het KERS! :)
Ik kan bijna niet wachten, stiekem hoop ik op een mengeling tussen een F40 en een 458. Even rauw als de F40 met de schoonheid van de 458.
Want de vorige Enzo was niet echt mooi..
denk niet dat er veel op kenteken komen te staan in Europa ..
of naar downtown London .. lekker revven met die 920 paardjes met 15 km/u ..
Ik weet niet waar jij jouw feiten op baseert maar er klopt echt helemaal niets van.
welk “feit” heb je het over ??
Als jij dat denkt baseer je dat op een aantal feiten lijkt mij, of je lult maar een eind in de ruimte dat kan natuurlijk ook.
Lijkt me niet onmogelijk maar toch wel weer een flink stapje omhoog. En het gewicht laag houden met KERS… Dat gaat ook lastig worden. Ik zag dat iemand zei dat het 35kg weegt? dat is in een F1 auto ja die zelf +/- 650kg weegt, Dus in een straat-auto zal dat toch wel dubbel zoveel worden.
Ik kijk er naar uit in ieder geval :D
Moet kunnen. Je hebt 12 cylinders om de krachten over te verdelen.
Specs om vloeistoffen uit alle lichaamsopeningen te doen laten stromen..
Om het jullie maar meteen te vertellen de opvolger van de Enzo staat wel degelijk nu volgende maand op het salon van Genève,heel zeker weten.
die peekaas kan je doseren doormiddel van een “gaspedaal” ..
zoek maar op wikipedia ..
en dan nog wat ..
egoistische mensen zijn ALTIJD zo arm als een kerkrat ..
maar zijn idd wel de doelgroep ..